Katany

3 minuty czytania

Katana

katana

Katana to lekko zakrzywiony miecz o jednym ostrzu. Są to prawdopodobnie najostrzejsze miecze jakie kiedykolwiek wykuto, proces ich tworzenia jest długi, trzymany w tajemnicy i jest prawdziwą sztuką. To ostrze jest chyba najważniejszą częścią kultury Kara-Tur. Dotknięcie czy wzięcie do ręki katany samuraja to dla niego obraza i zawsze wywołuje jego gniew. Rzadkością jest by gaijin, czyli obcokrajowiec, posiadał taki miecz. Albo ten gaijin jest serdecznym przyjacielem ważnego ministra, albo zamordował samuraja.

Parametry

Obrażenia:: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni:
1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Katana +1

katana Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Katana +2

katana

Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: w skrzyni, w najniższych katakumbach Krypty Bodhi.

Malakar +2

malakar

Ta elegancka katana emanuje magiczną energią, gdy bierze się ją do ręki. Malakar, czyli 'Stal Pojedynkowa' była używana przez niehonorowych samurajów podczas pojedynków z innymi samurajami. Jakby z własnej woli potrafi opaść i odbić ataki innych broni. Jest idealna dla wojownika, który zważa zarówno na obronę, jak i na atak.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: przy trollu na drugim poziomie katakumb pod Czarowięzami.

Zerthowe Ostrze Dak'kona

zerthowe ostrze dak'kona

Ten miecz służył jako oręż słynnemu githzerai Dak'konowi. Dak'kon zginął w walce z potężnym bytem, kiedy służył istocie znanej jako 'Bezimienny'.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • +1 do Klasy Pancerza
  • Pozwala zapamiętać 1 dodatkowy czar maga z każdego z poziomów 1-4.

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Deirdre.

Ostrze Rodu Corthala

ostrze rodu corthala

Kiedy Valygar dzierży tę znamienitą katanę, broń promieniuje energią magiczną. Ostrze stworzono tak, aby reagowało tylko na osoby, w których żyłach płynie krew rodziny Corthala.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • +2 do Klasy Pancerza przeciwko broniom siecznym
  • +2 pkt. obrażeń od krwotoku co rundę, przez 2 rundy

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Może używać: Valygar
Gdzie znaleźć: jest własnością Valygara.

Furia Niebios

furia niebios

Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.

Parametry

Obrażenia:: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Raz dziennie pozwala rzucić Błyskawicę
  • Raz dziennie pozwala rzucić Ociemniałość
  • Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny na magię albo zostanie ogłuszona
  • 5% szansa na dodatkowe 20 pkt. obrażeń od elektryczności

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: należy do Koshiego, z którym możesz się zmierzyć na drugim piętrze "Strzeżonego Budynku" w Dzielnicy Świątynnej Athkatli.

Komentarze

0
·
Brakuje zagłady hindo
0
·
Zagłada Hindo będzie w ToB. Tylko musimy przygotować dział.
0
·
Hm, a nie lepiej wrzucić wszystkie itemy w jedno miejsce po prostu z dopiskiem ToB?

Co jak co, nie znam osób które grają w czystego BG 2 SoA.
0
·
Zrobię później odnośniki do ToB, ale generalnie to oddzielna gra, więc i dział oddzielny

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...