Wczoraj na oficjalnej stronie gry ukazał się wywiad (a może raczej – odezwa) z Georgiem Zoellerem, głównym projektantem Star Wars: The Old Republic. Podzielił się on z nami wieloma informacjami na temat Klas Zaawansowanych, stanowiących rozszerzenia dla znanych już klas postaci. Ten obszerny tekst powinien rozjaśnić Wam niektóre istotne kwestie. Zapraszamy!
Jak wiecie, głównym elementem „SW: TOR” jest osiem klas postaci – każda z epicką historią, własnym głosem, misjami i wstawkami filmowymi. Dzięki temu granie każdą z nich będzie zupełnie wyjątkowe, a to coś, czego nie było dotąd w MMO.
Co więcej, chcieliśmy zapewnić, że są one dość elastyczne by dostosować je do kilku różnych stylów gry. W związku z tym stworzyliśmy Klasy Zaawansowane, które pozwolą wykreować różne rodzaje rozgrywki i odmienne role wewnątrz każdej z klas.
Projektowanie Klas Zaawansowanych
W tej chwili mamy czterech projektantów, każdy odpowiedzialny za jedną klasę z każdej frakcji. Wszystkie postacie rozpatrywane są przez nasz zespół pod kątem tego, czego oczekują po nich fani filmów i / lub gatunku MMO RPG. Następnie pracowaliśmy nad tym jak połączyć te oczekiwania z grą poprzez Klasy Zaawansowane.
W niektórych wypadkach poprowadziło to do łączenia „tradycyjnych” ról MMO z naszymi strukturami klas. Styl gry związany z tzw. „healerem” jest bardzo popularny w MMO i chcieliśmy być pewni, że oferujemy graczom taką rolę w naszej grze. Tak naprawdę mamy dwie klasy, po jednej na każdą z frakcji, mogące zmienić się w „healera” za sprawą Klas Zaawansowanych.
W innych przypadkach pojawiają się role wyjątkowe dla świata "Star Wars". Podczas gdy "dystansowy tanker" jest trudny do realizacji w większości MMO, ze względu na przewagę walki wręcz, Obrońca (Vanguard), Zaawansowana Klasa Szturmowca, pasuje doskonale do "Star Wars", gdzie ogień blasterów i walka na odległość dominują.
Jak już ujawniliśmy, największy nacisk odnośnie Klas Zaawansowanych położono na dostęp do dwóch unikalnych drzewek umiejętności, oferujących aktywne i pasywne zdolności specjalne, które znacząco zwiększają możliwości bojowe postaci. Dodatkowo trzecie drzewko jest dostępne dla wszystkich przedstawicieli tej samej klasy.
Ale o tym już wiecie, omówmy więc sprawę na konkretnym przykładzie:
Przykład: Przemytnik
Han Solo, Lando, Talon Karrde... W świecie "SW" znajdziecie wiele różnych przemytniczych osobowości, spośród których będzie można wybrać którąś z Klas Zaawansowanych.
Łajdak
Łajdak nie boi się pobrudzić sobie rąk, jako Zawadiaka (Scrapper) ma do dyspozycji kilka potężnych (niekoniecznie uczciwych) ruchów w walce w wręcz, tzw. „Scatter Gun” i dostęp do generatora pola maskującego z najrozmaitszymi ulepszeniami do spektakularnych wejść... lub wyjść.
Zestaw zdolności Łapiducha (Sawbones) oferuje możliwość znacznego zwiększenia talentów leczących i innych, związanych ze wspomaganiem pozostałych członków drużyny, do czego zalicza się także potężny Awaryjny Zestaw Medyczny.
Jeśli wszystko inne zawiedzie, Łajdak posiada nieocenioną zdolność Pierwszego Strzału, bez wątpienia bardzo użyteczną.
Rewolwerowiec
Rewolwerowcy są szkoleni w wykorzystywaniu blasterów zarówno przeciw pojedynczym, jak i wielu celom oraz w zadawaniu dużych obrażeń z bezpiecznej odległości. Dostęp do Nielegalnych Modyfikacji Broni może zapewnić im przewagę nad przeciwnikiem nawykłym do uczciwej walki.
Drzewko umiejętności Strzelca Wyborowego (Sharpshooter) zawiera wiele zdolności zwiększających zdawane przez postać obrażenia, podnosząc siłę jej drużyny i zapewniając dodatkowe bonusy do strzałów zza osłony.
Zarówno rzucanie Bomb Odłamkowych (Shrapnel Bombs) na pobliskich wrogów, jak i zadawanie zwiększonych obrażeń Strzałem w Plecy, to umiejętności z zestawu „Brudna Walka”, polegającego na uzyskaniu przewagi nad przeciwnikami preferującymi otwarte starcia i zapewniającego, że Rewolwerowiec zada obrażenia więcej niż jednemu oponentowi.
Wspólne zestawy umiejętności
Wspólne dla obu Klas Zaawansowanych „Szczęście” skupia się na zwiększaniu wielu podstawowych umiejętności Przemytnika, takich jak przyspieszanie regeneracji energii podczas walki z Ukrycia albo uzyskiwania krytycznego trafienia poprzez Nieczyste Kopnięcie (Dirty Kick).
Jak widzicie, gracze będą mogli "spersonalizować" swojego Przemytnika przez rozdawanie punktów między zdolności z trzech zestawów wedle własnego uznania: jako Łajdak gracz preferujący tradycyjnego dla MMO „healera” może wydać większość punktów na zdolności Łapiducha, wzmacniających umiejętności z drzewka „Szczęście”. Mogą też zdecydować się na grę jako „Stealth Healer”, rozdzielając punkty między drzewka Zawadiaki i Łapiducha.
Oprócz zestawów umiejętności
Dostęp do ekskluzywnych zestawów zdolności to tylko jeden aspekt Klas Zaawansowanych. Dają one też dostęp do wyspecjalizowanego wyposażenia, jak specjalne miecze świetlne, broń ciężka, pancerze i inne gadżety, dzięki którym wasza postać będzie wyróżniać się na polu bitwy. Gracze poznają natychmiast, po samym wyglądzie, czy mają do czynienia ze Strażnikiem czy Negocjatorem Jedi – nawet zanim jeszcze przeciwnik pokaże swe potężne zdolności.
Wybieranie własnej Klasy Zaawansowanej
Zespół chciał zapewnić graczom komfort gry w jej głównym nurcie, zanim jeszcze uzyskają dostęp do bardziej złożonych aspektów mechaniki, w związku z czym nie od razu będziecie mogli korzystać z Klas Zaawansowanych. W zamian za to podczas tworzenia postaci będziecie mogli wybrać swojego trenera owych Klas, w stolicy wybranej przez was frakcji (i jest to decyzja obowiązkowa).
I na koniec...
„Star Wars: The Old Republic” to gra w trakcie tworzenia i aktywnych testów. Wszelkie cechy, zdolności czy nawet nazwy klas wymienione wyżej (czy gdziekolwiek indziej na stronie głównej) mogą ulec zmianie. Zespół BioWare znany jest z dopracowanych gier wysokiej jakości. Słuchamy waszych uwag i czynimy postępy.
Dziękujemy wam i niech Moc będzie z wami!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz