Wierzący, że wszystko może być rozwiązane przez walkę, Grunt jest młodym Kroganinem, pełnym emocji i energii. Jego krogańska natura zmusza go do przemocy i zabijania, jednak nie w stosunku do wszystkich. Grunt nigdy nie unika konfrontacji, wymagając tego samego od Sheparda. Podobnie jak reszta Krogan, żyje dla chwały, jaką można zdobyć w bitwach. Podczas rozmów często wydaje się być dziecinny i rozentuzjazmowany.
Aby Grunt dołączył do drużyny Sheparda, trzeba udać się na Korlus i znaleźć Kroganina znanego jako Warlord Okeer. Szybko wyjdzie na jaw, że stworzył perfekcyjnego krogańskiego żołnierza, którym okaże się nikt inny, jak właśnie Grunt. Okeer zginie podczas walki, a Shepard będzie mógł zabrać zbiornik, w którym znajduje się Grunt, na Normandię i stanąć przed wyborem – otworzyć go czy nie?
Klasa: Krogański Berserker
Broń:
- Karabiny szturmowe
- Strzelby
Moce:
- Strzał Wstrząsowy
- Amunicja Zapalająca
- Krogański Berserker
- Umocnienie (odblokowana, gdy jest lojalny)
Zdobycie zaufania
Zaufanie Grunta można zdobyć podczas zadania Rytuał Przejścia. Zaczynamy je od podróży na Tuchankę i rozmowy z przywódcą klanu Krogan, który odeśle nas do szamana. Po krótkiej rozmowie, szaman pozwoli rozpocząć Rytuał Przejścia, mający na celu spełnienie jednego warunku – przeżycia.
Przez pewien okres trzeba będzie stawiać czoła straszliwym bestiom, by pokazać prawdziwą, krogańską naturę Grunta. Po aktywacji kamienia, staniemy oko w oko kolejno z Varrenami, Klixenami i ostatecznie z miażdżypaszczą, a gdy Grunt ją zabije, wypełni Rytuał Przejścia i zostanie szanownym członkiem klanu Urdnotów.
Krogański Berserker
Poziom 1
Koszt: 1 Pkt. Drużyny
Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.
- Zdrowie: +20.00%
- Obrażenia od broni: +5.00%
- Regeneracja od broni: 20.00 pkt./s
Poziom 2
Koszt: 2 Pkt. Drużyny
Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.
- Zdrowie: +30.00%
- Obrażenia od broni: +10.00%
- Regeneracja od broni: 30.00 pkt./s
Poziom 3
Koszt: 3 Pkt. Drużyny
Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.
- Zdrowie: +40.00%
- Obrażenia od broni: +15.00%
- Regeneracja od broni: 40.00 pkt./s
Poziom 4 (Kroganin Czystej Krwi lub Krogański Watażka)
Koszt: 4 Pkt. Drużyny
Kroganin Czystej Krwi
Grunt po mistrzowsku opanował swój krwawy szał, dzięki czemu jego fantastyczne zdolności regeneracyjne ulegają dalszej poprawie. Grunt przetrwa teraz nawet obrażenia, które zabiłby innych krogan.
- Zdrowie: +50.00%
- Obrażenia od broni: +15.00%
- Regeneracja od broni: 55.00 pkt./s
Krogański Watażka
Grunt może wpaść w szał, nie tracąc przy tym swego morderczego skupienia, dzięki czemu jego broń zadaje więcej obrażeń.
- Zdrowie: +50.00%
- Obrażenia od broni: +25.00%
- Regeneracja od broni: 40.00 pkt./s
Komentarze
>> nieprzydatny Grunt
LOL
A tak poważnie, Grunt jest zarąbiście przydatny, tylko trzeba go używać z głową. Kilka porad odnośnie przydatności Grunta:
- Grunt na niskim poziomie = martwy Grunt. Wyleveluj jego Fortyfikację na co najmniej 3 poziom, a stanie się nieśmiertelny.
- Grunt to tank, którego zastosowanie sprowadza się do pilnowania, żeby nikt cię nie zabił z bliska.
- Grunta ustawia się za osłoną (najlepiej wysoką), nieco z przodu, z karabinem w dłoni. Będzie wtedy trzymał pozycję i prowadził bezpieczny ostrzał (całkiem zresztą niezły). Kiedy zobaczysz nadbiegających zombie (Husk), zmień mu broń na strzelbę i kiedy dobiegną, odpal jego tarczę. Efekt? Grunt potrafi rozwalić samodzielnie całą falę zombie, podczas gdy ty ostrzeliwujesz główny cel, bezpieczny i spokojny. Żadna inna postać ci tego nie zapewni.
- Grunt najlepiej nadaje się na misje przeciw Zbieraczom i Krwawej Hordzie. Zabieranie go na Gethy, Eclipse albo Blue Suns to strata potencjału. Zabierz lepiej Garrusa.
- Grunt jest tankiem. To znaczy, że nie wygra za ciebie walki, ale da ci możliwość pojechania wszystkich bez stresu, że ktoś cię nagle zabije.
- Grunt to sztandarowy kompan dla Inżyniera, Szpiega, Adepta i (zależnie od stylu gry) Szturmowca. Klasy lepiej opancerzone nie są tak wrażliwe na wrogów walczących wręcz, więc Grunt ma mniejsze pole do popisu.
Powiem tak, gdy pierwszy raz grałem w ME2 też myślałem, że postacie takie jak Tali, Grunt są do bani. Chodziłem z Garrusem i Zaeedem na wszystkie misje.
Musiałem przejść tę grę cztery razy żeby docenić Grunta (zacząłem od Trudnego od razu i od tamtej pory nie zszedłem poniżej Szaleństwa - nie opłaca się).
Wiem, że to offtop, ale mój team wyglądał tak:
Na Niebieskie Słońca - Garrus i Jack, Kasumi
Na Krwawą Hordę - Grunt i Garrus/Thane/Zaeed/Jack
Na Zaćmienie - Garrus/Miranda i Jack
Na Zbieraczy - Grunt i Jack
Na Gethy - Grunt/Jack/Legion i Tali
Każdą misję da się przejść z Garrusem i Gruntem, jeśli jesteś Adeptem, względnie Mirandą i Gruntem dla pozostałych klas. Pakujesz się gdzieś z tyłu, a wszyscy wrogowie strzelają w Grunta, który, jak już wspominałem wcześniej, ma to w głębokim poważaniu. Im dłużej gram w ME2, tym bardziej przekonuję się do postaci używających strzelb. Ostatnim razem bardzo dużo chodziłem z Jack albo z Gruntem, ze względu na jej Pull i względną możliwość ochrony no i przepotężną moc amunicyjną.
Grunt jest bardzo uniwersalną postacią. Zwykle daję mu karabin Mattock, przeciw ciężko opancerzonym przeciwnikom i jego specjalną strzelbę na tych, którzy mają osłony lub pola biotyczne. Jeżeli nie masz w drużynie Jack, jego umiejętność amunicyjna wyłącza z walki każdego wroga organicznego, który straci pancerz - wpada w przerażenie pod wpływem ognia, a efekt obrażeń czasowych dobija go skutecznie. Ma Concussion Shot, który jest stunem o najkrótszym cooldownie w grze (u postaci w drużynie) i często ratuje skórę jako uderzenie ostatniej szansy. Jego Fortyfikacja daje mu tarczę tak potężną, że jeśli tylko nie stoi na środku pola bitwy z dwoma Scionami na klacie wrogowie zdejmują ją wolniej niż on może ją rzucać. Na koniec świetny pasyw, który dodaje jego broni kopa i czyni ze strzelby prawdziwego pogromcę nieszczęśników, którzy podejdą na odległość strzału.
To jest naprawdę dobra postać. Wymaga dobrej kontroli pola walki, ogarnięcia i precyzyjnego klikania w miejsca, w których chcesz go umieścić, może też trochę doświadczenia, żeby wiedzieć, co można z nim zrobić. Jest trudny, ale daje coś, czego nie zapewni żadna inna postać - absolutne bezpieczeństwo na polu walki.
inb4- jedyna postać, dla której nie potrafię wymyślić dobrego zastosowania to Samara w drużynie Adepta. Bezużyteczny też wydaje mi się Jacob, ale mam świadomość, że to coś pomiędzy Jack i Gruntem i jest świetny dla na przykład Szpiega.
ale dobra postać
Dodaj komentarz