Tekst zawiera spoilery.
Spis treści
Aldwin
Fabularnie
Niziołek z południa. Pewnego dnia znalazł w oberży "Wieczorny Cień" martwego właściciela, Eidana. Postanowił go zakopać, upozorować porwanie, a jednocześnie podrobił papiery, jakoby Eidan przepisał na niego oberżę kilka dni wcześniej. Nie był to dobry ruch, bowiem zima zasypała wszystkie przełęcze i nie ma teraz praktycznie żadnych gości. Tłumaczył się, że miał ochotę w końcu gdzieś osiąść na stałe, a nikomu krzywdy nie zrobił, bo poprzedni właściciel nie miał rodziny. Rozmawiając z Amelią w gospodzie "Korzenna Piwnica", dowiesz się, że Eidan nie mógł wypełnić kontraktu, bowiem miał drżące ręce i trudno byłoby mu się podpisać – szczególnie, iż był analfabetą.
Przeszukując skrytki na piętrze gospody, znajdziesz Pierścień spuścizny Eidana. Pokaż go Aldwinowi i namów do przyznania się starszyźnie, a otrzymasz 3225 punktów doświadczenia. Alternatywnie możesz wymusić na nim, abyś spał u niego za darmo.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
8 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
12 |
Przeciwko różdżkom |
12 |
Przeciwko polimorfii |
11 |
Przeciwko zionięciu |
15 |
Przeciwko czarom |
13 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Amelia
Fabularnie
Kelnerka z gospody "Korzenna Piwnica". Ma cięty język, ale zaproponuje ci strawę i opowie co nieco o niepokojach wokół Kuldahar. Da ci również do zrozumienia, że nowy właściciel oberży "Wieczorny Cień", Aldwin, mógł nie wejść w jej posiadanie do końca legalnie. Poprzedni oberżysta, Eidan, został porwany, ale zdążył zostawić dokument prawa własności Aldwinowi. Problem w tym, że Eidanowi tak trzęsły się ręce, że nie byłby w stanie się podpisać – a gdyby nawet potrafił, to i tak był analfabetą.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Arundel
Fabularnie
Arcydruid Kuldahar, następca Tolbena. Osobiście wysłał posłańca Hallastera do Easthaven, aby Hrothgar przyszedł osadzie na pomoc. Słusznie uważa, że lawina nie była przypadkowa, a stały za nią złe moce. W wiosce dochodzi ponadto do licznych porwań, a ilość potworów w okolicy mocno się zwiększyła. Druid prosi cię, abyś zajął się rozwikłaniem tej tajemnicy. Możesz poprosić go także o pomoc w uśmierzeniu bólu głowy Ogra Gherega na Przełęczy Kuldahar.
Najpierw wysyła twoją drużynę do Doliny Cieni – po rozmowie z Kresselackiem i wypełnieniu jego zadania, otrzymasz 10350 punktów doświadczenia. Kolejne zadanie to odszukanie Klejnotu Serca w Świątyni Zapomnianego Boga – przynosząc Arundelowi Flakonik z tajemniczym płynem otrzymasz 19500 punktów doświadczenia i zostaniesz wysłany do Smoczego Oka. Niestety po powrocie okazuje się, że Brat Poquelin podszył się pod druida, a jego samego dźgnął i zostawił na piętrze domu, aby się wykrwawił.
Na szczęście Arundel trzyma się życia resztkami sił i wysyła cię z Klejnotem Serca do Odciętej Dłoni, abyś znalazł elfa Larrela. Chwilę potem umiera, ale zostawia dla ciebie Laskę Gniewu Natury.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
2 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
5 |
Przeciwko różdżkom |
9 |
Przeciwko polimorfii |
8 |
Przeciwko zionięciu |
11 |
Przeciwko czarom |
10 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
20 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
20 |
Biegłości
Przedmioty
Kradzież
- Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"
Zaklęcia
Brat Ferg
Fabularnie
Sługa Ilmatera, bliźniak Brata Gusa, stojący przed Świątynią Rozpaczającego Boga. Opowie ci co nieco o mieście. Gdy zbyt wiele razy go obrazisz, rzuci się na ciebie.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
8 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
10 |
Przeciwko różdżkom |
14 |
Przeciwko polimorfii |
13 |
Przeciwko zionięciu |
16 |
Przeciwko czarom |
15 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Zaklęcia
Brat Gus
Fabularnie
Sługa Ilmatera, bliźniak Brata Ferga, stojący w Świątyni Rozpaczającego Boga. Opowie ci, że ludność Kuldahar ostatnio wiele wycierpiała, przez co znacznie uszczuplił się zapas leków i eliksirów.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
8 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
10 |
Przeciwko różdżkom |
14 |
Przeciwko polimorfii |
13 |
Przeciwko zionięciu |
16 |
Przeciwko czarom |
15 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Zaklęcia
Conlan
Fabularnie
Miejscowy kowal, któremu niedawno zaginął syn, Sheemish. Chce się wynieść z Kuldahar, bowiem twierdzi, że po tym wydarzeniu nic już go tu nie trzyma – żona, Mary, zmarła kilka lat wcześniej na gorączkę. Możesz kupić u niego wiele dobrego, magicznego uzbrojenia. Gdy uwolnisz jego syna, będzie ci bardzo wdzięczny (ale cen nie obniży, skąpiec).
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
8 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
13 |
Przeciwko różdżkom |
15 |
Przeciwko polimorfii |
14 |
Przeciwko zionięciu |
16 |
Przeciwko czarom |
16 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Eremita
Fabularnie
Ten pustelnik to pierwsza osoba, którą spotkasz po ucieczce przed lawiną na Przełęczy Kuldahar. Poinformuje cię, że pierwszy raz w życiu widział coś takiego, mimo iż mieszka tu od lat. Niechętnie wskaże ci drogę do Kuldahar i zawiadomi o Goblinach wałęsających się po całej Przełęczy. Mieszka prawdopodobnie w pobliskiej płytkiej jaskini. Patrząc na jego statystyki, pustelnicze życie hartuje nie tylko ducha, ale i ciało. Zaatakowany teleportuje się w niewiadome miejsce.
Mechanicznie
Płeć |
Brak |
Charakter |
Brak |
Punkty życia |
1000 |
Doświadczenie po zabiciu |
0 |
Klasa |
Kapłan |
Poziom |
16 |
TraK0 |
10 |
Ilość ataków na rundę |
1 |
Klasa pancerza |
Bazowa |
-2 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
4 |
Przeciwko różdżkom |
8 |
Przeciwko polimorfii |
7 |
Przeciwko zionięciu |
10 |
Przeciwko czarom |
9 |
Odporności |
Na ogień |
100 |
Na zimno |
100 |
Na elektryczność |
100 |
Na kwas |
100 |
Na magię |
100 |
Na magiczny ogień |
100 |
Na magiczne zimno |
100 |
Na obrażenia sieczne |
100 |
Na obrażenia kłute |
100 |
Na obrażenia obuchowe |
100 |
Na obrażenia od pocisków |
100 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Gerth
Fabularnie
Właściciel sklepu, zaopatrującego w zapasy karawany. Odziedziczył go po ojcu, a ten po swoim ojcu – liczy sobie prawie trzy pokolenia. Jako hobby interesuje się historią i zbiera różne przedmioty. Lubi skupować księgi i stare klucze. Można u niego kupować oraz identyfikować rzeczy.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Jermsy
Fabularnie
Chłopiec mieszkał razem z siostrą i ojcem w starym młynie na Przełęczy Kuldahar. Gdy nadeszły Gobliny oraz Orkowie, jego rodzina zginęła, natomiast on sam zdołał schować się w piwnicy młyna pod schodami. Po zabiciu Goblinów, trzeba dodać mu odwagi, a wyruszy do Świątyni Ilmatera w Kuldahar, a ty zainkasujesz 2400 punktów doświadczenia. Nie wiadomo, czy dziecko kiedykolwiek dotarło tam, gdzie chciało, bowiem nigdy więcej go nie spotkasz.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
20 |
Przeciwko różdżkom |
20 |
Przeciwko polimorfii |
20 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
20 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Lysan
Fabularnie
Miła kelnerka w gospodzie "Korzenna Piwnica". Chętnie opowie ci o lokalnych ploteczkach oraz problemach Kuldahar. Barman Whitcomb uważa, że ma zimne spojrzenie, jednak jest bardzo pracowita. Nie lubi Wielkiego Dębu i ciepła z nim związanego.
Po wizycie u Kresselacka w Dolinie Cieni i podjęciu się zadania zabicia kapłanki Auril, szybko wyjaśnia się, skąd zimne spojrzenie i niechęć do drzewa Kuldahar. Lysan, służebnica Lodowej Dziewicy, okazuje się być odpowiedzialna za sprowadzenie w okolicy większej ilości śniegu oraz powstanie umarłych w kryptach. Jakkolwiek nie poprowadziłbyś dialogu, rozmowa i tak zakończy się walką. Jest niewrażliwa na obrażenia od zimna oraz niemagiczną broń – aby zadać jej obrażenia, oręż powinien mieć umagicznienie minimum "+1".
Po zabójstwie zgłoś się do Kresselacka po 13000 punktów doświadczenia i możliwość przeszukania jego grobowca, a potem do Whitcomba w "Korzennej Piwnicy", żeby otrzymać rzeczy Lysan: Pelerynę Nadciągającej Burzy, zwój "Leczenie krytycznych ran", zwój "Leczenie poważnych ran" oraz zwój "Ochrona przed ogniem".
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
2 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
7 |
Przeciwko różdżkom |
11 |
Przeciwko polimorfii |
10 |
Przeciwko zionięciu |
13 |
Przeciwko czarom |
12 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
100 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
100 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
20 |
Punkt złamania morale |
0 |
Czas regeneracji |
10 |
Biegłości
Przedmioty
Zaklęcia
Mieszkaniec miasta / Mieszkanka miasta
Fabularnie
Mieszkańcy Kuldahar są doskonałym źródłem informacji o lokalnych budowlach, ważnych pobratymcach czy historii osady. Warto do nich zagadać przed wyprawą w kolejne miejsca na mapie świata. Zawsze mają coś ciekawego do powiedzenia, a czasem można otrzymać jakąś nagrodę:
- jeśli po rozmowie z Arundelem i wyprawą do Doliny Cieni zagadasz jako kapłan, łowca, paladyn lub wojownik o pielgrzymkach do Doliny Cieni, otrzymasz Granat
- jako druid zapytaj o świątynie w pobliżu, a następnie pobłogosław mieszkańca – otrzymasz Akwamaryn i 1200 punktów doświadczenia
- jako kapłan lub paladyn możesz zrobić to samo, co druid, otrzymasz jednak tylko 1200 punktów doświadczenia, bez klejnotu
Mechanicznie
Płeć |
Mężczyzna lub kobieta |
Charakter |
Brak |
Punkty życia |
10 |
Doświadczenie po zabiciu |
40 |
Klasa |
Wojownik |
Poziom |
2 |
TraK0 |
18 |
Ilość ataków na rundę |
1 |
Klasa pancerza |
Bazowa |
8 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Mirek
Fabularnie
Mirka poznajesz, jak gonią go dwa Tundrowe Yeti. Po uporaniu się ze stworami, dowiadujesz się, że razem ze swoim bratem Silasem pielgrzymował do rodzinnej krypty jak co roku, kiedy zaatakowały ich Yeti. Silas nie miał tyle szczęścia i został zabity, a przy tym miał przy sobie rodzinną pamiątkę. Ma ją Herszt Yeti w Dolinie Cieni – po zwróceniu naszyjnika Mirkowi otrzymasz 2400 punktów doświadczenia i Procę +1. Mężczyzna planuje przekazać pamiątkę synowi.
Mechanicznie
Płeć |
Mężczyzna |
Charakter |
Brak |
Punkty życia |
6 |
Doświadczenie po zabiciu |
15 |
Klasa |
Wojownik |
Poziom |
1 |
TraK0 |
20 |
Ilość ataków na rundę |
1 |
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Nate
Fabularnie
Chłopczyk, którego spotkasz po przyjściu do Kuldahar z Przełęczy. Opowie ci co nieco o Arundelu, jednak poza tym nie ma nic więcej do powiedzenia.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Przedmioty
Orrick Szary
Fabularnie
Orrick jest magiem, pragnącym odkryć tajemnice zamierzchłej i prawie zapomnianej magii. Najbardziej interesują go mythale, czyli elfie zaklęcia ochronne, mogące pokryć duży obszar. Poświęcił ostatnie dziesięć lat życia, szukając pozostałości tej sztuki. Podczas badania legendarnych ruin Myth Drannor natknął się na stary, postrzępiony manuskrypt, zakopany pod gruzami opustoszałej biblioteki – tekst wspominał o elfiej placówce znajdującej się gdzieś w górach Grzbietu Świata – Dłoń Seldarine, obecnie zwanej Odciętą Dłonią. Mieszkańcy Kuldahar cieszą się z obecności potężnego maga w osadzie, jednak Orrick zupełnie nie angażuje się w ich sprawy, ani nie pomaga im, nawet w czasie ataku na wioskę.
Zatrudnił do pomocy Goblina Weenoga, który chce zostać wielkim czarnoksiężnikiem. Jeżeli go zabijesz, nie zmartwi się za bardzo. Mag sprzedaje wiele magicznych przedmiotów oraz zaklęć – nowe przedmioty dochodzą w rozdziale drugim oraz czwartym.
Gdy zdobędziesz od Custhantosa w Odciętej Dłoni "Teorię Mythali", przynieś ją do Orricka. Otrzymasz 24000 punktów doświadczenia i jeden z trzech losowych przedmiotów: Pas Labelasa, Pierścień Kiran-Hai z Kości Elfa lub Płaszcz Mithrana.
W plikach gry znajduje się jeszcze przedmiot Tarcza Orricka z żukorożca, będąca ulepszoną wersją Tarczy z żukorożca. Orrick miał być drugą osobą obok Nyma, która mogła ją umagicznić, niestety finalnie ta opcja nie trafiła do rozgrywki.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
11 |
Przeciwko różdżkom |
7 |
Przeciwko polimorfii |
9 |
Przeciwko zionięciu |
11 |
Przeciwko czarom |
8 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
15 |
Punkt złamania morale |
2 |
Czas regeneracji |
27 |
Biegłości
Przedmioty
Kradzież
- Amulet metaczarów: "Wzmacniacz"
- Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"
Zaklęcia
Oswald Fiddlebender
Fabularnie
Gnom alchemik-wynalazca, który rozbił się w Kuldahar swoim powietrznym statkiem ponad rok temu. Wystartował samotnie z Bryn Shander, bowiem nikt nie chciał przyłączyć się do szalonej wyprawy. Udanie wzbił się w powietrze i szybował nad górami Grzbietu Świata, póki nie rozbił się o występ skalny. Uderzenie rozdarło dno statku i poważnie uszkodziło ster.
