Do niedawna (a właściwie do dziś) wiadomym był fakt, że premiera Mass Effect 2 odbędzie się w przyszłym roku. Z informacji zamieszczonych na serwisie eurogamer.net (które notabene zostały już usunięte) wynika, że do premiery sequela jednej z najlepszych gier cRPG ostatnich lat dojdzie w styczniu 2010 roku.
Na łamach serwisu opublikowano nawet wiadomość potwierdzającą ten fakt, ale – jak wspomniałem wcześniej – została już usunięta. Serwis vg247.com zdołał wykonać zrzut ekranu, na którym widnieje pierwsza wersja reklamy z ujawnioną datą.
Komentarze
No i tak wczesny termin niesie ze sobą zagrożenie niedopracowania.
Tak czy siak trzymam kciuki za sukces produkcji
Cytat
Fakt, zysk w pierwszy weekend się nie liczy, ale już w pierwszy miesiąc owszem. To pokazuje czy tytuł się dobrze przyjął i czy marka się dobrze sprzedaje. Nikt z EA nie będzie czekał Bóg wie ile na zwrot kosztów (bo wyłożono bajońskie sumy i liczy się na rychły zysk). To jest biznes i tu nie ma sentymentów.
Cytat
Powodzenia z takim podejściem (choć mam nadzieje, że to taki mały żarcik z Twojej strony ). To dzięki niemu mamy teraz premiery trzy miesiące po reszcie świata, uciążliwe zabezpieczenia i upadki znanych marek. Bym się śmiał gdyby przez piratów, ME 3 się w ogóle nie pojawił. Ciekaw jestem co by zrobili wtedy tacy łże-fani
A wczesna premierę, świadczy tylko o tym że chłopaki nie mają wcale tak dużo do zrobienia. Engine ten sam, mechanika podobna.
Cytat
Bardzo łatwo, wystarczy popatrzeć na wskaźniki sprzedaży państw zachodnich, a naszych (jak w 15 tys. kopii się coś sprzeda, to jest sukces ogromny). Twórcy wolą się zająć się rynkiem przenoszącym większy zysk, niż naszym malutkim polskim, co wiąże się ze wspomnionymi opóźnieniami. Nie powiesz mi, że gdybyśmy nie byli w czołówce 'krajów pirackich', to wyniki sprzedaży nie byłyby wyższe, a nasz rynek bardziej atrakcyjniejszy dla potencjalnego wydawcy?
Cytat
Mass Effect
USA - 26 maja 2008.
Europa - 6 czerwca 2008.
Polska - 12 lipca 2008.
Neverwinter Nights 2
USA - 31 października 2006.
Europa - 3 listopada 2006
Polska - 8 grudnia 2006
Dark Messiah of Might and Magic
USA - 25 października 2006.
Europa - 27 października 2006.
Polska - 23 stycznia 2007.
I mógłbym tak jeszcze bardzo długo.
[Dodano po 4 minutach]
Już pomijam obsuwę praktycznie każdej łatki do polskiej wersji, względem tych dla innych państw, a nie zwalałbym wszystkiego na niekompetencje dystrybutorów.
Cytat
Może i tak, może i nie. Dla Ciebie 'shity', dla kogoś hicior - ja tylko przytoczyłem przykłady, które najbardziej wryły mi się w pamięć.
"Przesunięcie premiery spowodowane jest opóźnieniami ze strony firmy Ubisoft, która skoncentrowała się na stworzeniu angielskiego patcha do Dark Messiah i nie zdążyła na czas przygotować polskiego mastera gry. Za przesunięcie polskiej premiery bardzo przepraszamy."
"Powód: wersja ostateczna dostarczona nam przez twórców, mimo iż już z patchem, nie dawała możliwości grania w trybie multiplayer. Usunięcie tej usterki zajęłoby zdecydowanie zbyt dużo czasu, aby utrzymać premierę tego tytułu w okresie przedświąteczny. W imieniu CD Projekt bardzo przepraszamy zawiedzionych graczy."
To tak po pobieżnym szukaniu. Jak już mówiłem, pomijam kwestię łatek czy darmowych dodatków (np. "Bring Down the Sky").
No i zawsze nasuwa mi się przy takich porównaniach znakomita seria Football Manager, gdzie pomimo tego, że polska scena jest jedną z największych i najbardziej aktywnych, wciąż nie może się doczekać grywanej II Ligi, przy czym takie "tuzy" futbolowe jak Norwegia, Szwajcaria czy Belgia takie posiadają, a w tej angielskiej można już wcielić się w managera zespołu amatorskiego Powód takiego stanu rzeczy? Wyniki sprzedaży, o czym twórcy niejednokrotnie głośno mówili.
Dodaj komentarz