Sejmitary, wakizashi, ninja-to

5 minut czytania

Ninja-to

ninja-to

Miecz ninja, Ninja-To, jest gorszej jakości niż inne klingi z Kara-Tur, takie jak katana. Ninja-To jest krótki i ma proste ostrze, co sprawia, że jest idealnym narzędziem podstępnych ninja. Ninja-to jest też lepszy do walki w zamkniętych przestrzeniach, dając czasem ninja przewagę nad samurajami uzbrojonymi w dłuższą broń.

Parametry

Obrażenia:: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Sejmitar

sejmitar

Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitara, mimo iż pochodzą z różnych części Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar jest bardziej związany z tradycjami wschodu. "Szamszir", jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce.

Parametry

Obrażenia:: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Wakizashi

wakizashi

Wakizashi, czyli miecz pomocniczy, jest niezwykle ważny dla samuraja. Nosi się go przez cały czas, nawet w mieszkaniu, spoczywa blisko samuraja gdy ten śpi. Wykonany z równą pieczołowitością co katana, krótszy miecz, długości 35-60 cm jest niebezpieczną bronią w rękach wyszkolonego szermierza.

Parametry

Obrażenia:: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Ninja-to +1

ninja-to

Saito Kagizu albo "Kot ze Wschodu" jak nazywali go złodzieje z Athkatli, przywiózł do Faerunu kilka tych mieczy używanych przez ninja. Były częścią jego osobistej kolekcji ninja-to, które albo 'dostał' od swoich rywali albo sam zaprojektował. Gdy zmarł, jego kochanka oddała te miecze innym ze swoich kochanków, z których każdy był wpływowym złodziejem.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: w Kuli Sfer, w pomieszczeniu na wschód od komnaty z piecami.

Sejmitar +1

sejmitar

Długie, zakrzywione, jednosieczne ostrze jest charakterystyczne zarówno dla szabli, jak i sejmitara, mimo iż pochodzą z różnych części Faerunu. Podczas gdy, ze względu na swą wszechstronność, szabla była przeznaczona głównie dla jeźdźców, sejmitar jest bardziej związany z tradycjami wschodu. "Szamszir", jak pierwotnie została nazwana ta broń, jest dłuższy, jego ostrze jest bardziej zakrzywione i zakończone wydłużonym, ostrym szpicem. W efekcie jest ona nieco wolniejsza, jednak bardziej skuteczna i zabójcza w walce. Ten konkretny egzemplarz został wzmocniony magicznie, uzupełniając umiejętności tego, kto nim włada.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Wakizashi Kachiko +3

wakizashi kachiko

Ten miecz był ulubioną bronią wojowniczki Kachiko. Niewiele o niej wiadomo prócz tego, że przybyła z odległych krain wschodu w Kara-Tur.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +1
Trak0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  • Po każdym trafieniu wysysa z celu 2 punkty mądrości na 2 rundy. Cel może uniknąć utraty mądrości wykonując rzut obronny przeciwko śmierci.

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia u Joluva, w "Miedzianym Diademie".

Sejmitar +2: Szpon Rashada

sejmitar

To ostrze zostało tak nazwane na cześć księcia Rashada, poprzedniego władcy pomniejszych ziem na Wschodzie. Tak jak wiele innych rzeczy do niego należących, zostało zabrane przez niezadowolonych strażników pałacowych po jego śmierci. Rola strażników w tym nieszczęsnym wypadku nigdy nie została wyjaśniona, ale plotka głosi, że każdy z nich umarł w przeciągu roku, poniósłszy śmierć od tej właśnie broni.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: nagroda od dżinnów Dao za przyniesienie im głowy rakshasy Ihtafeer.

Belm +2

belm

Ten magiczny sejmitar nosi znak Taki Kobe, uznanego płatnerza z Kara-Tur, ale nie wiadomo jak się tu znalazł. Doskonale wyważony, niesłychanie szybki w walce pozwala szermierzowi na wykonanie dodatkowego ataku.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Jeden dodatkowy atak na rundę.

Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: Wieża Ogrów, w Gaju Druidów.

Sejmitar +3: Żagiew Mrozu

sejmitar, żagiew mrozu

To jest magiczny sejmitar +3, Żagiew Mrozu. To jedna z osobistych broni Drizzta.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: broń Drizzta Do'Urdena, z którym możesz zmierzyć się w trakcie drogi powrotnej do Athkatli.

Szkarłatny Ninja-to +3

szkarłatny ninja-to

Gdy członek Szkarłatnego Bractwa zabije jednego z "wielkich wrogów" organizacji, często jest nagradzany takim mieczem. Nie wiadomo jak ten miecz przybył do Faerunu ze świata Greyhawk (gdzie działa Szkarłatne Bractwo). Gdy zostanie dobyty, rozjarzy się krwistą czerwienią.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Jeden dodatkowy atak na rundę
  • +6 pkt. obrażeń od trucizny przez 2 rundy, jeśli cel nie wykona udanego rzutu obronnego przeciwko truciźnie.

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Mnich
Gdzie znaleźć: do kupienia u Joluva, w "Miedzianym Diademie".

Sejmitar Drowów +3

sejmitar drowów

Długie, zakrzywione ostrze charakterystyczne jest zarówno dla szabli, jak i dla sejmitara, choć źródła tych broni znajdują się w różnych miejscach Faerunu. Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +4
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: należy do Solaufeina, Drowa, którego możesz zabić wykonując zadanie Faere.

Sejmitar +5: Obrońca

sejmitar, obrońca

To jest magiczny sejmitar +5, Obrońca, noszący imię "Iskra" – jedna z osobistych broni Drizzta. Magiczna natura tej broni sprawia, że mogą jej używać tylko osoby o czystym sercu.

Parametry

Obrażenia:: 1k8 +5
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • +2 do Klasy pancerza

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Postać o złym lub neutralnym charakterze, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: broń Drizzta Do'Urdena, z którym możesz zmierzyć się w trakcie drogi powrotnej do Athkatli.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...