Młot bojowy
Konni rycerze nie mogą efektywnie używać długich broni drzewcowych, co sprawiło, że wiele rodzajów broni zostało zaopatrzonych w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Wekiery i cepy bojowe są dwoma tego typu rodzajami broni drzewcowych – młot bojowy kolejnym. Cały jest wykonany ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Drzewce ma około 60 cm długości.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Młot bojowy +1
Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Młot bojowy +1, +4 przeciw olbrzymom
"Łamacz kolan" lub "Łamignat", jak pieszczotliwie określa się tę broń w kręgach krasnoludzkich, został podobno wykuty przez samego Clangeddina. Bóg ofiarował go niewielkiemu klanowi bezdomnych krasnoludów, żeby pomóc im w wywalczeniu własnego miejsca wśród otaczających plemion ogrów i olbrzymów. Młot wędrował od jednego krasnoludzkiego bohatera do następnego, od czasu do czasu trafiając w ręce przedstawiciela innej rasy.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +2, +5 przeciw olbrzymom
TraK0: +1, +4 przeciw olbrzymom
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w strzeżonym przez golemy skarbcu, na drugim poziomie warowni d'Arnise.
Młot bojowy +2
Konni rycerze nie mogą efektywnie używać broni drzewcowej siedząc na końskim grzbiecie, i w rezultacie wiele broni zostało przerobionych tak by można było posługiwać się nimi jedną ręką. Jeździecki młot bojowy jest wykonany w całości ze stali, i ma około 50cm długości. Potężna energia magiczna przepływa przez tę broń, choć jej pochodzenie jest nieznane.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda; w świątyni Helma, w Dzielnicy Świątynnej Athkatli.
Młot Bojowy +2: Pięść Boroka
Borok Niszczyciel Gromów był krasnoludzkim bohaterem, który prowadził wiele kampanii przeciwko olbrzymom i innym "dużym szkodnikom", nękającym jego lud w wielu miejscach. Ten młot był jego poświęconą bronią, którą jego elfi sprzymierzeńcy nazywali jego "małą, żelazną pięścią", ale tylko gdy nie było go w pobliżu.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +3, +1 od elektryczności
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.
Młot Bojowy +2: Ashideena
Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona – wojownika dzierżącego tę broń – gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli ramię w ramię, aż w końcu zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena.
Parametry
Obrażenia: 1k4 +3, +1 od elektryczności
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: skrytka przy moście (współrzędne x=3712, y=2483) prowadzącym do świątyni zapomnianego boga w kanałach pod Dzielnicą Świątynną.
Aegis-fang
Broń tę wykonał Bruenor Battlehammer specjalnie dla Wulfgara. Najsilniejsze z czarów wplecionych w ten młot bojowy działają tylko wtedy, kiedy oręż ten znajduje się w rękach tego młodego wojownika. Każda inna postać władająca tą bronią używa jej jako młota bojowego +3.
Parametry
Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: ekwipunek Wulfgara, z drużyny Drizzta, na którą natkniesz się w drodze do Athkatli (VI rozdział).
Crom Faeyr
Tak brzmi prawdziwa nazwa, którą krasnoludzki kowal Srebrne Ostrze, nadał broni, którą zamierzał stworzyć dla swojego syna. Niestety, jego syn nie dożył chwili, kiedy młot został ukończony. Jednak teraz jest on już kompletny... wykuty z połączenia magii oryginalnego Młota Gromów z Rękawicami ogrzej siły i Pasem siły lodowego olbrzyma. Crom Faeyr daje osobie, która nim włada moce oryginalnego Młota Gromów, wspomaga go niezwykłą siłą i pozwala jednym ciosem zabijać golemy, ettiny i trolle.
Parametry
Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- Siła: 25
- Zabija kamienne golemy, gliniane golemy, ettiny i trolle
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: kuźnia Cromwella.
Młot Gromów +3
Krasnoludzki kowal, Srebrna Klinga, wykuł ten młot oraz dwa inne przedmioty; pas siły olbrzyma i rękawice siły ogra. Miał zamiar dać je swojemu synowi, który był wtedy wysokiej rangi oficerem armii krasnoludzkiej, walczącej z lokalnymi plemionami ogrów i olbrzymów. Niestety syn Srebrnej Klingi zginął tuż po ukończeniu tych trzech przedmiotów, zanim ojciec zdążył mu je podarować. Rozżalony Srebrna Klinga przywdział pas i rękawice, chwycił Młot Gromów i ruszył do bitwy z olbrzymami. Zginął bohatersko. Używany samotnie, Młot Gromów jest potężną bronią magiczną, ale gdy połączy się go z rękawicami siły ogra i pasem siły olbrzyma, ulega transformacji. Ta transformacja wymaga pomocy magii. Młot Gromów zadaje wtedy +8 pkt. obrażeń oraz zabija na miejscu każdego ogra i olbrzyma, którego trafi.
Parametry
Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w samym sercu kryjówki Illithidów, w kanałach pod Dzielnicą Świątynną.
Krasnoludzki Młot +3
Ten młot – nie należy mylić go z elfim Powalaczem Krasnoludów – może być używany wyłącznie przez krasnoludy. Wprawny krasnoludzki wojownik może rzucić nim w przeciwnika. Magia młota powoduje, że młot powraca do ręki właściciela. Jeśli trafi przeciwnika do powoduje dwa razy więcej obrażeń niż normalny młot. Zadaje +8 obrażeń gdy trafi olbrzyma lub ogra, z uwagi na nienawiść jaką żywią krasnoludy w stosunku do tych ras.
Parametry
Obrażenia: 2k4 +3, +8 przeciwko ogrom i olbrzymom
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- Wraca do ręki właściciela.
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać: Nie-krasnolud, Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: na targu w Targowie, po pozbyciu się dżinnów Dao.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz