outpost

Wieloklasowość

3 minuty czytania

Wieloklasowa postać doskonali się w dwóch lub więcej klasach jednocześnie. Jej doświadczenie jest dzielone po równo na wszystkie klasy. Dostępne klasy są zależne od rasy. Postać może wykorzystywać zdolności obu klas w dowolnym momencie; jest tylko kilka ograniczeń. Tylko nieludzie mogą być wieloklasowymi bohaterami.

W przeciwieństwie do dwuklasowości, w której to porzucasz tymczasowo pierwszą klasę na rzecz innej, w wieloklasowości wszystkie klasy zdobywają doświadczenie równocześnie, przez co rozwój jest dosyć powolny. Trak0, rzuty obronne czy wiedza pochodzą od lepszej klasy – przykładowo Wojownik/Mag posiada Trak0 Wojownika, nie Maga.

Punkty życia są jednak składową obu, podzieloną na równe części (dwie klasy na dwie części, trzy klasy na trzy części). Co więcej wypadkowa zaokrągla się w dół (np. 1,666 do 1) poza liczbami mniejszymi od 1 (0,333 do 1). Przykładowo -Wojownik/Kapłan może uzyskać maksymalnie 9 punktów życia co poziom. Wojownik posiada 1k10 PŻ na poziom, Kapłan 1k8 PŻ – 10+8 = 18. 18/2 = 9. Warto pamiętać, że Wojownik otrzymuje wyższy bonus za kondycję – również w kombinacjach wieloklasowych. Po osiągnięciu daną klasą granicy przyrostu stałego każda klasa otrzymuje z awansem 1 PŻ.

Kapłan/Łowca

Ta postać posiada umiejętności łowcy i kapłana, choć może wykorzystywać tylko te bronie, na które pozwala jego kapłański etos.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Kapłan/Mag

Ta postać posiada umiejętności maga i kapłana, nie może jednakże rzucać zaklęć będąc w zbroi.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Kapłan/Złodziej

Ta postać posiada umiejętności złodzieja i kapłana, choć może wykorzystywać tylko te bronie, na które pozwala jego kapłański etos.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Mag/Złodziej

Ta postać posiada umiejętności maga i złodzieja, nie może jednakże rzucać zaklęć będąc w zbroi.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Druid

Ta postać posiada umiejętności wojownika i druida, choć może wykorzystywać tylko te bronie, na które pozwala jego druidyczny etos.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Kapłan

Ta postać posiada umiejętności wojownika i kapłana, choć może wykorzystywać tylko te bronie, na które pozwala jego kapłański etos.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Mag

Ta postać posiada umiejętności wojownika i maga, ale nie może rzucać zaklęć będąc w zbroi. Gnomy mogą być tego rodzaju wieloklasowcami, ale tylko wojownikami/iluzjonistami. Jest to jedyna rasa, która może łączyć maga-specjalistę z inną klasą.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Złodziej

Ta postać posiada umiejętności złodzieja i wojownika, choć nie może wykorzystywać tych pierwszych, gdy nosi zbroję cięższą niż skórzana ćwiekowana.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Mag/Kapłan

Ta postać posiada umiejętności wojownika, maga i kapłana, ale nie może rzucać zaklęć w zbroi i ma prawo wykorzystywać tylko te bronie, na które pozwala jego kapłański etos.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Wojownik/Mag/Złodziej

Ta postać posiada umiejętności wojownika, maga i złodzieja, ale może rzucać zaklęć w zbroi, ani wykorzystywać talentów złodzieja, gdy nosi zbroję cięższą niż skórzana ćwiekowana.

Dostępne rasy

Dostępne charaktery

Minimalna wartość cech

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...