Konflikty w drużynie są zwykle spowodowane różnicą charakterów. Często wywołują je różne poglądy, przekonania, podejście do życia NPC-ów. Myślę, że ten artykuł pomoże wam w stworzeniu odpowiedniej, w miarę bezkonfliktowej drużyny.
Aerie
Praworządny dobry elf, pokrzywdzony przez los, który odebrał mu jego największy skarb – skrzydła. Avariel szuka pocieszenia w ramionach głównego bohatera, ale nie wszystkim się to podoba. Inni zaś wyśmiewają jej nieco żałosny wizerunek nieświadomego niczego dziewczęcia.
Konflikty niegroźne
- Aerie vs Anomen – Anomena będzie denerwowała nieporadność Aerie, toteż nie obędzie się bez ostrych docinek.
- Aerie vs Viconia / Jaheira – w tych konfliktach zdarzają się świetne teksty. Górę bierze zazdrość o głównego bohatera.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Aerie vs Korgan – najpierw elfka zignoruje zaczepki Korgana, ale potem nie wytrzyma i postawi ci dosyć kłopotliwe ultimatum.
Anomen
Zarozumiały i zgorzkniały kapłan Helma. Nic więc dziwnego, że niektórych denerwuje jego zachowanie.
Konflikty niegroźne
- Anomen vs Aerie – Anomena będzie denerwowała nieporadność Aerie, toteż nie obędzie się bez ostrych docinek.
- Anomen vs Jan Jansen – dosyć spokojny konflikt. Panowie głównie grają sobie na nerwach. W szczególności gnom wyprowadza Anomena z równowagi.
- Anomen vs Keldorn – Keldorn, jako doświadczony paladyn, będzie starał się udzielać Anomenowi rad, a ten uzna to jako uraz jego honoru.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Cernd
Statyczny druid, dąży do równowagi w naturze i w życiu codziennym, co bardziej wybuchowym charakterom się nie podoba.
Konflikty niegroźne
- Cernd vs Jaheira – wymiana przechwałek na temat ich mocy druidzkich.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Cernd vs Viconia – Cernd po kilku obrazach ze strony Viconii uzna ją za ewenement w przyrodzie, za wynaturzenie. Resztę sobie dopowiedzcie.
Edwin
Czerwony Mag, złośliwy, ekscentryczny niemal dla każdego.
Konflikty niegroźne
- Edwin vs Korgan – dyskusje o potędze topora i magii.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Edwin vs Keldorn – Może zdarzyć się, iż mag rozpocznie kłótnię z paladynem, która szybko przerodzi się w pojedynek.
- Edwin vs Minsc – Edwin zacznie nabijać się z Minsca i ze zmarłej Dynaheir – dawnej czarownicy Minsca.
Haer'dalis
"Zwiewna" postać. Bard mówiący wierszem, nazywający ludzi gatunkami ptaków.
Konflikty niegroźne
- W zasadzie to nikomu się nie podobają określenia w stylu: "nadęta kuropatwo", "mój dzięciole" itp.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Haer'dalis vs główny bohater – kiedy będziesz romansował z Aerie, Haer'dalis również zacznie zabiegać o jej względy. Jeżeli chcesz uniknąć konfliktu, wystarczy pobłogosławić Aerie i Haer'dalisowi. Spowoduje to, że oboje zostaną w naszej drużynie.
Imoen
Twoja siostra, która dostała ciężką szkołę życia. Stara się unikać konfliktów.
Konflikty niegroźne
- Imoen vs Korgan – obrzucą się błotem, po czym Korgan pochwali Imoen za wykwintność jej bluzgów.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Jaheira
Podobnie jak Cernd, druidka, dążąca do równowagi. Mało tego, ma trudny charakterek i niekiedy ciężko z nią znaleźć wspólny język.
Konflikty niegroźne
- Jaheira vs Aerie/Viconia – w tych konfliktach zdarzają się świetne teksty. Górę bierze zazdrość o głównego bohatera.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Jan Jansen
Gnom, który uwielbia przypisywać swojej rodzinie zwycięstwa nad potężnymi bestiami. Opowiada wyssane z palca historie, co irytuje niektórych NPC.
Konflikty niegroźne
- Jan Jansen vs Anomen – dosyć spokojny konflikt. Panowie głównie grają sobie na nerwach. W szczególności gnom wyprowadza Anomena z równowagi.
- Jan Jansen vs Minsc – tym razem powodem sprzeczek będzie chomik, Boo. Jan pragnie mieć swoje zwierzątko i próbuje podbierać Minscowi Boo. Ciekawe rozwiązanie do tego sporu wnosi Solaufein (NPC z moda).
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Keldorn
Starszy paladyn Tyra. Ma swoje twarde zasady, stara się uczyć młodszych, jak dzielnie stawać w boju.
Konflikty niegroźne
- Keldorn vs Mazzy – niespełnione marzenia Mazzy – bycie paladynem – irytują Keldorna. Uważa on, że osoba jej postury nie powinna należeć do Zakonu.
- Keldorn vs Anomen – Keldorn, jako doświadczony paladyn, będzie starał się udzielać Anomenowi rad, a ten uzna to jako uraz jego honoru.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Keldorn vs Edwin – Może zdarzyć się, iż mag rozpocznie kłótnię z paladynem, która szybko przerodzi się w pojedynek.
- Keldorn vs Viconia – Keldorn uważa Viconię za istotę zrodzoną z największego zła, a jego zasady nakazują mu ją zabić.
Korgan
Gburowaty krasnolud, częściej myślący toporem niż głową.
Konflikty niegroźne
- Korgan vs Imoen – obrzucą się błotem, po czym Korgan pochwali Imoen za wykwintność jej bluzgów.
- Korgan vs Edwin – dyskusje o potędze topora i magii.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Korgan vs Aerie – najpierw elfka zignoruje zaczepki Korgana, ale potem nie wytrzyma i postawi ci dosyć kłopotliwe ultimatum.
Mazzy
Niziołek, który zawsze pragnął być paladynem. Okoliczności i zasady Zakonów sprawiły, że nie została nim, choć w głębi duszy postępuje według szlachetnych wartości.
Konflikty niegroźne
- Mazzy vs Keldorn – niespełnione marzenia Mazzy – bycie paladynem – irytują Keldorna. Uważa on, że osoba jej postury nie powinna należeć do Zakonu.
- Mazzy vs Nalia – konflikt opiera się na małej sprzeczce odnośnie szlacheckiego pochodzenia Nalii.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Mazzy vs Viconia – podobnie jak Keldorn, Mazzy uznaje Viconię za piekielną istotę, przez co dochodzi do walki.
Minsc
Mało inteligentny wojak, wierzący w istnienie Księżycowych Chomików.
Konflikty niegroźne
- Minsc vs Jan Jansen – tym razem powodem sprzeczek będzie chomik, Boo. Jan pragnie mieć swoje zwierzątko i próbuje podbierać Minscowi Boo. Ciekawe rozwiązanie do tego sporu wnosi Solaufein (NPC z moda).
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Minsc vs Edwin – Edwin zacznie nabijać się z Minsca i ze zmarłej Dynaheir – dawnej czarownicy Minsca.
Nalia
Dziewczyna z bogatej rodziny, za wszelką cenę broniąca biednych.
Konflikty niegroźne
- Nalia vs Mazzy – konflikt opiera się na małej sprzeczce odnośnie szlacheckiego pochodzenia Nalii.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Sarevok
Dziecię Bhaala, które traci jego esencję w "Tronie Bhaala". Jest to postać bezkonfliktowa.
Konflikty niegroźne
- Brak.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Valygar
Łowca, nienawidzący magii i osób posługujących się nią. Valygar jest samotnikiem i nie lubi komentarzy innych NPC.
Konflikty niegroźne
- Valygar vs Viconia – Viconia zarzuci łowcy niedbałość o higienę i wygląd.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Viconia
Zły drow, wychowany wśród krwi, bólu i przemocy. Dodatkowo ludzie dręczyli ją na powierzchni, nic więc dziwnego, że kapłanka ma specyficzne podejście do świata nadziemnego.
Konflikty niegroźne
- Viconia vs Valygar – Viconia zarzuci łowcy niedbałość o higienę i wygląd.
- Viconia vs Aerie/Jaheira – w tych konfliktach zdarzają się świetne teksty. Górę bierze zazdrość o głównego bohatera.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Viconia vs Cernd – Cernd po kilku obrazach ze strony Viconii uzna ją za ewenement w przyrodzie, za wynaturzenie.
- Viconia vs Mazzy – podobnie jak Keldorn, Mazzy uznaje Viconię za piekielną istotę, przez co dochodzi do walki.
- Viconia vs Keldorn – Keldorn uważa Viconię za istotę zrodzoną z największego zła, a jego zasady nakazują mu ją zabić.
Yoshimo
Chytry i przebiegły złodziej.
Konflikty niegroźne
- Brak.
Konflikty prowadzące do rozpadu drużyny
- Brak.
Konflikty związane z reputacją
W zależności od twojej reputacji postacie o skrajnych charakterach mogą odejść z drużyny.
Bohaterowie o dobrym charakterze, czyli Keldorn oraz Anomen (gdy dojdzie do jego ślubów paladyńskich) odchodzą z kompanii, gdy nasza reputacja spadnie poniżej 5.
Jeżeli natomiast reputacja naszej drużyny wzrośnie powyżej 18, opuszczą ją Korgan, Edwin oraz Viconia.
Na zakończenie
Jeżeli w twojej drużynie znajdują się postacie, które wejdą ze sobą nawet w poważny konflikt, lepiej je zmienić. Jeśli zaś lubisz tych dwóch NPC, pamiętaj, że "rękoczyny" w konfliktach są losowe. Także gdy dojdzie do starcia, wczytaj grę i graj dalej.
Komentarze
i jakoś to leci ,kończy się bijatyką.
Dodaj komentarz