posiadlosc

Mieszkańcy Kuldahar

17 minut czytania

Tekst zawiera spoilery.

Spis treści

Aldwin

aldwin,icewind dale

Fabularnie

Niziołek z południa. Pewnego dnia znalazł w oberży "Wieczorny Cień" martwego właściciela, Eidana. Postanowił go zakopać, upozorować porwanie, a jednocześnie podrobił papiery, jakoby Eidan przepisał na niego oberżę kilka dni wcześniej. Nie był to dobry ruch, bowiem zima zasypała wszystkie przełęcze i nie ma teraz praktycznie żadnych gości. Tłumaczył się, że miał ochotę w końcu gdzieś osiąść na stałe, a nikomu krzywdy nie zrobił, bo poprzedni właściciel nie miał rodziny. Rozmawiając z Amelią w gospodzie "Korzenna Piwnica", dowiesz się, że Eidan nie mógł wypełnić kontraktu, bowiem miał drżące ręce i trudno byłoby mu się podpisać – szczególnie, iż był analfabetą.

Przeszukując skrytki na piętrze gospody, znajdziesz pierścień spuścizny Eidana. Pokaż go Aldwinowi i namów do przyznania się starszyźnie, a otrzymasz 3225 punktów doświadczenia. Alternatywnie możesz wymusić na nim, abyś spał u niego za darmo.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny zły
Punkty życia 27
Doświadczenie po zabiciu 270
Klasa Złodziej
Poziom 5
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 11
Inteligencja 14
Zręczność 18
Mądrość 12
Kondycja 12
Charyzma 13
Szczęście 1
Klasa pancerza
Bazowa 8
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 12
Przeciwko różdżkom 12
Przeciwko polimorfii 11
Przeciwko zionięciu 15
Przeciwko czarom 13
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 30 sztuk złota
  • Krótki miecz +2
  • Zbroja skórzana +1

Amelia

icewind dale,amelia

Fabularnie

Kelnerka z gospody "Korzenna Piwnica". Ma cięty język, ale zaproponuje ci strawę i opowie co nieco o niepokojach wokół Kuldahar. Da ci również do zrozumienia, że nowy właściciel oberży "Wieczorny Cień", Aldwin, mógł nie wejść w jej posiadanie do końca legalnie. Poprzedni oberżysta, Eidan, został porwany, ale zdążył zostawić dokument prawa własności Aldwinowi. Problem w tym, że Eidanowi tak trzęsły się ręce, że nie byłby w stanie się podpisać – a gdyby nawet potrafił, to i tak był analfabetą.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Neutralny
Punkty życia 4
Doświadczenie po zabiciu 15
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 3 sztuki złota

Arundel

icewind dale,arundel,arcydruid,arcydruid arundel

Fabularnie

Arcydruid Kuldahar, następca Tolbena. Osobiście wysłał posłańca Hallastera do Easthaven, aby Hrothgar przyszedł osadzie na pomoc. Słusznie uważa, że lawina nie była przypadkowa, a stały za nią złe moce. W wiosce dochodzi ponadto do licznych porwań, a ilość potworów w okolicy mocno się zwiększyła. Druid prosi cię, abyś zajął się rozwikłaniem tej tajemnicy. Możesz poprosić go także o pomoc w uśmierzeniu bólu głowy ogra Gherega na Przełęczy Kuldahar.

Najpierw wysyła twoją drużynę do Doliny Cieni – po rozmowie z Kresselackiem i wypełnieniu jego zadania, otrzymasz 10350 punktów doświadczenia. Kolejne zadanie to odszukanie Klejnotu Serca w Świątyni Zapomnianego Boga – przynosząc Arundelowi Flakonik z tajemniczym płynem otrzymasz 19500 punktów doświadczenia i zostaniesz wysłany do Smoczego Oka. Niestety po powrocie okazuje się, że Brat Poquelin podszył się pod druida, a jego samego dźgnął i zostawił na piętrze domu, aby się wykrwawił.

Na szczęście Arundel trzyma się życia resztkami sił i wysyła cię z Klejnotem Serca do Odciętej Dłoni, abyś znalazł elfa Larrela. Chwilę potem umiera, ale zostawia dla ciebie Laskę Gniewu Natury.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 92
Doświadczenie po zabiciu 3000
Klasa Druid
Poziom 14
TraK0 12
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 11
Inteligencja 17
Zręczność 15
Mądrość 18
Kondycja 15
Charyzma 14
Szczęście 1
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 5
Przeciwko różdżkom 9
Przeciwko polimorfii 8
Przeciwko zionięciu 11
Przeciwko czarom 10
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 20

Przedmioty

  • Laska Gniewu Natury (dopiero jak zostanie uśmiercony przez Poquelina)
  • Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"

Kradzież

  • Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"

Zaklęcia

  • Cisza, 5 metrów (1 w księdze)
  • Gigantyczny owad (1 w księdze)
  • Korowa skóra (1 w księdze)
  • Leczenie lekkich ran (1 w księdze)
  • Leczenie poważnych ran (1 w księdze)
  • Leczenie średnich ran (1 w księdze)
  • Ładunek statyczny (1 w księdze)
  • Metamorfoza laski w broń (1 w księdze)
  • Ochrona przed ogniem (1 w księdze)
  • Odporność na ogień/zimno (1 w księdze)
  • Ogniste nasiona (1 w księdze)
  • Oplątanie (2 w księdze)
  • Pełzająca zagłada (1 w księdze)
  • Plaga owadów (1 w księdze)
  • Przywołanie zwierząt I (1 w księdze)
  • Przywołanie zwierząt II (1 w księdze)
  • Przywołanie zwierząt III (1 w księdze)
  • Raniące kamienie (1 w księdze)
  • Rozkaz (1 w księdze)
  • Rozproszenie magii (1 w księdze)
  • Sanktuarium (1 w księdze)
  • Sprowadzenie żywiołaka ziemi (1 w księdze)
  • Swoboda działania (1 w księdze)
  • Ujawnienie niewidzialnych (2 w księdze)
  • Unieruchomienie osoby (1 w księdze)
  • Unieruchomienie zwierzęcia (1 w księdze)
  • Wezwanie błyskawic (1 w księdze)
  • Zauroczenie osoby lub ssaka (1 w księdze)

Brat Ferg

icewind dale,ferg,brat ferg

Fabularnie

Sługa Ilmatera, bliźniak Brata Gusa, stojący przed Świątynią Rozpaczającego Boga. Opowie ci co nieco o mieście. Gdy zbyt wiele razy go obrazisz, rzuci się na ciebie.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 12
Doświadczenie po zabiciu 65
Klasa Kapłan
Poziom 2
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 8
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 14
Przeciwko polimorfii 13
Przeciwko zionięciu 16
Przeciwko czarom 15
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 13 sztuk złota

Zaklęcia

  • Magiczny kamień (1 w księdze)
  • Metamorfoza laski w broń (1 w księdze)

Brat Gus

icewind dale,gus,brat gus

Fabularnie

Sługa Ilmatera, bliźniak Brata Ferga, stojący w Świątyni Rozpaczającego Boga. Opowie ci, że ludność Kuldahar ostatnio wiele wycierpiała, przez co znacznie uszczuplił się zapas leków i eliksirów.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 12
Doświadczenie po zabiciu 65
Klasa Kapłan
Poziom 2
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 8
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 14
Przeciwko polimorfii 13
Przeciwko zionięciu 16
Przeciwko czarom 15
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 13 sztuk złota

Zaklęcia

  • Magiczny kamień (1 w księdze)
  • Przekleństwo (1 w księdze)

Conlan

icewind dale,conlan,sheemish

Fabularnie

Miejscowy kowal, któremu niedawno zaginął syn, Sheemish. Chce się wynieść z Kuldahar, bowiem twierdzi, że po tym wydarzeniu nic już go tu nie trzyma – żona, Mary, zmarła kilka lat wcześniej na gorączkę. Możesz kupić u niego wiele dobrego, magicznego uzbrojenia. Gdy uwolnisz jego syna, będzie ci bardzo wdzięczny (ale cen nie obniży, skąpiec).

