szczury_wroclawia_szpital

Grunt

grunt

Wierzący, że wszystko może być rozwiązane przez walkę, Grunt jest młodym Kroganinem, pełnym emocji i energii. Jego krogańska natura zmusza go do przemocy i zabijania, jednak nie w stosunku do wszystkich. Grunt nigdy nie unika konfrontacji, wymagając tego samego od Sheparda. Podobnie jak reszta Krogan, żyje dla chwały, jaką można zdobyć w bitwach. Podczas rozmów często wydaje się być dziecinny i rozentuzjazmowany.

Aby Grunt dołączył do drużyny Sheparda, trzeba udać się na Korlus i znaleźć Kroganina znanego jako Warlord Okeer. Szybko wyjdzie na jaw, że stworzył perfekcyjnego krogańskiego żołnierza, którym okaże się nikt inny, jak właśnie Grunt. Okeer zginie podczas walki, a Shepard będzie mógł zabrać zbiornik, w którym znajduje się Grunt, na Normandię i stanąć przed wyborem – otworzyć go czy nie?

Klasa: Krogański Berserker

Broń:

  • Karabiny szturmowe
  • Strzelby

Moce:

  • Strzał Wstrząsowy
  • Amunicja Zapalająca
  • Krogański Berserker
  • Umocnienie (odblokowana, gdy jest lojalny)

grunt

Zdobycie zaufania

SPOILER

Zaufanie Grunta można zdobyć podczas zadania Rytuał Przejścia. Zaczynamy je od podróży na Tuchankę i rozmowy z przywódcą klanu Krogan, który odeśle nas do szamana. Po krótkiej rozmowie, szaman pozwoli rozpocząć Rytuał Przejścia, mający na celu spełnienie jednego warunku – przeżycia.

grunt

Przez pewien okres trzeba będzie stawiać czoła straszliwym bestiom, by pokazać prawdziwą, krogańską naturę Grunta. Po aktywacji kamienia, staniemy oko w oko kolejno z Varrenami, Klixenami i ostatecznie z miażdżypaszczą, a gdy Grunt ją zabije, wypełni Rytuał Przejścia i zostanie szanownym członkiem klanu Urdnotów.

Krogański Berserker

Poziom 1

Koszt: 1 Pkt. Drużyny

Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.

  • Zdrowie: +20.00%
  • Obrażenia od broni: +5.00%
  • Regeneracja od broni: 20.00 pkt./s

Poziom 2

Koszt: 2 Pkt. Drużyny

Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.

  • Zdrowie: +30.00%
  • Obrażenia od broni: +10.00%
  • Regeneracja od broni: 30.00 pkt./s

Poziom 3

Koszt: 3 Pkt. Drużyny

Krwawy szał Grunta zwiększa jego zdrowie i obrażenia od broni, dając mu regenerację zdrowia.

  • Zdrowie: +40.00%
  • Obrażenia od broni: +15.00%
  • Regeneracja od broni: 40.00 pkt./s

Poziom 4 (Kroganin Czystej Krwi lub Krogański Watażka)

Koszt: 4 Pkt. Drużyny

Kroganin Czystej Krwi

Grunt po mistrzowsku opanował swój krwawy szał, dzięki czemu jego fantastyczne zdolności regeneracyjne ulegają dalszej poprawie. Grunt przetrwa teraz nawet obrażenia, które zabiłby innych krogan.

  • Zdrowie: +50.00%
  • Obrażenia od broni: +15.00%
  • Regeneracja od broni: 55.00 pkt./s

Krogański Watażka

Grunt może wpaść w szał, nie tracąc przy tym swego morderczego skupienia, dzięki czemu jego broń zadaje więcej obrażeń.

  • Zdrowie: +50.00%
  • Obrażenia od broni: +25.00%
  • Regeneracja od broni: 40.00 pkt./s

