Dwuklasowcami mogą być tylko ludzie. To postacie, które osiągają jakiś poziom przynależąc do jednej klasy, a potem zaczynają awansować w drugiej klasie. Zachowują one zdolności poprzedniej klasy i aktualny poziom, ale zdobywają punkty doświadczenia tylko w drugiej.
Bohater pragnący zostać dwuklasowcem musi znajdować się na co najmniej drugim poziomie w aktualnej klasie. Ponadto wszystkie podstawowe cechy jego starej klasy muszą wynosić 15 lub więcej, a podstawowe cechy nowej – 17 lub więcej. Niektórych klas nie można łączyć, gdyż występuje konflikt charakterów bądź inne ograniczenia.
Bohaterowie muszą stosować się do ograniczeń pojedynczych klas. Oznacza to na przykład, że Mag-dwuklasowiec nie może rzucać zaklęć nosząc pancerze, a Złodziej-dwuklasowiec wykorzystywać swych zdolności mając na sobie zbroję cięższą niż skórzana ćwiekowana, natomiast Kapłan-dwuklasowiec czy Druid-dwuklasowiec nie może używać broni zabronionych przez etos.
Po osiągnięciu co najmniej drugiego poziomu w podstawowej klasie możesz zdecydować się na zmianę klasy pod warunkiem, że spełniasz wymagania i nie występuje konflikt charakterów. Twoja pierwsza klasa stanie się "nieaktywna" i zaczniesz wszystko od początku – od pierwszego poziomu nowej klasy i z 0 punktów doświadczenia. Od tej chwili jesteś jednoklasowcem przynależnym do nowej klasy. Po zmianie klasy na nową nie możesz powrócić do starej. Pierwsza klasa na zawsze pozostanie na aktualnym poziomie.
Nie będziesz mógł wykorzystywać zdolności pierwszej klasy, dopóki nie osiągniesz w nowej poziomu o jeden wyższego. Jeśli, na przykład, byłeś magiem z 4. poziomu i przemieniłeś się w Wojownika, to nie będziesz mógł wykorzystywać umiejętności czarodzieja dopóki nie osiągniesz wojownikiem 5. poziomu.
Ważne: maksymalna liczba punktów doświadczenia, które może zdobyć jeden bohater wynosi 1800000. Dotyczy to punktów zdobywanych przez obie klasy. Upewnij się, że pozostało wystarczająco dużo doświadczenia do zdobycia, byś mógł awansować wystarczająco daleko w drugiej klasie! Inaczej możesz nie osiągnąć poziomu wyższego niż w oryginalnej klasie. Oczywiście jeżeli zechcesz i tak będziesz mógł zostać dwuklasowcem, nie będziesz jednak mógł wykorzystywać zdolności pierwszej klasy, co może utrudnić dalszą grę.
Dodając kilka informacji do opisu z gry – po rozpoczęciu procesu dwuklasowości tracisz prawie wszystko – biegłości, rzuty obronne, zaklęcia, Trak0. Jedyne, co zostaje, to punkty życia. Musisz tylko pamiętać, że gdy już przejdziesz na drugą klasę, nie zyskasz nowych punktów życia aż do aktywacji klasy pierwszej. Następnie nowe PŻ zdobywasz zgodnie ze specyfikacją klasy drugiej.
Dwuklasowość mogą uprawiać wszyscy poza Bardem i Paladynem… Chyba że jesteś Upadłym paladynem. Dostępne kombinacje to Kapłan/Łowca, Mag/Kapłan, Mag/Złodziej, Wojownik/Druid, Wojownik/Kapłan, Wojownik/Mag, Wojownik/Złodziej, Złodziej/Kapłan i oczywiście odwrotne możliwości.
Pierwsza klasa | Druga klasa | Wymagania |
---|---|---|
Druid | Wojownik | Charyzma 15, Mądrość 15, Siła 17 |
Kapłan | Łowca | Mądrość 17, Siła 17, Zręczność 17, musi być Dobry |
Kapłan | Mag | Mądrość 15, Inteligencja 17 |
Kapłan | Wojownik | Mądrość 15, Siła 17 |
Kapłan | Złodziej | Mądrość 15, Zręczność 17, nie może być Praworządny dobry |
Łowca | Kapłan | Zręczność 15, Siła 15, Mądrość 17 |
Mag | Kapłan | Inteligencja 15, Mądrość 17 |
Mag | Wojownik | Inteligencja 15, Siła 17 |
Mag | Złodziej | Inteligencja 15, Zręczność 17, nie może być Praworządny dobry |
Wojownik | Druid | Siła 15, Charyzma 17, Mądrość 17, musi być Neutralny |
Wojownik | Kapłan | Siła 15, Mądrość 17 |
Wojownik | Mag | Siła 15, Inteligencja 17 |
Wojownik | Złodziej | Siła 15, Zręczność 17, nie może być Praworządny dobry |
Złodziej | Kapłan | Zręczność 15, Mądrość 17 |
Złodziej | Mag | Zręczność 15, Inteligencja 17 |
Złodziej | Wojownik | Zręczność 15, Siła 17 |
Zalety dwuklasowości nad wieloklasowością? Wojownik może rozdysponować pięć punktów w danej biegłości i zmienić się w nową klasę. Wieloklasowy Wojownik może zainwestować w biegłość jedynie dwa punkty. Warto więc Wojownika podbić do dziewiątego poziomu, kiedy to będzie miał 9k10 punktów życia oraz pięć punktów w wymarzonej biegłości.
Do jakiego poziomu podnosić pierwszą klasę?
- Jeśli do niskiego, to szybko będziesz mógł korzystać ze zdolności obu klas oraz wymaksować klasę drugą. W ten sposób możesz jednak nie osiągnąć potencjału klasy pierwszej.
- Jeśli do wysokiego, to możesz stworzyć potężną klasę pierwszą. Co więcej, druga klasa będzie szybko zdobywać doświadczenie, bowiem będziesz już na takim etapie gry, gdzie nagroda za zadania oraz zabite potwory jest znacznie większa. Z drugiej strony, prawdziwy potencjał osiągniesz dopiero na koniec rozgrywki, a gdy przestrzelisz się w punktach doświadczenia, to być może nawet nie zdążysz odblokować klasy pierwszej.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz