Yxunomei

3 minuty czytania

Tekst zawiera spoilery.

yxunomei,icewind dale yxunomei,icewind dale

Demon, który od wielu wieków prowadzi bitwę ze swoim przeciwnikiem, Belhifetem, nazywanym przez nią "Starym Wrogiem". Jednocześnie chciała przekształcić Dolinę Lodowego Wichru w dawną formę dżungli, gdzie żyłyby jej wężowe sługi. Aby przeprowadzić ten zuchwały plan, zaczęła gromadzić armię składającą się z Jaszczuroludzi pod wodzą Lispena, nieumarłych wskrzeszanych przez Presio, kapłanów Talona, którym przewodniczył Albion, oraz Yuan-ti. W międzyczasie skradła również Klejnot Serca ze Świątyni Zapomnianego Boga (aby ujawnić pozycje i siły Belhifeta), porywała mieszkańców Kuldahar i zaprzęgła Lysan do manipulacji pogodą w Dolinie Cieni.

Po raz pierwszy Yxunomei pojawi się przed tobą kilkukrotnie jako dziwna mała dziewczynka, a z jej ust będzie wydobywał się kompletny bełkot. Po każdym spotkaniu rzuca Drzwi przez wymiary i teleportuje się do nieznanego miejsca. Ta forma dobrze służyła demonowi, bowiem w Faerunie ludzie boją się tknąć tak kruchą istotę.

yxunomei,icewind dale

Gdy dotrzesz do jej leża, przyzna, że nie spodziewała się, iż dojdziesz tak daleko. Można ją o wszystko wypytać, jednak każda linia dialogowa kończy się walką. Zanim w ogóle wejdziesz do jej leża, dobrze jest rzucić na całą drużynę wszelkie możliwe ulepszenia, jak Przyspieszenie ruchów, Modlitwa i Ochrona przed złem, promień 3 metry. Inne, mniejsze czary typu Szczęście również nie zaszkodzą.

Yxunomei jest odporna na zamęt, zatrucie, ogień i zimno, wspomaga się Olejem szybkości, aby przyspieszyć swoje ruchy, a ponadto jest niewrażliwa na niemagiczną broń – aby ją zranić, niezbędny jest oręż z umagicznieniem minimum "+2". Zawsze na dzień dobry rzuca Zabójczą chmurę, a następnie dwukrotnie przywołuje nieumarłych za pomocą Animacji martwego. Po zaklęciach rzuca się do walki wręcz. Należy uważać, bowiem w sali są aż trzy pułapki o poziomie detekcji i rozbrojenia 60, uruchamiające trująco-mącące oraz trująco-paraliżujące sidła.

yxunomei,icewind dale

W komnacie są także jej sługi: czterech Yuan-ti Gwardzistów Łuczników (po dwóch po obu stronach komnaty) i dwóch Yuan-ti kapłanów za tronem z poduszek. Moja taktyka była dosyć prosta – w jeden kąt sali puszczałem Ognistą kulę (albo i dwie), natomiast w drugi przywoływałem Wojowników Berserkerów za pomocą Rogu Bardów z Valhalli (jeżeli nie masz tego przedmiotu, przywołaj sobie potwory przed wejściem do komnaty – nie chodzi o ich siłę, a o to, żeby wchłonęły czary kapłanów i chociaż na chwilę zajęły Gwardzistów). Gdy Ognista kula zrobi swoje, wysyłałem drużynę do walki z Yxunomei – z Przyspieszeniem ruchów, dobrym orężem, które można pozbierać przez całą podróż po Smoczym Oku lub kupić u Conlana, oraz innymi buffami, demon nie powinien stanowić większego problemu.

Miejsce:
  • piąty poziom Smoczego Oka

Mechanicznie

Płeć Żadna
Charakter Chaotyczny zły
Punkty życia 91
Doświadczenie po zabiciu 46000
Klasa Kapłan/Mag
Poziom 13 / 13
TraK0 7
Ilość ataków na rundę 5
Cechy
Siła 19
Inteligencja 17
Zręczność 14
Mądrość 17
Kondycja 14
Charyzma 14
Szczęście 0
Klasa pancerza
Bazowa -4
Przeciwko broniom obuchowym 0
Przeciwko broniom kłującym 0
Przeciwko pociskom 0
Przeciwko broniom siecznym 0
Rzuty obronne
Przeciwko śmierci 5
Przeciwko różdżkom 7
Przeciwko polimorfii 6
Przeciwko zionięciu 5
Przeciwko czarom 8
Odporności
Na ogień 100
Na zimno 50
Na elektryczność 100
Na kwas 0
Na magię 70
Na magiczny ogień 50
Na magiczne zimno 50
Na obrażenia sieczne 0
Na obrażenia kłute 0
Na obrażenia obuchowe 0
Na obrażenia od pocisków 0
Morale 20
Punkt złamania morale 0
Czas regeneracji 10

Biegłości

Przedmioty

Zaklęcia

Broń

  • Broń do walki wręcz (obrażenia 2k8, sieczne, zasięg 1)

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...