Taktyka na Piątkę Dzieci Bhaala

4 minuty czytania

Podczas gry w ToB, czekają Cię bitwy z pięcioma dziećmi Bhaala, nieustannie walczącymi o tron swego ojca. Niestety nie wszystkie pojedynki zostały dopracowane przez twórców BG. Poniżej możecie znaleźć krótki opis tychże Dzieci Bhaala i solucję do walk z nimi.

Illasera

Już na początku gry w ToB staniemy do walki z płatną zabójczynią – Illaserą Szybką. Illasera to najsłabsza członkini Piątki. Jest wysokopoziomowym magiem, jej drużyna to kilku miernych wojowników i jeden złodziej (sztyletuje).

Przed walką

  • Rzucić na siebie kilka czarów ochronnych typu Klosz niewrażliwości (mniejszej), Odbicie czaru itp.
  • Drużynowym kapłanem nafaszerować drużynę czarami typu: Siła Jedności, Jedność obronna, Psalm itp.
  • Magiem przygotować kilka Plugawych Uwiądów Abi-Dalizma/Oddechów Smoka/Komet oraz Zatrzymanie czasu.
  • Przyzwać Planetara/Księcia Żywiołaków

Walka

Kiedy tylko pojawi się Illasera rozpocznie się dialog. Nie jest on zbyt ciekawy, bowiem magini to niezrównoważona osoba, za wszelką cenę dążąca do władzy. Planetarem (albo Księciem Żywiołaków, zależy co przyzwałeś) zaatakuj wojowników z drużyny „siostry”. Wszystkich zbrojnych rzuć do walki bezpośredniej z Illaserą, magiem zaś wywołaj Zatrzymanie Czasu (najlepiej jest zacząć rzucać czar tuż po skończeniu dialogu). Podczas Zatrzymania rzuć (jeśli masz) Akcelerację i wszystkie dostępne czary obszarowe nie działające na drużynę (Oddech smoka, Kometa, Plugawy Uwiąd Abi-Dalizma). Kiedy Zatrzymanie Czasu się skończy, Illasera będzie martwa, a jeśli nie, to zabicie jej pozostanie czystą formalnością.

Po walce

Zysków jest niewiele, ma ona buty szybkości (niezłe dla wojownika ew. łucznika), Sylviańską kolczugę +2 (kolczuga Pieśniarza Klingi jest o niebo lepsza), kilka mikstur leczących i drogocenne kamienie.

Yaga Shura

Po pewnym czasie przyjdzie Ci walczyć z Yaga-shurą, ognistym olbrzymem, Dzieckiem Bhaala. Jest on nieco większym wyzwaniem niż Illasera, ale nie oczekuj potężnego przeciwnika. Lokację w której znajduje się Yaga-shura zamieszkują olbrzymy z jego armii. Zanim staniesz do walki z olbrzymem pozabijaj jego pobratymców, którzy będą się pojawiali przez dość długi okres (mnóstwo XP).

Przed walką

  • Rzucić czary ochronne (Klosze, Odbicia itp.)
  • Rzucić czary wspomagające drużynę (Siła Jedności, Jedność obronna, Psalm itp.)
  • Zapamiętać magiem czary: Zatrzymanie Czasu, Oddech Smoka, wiele razy Plugawy Uwiąd Abi-Dalizma

Walka

Nie przejmuj się strażnikami Yaga-shury (olbrzymy, gwardziści), skup się na nim samym. Najpierw zaatakuj (nie rzucaj czarów ofensywnych !) „brata” wszystkimi członkami drużyny. Kiedy będzie na skraju śmierci, ucieknie i wróci uzdrowiony. Wtedy rzuć magiem Zatrzymanie Czasu. Podczas Zatrzymania rzuć Plugawe Uwiądy, Oddech Smoka. Kiedy ZC minie, olbrzym padnie, jeśli nie to dobij go wojownikami.

Po walce

Zyski z tej bitwy są ogromne i obfitują w magiczne przedmioty. Zdobędziesz Młot Runów +3 do ulepszenia u Cespenara (najlepszy młot bojowy w grze, lepszy od Crom Faeyer'a). Olbrzym nosi na sobie zbroję Shuruppaka, która jest najlepszym pancerzem w grze. Dodatkowo obłowisz się w kamienie i złoto.

Abazigal

Kolejną walkę stoczysz z Abazigalem. Jest to pół smok pół człowiek. Jego kryjówki strzeże smok Draconis – syn Abazigala. Sam Draconis to mnich – jest silniejszy niż jego ojciec.

