Siła
Opisuje siłę mięśni bohatera, jego wytrzymałość i wytrwałość. Jest podstawową cechą zbrojnych, ponieważ muszą być oni silni fizycznie, aby nosić ciężkie pancerze i broń. Prawdopodobieństwo udanego trafienia i liczba zadanych obrażeń zależą właśnie od siły.
Inteligencja
Opisuje zapamiętywanie, rozumowanie i uczenie się. Od poziomu inteligencji zależy, jak wielu języków jest w stanie nauczyć się bohater. Jest cechą podstawową magów, którzy muszą mieć bystry rozum aby zrozumieć i zapamiętać magiczne zaklęcia. Od inteligencji maga zależy, czy jest on w stanie nauczyć się zaklęcia, jak również liczba czarów, jakie jest w stanie zapamiętać za jednym razem.
Mądrość
Opisuje intuicję, zdolność osądu, zdrowy rozsądek i siłę woli bohatera. Może ona wpłynąć na odporność bohatera na czary. Jest podstawową cechą kapłanów.
Zręczność
Opisuje zwinność, refleks, koordynację, umiejętność zachowania równowagi i tak dalej. Zręczność wpływa na reakcję postaci na zagrożenie lub niespodziankę, jego celność strzelania z broni dalekiego zasięgu, jak również umiejętność unikania ciosów przeciwnika. Jest podstawową cechą złodziei.
Kondycja
Opisuje ogólną budowę bohatera, jego stan zdrowia i fizyczną wytrzymałość na obrażenia, choroby i innego rodzaju trudy. Ma też wpływ na ilość punktów życia i na szanse przetrwania zmiany kształtu lub wskrzeszenia. Jest ważna dla wszystkich klas postaci.
Charyzma
Opisuje siłę przekonywania bohatera, jego urok osobisty i zdolności przywódcze. Nie jest to odbicie atrakcyjności fizycznej, chociaż ma ona tu znaczenie. Jest ona ważna dla wszystkich postaci, a w szczególności dla druidów, bardów i paladynów.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz