Ciężkie kusze
niedziela, 23 sierpnia 2015Ciężka Kusza

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.
Parametry
Obrażenia +2 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 14
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.
Parametry
Obrażenia +2 (pociski)
TraK0: +5
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: Mają je osobiści ochroniarze Gaala, naczelnego kapłana kultu Niewidzącego Oka.
Ciężka Kusza +1

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.
Parametry
Obrażenia +3 (pociski)
TraK0: +1
Waga: 14
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Kusza Szybkości Drowów

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.
Parametry
Obrażenia +3 (pocisk)
TraK0: +3
Specjalne:
- 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: przy Drowach w Podmroku.
Ciężka Kusza +2

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ta kusza została umagiczniona formą życia ze sfery powietrza, okiełznaną przez mistrza magii. Forma ta działa jako przewodnik, prowadząc bełty dokładnie i powodując większe obrażenia.
Parametry
Obrażenia +4 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 11
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.
Ciężka Kusza Spalania +1

Ta kusza to cud techniki, pokrywa bełty olejem i podpala je przy wystrzale. Jest również zaklęta, prawdopodobnie by mechanizm działał bezawaryjnie. Nosi insygnia Gonda, boga wynalazców.
Parametry
Obrażenia +3 (pocisk), +2 pkt. obrażeń od ognia
TraK0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.
Kusza Włos Olbrzyma +3

Choć trudno to potwierdzić, to mówi się, że cięciwa tej kuszy jest wykonana z włosa lodowego olbrzyma. Nieważne czy to prawda, ale niesłychanie trudno ją naciągnąć, ale jej celność i powodowane obrażenia warte są potrzebnego naciągu (siła 15 lub więcej).
Parametry
Obrażenia +5 (pocisk)
TraK0: +3
Waga: 11
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!