Wekiera
Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica, uzbrojona w kolce, ćwieki lub inne ostre zakończenia.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Wekiera +1
Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi. Jest to po prostu drewniany trzonek, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowica. W tym konkretnym przypadku ma kształt piramidy i wydaje się żarzyć wewnętrznym błękitnym światłem, tkwiąc na czubku wypolerowanego dębowego trzonka.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.
Wekiera Zniszczeń +1
Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- 2k6 +4 obrażeń dla nieumarłych, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu.
Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w basenie z krwią, w katakumbach pod Dzielnicą Cmentarną.
Upadek Ardulii +1
Ardulia Zwinny był człowiekiem, którego szybkość i wyszkolenie w posługiwaniu się nożem czyniły zabójczym w walce, czego zresztą dowiódł wiele razy, prowadząc rajdy na osady położone na Wybrzeżu Mieczy. Często wyzywał na pojedynek o władzę nad miastem jego przywódcę, a ze swoją szybkością rozstrzygał te pojedynki na swoją korzyść. Jednak Ardulia spotkał swój los pewnego wiosennego poranka, gdy walczył z kapłanem Itganem, dzierżącym tę wekierę. Ardulia zataczał się po każdym ciosie, zwalniając tempo dla zaczerpnięcia tchu. Bez swojej szybkości, Ardulia nie miał szans, i padł pod precyzyjnymi ciosami Itgana.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem +3 lub zostanie spowolniona na 12 sekund.
Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: jedna z nagród za zlikwidowanie kultu Niewidzącego Oka.
Wekiera +2
Wekiera jest bezpośrednim potomkiem zwyczajnej maczugi. Jest po prostu drewnianym styliskiem z żelazną głowicą na końcu. Stylisko tej magicznej wekiery zdaje się prowadzić właściciela, stając się przedłużeniem jego ręki.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda; Gorch, na parterze Gildii Mae'vara w dokach Athkatli.
Wekiera Służki
Ta wekiera to dzieło przedniej roboty, sporządzone przez drowów i poddane specjalnym zabiegom, tak aby oparło się promieniom słonecznym. Zbudowano ją specjalnie dla potrzeb najazdów na powierzchnię, dokonywanych przez podziemną rasę... czarny metal wekiery połyskuje od mrocznej trucizny, która zdaje się wydobywać z jej wnętrza i przy ciosie zadaje straszliwe obrażenia. Wekiera zdaje się nieomal żyć własnym życiem, jest ciepła w dotyku i wyślizguje się z dłoni tym, których nie lubi... czyli drowom i tym, którzy ich przypominają. W rękach innych istot, buława staje się tylko zbędnym obciążeniem.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- Trafiony musi wykonać rzut obronny przeciw truciźnie albo otrzyma 2 punkty obrażeń co rundę przez okres 10 rund.
Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Może używać: tylko elfi lub półelfi zły kapłan
Gdzie znaleźć: u jednej ze służek Lolth, w końcowym etapie romansu z Viconią.
Ramię Maulera +2
Jurrg Mauler był dumnym wodzem północnego plemienia, ale obawiał się, że będzie ostatnim przywódcą ze swojego rodu. Jego syn, Kullen, był chorowity i widać było ze nie posiada dostatecznej siły by zostać wodzem. Jurrg wiedział, że mądre władanie to coś więcej niż muskuły, więc zapłacił by umagiczniono jego wekierę w taki sposób by ukrywała słabości Kullena. Nie wiadomo komu zapłacił Jurrg, ale z pewnością zapłacił wiele. Wkrótce po tym Kullen został wodzem.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- Siła: 18
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w specjalnej ofercie sklepu Bernarda, jeżeli ukończysz wcześniej oba zadania Hendaka.
Wekiera Zniszczeń +2
Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów.
Niedawno wekiera została pokryta ilitem, co czyni ją jeszcze potężniejszą. Dzięki temu oręż ten zapewnia swemu posiadaczowi niewrażliwość na działanie mocy wysysania życia, jaką posiadają potężniejsi nieumarli.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
- 2k6 +4 obrażeń dla nieumarłych, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu.
- Odporność na wysysanie poziomów.
Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: kuźnia Cromwella.
Rozłupywacz Czaszek +3
Ta wekiera jest na stałe splamiona krwią, znak wielu lat poświęconych na rozłupywanie głów. Broń ta mogła w przeszłości przynosić zagładę humanoidom, ale jej właściciele zostali prawdopodobnie celowo usunięci ze źródeł historycznych.
Parametry
Obrażenia: 1k6 +4, +2 pkt. obrażeń dla humanoidów
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: nagroda za pozbycie się balora i zawalenie tunelu od Złocisza Czarnoskalca, burmistrza wioski svirfnebli mieszczącej się w Podmroku.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz