Tekst zawiera spoilery.
Lisz, który przybył do Wyższej Głębi Dorna niedługo po jej zniszczeniu przez Orków. Doskonale wiedział, co tu się wydarzyło i że dzięki temu będzie to płodny grunt dla jego badań. Podczas budowy Głębi krasnoludy odkryły pieczarę ze starożytnym wirem ze Sfery Negatywnej Energii. Wkrótce po tym wydarzeniu zaczęli wyłaniać się nieumarli. Początkowo były to pojedyncze Szkielety, lecz z czasem pojawiało się ich coraz więcej. Ponadto każdy umarły brodacz zasilał armię truposzy. Krasnoludom udało się wygrać jedynie dzięki pobłogosławieniu swojego ludu przez Moradina, który nie tylko natchnął go siłą bitewną, ale także odwrócił wir, zawracając nieumarłych do Sfery Negatywnej Energii.
Jednak Terikanowi udało się dowiedzieć o wirze. Zamieszkał w Holu Bohaterów, aby odkryć jego sekrety i dzięki temu móc manipulować wszystkimi wirami w Faerunie. Jako zwykły śmiertelnik nekromanta nie mógł władać tą niszczycielską siłą. Przez długi czas przygotowywał rytuały, które zmieniły go w lisza. Musiał jednakże nie dopełnić wszystkiego, bowiem wcale nie zyskał ogromnej mocy.
Nie ma co się dziwić, gdyż Terikan wcale nie wykazał się ponadprzeciętną inteligencją. Lisza można zgładzić jedynie poprzez zniszczenie jego siły życiowej, w tym przypadku jest to Filakteria Terikana. Ci specyficzni nieumarli umieszczają je wtedy w odległych, bezludnych zakątkach świata, zabezpieczywszy je uprzednio potężnymi czarami. Ten nekromanta stwierdził jednak, że jego filakteria jest najbezpieczniejsza blisko niego i schował ją w krypcie w Holu Bohaterów.
Po raz pierwszy spotkamy umarlaka w Warstwach Umarłych. Jest niewrażliwy na niemagiczną broń – aby go zranić, niezbędny będzie oręż z umagicznieniem minimum "+1". Ponadto wykazuje odporność na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie. Należy szybko go zgładzić, żeby nie zdążył przywołać kolejnych truposzy. Gdy padnie, należy się spieszyć, bowiem po chwili ożyje. Za jego kolejne zabójstwo nie otrzymasz doświadczenia, więc gra nie jest warta świeczki. Z jednego z sarkofagów weź Klucz Terikana i wejdź do Holu Bohaterów. W czwartej krypcie po lewej stronie spoczywa Filakteria Terikana, którą należy zanieść do grobowca Jamotha (druga krypta po prawej stronie), a ulegnie samozniszczeniu i lisz nigdy więcej nie powstanie, a ty dostaniesz 52500 punktów doświadczenia.
Miejsce:
- Warstwy Umarłych i Hol Bohaterów w Wyższej Głębi Dorna
Mechanicznie
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Chaotyczny zły |
Punkty życia | 100 |
Doświadczenie po zabiciu | 10000 |
Klasa | Mag (Nekromanta) |
Poziom | 18 |
TraK0 | 9 |
Ilość ataków na rundę | 1 |
Klasa pancerza | |
---|---|
Bazowa | -3 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 1 |
Przeciwko różdżkom | 5 |
Przeciwko polimorfii | 7 |
Przeciwko zionięciu | 9 |
Przeciwko czarom | 6 |
Odporności | |
---|---|
Na ogień | 0 |
Na zimno | 100 |
Na elektryczność | 100 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 0 |
Na magiczny ogień | 0 |
Na magiczne zimno | 100 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 50 |
Morale | 10 |
Punkt złamania morale | 0 |
Czas regeneracji | 5 |
- Małe miecze: 3
- Sztylety: 3
Przedmioty
- Brak
Zaklęcia
- Animacja martwego (nieskończoność w księdze) – specjalna wersja zaklęcia, dzięki któremu Terikan może przywołać:
- Drzwi przez wymiary (1 w księdze)
- Groza (1 w księdze)
- Klosz niewrażliwości (1 w księdze)
- Ognista kula (1 w księdze)
Broń
- Broń do walki wręcz (obrażenia 1k10, obuchowe, zasięg 1)
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz