Artefakty

Witajcie w cyklu opisu artefaktów. Zaprezentujemy w nim, naszym zdaniem przedmioty posiadające największą moc w Icewindzie. Oczywiście opinie mogą być podzielone, niemniej jednak te bronie, na pewno godne są choćby obejrzenia :).

Śpiewający miecz Aihonena

To złamane niegdyś ostrze tkwiło kiedyś w piersi Icasaracht, ostatniej z władczyń białych smoków, które rządziły w Grzbiecie Świata. Należało ono do Aihonena, dawnego przodka rybaka Jhonena z Easthaven- miecz przeleżał na dnie jeziora prawie sto lat, czekając na moment, aż powróci do potomka swojego właściciela. Prawdopodobnie oręż ten czerpie swoją moc z głębi Lac Dinneshere. Dopóki jego właściciel znajduje się w zasięgu lotu smoka od jeziora (znaczna odległość dla większości ras), jego ostrze zachowa swoją straszliwą moc. Krasnoludzki kowal Tiernon zdołał "uspokoić" tę broń- wszystko wskazuje też na to, że to właśnie on kiedyś ją wykuł. Umiejętności Tiernona wzbudziły drzemiące w mieczu moce, które posłużyły do zabicia Icasaracht.

Parametry

Obrażenia: 1K8+1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
TraKO: +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
– +30% do odporności na zimno
– +30% do odporności na ogień
– +10 punktów życia w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere
– Rzuca leczenie krytycznych ran trzy razy na dzień
– Zapewnia posiadaczowi +3SIŁ raz dziennie
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długie miecze
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

Maczuga Sviana

Masywna maczuga, niegdyś należąca do potężnego barbarzyńskiego wojownika Sviana z Klanu Łosia. Był on ponurym człowiekiem słusznego wzrostu i mięśniach ze stali. Znano go na północy z niebezpiecznych skłonności i powagi. W trakcie bitew, w odróżnieniu od swych ziomków, rzadko dawał ponieść się emocjom czy panice. Stał w miejscu i niszczył wszystkich, którzy doń podchodzili. Krążą wieści, że kiedy Svian został śmiertelnie ranny, podszedł do pobliskiej skały i usiadł, nie zdradzając się najmniejszym grymasem, jak bardzo cierpi. Dopiero po kilku godzinach jego współplemieńcy zdali sobie sprawę z tego, że Svian nie żyje.

Parametry

Obrażenia: 1K6+5
TraKO: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: maczugi
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Mag

Pięść Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Dlatego maczuga ta ma w sobie coś z właściwości lodowca i przyjęła też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonana została z lodu, jest tylko trochę chłodna w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiona jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry

Obrażenia: 1K6+5
TraKO: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
– +10% do odporności na ogień i zimno
– raz dziennie Osłona przed burzą
– 5% szansa na dodatkowe 1-10 obrażeń obuchowych
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: wekiery
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Szał młodości

Topór ten został wykonany dla młodego, potężnego wojownika barbarzyńców o imieniu Hegelfden. Kiedy przyszedł na świat w Klanie Łosia, szamani prorokowali, że zostanie wielkim wojownikiem. Hegelfden dorastał w przekonaniu, że jest kimś specjalnym, ważnym i w pewien sposób lepszym niż ci, którzy go otaczają. Zanim skończył siedemnaście lat, był już wojownikiem znamienitym i wielce utalentowanym. Ogromnej postury, szybki i przebiegły- Hegelfden nie mógł znaleźć sobie równych wśród swoich. Podczas podróży przez góry Grzbiet Świata Hegelfden pojmał dwóch krasnoludów, których napotkał w jakiejś jaskini. Zagroził, że nie puści ich wolno, dopóki nie stworzą dlań wspaniałego topora. Krasnoludy niechętnie zgodziły się wypełnić jego wolę. W rezultacie powstał olbrzymi topór bitewny, ostry jak brzytwa, z grubym trzonem. Kiedy krasnoludy poprosiły Hegelfdena, aby ich puścił wolno, barbarzyńca odmówił, chciał bowiem, aby mu usługiwali. Wówczas krasnoludy rzuciły nań klątwę. Powiedziały, że owoc jego nadużycia będzie zarazem jego zgubą. Hegelfden roześmiał się im w twarz i nie zmienił swojej decyzji. Nazajutrz, w bitwie z wrogim szczepem, Hegelfden wpadł w szał bitewny i począł łaknąć krwi, zabijając wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Jego współplemieńcy, przekonani że Hegelfden postradał zmysły, zamordowali go. Jego topór pozostał na polu bitwy, kiedy inni wojownicy zanieśli ciało do obozowiska. Gdy wrócili, krasnoludów nigdzie nie było.

Parametry


Obrażenia: 1K8+5
TraKO: +5
Specjalne:
– 5% szansa na to, że posiadacz wpadnie w szał bitewny na 10 rund
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Kieł Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu, zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stad sztylet ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

Parametry

Obrażenia: 1K4+4
TraKO: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
– +10% do odporności na ogień i zimno
– raz dziennie Osłona przed burzą
– raz dziennie Tarcza antymagiczna
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan

Zabójca

Upadły paladyn imieniem Matthain użył tej broni do zabicia stu jeden rycerzy swego byłego króla. W rodzinie Chamberlainów, z której pochodził Matthain, było wielu paladynów Tyra. Jego ojciec, Garlan, zabił potężnego kapłana Bane'a, który zagrażał królestwu. Zła magia kapłana przywróciła go do życia. Nazwano go "Prześladowca Chamberlainów", gdyż przeklął on rodzinę Garlana- tak długo, jak żądza zemsty potwora nie zostanie zaspokojona, miały się w niej rodzić tylko martwe dzieci. Matthain, jako dziedzic rodziny, wziął na siebie zadanie zdjęcia klątwy. Prześladowca Chamberlainów powiedział Matthainowi, że musi on zabić stu jeden królewskich rycerzy.

Matthain rozpoczął swe ponure dzieło, mordując każdego rycerza, na jakiego się natknął. Prześladowcy Chamberlainów przynosił czaszkę i tarczę każdego wojownika, którego zabił. Król wysłał oddziały rycerzy i bohaterów by zabili Matthaina, ale okazał się on zbyt trudnym celem. W końcu, po trzech latach, Matthain zabił stu rycerzy. Powiedział kapłanowi, że nadszedł czas zdjęcia klątwy. Ten przypomniał mu jednak, że zabitych rycerzy ma być stu jeden.

Przepełniony smutkiem i żalem, Matthain przytaknął i rzucił się na swą własną włócznię. Teraz, kiedy klątwa została zdjęta- nie żyli już ani Garlan ani Matthain, a żądanie kapłana zostało wypełnione, Bane wezwał Prześladowcę Chamberlainów do Acheronu.

Parametry

Obrażenia: 1K8+5
TraKO: +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej

Obrońca – topór bojowy m Faerunu.

Już na pierwszy rzut oka widać, że ta broń posiada niezwykle właściwości. Ostrze pokryte runami emanuje lekką niebieską poświatą. Ten kto wykonał. "Obrońcę" włożył weń mnóstwo pracy i czasu by służył.

Parametry

Obrażenia: 1K8+2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
– Klasa Pancerza +2
– +10% odporności na pociski
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Miecz krótki +1

Posiadający ostrze długości ok. 60 cm miecz krótki jest pochodnym sztyletu, który ze względu na zbyt długie ostrze nie może być postrzegany wśród np. złodziei jako lekkie, poręczne narzędzie do ukrycia.

Parametry

Obrażenia: 1K6 +1
TraK0=+1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Waga: 3
Rodzaj biegłości: małoci: mało?ci:
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Mag, Druid, Kapłan

Krwawa Klinga

Broń wykonał zły, barbarzyński szaman – Hekkeder. Przez wieki Krwawa Klinga służyła barbarzyńcom w ich wojennych poczynaniach aż do momentu kiedy zorientowano się, że wszystkie osoby, które jej używały zostały znienawidzone. Owo fatum sprawiło, że barbarzyńcy po dziś dzień nie sięgają po ten oręż w obawie o swoje życie. Rękojeść tego miecza spowita jest jasnoczerwoną skórą natomiast ostrze, co widać doskonale, posiada liczne uszczerbienia i wgłębienia, tudzież lady niewprawnych uderzeń młcy

Parametry

Obrażenia: 1K6+4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne: każde trafienie zwraca 3 PŻ władającemu mieczem
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: małoci: mało?ci:
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Kapłan, postacie dobre

Miecz półtoraręczny +1

To skrzyżowanie mieczów długiego i oburęcznego jest, moim zdaniem, warte uwagi, ponieważ posiada nie tylko walory czysto estetyczne, ale również służyło mojej drużynie, szczególnie łowczyni, często walczącej mieczem [:)].

Parametry

Obrażenia: 2K4+1
TraK0: +1
Typ obrażeń: tnące
Waga: 9
Opóźnienie: 7
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Kapłan, Złodziej

Żagiew Mrozu – Sejmitar +3

Sejmitar ma wiele wspólnego z szabli. Podobieństwo najbardziej rzucające się w oczy to rzecz jasna ostrze zagięte ku końcowi. Sejmitary cieszą się dużą popularnocią w poł popularnociš w poł popularno?ciš w

Parametry

Obrażenia: 1K8+3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
– +50% do odporności na ogień
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: dużoci: dużo?ci:
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Mag i Kapłan

Pancerz "Zimowego Króla"

Owa zbroja jest wykonana ze skóry najpotężniejszego... robaka Doliny Lodowego Wichru zwanego potocznie "Zimowym Królem". Cóż, tworzywo mimo pochodzenia jest niezwykle twarde i grube, a zarazem zadziwiająco... lekkie. Tak, tak, i do tego wygląd iście "królewski" bo i królewskie pochodzenie. ;)

Parametry

Klasa pancerza: 3
Specjalne: +25% do odporności na zimno oraz ogieSpecjalne:
Waga: 25
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej

Morgensztern +4: Obrońca

Morgensztern to drewniany trzonek, zakończony żelaznym okuciem z licznymi szpiczastymi ćwiekami. Całkowita długość tej broni wynosi około 1,5 m. Ten egzemplarz zakończony jest złotą, silnie umagicznioną głowicą, dzięki czemu wzrosła jego wartość bojowa.

Parametry

Obrażenia: 2K4 + 4
TraKO: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
– +2 do Klasy Pancerza
– +15% odporności na magię
– +20% odporności na broń sieczną
– +20% odporności na broń kłutą
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiery
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Łuk Kaylessy

Łuk ten należał do Kaylessy, mistrzyni władania bronią w Dłoni Seldarine. Jej wyjątkowa biegłość w posługiwaniu się łukami ustępowała tylko jej urodzie. Kaylessa oddana była podnoszeniu umiejętności bojowych każdego elfa, który pozostawał pod jej komendą. Jeśli w czasie Bitwy o Dłoń Seldarine byli jacyś bohaterowie, to Kaylessa była jedną z nich. Była przykładem odwagi w obliczu nadciągającej zagłady – bez strachu poprowadziła swych ludzi przeciwko hordom goblinów i orków. Nawet po upadku Dłoni wciąż była oddana ludziom i nieustraszona w bitwie. Jej ostatnim życzeniem była śmierć na polu chwały.

Parametry

Obrażenia: +3
TraKO: +3
Specjalne:
+1 do Zręczności
Waga: 3
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: łuki
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana minimalna Siła: 15
Nie może używać: Złodziej, Kapłan, Mag, Druid

Proca Jamisona

Potężny gnom, Harl Jamison, używał tej procy w wielu potyczkach, gdy ogry i gobliny niepokoiły jego ojczyznę. Jamison stał na czele znanej grupy gnomów, poszukiwaczy przygód zwanych Synami Zielonych Wzgórz. Dla większości gnomów Synowie Zielonych Wzgórz byli bohaterami, których historię opiewano w wielu pieśniach ludowych i legendach. Procę Jamisona złożono razem z jego ciałem, gdy ten, doczekawszy sędziwego wieku, umarł w roku 845 KD. Uważa się, że jego grób został niejeden raz splądrowany przez ludzkich złodziei około roku 890 KD.

Parametry

Obrażenia: +4 (od broni strzeleckiej)
TraKO: +4
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
Typ broni: 1-ręczna

Fantazyjna proca Quinna

Procę tę pobłogosławił dla Quinna Srebrne Palce jego przełożony ze Złotych Iglic w Amn. Quinn był dumny ze swojej procy i zawsze ją nosił przy sobie. Tylko trzykrotnie miał powód, aby jej użyć, ale za każdym razem nie mógłby się bez niej obejść.

Parametry

Obrażenia: +3 (obrażenia od pocisków)
TraKO: +5
Waga: 0
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
Typ broni: 1-ręczna

Miecz Cynika

W roku 834 KD, pewien czarodziej znany jako Legedain Mądrzejszy schwytał znamienitego złodzieja, który akurat włamywał się do jego wieży. Złodziejem okazał się być cyniczny włamywacz o imieniu Ilfain Czarne Pióro. Legedain był już w podeszłym wieku, a jego słabowite ciało zaczynało już dawać mu się we znaki. Aby znaleźć wyjście z tej sytuacji, uciekł się do czaru znanego jako Magiczna wibracja. W ten sposób sprawił, aby umysł Ilfaina wniknął w jeden z klejnotów, które posiadał. Następnie dusza Legedaina przeszła do ciała młodego elfa. Klejnot pozostał na półce. Po stu latach Legedain postanowił coś z nim zrobić. Wykonał miecz dla swojego młodego i aroganckiego ochroniarza, Gundaka, a umysł Ilfaina przemieścił z klejnotu do owego miecza. Ilfain, który za życia miał wysoko rozwinięty zmysł krytyczny, zaczął telepatycznie krytykować poczynania Gundaka w jakiejś potyczce. Gundak zdenerwował się na miecz i porzucił go w jakiejś ulicy. Przechodził on z rąk do rąk, ale każdy z jego posiadaczy wkrótce pozbywał się go. W miarę upływu czasu przylgnęła doń obecna nazwa.

Parametry

Obrażenia: 2K4 + 4
TraKO: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
– raz dziennie Szukanie Pułapek
– raz dziennie Otwarcie
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: wielkie miecze
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

Jątrząca Zbroja

To ognista zbroja, będąca w rzeczywistości demonem, który ujawnia się w tej fizycznej manifestacji obronności piekielnej. Na napierśniku znajduje się złowieszcza twarz, zaś cały przedmiot wygląda niesamowicie odrażająco i ohydnie, choć zarazem jest misternie rzeźbiony. Zbroja jest ciepła w dotyku i w oczywisty sposób ma moc nadprzyrodzoną. Demonowi zamkniętemu w środku nie wolno było skrzywdzić posiadacza tej zbroi, gdy dziewięć niewinnych żywotów zostało złożonych w ofierze piekielnym legionom tanar'ri.

Parametry

Klasa pancerza: 1
Waga: 45
Specjalne:
– Odporność na zimno: ustawiona na 100%
Kondycja: +2
Czar Burza Ognia 1 raz dziennie Posiadacz może wezwać Chalimandrena, glabrezu przybierającego postać zbroi. W ten sposób niszczy się zbroję, ale bez powodowania jakichkolwiek obrażeń posiadaczowi zbroi.
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej, Bard

Oblicze poległego (hełm)

Te hełmy cieszyły się kiedyś wielką popularnością wśród reghedzkich barbarzyńców, którzy przybyli na tereny dzisiejszej Doliny Lodowego Wichru. Ich budowa jest dość prosta: składają się z hełmu z litego żelaza i płytki ochronnej spuszczanej na twarz. W czasie produkcji płatnerze umieszczają na tej płytce twarzowej wizerunek poległego wojownika, a na czole hełmu grawerują jego imię i jedno słowo opisujące sposób, w jaki zginął. Następnie hełm taki zostawiano w stosie kremacyjnym zmarłego. Kapłani wierzyli, że w ten sposób wojownik będzie mógł ukryć strach przed życiem pośmiertnym, kiedy Tempos będzie go sądził. Po upływie miesiąca hełmy najdzielniejszych wojowników były wyjmowane z grobów. Przez następne kilka lat kapłani czcili poległych wojowników w czasie codziennych modlitw. Legenda głosi, że jeśli Tempos uzna jakiegoś wojownika za prawdziwie walecznego, jego hełm nabierze mocy, która obdarzy tego, kto go będzie nosił, niewrażliwością na strach. Na tym konkretnym hełmie wyryto imię "Siglef" i słowo "Topór".

Parametry

Klasa pancerza: +1
Specjalne: Odporność na czary Groza i Płaszcz strachu
-2 do Charyzmy
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 3
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej

Skąpany we Krwi (zbroja płytowa)

Kheros czerwony nosił tę czerwonokrwistą zbroję płytową przez wiele lat, w których walczył w imieniu kościoła Tempusa. Urodził się w rodzinie skromnego farmera, która mieszkała w pobliżu Calaunt. Jako młody mężczyzna wyruszył do miasta, gdzie chciał wynająć się jako najemnik. Po wielu zakończonych sukcesem próbach, Kheros zaczął podróżować z wieloma grupami poszukiwaczy przygód. Po drodze, poza wieloma zwycięstwami, Kheros nabawił się strachu przed widokiem krwi. Jego strach wymknął się spod kontroli, tak że Kheros zaczął wpadać w szaleństwo. Odnaleźli go kapłani Tempusa i zapewnili schronienie. Kapłani wierzyli, że będą w stanie uleczyć Kherosa. Przez wiele lat Kheros poznawał religię Tempusa i w końcu stał się kapłanem. Ostatnim krokiem w walce ze strachem było zanurzenie go w kadzi wypełnionej krwią, w czasie którego niemal nie utonął. Przez cały ten czas Kheros nie walczył, nie próbował uciekać, nawet się nie wzdrygnął. Później nosił on zbroję, która miała przypominać mu o przeszłości.

Parametry

Klasa pancerza: -1
Waga: 55
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej, Bard

Błogosławiony hełm Lathandera

Ten z dbałością wykonany hełm ma krótką historię. Kapłanka Lathandera imieniem Iraeni z Suzail zleciła wykonanie go dla obrońcy jej kościoła, wojownika imieniem Beldan Miller. Beldan często go używał, jako że Iraeni często była napadana przez agentów Myrkula. Po dwudziestu latach służby Lathanderowi, Iraeni postanowiła odejść ze stanowiska – tak samo uczynił Beldan. Wkrótce potem pobrali się. Beldan ofiarował hełm jakiemuś błędnemu rycerzowi, paladynowi Lathandera, który – jak wieść niesie – zginął walcząc z liszem w pobliżu Bitwy Kości.

Parametry

Klasa pancerza: +2
Specjalne: Może raz dziennie rzucać Leczenie średnich ran,
Neutralizacja trucizny oraz Zdjęcie paraliżu
Waga: 2
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Może używać: Postacie Dobre

Tarcza Czerwonego Rycerza

Identyfikacja tej tarczy ujawnia tylko tyle, że kiedyś należała ona do pewnej kobiety zwanej Czerwonym Rycerzem, która była wierną czcicielką Tempusa. W kilku miejscach Faerunu, Czerwonemu Rycerzowi do dzisiaj oddawana jest cześć. Szczątkowe informacje na temat tej religii wskazują na to, że Czerwony Rycerz jest półbóstwem symbolizującym strategię, taktykę i sztukę wojenną. Wyznawcy tej wiary to małe grupy czcicieli Tempusa, którzy popierają nacisk, jaki Czerwony Rycerz kładzie na strukturę militarną i porządek. Tarcza ta ma prostą budowę, a na tylnim obrzeżu wyryto małą podobiznę głowy konia.

Parametry

Klasa pancerza: +4
Waga: 4
Nie może używać: Postacie Chaotyczne, Druid, Złodziej, Mag, Bard

Rozerwana tarcza Tiernona

Tiernon widocznie "obudził" czar, jaki drzemał w tej tarczy (najprawdopodobniej w wyniku uderzenie pięści olbrzyma). Odtworzył runy wzdłuż krawędzi i przerysował na środku symbol Denthelma. Tarcza wydaje się być teraz jaśniejsza i lżejsza, a gdy się ją trzyma, wyczuć można lekkie drżenie, jakby nuciła coś do siebie.

Parametry

Klasa pancerza: +3
Specjalne: +10% odporności na wszystkie rodzaje ataków raz dziennie
+2 do Klasy Pancerza i 15% odporności na wszystkie ataki fizyczne raz dziennie Niewyczerpana wytrzymałość
Waga: 2
Nie może używać: Druid, Złodziej, Mag, Bard

Talizman Czarnego Wilka

Ten toporny talizman wydaje się być tylko płaskim kamieniem z wymalowaną łapą wilka. Pomimo swego zwykłego wyglądu, Talizman Czarnego Wilka ma silne właściwości magiczne.

Parametry

Specjalne:
+10 do maksymalnych punktów życia
+1 do Klasy Pancerza
+10% odporności na chłód
+1 do rzutów obronnych przeciw zionięciom

Krew Kossutha

Bóg ognia, Kossuth, w Zapomnianych Krainach rzadko przybiera fizyczną postać. W tych rzadkich przypadkach, gdy to się zdarza, konsekwencją zawsze jest destrukcja. Został przyzwany w 801 roku KD przez dużą liczbę wiernych wyznawców, którzy tłumaczyli, że potrzebują jego pomocy do pokonania ogromnej ośmiornicy, zagrażającej świątyni na wybrzeżu. Kossuth zjawił się w słupie ogromnego ognia i stoczył walkę z potężną nadprzyrodzoną bestią. Wcielenie boga pokonało ośmiornicę, jednak potwór zdołał zadać Kossuthowi obrażenia. Boski ogień szalał po ciele istoty i utkwił w jednym z oczu, szybko przekształcając się w dziwaczną czarną kulę rozświetloną od środka płomieniem.

Parametry

Wszystkie czasy rzucania pomniejszone o 2.
Wszystkie obrażenia od ognia zadane przez postać powiększone o 20%.

Pas Stromnosa

Mistrz Zauroczeń Presdon z Bezmiaru stworzył ten pas kilkaset lat temu dla swego ochroniarza Dendesa Grymaśnego. Ten z kolei nazwał szeroki pas imieniem wzgórzowego olbrzyma, który prawie pozbawił go życia w trakcie poszukiwań komponentów do zaklęcia. Dendes poniósł śmierć broniąc Presdona przed rywalizującymi z nim magami w pobliżu Ordulin.

Parametry

Podnosi siłę użytkownika do 19
Może używać tylko: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec), Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec), Paladyn

Buty Moandera

Te zszyte z różnorodnych kawałków czerwono-czarnej skóry buty, zostały wykonane przez czcicieli Moandera, starożytnego boga gnicia i rozkładu. Buty noszone były przez kilkunastu wiernych wyznawców Pana Przynoszącego Mrok, kiedy walczyli z licznymi nieprzyjaciółmi Moandera, z których wielu oddawało cześć bóstwom przyrody. Ostatnio były w posiadaniu Aldarry od Chauntei, który z kolei dał je półelfowi Liberonowi Tuzin Drzew, będącemu przyjaznym łowcą.

Parametry

Posiadacz jest odporny na czar Oplątanie

Zawodzenie dziewic

Ten cienki płaszcz wydaje się na pierwszy rzut oka postrzępiony, ale gdy się mu bliżej przyjrzeć, zauważymy, że niby przypadkowe nitki są w rzeczywistości ludzkimi włosami, z których został utkany. W świetle pochodni płaszcz wije się, a kosmyki włosów splatają i rozplatają, tak subtelnie jednak, że wydaje się, jakby muskał go lekki wietrzyk.

Płaszcz utkany został z włosów dziewic posłanych na Wyspę Grobów, by spać u boku poległych barbarzyńskich wojowników. Pociechę owym kobietom nieść miała Wieszczka, to ona miała koić ich ból, a czyniła to biorąc kosmyk włosów od każdej z dziewic i tkając z nich płaszcz, który miał wydrzeć z nich strach i uspokoić skołatane serca. Powstało okrycie, ociekające winą i stanowiące wątpliwą osłonę przed zimnem Północy.

Gdy go założyć, włosy oplatają ciało właściciela, a długie kosmyki splatają się jakby tkane na krośnie. Płaszcz nie rozplącze się sam, dopóki nie potraktuje się go czarem Zdjęcie Klątwy.

Parametry

Klasa Pancerza: 4 przeciw obrażeniom obuchowym, kłutym i pociskom
Klasa Pancerza: 2 przeciw broni siecznej
Specjalne:
– Noszący płaszcz jest odporny na wszystkie efekty opierające się na Strachu, Emocjach: Beznadziejności i Symbolu Beznadziejności.
– Noszący płaszcz raz dziennie może przywołać Płaszcz Strachu
Waga: 1
Może używać: Elf, Półelf, Człowiek

Płaszcz Mithrana

Ten elfi płaszcz, utkany z jedwabiu i z wełny, był własnością potężnego czarnoksiężnika z Myth Nantar, imieniem Mithran Lightpetal. Mithran znany był z umiłowania podróży, oraz faktu, że był akceptowany przez "N'Tel'Quessir", albo "nie ludzi", nie-elfich mieszkańców świata. Płaszcz stał się właściwie przyczyną jego klęski, gdyż został on utkany i umagiczniony przez jego mrocznoelfią kochankę, Rauve Vrinn. Styl tego czarno granatowego płaszcza był tak wyraźnie nie elfi, że jego towarzysze stali się podejrzliwi.

W końcu znajomy Mithrana, elfi łowca drowów imieniem Gaedel, odkrył odosobnioną kryjówkę Rauvy w lasach otaczających Myth Nantar. Z małą grupą wojowników, Gaedel napadł na jej chatę i zabił ją. Kiedy Mithran odkrył co się stało, wpadł w szał. Mag zabił Gaedela i jego braci, równając ich domek myśliwski z ziemią. Rodzina Gaedela zdecydowała się zemścić, zabijając nie wiedzącego, co dalej robić Mithrana. Jego płaszcz został odzyskany przez jego dobrego przyjaciela, krasnoludzkiego wojownika Haela Bronzelake. Gdyby nie to, pochłonęłyby go fale Morza Spadających Gwiazd, które zalało Myth Nantar kilka lat później.

Parametry

+3 do Klasy Pancerza
+2 do rzutów obronnych

Peleryna Ogni Piekielnych

Peleryna Ogni Piekielnych została utkana z brody ognistego Azera. Przez piętnaście lat nosił ją wysoki kapłan Kossutha o imieniu Ullabem, ale w końcu poległ w walce z kapłanką Ishitii. Kiedy potem kapłanka chciała zniszczyć szatę, efreccy przyjaciele Ullabema wytropili ją i zabili. Jeden z nich zatrzymał pelerynę. Była ona w jego posiadaniu aż do czasu, kiedy pewien sprytny złodziej przywołał dżina z drzewa sandałowego i poprosił o przyniesienie sobie tego płaszcza. Powiadają, że peleryna utrzymuje swoją moc, aż zostanie użyta pewną liczbę razy. Kiedy moc się wyczerpie, zostaje ona przyzwana z powrotem do sfery żywiołu ognia.

Parametry

Pozwala właścicielowi rzucać zaklęcia Płomienie Agannazara, Płonące dłonie lub Zauroczenie żywiołaka

Pierścień Akademii Ulcastera

Na tym grubym, złotym i wysadzanym czarnym opalem pierścieniu Akademii Ulcastera widnieje napis w języku netherelijskim "GOTHA E ETAN MEDR – ETACC" czyli "ŻYCIE I ŚMIERĆ PO WSZE CZASY – NEKROMANCJA". Z boku pierścienia jest też i data – 1072 KD.

Parametry

Specjalne:
3 razy dziennie Pomniejsze drążenie Larlocha, Groza i Wampiryczne dotknięcie
+2 do rzutów obronnych przeciw magii
Może używać: Mag (tylko jednoklasowiec)

Pierścień czarów Kontik

Kontik, potężna czarodziejka w służbie Auril, zażądała tego pierścienia od pokonanego wrogiego maga, Nilla Piekielnika. Arcymag Nill, specjalizujący się w magii ognia, potrzebował aż pięciu lat, aby stworzyć ten pierścień, który przez swą moc pomagał mu w dalekich podróżach. Niestety dla Nilla, nie zdołał go uchronić przed potężnymi sługami i zaklęciami Kontik. Broń została wykuta z niezwykle rzadkiego szarawobiałego metalu o nazwie wolfram.

Parametry

Specjalne:
– Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 1. poziomu
– Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 2. poziomu
– Wszystkie obrażenia od chłodu zadane przez postać są o 15% większe
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Pierścień z kości krasnoluda

Pierścienie te znajduje się często w jednym z najbardziej pokręconych klanów orków na północy. Szamani orków niegdyś gromadzili szczątki krasnoludów, wybierali jedną kość i z niej rzeźbili pierścień. Następnie obdarowywali go czarną magią, aby dać jego posiadaczowi dar siły.

Parametry

Specjalne:
– +1 do Siły
Nie może używać: Postacie Dobre

Amulet bariery

Ten potężny amulet został wykonany w 727 roku KD przez mistrza zauroczeń Celemona z Calimportu, który zdołał przygotować dziesięć podobnych artefaktów, zanim został zabity przez zawistnych rywali, którzy potem próbowali odkryć tajniki procesu tworzenia amuletów. Niestety, nie byli oni równie utalentowani jak Celemon, dlatego w wyniku popełnionej pomyłki spowodowali wybuch, zabijając siebie samych i niszcząc przy tym laboratorium mistrza razem z tajemną formułą. Ten egzemplarz amuletu należał do elfiego maga-wojownika o imieniu Pelan Rainwind. Zaginął około 840 roku KD, kiedy jego właściciel poległ z rąk olbrzymów w górach Grzbiet Świata.

Parametry

Specjalne:
– Jednocześnie rzuca na użytkownika zaklęcia Kamienna skóra i Klosz niewrażliwości mniejszej.
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Pierścień Błędnych Ogników

Unikatowy, mosiężny pierścień, wysadzany – zamiast drogimi kamieniami – korzeniem mandragory. Stworzony przez druida Eimheca z Silvanus, który w ten sposób pragnął chronić swych podwładnych w ich podróżach. Pierwszym, który go nosił, był Omad Mądry zanim jeszcze został arcydruidem. Potem pierścień noszony był przez Jontana Dunmossa, który został zamordowany na moczarach przez malaryckich opryszków. Pierścień wpadł w ich ręce na kilka lat zanim jego nowy właściciel, Renard Myśliwy, zginął zastrzelony przez elfich łowców w lasach na północy.

Parametry

1 raz dziennie jego posiadacz może wystrzelić feerię elektrycznego pyłu, który powoduje 4-16 obrażeń u wszystkich, którzy znajdą się na obszarze działania.

Pierścień czarów Ediona

Ostatnim właścicielem tego potężnego pierścienia był Edion, umierający nekromanta z Sembii. Wykonał go sam i dla własnych potrzeb. Pod koniec życia tak się do niego przyzwyczaił, że prawie nigdy go nie ściągał. Nosił go na tym palcu, na którym nosi się obrączkę, w imię swojej jedności ze Sztuką.

Parametry

Podwaja liczbę dostępnych czarów maga piątego poziomu.
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)

Tekst pochodzi z Tawerny RPG.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...