Przed walką

  • Rzucić kilka czarów ochronnych (Odbicia czarów, Lustrzane odbicia, Klosze)
  • Kapłanem rzucić wspomagacze (Siła jedności, Jedność obronna, Psalm)
  • Magiem koniecznie rzucić Łańcuch czarów z 3x Plugawy Uwiąd, opcja która wyzwala czary przy pierwszym trafieniu. Zapamiętać 4 x Obniżenie Odporności i raz Wyłom

Walka

Najpierw przyjdzie Ci walczyć z ludzką postacią Abazigala. Kilka Młyńców załatwi sprawę. Jeśli po walce z Abazigalem-człowiekiem drużyna jest bardzo poraniona, przenieś się do Sfery Kieszeniowej, tam prześpij i wróć do walki. Magiem wywołaj Zatrzymanie Czasu. Mile widziana Akceleracja. Na Abazigala wyrzuć wszystkie Obniżenia odporności i Wyłom. Potem zaatakuj smoka bronią dystansową, w której mag ma biegłość. Wywoła to Łańcuch czarów. Nie przejmuj się salamandrami lodowymi, które ochraniają Abazigala. Po zakończeniu Zatrzymania Czasu, rzuć do walki wojowników, magiem możesz rzucać czary typu Plugawy Uwiąd. Abazigal w końcu padnie, jeśli będzie trzeba użyj czaru "Wczytanie gry".

Po walce

Zdobędziesz Gram Miecz Żalu (do ulepszenia u Cespenara), jest to bez wątpienia najlepsze ostrze oburęczne w grze. Dodatkowo znajdziesz łuski niebieskiego smoka, można z nich wykuć zbroję, ale jej nie polecam.

Sendai

Kolejne Dziecię Bhaala, którego musisz się pozbyć to mroczna elfka – Sendai. Walka z nią jest bardzo ciekawie zrobiona. Będziemy walczyć z:

  • Sendai złodziejką x 2
  • Sendai magiem x 2
  • Sendai wojownikiem x 2
  • właściwą Sendai.

Przed walką

Właściwie to nie ma techniki na Sendai. Należy rzucić standardowe ochronki i zapamiętać silne czary.

Walka

Jak już pisałem wcześniej, nie ma techniki na Sendai. Każdy musi sobie znaleźć swój własny sposób na pokonanie jej. Pamiętaj, aby mądrze rozdysponowywać czary pomiędzy poszczególne starcia.

Po walce

Sendai jest w posiadaniu najpotężniejszego Kamienia Ioun, jest to Kamień Wong Fei's Ioun. Sendai ma też jakąś przeciętną zbroję i standardowe wyposażenie drowa, które rozpada się kiedy dotknie je światło słoneczne.

Balthazar

Ostatnią osobą z Piątki jest mnich – Balthazar. Walka z nim jest nie tyle trudna co denerwująca. Będzie nas zasypywał Ogłuszającymi ciosami, Ciosami Ki, Drżącymi Dłońmi itp.

Przed walką

  • Rzucić ochronne czary, łącznie z Lustrzanymi Odbiciami
  • Kapłanem wspomóc drużynę czarami typu Siła jedności, Jedność obronna i Psalm
  • Przygotować magiem Plugawe Uwiądy Abi-Dalizma, Zatrzymanie Czasu, Akcelerację.

Walka

Od razu zaatakuj wojownikami Balthazara. Włącz Większe Młyńce i Ciosy Śmierci. Balthazar wielokrotnie ucieknie i wróci w pełni zdrowia. Nie przejmuj się jednak, prędzej czy później padnie, jeśli chcesz możesz rzucić Zatrzymanie Czasu, ale Balthazar jest na nie odporny. Musisz się liczyć z tym, że zabijesz jego sługusów, jednak kosztem jednego członka drużyny.

Po walce

Łupy są właściwie zerowe. Nie będzie niczego poza paroma drogocennymi kamieniami.

Łatwe? A może by tak coś więcej?

Jak widzicie walki z ToB-owymi bossami nie są zbyt trudne. Dlatego proponuje zainstalować następujące mody utrudniające:

  • Ascenssion – utrudnia walki z każdym z Dzieci Bhaala, czyniąc je bardziej wymagającymi.
  • Oversight, komponent "Toughter Sendai" – utrudnia walkę z Sendai. Nie jest on właściwie obowiązkowy – walka z Sendai i bez niego jest trudna.

Naprawdę polecam instalację w/w modułów jeśli nie chcecie sobie popsuć grania banalnymi starciami.

Powodzenia!

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...