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Chaotyczny dobry
Punkty życia 25
Doświadczenie po zabiciu 120
Klasa Wojownik
Poziom 3
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 17
Inteligencja 9
Zręczność 16
Mądrość 9
Kondycja 18
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 8
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 13
Przeciwko różdżkom 15
Przeciwko polimorfii 14
Przeciwko zionięciu 16
Przeciwko czarom 16
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 11 sztuk złota
  • Młot bojowy
  • Zbroja skórzana

Eremita

icewind dale,eremita

Fabularnie

Ten pustelnik to pierwsza osoba, którą spotkasz po ucieczce przed lawiną na Przełęczy Kuldahar. Poinformuje cię, że pierwszy raz w życiu widział coś takiego, mimo iż mieszka tu od lat. Niechętnie wskaże ci drogę do Kuldahar i zawiadomi o goblinach wałęsających się po całej Przełęczy. Mieszka prawdopodobnie w pobliskiej płytkiej jaskini. Patrząc na jego statystyki, pustelnicze życie hartuje nie tylko ducha, ale i ciało. Zaatakowany teleportuje się w niewiadome miejsce.

Mechanicznie

Płeć Brak
Charakter Brak
Punkty życia 1000
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Kapłan
Poziom 16
TraK0 10
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 19
Inteligencja 19
Zręczność 18
Mądrość 15
Kondycja 18
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 4
Przeciwko różdżkom 8
Przeciwko polimorfii 7
Przeciwko zionięciu 10
Przeciwko czarom 9
Odporności
Na ogień 100
Na zimno 100
Na elektryczność 100
Na kwas 100
Na magię 100
Na magiczny ogień 100
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 100
Na obrażenia kłute 100
Na obrażenia obuchowe 100
Na obrażenia od pocisków 100
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Gerth

icewind dale,gerth

Fabularnie

Właściciel sklepu, zaopatrującego w zapasy karawany. Odziedziczył go po ojcu, a ten po swoim ojcu – liczy sobie prawie trzy pokolenia. Jako hobby interesuje się historią i zbiera różne przedmioty. Lubi skupować księgi i stare klucze. Można u niego kupować oraz identyfikować rzeczy.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Chaotyczny neutralny
Punkty życia 6
Doświadczenie po zabiciu 15
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 51 sztuk złota

Jermsy

icewind dale,jermsy

Fabularnie

Chłopiec mieszkał razem z siostrą i ojcem w starym młynie na Przełęczy Kuldahar. Gdy nadeszły gobliny oraz orkowie, jego rodzina zginęła, natomiast on sam zdołał schować się w piwnicy młyna pod schodami. Po zabiciu goblinów, trzeba dodać mu odwagi, a wyruszy do Świątyni Ilmatera w Kuldahar, a ty zainkasujesz 2400 punktów doświadczenia. Nie wiadomo, czy dziecko kiedykolwiek dotarło tam, gdzie chciało, bowiem nigdy więcej go nie spotkasz.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 6
Doświadczenie po zabiciu 0
Klasa Brak
Poziom 0
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 20
Przeciwko różdżkom 20
Przeciwko polimorfii 20
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 20
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Lysan

icewind dale,lysan icewind dale,lysan

Fabularnie

Miła kelnerka w gospodzie "Korzenna Piwnica". Chętnie opowie ci o lokalnych ploteczkach oraz problemach Kuldahar. Barman Whitcomb uważa, że ma zimne spojrzenie, jednak jest bardzo pracowita. Nie lubi Wielkiego Dębu i ciepła z nim związanego.

Po wizycie u Kresselacka w Dolinie Cieni i podjęciu się zadania zabicia kapłanki Auril, szybko wyjaśnia się, skąd zimne spojrzenie i niechęć do drzewa Kuldahar. Lysan, służebnica Lodowej Dziewicy, okazuje się być odpowiedzialna za sprowadzenie w okolicy większej ilości śniegu oraz powstanie umarłych w kryptach. Jakkolwiek nie poprowadziłbyś dialogu, rozmowa i tak zakończy się walką. Jest niewrażliwa na obrażenia od zimna oraz niemagiczną broń – aby zadać jej obrażenia, oręż powinien mieć umagicznienie minimum "+1".

Po zabójstwie zgłoś się do Kresselacka po 13000 punktów doświadczenia i możliwość przeszukania jego grobowca, a potem do Whitcomba w "Korzennej Piwnicy", żeby otrzymać rzeczy Lysan: Pelerynę Nadciągającej Burzy, zwój "Leczenie krytycznych ran", zwój "Leczenie poważnych ran" oraz zwój "Ochrona przed ogniem".

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Neutralny zły
Punkty życia 67
Doświadczenie po zabiciu 700
Klasa Kapłan
Poziom 8
TraK0 16
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 14
Inteligencja 12
Zręczność 12
Mądrość 18
Kondycja 13
Charyzma 15
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 2
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 7
Przeciwko różdżkom 11
Przeciwko polimorfii 10
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 12
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 100
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 100
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 10

Przedmioty

  • Morgensztern +1

Zaklęcia

  • Błogosławieństwo (1 w księdze)
  • Cisza, 5 metrów (1 w księdze)
  • Leczenie lekkich ran (1 w księdze)
  • Leczenie poważnych ran (1 w księdze)
  • Modlitwa (1 w księdze)
  • Ochrona przed złem (1 w księdze)
  • Oplątanie (1 w księdze)
  • Unieruchomienie osoby (1 w księdze)
  • Wezwanie błyskawic (1 w księdze)
  • Zauroczenie osoby lub ssaka (1 w księdze)

Mieszkaniec miasta / Mieszkanka miasta

icewind dale,mieszkaniec miasta,mieszkanka miasta icewind dale,mieszkaniec miasta,mieszkanka miasta

Fabularnie

Mieszkańcy Kuldahar są doskonałym źródłem informacji o lokalnych budowlach, ważnych pobratymcach czy historii osady. Warto do nich zagadać przed wyprawą w kolejne miejsca na mapie świata. Zawsze mają coś ciekawego do powiedzenia, a czasem można otrzymać jakąś nagrodę:

  • jeśli po rozmowie z Arundelem i wyprawą do Doliny Cieni zagadasz jako kapłan, łowca, paladyn lub wojownik o pielgrzymkach do Doliny Cieni, otrzymasz granat
  • jako druid zapytaj o świątynie w pobliżu, a następnie pobłogosław mieszkańca – otrzymasz akwamaryn i 1200 punktów doświadczenia
  • jako kapłan lub paladyn możesz zrobić to samo, co druid, otrzymasz jednak tylko 1200 punktów doświadczenia, bez klejnotu

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna lub kobieta
Charakter Brak
Punkty życia 10
Doświadczenie po zabiciu 40
Klasa Wojownik
Poziom 2
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 8
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Maczuga / Sztylet

Mirek

icewind dale,mirek

Fabularnie

Mirka poznajesz, jak gonią go dwa tundrowe yeti. Po uporaniu się ze stworami, dowiadujesz się, że razem ze swoim bratem Silasem pielgrzymował do rodzinnej krypty jak co roku, kiedy zaatakowały ich yeti. Silas nie miał tyle szczęścia i został zabity, a przy tym miał przy sobie rodzinną pamiątkę. Ma ją Herszt Yeti w Dolinie Cieni – po zwróceniu naszyjnika Mirkowi otrzymasz 2400 punktów doświadczenia i Procę +1. Mężczyzna planuje przekazać pamiątkę synowi.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Brak
Punkty życia 6
Doświadczenie po zabiciu 15
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • Brak

Nate

icewind dale,nate

Fabularnie

Chłopczyk, którego spotkasz po przyjściu do Kuldahar z Przełęczy. Opowie ci co nieco o Arundelu, jednak poza tym nie ma nic więcej do powiedzenia.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Neutralny
Punkty życia 4
Doświadczenie po zabiciu 15
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 1
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 1 sztuka złota

Orrick Szary

icewind dale,orrick szary,orrick

Fabularnie

Orrick jest magiem, pragnącym odkryć tajemnice zamierzchłej i prawie zapomnianej magii. Najbardziej interesują go mythale, czyli elfie zaklęcia ochronne, mogące pokryć duży obszar. Poświęcił ostatnie dziesięć lat życia, szukając pozostałości tej sztuki. Podczas badania legendarnych ruin Myth Drannor natknął się na stary, postrzępiony manuskrypt, zakopany pod gruzami opustoszałej biblioteki – tekst wspominał o elfiej placówce znajdującej się gdzieś w górach Grzbietu Świata – Dłoń Seldarine, obecnie zwanej Odciętą Dłonią. Mieszkańcy Kuldahar cieszą się z obecności potężnego maga w osadzie, jednak Orrick zupełnie nie angażuje się w ich sprawy, ani nie pomaga im, nawet w czasie ataku na wioskę.

Zatrudnił do pomocy goblina Weenoga, który chce zostać wielkim czarnoksiężnikiem. Jeżeli go zabijesz, nie zmartwi się za bardzo. Mag sprzedaje wiele magicznych przedmiotów oraz zaklęć – nowe przedmioty dochodzą w rozdziale drugim oraz czwartym.

Gdy zdobędziesz od Custhantosa w Odciętej Dłoni "Teorię Mythali", przynieś ją do Orricka. Otrzymasz 24000 punktów doświadczenia i jeden z trzech losowych przedmiotów: Pas Labelasa, Pierścień Kiran-Hai z Kości Elfa lub Płaszcz Mithrana.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Praworządny neutralny
Punkty życia 38
Doświadczenie po zabiciu 4000
Klasa Mag
Poziom 14
TraK0 16
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 18
Zręczność 17
Mądrość 16
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 11
Przeciwko różdżkom 7
Przeciwko polimorfii 9
Przeciwko zionięciu 11
Przeciwko czarom 8
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 15
Punkt złamania morale 2
Czas regeneracji 27

Przedmioty

  • 47 sztuk złota
  • Amulet metaczarów: "Wzmacniacz"
  • Bransolety ochrony KP 6
  • Mikstura wchłaniania
  • Pierścień odporności na ogień
  • Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"
  • Różdżka paraliżu
  • Szata neutralnego arcymaga
  • Sztylet +2

Kradzież

  • Amulet metaczarów: "Wzmacniacz"
  • Pierścień swobody ruchów: "Dar Edventara"

Zaklęcia

  • Chaos (1 w księdze)
  • Dezintegracja (1 w księdze)
  • Dominacja (1 w księdze)
  • Dotknięcie lisza (1 w księdze)
  • Dotyk ghula (2 w księdze)
  • Groza (2 w księdze)
  • Lodowa lanca (1 w księdze)
  • Magiczny pocisk (2 w księdze)
  • Ogłupienie (1 w księdze)
  • Palec śmierci (1 w księdze)
  • Płomienie Agannazara (1 w księdze)
  • Płonąca krew Beltyna (2 w księdze)
  • Pomniejsze drążenie Larlocha (1 w księdze)
  • Rozproszenie magii (1 w księdze)
  • Stożek zimna (1 w księdze)
  • Unieruchomienie osoby (1 w księdze)
  • Wampiryczne dotknięcie (2 w księdze)
  • Wielkie osłabienie (1 w księdze)
  • Zamęt (1 w księdze)
  • Zmiennobarwna kula (1 w księdze)
  • Zmrażający dotyk (1 w księdze)

Oswald Fiddlebender

icewind dale,oswald,oswald fiddlebender,fiddlebender

Fabularnie

Gnom alchemik-wynalazca, który rozbił się w Kuldahar swoim powietrznym statkiem ponad rok temu. Wystartował samotnie z Bryn Shander, bowiem nikt nie chciał przyłączyć się do szalonej wyprawy. Udanie wzbił się w powietrze i szybował nad górami Grzbietu Świata, póki nie rozbił się o występ skalny. Uderzenie rozdarło dno statku i poważnie uszkodziło ster.

Obecnie pracuje nad wywarem dla farmerów z Kuldahar, który miałby chronić krowy przed dokuczliwym zimnem. Można u niego kupić mikstury.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Praworządny dobry
Punkty życia 31
Doświadczenie po zabiciu 975
Klasa Mag (Iluzjonista)
Poziom 9
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 19
Zręczność 17
Mądrość 18
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 1
Klasa pancerza
Bazowa 9
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 13
Przeciwko różdżkom 9
Przeciwko polimorfii 11
Przeciwko zionięciu 13
Przeciwko czarom 10
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 27

Przedmioty

  • 23 sztuki złota
  • Buty uziemienia: "Dar Talosa"
  • Mikstura odporności na ogień
  • Mikstura ognistego oddechu
  • Mikstura wybuchów
  • Naszyjnik pocisków: "Utracony Dar"
  • 3 oleje wściekłego płomienia
  • Pierścień ochrony +2
  • Złoty pas: "Złoty Pas Urnsta"

Kradzież

  • Mikstura odporności na ogień
  • Naszyjnik pocisków: "Utracony Dar"
  • 2 oleje wściekłego płomienia
  • Pierścień ochrony +2

Zaklęcia

  • Całun płomieni (1 w księdze)
  • Migoczące barwy (1 w księdze)
  • Niewidzialność (1 w księdze)
  • Ognista kula (2 w księdze)
  • Płomienie Agannazara (1 w księdze)
  • Płonąca krew Beltyna (2 w księdze)
  • Porażający uścisk (1 w księdze)
  • Rozmycie (1 w księdze)
  • Rozproszenie magii (1 w księdze)
  • Śliskość (1 w księdze)
  • Zmiennobarwna kula (1 w księdze)

Siostra Calliana

icewind dale,calliana,siostra calliana

Fabularnie

Głowa Świątyni Ilmatera w Kuldahar. Obowiązki głównej kapłanki pełni dopiero od kilku tygodni, gdy zniknęła Matka Egenia. Opowie ci także, że niedawno przez mieścinę przejeżdżał inny kapłan Ilmatera, o imieniu Brat Poquelin. Przybywał on z Cormyru, a spieszył z misją, by uzyskać pomoc od Klasztoru Łkającego Bzu w Bryn Shander. Według Calliany także mógł zostać porwany.

Mimo że w plikach gry znajduje się zdanie podzięki za uratowanie Matki Egenii, siostrze Callianie raczej dane będzie długo pełnić obowiązki głównej kapłanki, gdyż po uwolnieniu w Smoczym Oku, jej poprzedniczka nigdy nie wraca do Kuldahar (właściwie to znika bez śladu). Także wiąże się z nią niedokończone zadanie z Głosem z Durdel Anatha, za które można było otrzymać jeden z czterech przedmiotów: Chwała Cierpienia, Płaszcz Uciemiężonych Duchów, Szatę Agonii lub Zbroję skórzaną ćwiekowaną.

Możesz się u niej uzdrowić, zidentyfikować przedmioty lub kupić mikstury i zaklęcia.

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Neutralny dobry
Punkty życia 32
Doświadczenie po zabiciu 420
Klasa Kapłan
Poziom 1
TraK0 18
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 15
Inteligencja 12
Zręczność 17
Mądrość 16
Kondycja 14
Charyzma 11
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 7
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 9
Przeciwko różdżkom 13
Przeciwko polimorfii 12
Przeciwko zionięciu 15
Przeciwko czarom 14
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 23 sztuki złota
  • Morgensztern +1

Zaklęcia

  • Oplątanie (1 w księdze)
  • Przekleństwo (1 w księdze)
  • Przywołanie boskiej mocy (1 w księdze)
  • Psalm (1 w księdze)
  • Rozkaz (1 w księdze)
  • Siła jedności (1 w księdze)
  • Unieruchomienie osoby (1 w księdze)
  • Wezwanie błyskawic (1 w księdze)

Urnst

icewind dale,urnst

Fabularnie

Strachliwy garncarz, bojący się wyjść z domu z powodu ostatnich porwań i licznych potworów w okolicy. Zamknął swój sklep, spakował się i ma zamiar wyruszyć do Wrót Baldura, gdy tylko Przełęcz Kuldahar zostanie odblokowana. Za każdym razem będzie cię prosił, abyś do niego więcej nie przychodził, bo sprowadzisz mu monstra na próg chaty.

Mechanicznie

Płeć Mężczyzna
Charakter Chaotyczny dobry
Punkty życia 6
Doświadczenie po zabiciu 15
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 20
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 9
Inteligencja 9
Zręczność 9
Mądrość 9
Kondycja 9
Charyzma 9
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 10
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 16
Przeciwko różdżkom 18
Przeciwko polimorfii 17
Przeciwko zionięciu 20
Przeciwko czarom 19
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 13 sztuk złota

Whitcomb

icewind dale,whitcomb

Fabularnie

Barman w gospodzie "Korzenna Piwnica". Powie dwa słowa o swoich pracownicach – Amelii oraz Lysan. Można u niego kupić kilka trunków, słuchając dzięki temu losowych plotek, bez wpływu na przebieg fabuły.

Gdy zabijesz Lysan w Dolinie Cieni, zgłoś się do Whitcomba, a otrzymasz jej rzeczy: Pelerynę Nadciągającej Burzy, zwój "Leczenie krytycznych ran", zwój "Leczenie poważnych ran" oraz zwój "Ochrona przed ogniem".

Mechanicznie

Płeć Kobieta
Charakter Chaotyczny dobry
Punkty życia 69
Doświadczenie po zabiciu 650
Klasa Wojownik
Poziom 1
TraK0 14
Ilość ataków na rundę 1
Cechy
Siła 16
Inteligencja 14
Zręczność 18
Mądrość 13
Kondycja 16
Charyzma 17
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa 7
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 10
Przeciwko różdżkom 12
Przeciwko polimorfii 11
Przeciwko zionięciu 12
Przeciwko czarom 13
Odporności
Na ogień 0
Na zimno 0
Na elektryczność 0
Na kwas 0
Na magię 0
Na magiczny ogień 0
Na magiczne zimno 0
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 10
Punkt złamania morale 5
Czas regeneracji 60

Przedmioty

  • 57 sztuk złota
  • Bełt – 20 sztuk
  • Krótki miecz
  • Lekka kusza

Komentarze

0
·
Coś mi się nie zgadza - piszesz, że kowal Conlan mechanicznie jest kobietą, ale jednocześnie wspominasz, że jego żona zmarła na gorączkę. Wprawdzie grałem już dość dawno, ale nie przypominam sobie, żeby "nowoczesne ideologie" były w tej grze obecne
0
·
Mechaniki zupełnie nie ruszałem - Conlan w grze mechanicznie jest kobietą i nic na to nie poradzę Pewnie twórcy mieli jakiś wzór postaci i w wielu miejscach zapomnieli to pozamieniać. Ot, taka ciekawostka.
  • 1.jpg

Dodaj komentarz

 
Wczytywanie...