Włócznie

3 minuty czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną włócznię, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.

szturchacz puny'ego Szturchacz Puny'ego

Puny był najmniejszym goblinem w jednym z najbardziej żałosnych plemion goblinów, jakie kiedykolwiek istniały. Mimo że był niskiego wzrostu, nadrabiał ten brak swoją bystrością. Podczas napadu goblinów na karawanę kupiecką Puny znalazł w jednym z wozów magiczną włócznię. Wziął ją i wprowadził kilka poprawek, które miały na celu wyrządzać głębsze rany zaatakowanej istocie.

włócznia Włócznia

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

  • Obrażenia: 1k8
  • Typ obrażeń: kłute
  • Waga: 5
  • Opóźnienie: 8
  • Rodzaj biegłości: włócznie
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 5
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: ---

włócznia kerisha Włócznia Kerisha

Jest to włócznia niezwykłej budowy. Drzewiec jest bez żadnej skazy i wykonany został z nieznanego materiału. Sam grot natomiast wygląda niczym bryłka lodu spowita warstwą mrozu. Całą broń otacza delikatna mgiełka złożona z kryształków lodu.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: kłute
  • Specjalne:
    • +10% do odporności na ogień
    • 5% szansa na zadanie +1k6 obrażeń od zimna
  • Waga: 2
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: włócznie
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 5
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: ma ją Kerish w Muzeum w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada

włócznia z białego jesionu Włócznia z Białego Jesionu

Ta włócznia, poświęcona przez malaryckich kapłanów setki lat temu, była używana w czasie Wielkich Łowów, kiedy przygotowywali oni swoje krwawe uczty. Ostatnio znajdowała się w rękach Starego Łowcy Wellina, który podobno zginął w czasie polowania na driady w pobliżu Kniei Otulisko. Broń tę wykonano z jednego kawałka jesionu zakończonego potężnym grotem.

  • Obrażenia: 1k8 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: kłute
  • Specjalne: 5% szansa na dodatkowe 1k6 obrażeń od kolców na grocie
  • Waga: 2
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: włócznie
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 5
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

zabójca Zabójca

Upadły paladyn imieniem Matthain użył tej broni do zabicia stu jeden rycerzy swego byłego króla. W rodzinie Chamberlainów, z której pochodził Matthain, było wielu paladynów Tyra. Jego ojciec, Garlan, zabił potężnego kapłana Bane'a, który zagrażał królestwu. Zła magia kapłana przywróciła go do życia. Nazwano go "Prześladowca Chamberlainów", gdyż przeklął on rodzinę Garlana – tak długo, jak żądza zemsty potwora nie zostanie zaspokojona, miały się w niej rodzić tylko martwe dzieci. Matthain, jako dziedzic rodziny, wziął na siebie zadanie zdjęcia klątwy. Prześladowca Chamberlainów powiedział Matthainowi, że musi on zabić stu jeden królewskich rycerzy.

Matthain rozpoczął swe ponure dzieło, mordując każdego rycerza, na jakiego się natknął. Prześladowcy Chamberlainów przynosił czaszkę i tarczę każdego wojownika, którego zabił. Król wysłał oddziały rycerzy i bohaterów, by zabili Matthaina, ale okazał się on zbyt trudnym celem. W końcu, po trzech latach, Matthain zabił stu rycerzy. Powiedział kapłanowi, że nadszedł czas zdjęcia klątwy. Ten przypomniał mu jednak, że zabitych rycerzy ma być stu jeden.

Przepełniony smutkiem i żalem, Matthain przytaknął i rzucił się na swą własną włócznię. Teraz, kiedy klątwa została zdjęta – nie żyli już ani Garlan, ani Matthain, a żądanie kapłana zostało wypełnione, Bane wezwał Prześladowcę Chamberlainów do Acheronu.

  • Obrażenia: 1k8 +5
  • TraK0: +5
  • Typ obrażeń: kłute
  • Waga: 2
  • Opóźnienie: 3
  • Rodzaj biegłości: włócznie
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 5
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: łup z Shikaty w Kopalni Salamander w Niższej Głębi Dorna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...