Mass Effect 2

Pierwszy Mass Effect zyskał swą popularność dzięki świetnej fabule i niewielkiej ilości błędów utrudniających (lub ułatwiających) rozgrywkę. Kontynuacja gry zapowiada się jeszcze lepiej, bo z zamieszczanych w sieci gameplayów wynika, że autorzy nie popełnią ponownie tych samych błędów, a te dobre elementy rozgrywki zostaną jeszcze bardziej usprawnione. Jednak wszyscy pecetowcy pamiętają premierowy koszmar pierwszej części. Jak wiadomo edycja na komputery stacjonarne trafiła do sprzedaży siedem miesięcy po debiucie na konsolę Xbox 360. Tym razem historia się nie powtórzy.

thane, grunt, mass effect 2, screen

Jesse Houston, jeden z głównych producentów sequela tego tytułu ujawnił w wywiadzie przeprowadzonym dla serwisu VG247.com, że obydwie wersje Mass Effect 2 trafią na półki sklepów tego samego dnia. Sama premiera wyznaczona została na pierwszy kwartał 2010 roku.

Co skłoniło BioWare do takiej decyzji? Zdaniem Houstona chęć wprowadzenia dwóch niemal nieróżniących się między sobą wersji. Różnice mają być jedynie zauważalne w systemie sterowania.

Mass Effect 2

Blood Dragon Armor

Dodał: , · Komentarzy: 12

Jakiś czas temu informowaliśmy o tym że osoby które zamówią w pre-orderze Dragon Age, otrzymają specjalną zbroję, która zwie się Blood Dragon Armor. Pancerz będzie do wykorzystania zarówno w grze Dragon Age: Początek, jak i Mass Effect 2.

Dziś już wiemy, jak ma ona wyglądać i trzeba przyznać, że jest stylowa, a jednak wygląda bardzo nowocześnie.

me2, mass effect 2, dragon age, blood dragon armor
Mass Effect 2

Grunt na "tapecie"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Jak donosi blog BioWorld, fani serii Mass Effect oczekujący na drugą część tej gry, mogą nacieszyć się póki co dodatkami graficznymi przedstawiającymi nowego z bohaterów gry, kroganina Grunta. W skład opublikowanych materiałów wchodzą:

Zachęcamy do przeglądania materiałów, więc informacji znajdziecie w notce na blogu.

Mass Effect 2

Grunt – to dobry Kroganin!

Dodał: , · Komentarzy: 1

Kolejna garść informacji o Mass Effect 2. Poznajemy następnego członka drużyny, którą dowodzi komandor Shepard. Jest nim Kroganin Grunt. Grunt – jak sam mówi – nie dba o to gdzie walczy, póki ma możliwość kogoś zranić.

Znaczy się jest zwykłym Kroganinem... a może niezwykłym? Koniec końców dołączył przecież do drużyny Sheparda. Filmik prezentujący nowego towarzysza znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Mass Effect 2

Mass Effect 2 – nowy bohater

Dodał: , · Komentarzy: 0

Jak Matt wspominał w poprzednim newsie, wczoraj opublikowane zostały materiały graficzne z gry Mass Effect 2. Zawsze miło popatrzeć, nacieszyć oczy, ale ważnym faktem jest to, że niektóre z nich przedstawiają nowego bohatera.

mass effect, mass effect 2

Zaprezentowany na screenach bohater to Thane, płatny zabójca rasy Drell. Jest uważany za jednego z najlepszych morderców we wszechświecie, więc graczy powinien ucieszyć fakt, że będzie można dodać go do drużyny.

A premiera gry dopiero za rok!

Mass Effect 2

Wczorajszego dnia opublikowane zostały nowe materiały graficzne z gry Mass Effect 2, jednej z najbardziej oczekiwanych pozycji studia BioWare.

Wśród świeżych materiałów znaleźć możecie m.in.:

Jak widać, EA Polska stara się dogodzić nie tylko fanom czekającym na Dragon Age: Początek, ale i tym, którzy z zapałem szukają nowych informacji na temat innych gier spod ręki BioWare.

Mass Effect 2

Znany przedstawiciel studia BioWare, Casey Hudson, ujawnił w wywiadzie opublikowanym na witrynie czasopisma "Computerworld", że w Mass Effect 2 gracz będzie mógł prowadzić w swojej drużynie bohaterów z "jedynki" wraz ze zdobytym przez nich doświadczeniem oraz cechami charakteru. Nie oznacza to jednak, że Mass Effect 2 zostanie ukończony napakowanymi herosami, którzy kilkoma strzałami powalą na kolana najpotężniejsze monstra. System ten przedstawia się tak, że gdy dany bohater odpowiednio rozwinął pewną umiejętność, to w "dwójce" może spodziewać się dodatkowych bonusów do niej. Informacja ta zaskakuje, bo BioWare twierdziło wcześniej, że gra z byłymi towarzyszami będzie niemożliwa.

Plan częściowego zachowania umiejętności nie dotyczy komandor(a) Shepard(a), głównego bohatera. W jego/jej przypadku gracz będzie musiał od nowa pozyskiwać wszelkie talenty. Proces ten zostanie wytłumaczony fabularnie, ale BioWare raczej nie zdecyduje się na popularny zabieg "Bohater i amnezja". Można się również spodziewać zmian w zakresie rozwijania głównego bohatera.

Zmian doczekają się również inne elementy rozgrywki, jak: sterowanie, używanie mocy, celowanie oraz ekran ekwipunku. Całość będzie można ocenić w styczniu przyszłego roku, bo na ten miesiąc została zaplanowana premiera gry.

Mass Effect 2

Rola save'ów w Mass Effect 2

Dodał: , · Komentarzy: 0

Początkowo mogło się wydawać, że savy z pierwszej części gry Mass Effect dokonają jedynie importu stworzonej przez nas postaci i niezauważalnie ułatwią odwiedzanie kolejnych planet. Wielu tak myślało, gdy BioWare apelowało o przechowywanie stanów gry. Casey Hudson, kierownik projektów w BioWare i główny producent gry, zdecydował się wyjaśnić na czym będzie polegać import nie postaci, a całego wszechświata.

Amerykański magazyn PC World opublikował wywiad, w którym można się dowiedzieć, że setki dokonanych w pierwszej części wyborów będą miały swoje pokrycie w zapisanych plikach i we większy lub mniejszy sposób zmienią historię opowiedzianą w Mass Effect 2. "Podczas gry w poprzednią część Twoje decyzje zostawiały namacalny znak. Pozwalało nam to śledzić progres, wiedzieliśmy, co robiłeś na każdej z planet. Bez większych problemów potrafimy nawiązać do tych "kronik". Twój save z Mass Effect zawiera wszystkie niezbędne informacje." – stwierdził Hudson – "Kiedy zaimportujesz te dane do Mass Effect 2, możemy kontynuować ich przekopywanie. Warto zaznaczyć, że nie dotyczy to wyłącznie zakończenia czy grupy większych wyborów, które pozwolą napisać nam początkową konwersację i pchnąć Cię dalej. Nie, to są setki różnych rzeczy."

Hudson chcąc potwierdzić swoje słowa przytoczył prosty przykład Conrada Vernera, oddanego fana Sheparda. W zależności od tego jak został przez nas potraktowany, w drugiej części nadal będzie zapatrywać się na czyny komandora Sheparda lub unikać go szerokim łukiem. Oznacza to, że jego zachowanie nadal nie uległo zmianie. Przykład prosty, ale w pełni przedstawia zamysł autorów

Na koniec ciekawostka: W Mass Effect 3 również doświadczymy podobnego systemu

Mass Effect 2

Studio BioWare opublikowało kolejny filmik z Mass Effect 2 ochrzczony tytułem "Z dziennika developera". Ujawniona zostaje w nim niewielka część tego, co dziennikarze obecni na targach E3 mogli zobaczyć na zamkniętej konferencji. Fani nie chcący poznać jednego ze zakończeń tytułu niech nie oglądają opublikowanego filmu.

Już we wstępie widzimy... bezwładnie dryfujący w przestrzeni kosmosu wrak Normandii oraz załogę korzystającą z kapsuł ratowniczych. W pierwszej części prezentacji dowiemy się o ulepszonych (i ciekawszych) misjach pobocznych w stosunku do "jedynki" oraz zostanie powiedziane słówko o jednym z nowych członków drużyny, którym jest Thane, jeden z najbardziej niebezpiecznych zabójców w galaktyce.

Następnie ujawniono trochę informacji o walce. Jak już wiadomo broń nie będzie się przegrzewać jak w pierwszej części gry. Twórcy tym razem wprowadzili coś na wzór przeładowywania. Pokazane zostały też możliwości odstrzeliwania kończyn oraz podpalenia przeciwnika za pomocą specjalnej amunicji, która neutralizuje go na krótką chwilę. Przedstawiono znany już system ciężkich broni i interakcję z wrogo nastawionym NPC'em, która doprowadziła do jego śmierci.

Mass Effect 2

Casey Hudson, przedstawiciel firmy BioWare w jednym z wywiadów powiedział, że to od naszych wyborów zależy czy Mass Effect 2 zakończy się prawdziwą masakrą całej załogi. Już we wstępie dowiemy się o nowym niebezpieczeństwie, któremu naturalnie będziemy musieli sprostać. Czyżby owym niebezpieczeństwem miały być tajemnicze zniknięcia ludzi z kolonii?

W czasie gry będziemy zbierać odpowiednio silnią i zgraną ekipę oraz rozbudowywać statek. Jeśli dokonamy złych wyborów lub nie zrobimy, z pozoru błahych rzeczy, to i tak doprowadzimy do zakończenia, ale kosztem życia wielu członków załogi.

Hudson poinformował też, że w kontynuacji najpewniej nie pokierujemy ponownie towarzyszami z pierwszej części. Co prawda pojawią się oni w grze w postaci niezależnych bohaterów drugoplanowych, którzy ponownie odegrają większą lub mniejszą rolę. Z innych informacji pozyskanych przez Kotaku można wywnioskować, że część poprzedniej załogi być może jednak dołączy do gracza.

Inni przedstawiciele BioWare dodali jeszcze, że żaden z towarzyszy – o ile przeżył – nie zostanie pominięty w kontynuacji.

Wczytywanie...