Obecnie pracuje nad wywarem dla farmerów z Kuldahar, który miałby chronić Krowy przed dokuczliwym zimnem. Można u niego kupić mikstury.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
9 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
13 |
Przeciwko różdżkom |
9 |
Przeciwko polimorfii |
11 |
Przeciwko zionięciu |
13 |
Przeciwko czarom |
10 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
27 |
Przedmioty
Kradzież
- Mikstura odporności na ogień
- Naszyjnik pocisków: "Utracony Dar"
- 2 Oleje wściekłego płomienia
- Pierścień ochrony +2
Zaklęcia
Siostra Calliana
Fabularnie
Głowa Świątyni Ilmatera w Kuldahar. Obowiązki głównej kapłanki pełni dopiero od kilku tygodni, gdy zniknęła Matka Egenia. Opowie ci także, że niedawno przez mieścinę przejeżdżał inny kapłan Ilmatera, o imieniu Brat Poquelin. Przybywał on z Cormyru, a spieszył z misją, by uzyskać pomoc od Klasztoru Łkającego Bzu w Bryn Shander. Według Calliany także mógł zostać porwany.
Mimo że w plikach gry znajduje się zdanie podzięki za uratowanie Matki Egenii, siostrze Callianie raczej dane będzie długo pełnić obowiązki głównej kapłanki, gdyż po uwolnieniu w Smoczym Oku, jej poprzedniczka nigdy nie wraca do Kuldahar (właściwie to znika bez śladu). Także wiąże się z nią niedokończone zadanie z Głosem z Durdel Anatha, za które można było otrzymać jeden z czterech przedmiotów: Chwała Cierpienia, Płaszcz Uciemiężonych Duchów, Szatę Agonii lub Zbroję skórzaną ćwiekowaną Calliany.
Możesz się u niej uzdrowić, zidentyfikować przedmioty lub kupić mikstury i zaklęcia.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
7 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
9 |
Przeciwko różdżkom |
13 |
Przeciwko polimorfii |
12 |
Przeciwko zionięciu |
15 |
Przeciwko czarom |
14 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Zaklęcia
Urnst
Fabularnie
Strachliwy garncarz, bojący się wyjść z domu z powodu ostatnich porwań i licznych potworów w okolicy. Zamknął swój sklep, spakował się i ma zamiar wyruszyć do Wrót Baldura, gdy tylko Przełęcz Kuldahar zostanie odblokowana. Za każdym razem będzie cię prosił, abyś do niego więcej nie przychodził, bo sprowadzisz mu monstra na próg chaty.
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
10 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
16 |
Przeciwko różdżkom |
18 |
Przeciwko polimorfii |
17 |
Przeciwko zionięciu |
20 |
Przeciwko czarom |
19 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Whitcomb
Fabularnie
Barman w gospodzie "Korzenna Piwnica". Powie dwa słowa o swoich pracownicach – Amelii oraz Lysan. Można u niego kupić kilka trunków, słuchając dzięki temu losowych plotek, bez wpływu na przebieg fabuły.
Gdy zabijesz Lysan w Dolinie Cieni, zgłoś się do Whitcomba, a otrzymasz jej rzeczy: Pelerynę Nadciągającej Burzy, zwój "Leczenie krytycznych ran", zwój "Leczenie poważnych ran" oraz zwój "Ochrona przed ogniem".
Mechanicznie
Klasa pancerza |
Bazowa |
7 |
Przeciwko broniom obuchowym |
0 |
Przeciwko broniom kłującym |
0 |
Przeciwko pociskom |
0 |
Przeciwko broniom siecznym |
0 |
Rzuty obronne |
Przeciwko śmierci |
10 |
Przeciwko różdżkom |
12 |
Przeciwko polimorfii |
11 |
Przeciwko zionięciu |
12 |
Przeciwko czarom |
13 |
Odporności |
Na ogień |
0 |
Na zimno |
0 |
Na elektryczność |
0 |
Na kwas |
0 |
Na magię |
0 |
Na magiczny ogień |
0 |
Na magiczne zimno |
0 |
Na obrażenia sieczne |
0 |
Na obrażenia kłute |
0 |
Na obrażenia obuchowe |
0 |
Na obrażenia od pocisków |
0 |
Morale |
10 |
Punkt złamania morale |
5 |
Czas regeneracji |
60 |
Biegłości
Przedmioty
Komentarze
Dodaj komentarz