Komentarze

0
Gość_Tradey* ·
Czy można gdzieś indziej otworzyć zbiornik z Gruntem niż na Normandii?
0
Gość_Drugi Gość* ·
A dlaczego? Otwieraj go na Normandii szybko, bo Grunt nie raz potrafi wyciągnąć z nawet dramatycznej sytuacji...
0
Gość_* ·
O właśnie gdzie można go otworzyć oprócz normandii czy są przy tym jakieś Questy???
0
·
Grunt to niezwykle silna postać. Nie jest co prawda moją ulubioną postacią ale i tak potrafi nieżle popalić Zbieraczom
0
Gość_Bosia* ·
Trochę mi to zajęło, ale wreszcie zaczęłam doceniać Grunta :]. Jest świetny =).
0
Gość_Belshwur* ·
o tak, Grunt to jedna z moich ulubionych postaci. ZAWSZE do misji wybieralem Grunta, a drugiego towarzysza w zaleznosci od sytuacji.
0
·
Zmieniłem o nim zdanie dopiero za trzecim razem, gdy przechodziłem grę. Grunt na początku jest słaby, pochłania dużo czasu, bo wymaga sporo kontroli i nie daje jakichś kosmicznych obrażeń. Ale w jednym jest niezastąpiony - pilnowaniu naszego tyłka. Jeżeli jego Umocnienie jest dobrze podpakowane, Grunt jest w stanie samodzielnie ustać bandę zombie w ciasnym korytarzu - i to jest to, czego należy od niego oczekiwać. Chodziłem z nim na wyprawy przeciw Zbieraczom, ale kiedy walczyłem ze Słońcami albo Zaćmieniem... cóż, są lepsi od niego.
0
·
Ciężko mi było trochę przekonać się do tej postaci.Grunt może nie ma poziomu Wrexa, ale też da się go polubić na swój sposób.Jego umocnienie jest przydatne
0
·
Może nie ma poziomu Wrexa, ale i tak jest dobry. Choć parę dialogów jest sztucznych z nim np. przy misji związanej z Jack w więzeniu powiedział coś takiego "Odsunąć się, chcę zobaczyć ile wytrzyma". Mało w tej wypowiedzi było zachwytu przez (polskiego) dubbingowca i agresji przez tych co układali wypowiedź. Wrex by powiedział to bardziej wulgarnie co by brzmiało bardziej realistycznie.
0
·
Grałem w wersji angielskiej i Grunt brzmiał nieźle. Miał odpowiedni, krogański głos, ale słychać w nim było młodzika. Z ciekawości spojrzałem na YT na rozmowę z gruntem. Nie dość, że tłumacze faktycznie spieprzyli robotę, to jeszcze głos lektora jest sztucznie obniżony... wyprany z emocji, płaski, zbyt dystyngowany na kogoś, kto kilka miesięcy rósł w puszce karmiony obrazkami z wojny i przechodzi właśnie okres dojrzewania.
0
·
Zgadzam się z Tobą Eimyr, ale nie tylko on brzmi sztucznie w wersji pl.Posłuchaj chociaż inżynierek asari z zaćmienia."Wróg zniknął mi z ekranu" To mnie zawsze rozbraja
0
·
Wiem o tym doskonale. W polskiej wersji podobał mi się tylko męski Shepard, Samara i Tali. Reszta była albo taka-sobie albo poniżej przeciętnej.
0
·
Grunt miał zawsze miejsce w moim składzie, jest bardzo wytrzymały to jego olbrzymia zaleta.
0
Gość_DiegoMaster* ·
Ja to tam go praktycznie nie używałem. Nie dlatego, że jest słaby, ale dlatego, że obrałem inną taktykę. Legion, Garrus/Thane i ja z karabinem snajperskim ;] Żaden przeciwnik nie podszedł
0
Gość_Utrivv* ·
Szkoda że na szaleńscu wielu towarzyszy (tak jak Grunt) jest kompletnie do niczego. Może by ktoś pokusił się o stworzenie listy tych przydatnych?
0
·
>> szaleństwo
>> nieprzydatny Grunt

LOL

A tak poważnie, Grunt jest zarąbiście przydatny, tylko trzeba go używać z głową. Kilka porad odnośnie przydatności Grunta:

- Grunt na niskim poziomie = martwy Grunt. Wyleveluj jego Fortyfikację na co najmniej 3 poziom, a stanie się nieśmiertelny.
- Grunt to tank, którego zastosowanie sprowadza się do pilnowania, żeby nikt cię nie zabił z bliska.
- Grunta ustawia się za osłoną (najlepiej wysoką), nieco z przodu, z karabinem w dłoni. Będzie wtedy trzymał pozycję i prowadził bezpieczny ostrzał (całkiem zresztą niezły). Kiedy zobaczysz nadbiegających zombie (Husk), zmień mu broń na strzelbę i kiedy dobiegną, odpal jego tarczę. Efekt? Grunt potrafi rozwalić samodzielnie całą falę zombie, podczas gdy ty ostrzeliwujesz główny cel, bezpieczny i spokojny. Żadna inna postać ci tego nie zapewni.
- Grunt najlepiej nadaje się na misje przeciw Zbieraczom i Krwawej Hordzie. Zabieranie go na Gethy, Eclipse albo Blue Suns to strata potencjału. Zabierz lepiej Garrusa.
- Grunt jest tankiem. To znaczy, że nie wygra za ciebie walki, ale da ci możliwość pojechania wszystkich bez stresu, że ktoś cię nagle zabije.
- Grunt to sztandarowy kompan dla Inżyniera, Szpiega, Adepta i (zależnie od stylu gry) Szturmowca. Klasy lepiej opancerzone nie są tak wrażliwe na wrogów walczących wręcz, więc Grunt ma mniejsze pole do popisu.
0
Gość_utrivv* ·
Okay, nie neguje tego że to dobra postać na zombii ale jedyna lokacja z nimi to wrak żniwiarza. Ta garstka na Horyzoncie nie stanowi dla nikogo problemu a misje poboczne są tak skonstruowane że żaden tank nie jest potrzebny (choć i ja wziąłem grunta do kopalni z zombiakami). Niestety w pozostałych lokacjach znacznie lepiej sprawdza się biotyk + Miranda (o ile sami nie posiadamy odkształcenia)
0
·
Krwawa Horda. Jeżeli pomiędzy drużynę Miranda + biotyk + Ty wejdzie chociaż jeden Kroganin to w 90% przypadków trzeba wczytać grę, chyba, że ów Kroganin nie ma już pancerza ani osłon.

Powiem tak, gdy pierwszy raz grałem w ME2 też myślałem, że postacie takie jak Tali, Grunt są do bani. Chodziłem z Garrusem i Zaeedem na wszystkie misje.
Musiałem przejść tę grę cztery razy żeby docenić Grunta (zacząłem od Trudnego od razu i od tamtej pory nie zszedłem poniżej Szaleństwa - nie opłaca się).

Wiem, że to offtop, ale mój team wyglądał tak:

Na Niebieskie Słońca - Garrus i Jack, Kasumi
Na Krwawą Hordę - Grunt i Garrus/Thane/Zaeed/Jack
Na Zaćmienie - Garrus/Miranda i Jack
Na Zbieraczy - Grunt i Jack
Na Gethy - Grunt/Jack/Legion i Tali

Każdą misję da się przejść z Garrusem i Gruntem, jeśli jesteś Adeptem, względnie Mirandą i Gruntem dla pozostałych klas. Pakujesz się gdzieś z tyłu, a wszyscy wrogowie strzelają w Grunta, który, jak już wspominałem wcześniej, ma to w głębokim poważaniu. Im dłużej gram w ME2, tym bardziej przekonuję się do postaci używających strzelb. Ostatnim razem bardzo dużo chodziłem z Jack albo z Gruntem, ze względu na jej Pull i względną możliwość ochrony no i przepotężną moc amunicyjną.

Grunt jest bardzo uniwersalną postacią. Zwykle daję mu karabin Mattock, przeciw ciężko opancerzonym przeciwnikom i jego specjalną strzelbę na tych, którzy mają osłony lub pola biotyczne. Jeżeli nie masz w drużynie Jack, jego umiejętność amunicyjna wyłącza z walki każdego wroga organicznego, który straci pancerz - wpada w przerażenie pod wpływem ognia, a efekt obrażeń czasowych dobija go skutecznie. Ma Concussion Shot, który jest stunem o najkrótszym cooldownie w grze (u postaci w drużynie) i często ratuje skórę jako uderzenie ostatniej szansy. Jego Fortyfikacja daje mu tarczę tak potężną, że jeśli tylko nie stoi na środku pola bitwy z dwoma Scionami na klacie wrogowie zdejmują ją wolniej niż on może ją rzucać. Na koniec świetny pasyw, który dodaje jego broni kopa i czyni ze strzelby prawdziwego pogromcę nieszczęśników, którzy podejdą na odległość strzału.

To jest naprawdę dobra postać. Wymaga dobrej kontroli pola walki, ogarnięcia i precyzyjnego klikania w miejsca, w których chcesz go umieścić, może też trochę doświadczenia, żeby wiedzieć, co można z nim zrobić. Jest trudny, ale daje coś, czego nie zapewni żadna inna postać - absolutne bezpieczeństwo na polu walki.


inb4- jedyna postać, dla której nie potrafię wymyślić dobrego zastosowania to Samara w drużynie Adepta. Bezużyteczny też wydaje mi się Jacob, ale mam świadomość, że to coś pomiędzy Jack i Gruntem i jest świetny dla na przykład Szpiega.
0
·
rozczarowałem się gdy grunt będzie zamiast wrexa
ale dobra postać

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...