posiadlosc

Terikan

2 minuty czytania

Tekst zawiera spoilery.

terikan,lisz

Lisz, który przybył do Wyższej Głębi Dorna niedługo po jej zniszczeniu przez orków. Doskonale wiedział, co tu się wydarzyło i że dzięki temu będzie to płodny grunt dla jego badań. Podczas budowy Głębi krasnoludy odkryły pieczarę ze starożytnym wirem ze Sfery Negatywnej Energii. Wkrótce po tym wydarzeniu zaczęli wyłaniać się nieumarli. Początkowo były to pojedyncze szkielety, lecz z czasem pojawiało się ich coraz więcej. Ponadto każdy umarły brodacz zasilał armię truposzy. Krasnoludom udało się wygrać jedynie dzięki pobłogosławieniu swojego ludu przez Moradina, który nie tylko natchnął go siłą bitewną, ale także odwrócił wir, zawracając nieumarłych do Sfery Negatywnej Energii.

Jednak Terikanowi udało się dowiedzieć o wirze. Zamieszkał w Holu Bohaterów, aby odkryć jego sekrety i dzięki temu móc manipulować wszystkimi wirami w Faerunie. Jako zwykły śmiertelnik nekromanta nie mógł władać tą niszczycielską siłą. Przez długi czas przygotowywał rytuały, które zmieniły go w lisza. Musiał jednakże nie dopełnić wszystkiego, bowiem wcale nie zyskał ogromnej mocy.

terikan,lisz

Nie ma co się dziwić, gdyż Terikan wcale nie wykazał się ponadprzeciętną inteligencją. Lisza można zgładzić jedynie poprzez zniszczenie jego siły życiowej, w tym przypadku jest to Filakteria Terikana. Ci specyficzni nieumarli umieszczają je wtedy w odległych, bezludnych zakątkach świata, zabezpieczywszy je uprzednio potężnymi czarami. Ten nekromanta stwierdził jednak, że jego filakteria jest najbezpieczniejsza blisko niego i schował ją w krypcie w Holu Bohaterów.

Po raz pierwszy spotkamy umarlaka w Warstwach Umarłych. Jest niewrażliwy na niemagiczną broń – aby go zranić, niezbędny będzie oręż z umagicznieniem minimum "+1". Ponadto wykazuje odporność na ogłuszenie, petryfikację, sen, strach, szał, unieruchomienie, zamęt, zatrucie, zauroczenie, zmęczenie. Należy szybko go zgładzić, żeby nie zdążył przywołać kolejnych truposzy. Gdy padnie, należy się spieszyć, bowiem po chwili ożyje. Za jego kolejne zabójstwo nie otrzymasz doświadczenia, więc gra nie jest warta świeczki. Z jednego z sarkofagów weź Klucz Terikana i wejdź do Holu Bohaterów. W czwartej krypcie po lewej stronie spoczywa Filakteria Terikana, którą należy zanieść do grobowca Jamotha (druga krypta po prawej stronie), a ulegnie samozniszczeniu i lisz nigdy więcej nie powstanie, a ty dostaniesz 52500 punktów doświadczenia.

Miejsce:

  • Warstwy Umarłych i Hol Bohaterów w Wyższej Głębi Dorna

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Chaotyczny zły
Punkty życia 100
Doświadczenie po zabiciu 10000
Klasa Mag (Nekromanta)
Poziom 18
TraK0 9
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 18
Zręczność 11
Mądrość 18
Kondycja 18
Charyzma 8
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -3
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 1
Przeciwko różdżkom 5
Przeciwko polimorfii 7
Przeciwko zionięciu 9
Przeciwko czarom 6
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 100
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 50
Morale 10
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 5

Przedmioty

  • Brak

Zaklęcia

  • Animacja martwego (1 w księdze)
  • Drzwi przez wymiary (1 w księdze)
  • Groza (1 w księdze)
  • Klosz niewrażliwości (1 w księdze)
  • Ognista kula (1 w księdze)

Broń

  • Broń do walki wręcz (obrażenia 1k10, obuchowe, zasięg 1)

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Wczytywanie...