szczury_wroclawia_szpital

Unfinished Business, Ascenssion i Tactics

malakazar niedziela, 22 kwietnia 2007

Unfinished Business

Unfinished Buisness to bardzo ciekawy moduł. Wprowadza on questy, portrety NPC (tylko Yoshimo i Anomen) i postacie. Wszystkie te rzeczy twórcy usunęli z gry, tłumacząc, że są nieskończone. Teraz mamy okazje je zobaczyć i to w całkiem małym zabugowaniu :) .

Komponenty:

- Porwanie Boo – Chomik z Księżyca zostaje porwany, a Ty i Minsc ruszcie mu z pomocą. Quest fajniutki, tego typu rzeczy, tworzą lepsze wyobrażenie o NPC-u. Do questa dochodzi kilka postaci, przeprowadzasz wśród nich małe śledztwo.
Ocena: 10/10

- Romans Suny Seni i Valygara – kolejny fajny quest. Suna Seni pojawia się w Miedzianym Diademie, ma super portret, kiedy spotka ją Valygar, ich miłość odżyje i … no i właśnie nic :). Romans opiera się tylko na dialogach, co wymaga częstego odwiedzania Slumsów ;). Ale ja polecam jego zainstalowanie. Jedynym minusem, jest to, że czasem denerwujące są te powroty. Np. jesteś w Podmroku, a nagle Valygar wyskakuje z tekstem, że jego ukochana na niego czeka :) .
Ocena: 9/10

- Nowy portret Yoshimo i Anomena – nie instalujcie Yoshimo. Wygląda beznadziejnie, jakby miał tupecik :) . Anomen za to wygląda młodziej i poważniej, to warto mieć.
Ocena: 5/10

- Poprawione nazwiska – przywraca prawidłowe nazwy niektórym NPC-om, jakich spotkamy przemierzając Amn.
Ocena: 4/10

- Kalah i jego marzenia – generalnie to można zainstalować. Dodaje mały quest z Kalahem.
Ocena: 7/10

- Kot i myszka – jeżeli chcesz się zabawić z Bodhi (:D). Będzie Cię ścigała w Czarowięzach w Labiryncie. Ja bym odradzał instalację, raz, że to samo daje Tactics, dwa, że nawet dla bardzo zaawansowanych graczy walka po każdym odpoczynku może być wkurzająca.
Ocena: 4/10

- Rozszerzone zadanie z Illitem – fajny quest. Daje sporo frajdy i nie opiera się tylko na zasadzie ZZZ (znajdź, zabij, zabierz).
Ocena: 10/10

- Zadanie z Pai’Na – teraz Pai’Na nie jest już tylko mięsem armatnim, jest z nią fajny quest, przywraca 1 mieczyk z pierwszej części sagi.
Ocena: 10/10

- Artemis Entreri u Bodhi – dodaje jegomościa.
Ocena: 8/10

- Odnowione Moce Bhaala – dodaje kilka starych Mocy.
Ocena: 10/10

- Lepszy Gorf – polepsza Gorfa – to ten co walczy z Mazzy na arenie
Ocena: 10/10

- Przywrócenie przedmiotów – wiadomo :).
Ocena: 10/10

- Wyrzuty sumienia Sarevoka – Sarevok zacznie gadać od rzeczy, o tym jaki to był zły i w ogóle. Nie polecam.
Ocena: 2/10

Tactics

Tactics to dosyć rozbudowany moduł. W zasadzie mogę go polecić tylko lepszym graczom Baldura. Osoby przechodzące go pierwszy raz, mogą sobie po prostu nie dać rady.

Tactics to moduł utrudniający grę, co za tym idzie, poprawiający jej realizm. Nie przeszkadzało Wam na przykład, że Król Krypty z cmentarza nie ma żadnej obstawy? W końcu to były władca Athkatli. W Tacticsie broni go czterech szkieletów wojowników i zombie. On sam zaś, potrafi zabić jednym uderzeniem 12 poziomowego Korgana .

To tylko jedna z wielu zmian jakie dodaje ten mod. Jak sami widzicie, początkujący nie mają tu czego szukać.

Komponenty:

- Ulepszony Illych (wymagany ToB) – duergar w lochach Irenicusa dostaje dosyć porządną obstawę. Teraz strzegą go: Glabrezu, wysoko poziomowy Kapłan/Mag (posiada zaklęcia w stylu Plugawy Uwiąd Abi-dalizma!), dobry złodziej (sztyletuje), druid. Sam Illych, zostaje zmieniony z Wojownika na Kensai. Krótko mówiąc rzeź, zaraz na początku. Moim zdaniem to lekkie przegięcie jak na początek gry, trzeba ostro kombinować aby go pokonać.
Ocena: 7/10

- Rytuał (wymagany ToB) – dodaje ciekawą i tajemniczą postać przed Twierdzą Strażnika. Jest nią Pontifex, który od razu zaznacza, że nas zdradzi. Moduł wprowadza nową lokację w której musimy zabić fanatyków próbujących dopełnić Obrzędu. Jest to mój ulubiony komponent. Ma niesamowity klimat. Wprowadza nas w grę, w której jesteśmy tylko pionkiem…
Ocena: 10/10

- Ulepszony TorGal i Twierdza De’Arnise – dodaje nowe potwory w Warowni De’Arnise. Szef trolli, TorGal, zyskuję lepsze statystyki i silnych kompanów.
Ocena: 9/10

- Ulepszone Miasto Sauhaginów – komponent niezmiernie denerwujący. Dodaje mnóstwo Sauhagińskich kapłanów i magów.
Ocena: 4/10

- Ulepszona Bodhi – to samo co „Kotek i Myszka” w Unfinished Business.
Ocena: 4/10

- Ulepszony Irenicus – teraz zabicie Irenicusa przestaje być tylko formalnością. Oprócz niego mamy do pokonania m. in. smoka.
Ocena: 10/10

- Ulepszeni strażnicy Furii Niebios – teraz ta katana nie wskakuje wręcz sama do naszego plecaka. Trzeba o nią porządnie zawalczyć. Zmienia oroga w lodowego olbrzyma, polepsza statystyki wrogów. Teraz Ketta (złodziejka) ma sztyletowanie x7.
Ocena: 10/10

- Ulepszeni strażnicy Kostura Magów – komponentu nie polecam, bo i bez niego, ekipa: lisz, mag, wojownik, obserwator, wampir, jest trudna.
Ocena: 2/10

- Kuroisan Kwasowy Kensai/Mag – 24 h po zdobyciu Furii Niebios lub Malakara pojawi się Kensai/Mag, Kuroisan. Ma świetne statystyki, walczy nieupuszczanymi: Zerthowym ostrzem Dak’kona, Pierścieniem Gaxxa, Szatą Vekny, Pierścieniem Ochrony +2, Płaszczem Odzwierciedlania, Kamienien Loun oraz Amuletem Mocy. Ma około 130 HP. Po walce zostawia pas bezwładnej bariery, Buty uników i Sanchuudoku – kwasową katanę +4, która jest jedną z najlepszych broni dostępnych w modach. Jest bardzo (bardzo!) wymagającym przeciwnikiem, nie należy podejmować tego wyzwania zbyt wcześnie.
Ocena: 9/10

- Ulepszony Mae’var – teraz szef gildii złodziei Mae’var nie jest tak łatwy do zabicia. Ma przy sobie Mefita (Kiepski się nazywa :D ), bardzo dobrych zabójców-łuczników, sam zaś jest zmieniony ze Złodzieja na Złodzieja/Maga.
Ocena: 9/10

- Lisz w Dokach – Dodaje do 3 minotaurów (strażnicy Kangaxxa) dwa lisze.
Ocena: 10/10

- Ulepszeni Rycerze Demoni – poprawia strażników Pasa potrzebnego do młota Crom Fayer.
Ocena: 10/10

- Mocniejszy Kangaxx – o niebo lepszy Kangaxx, którego teraz nie da się zabić przemianą w zabójcę.
Ocena: 10/10

- Gnom Wojownik/Iluzjonista – kolejny strażnik Kangaxxa, gnom który może rzucać niewidzialność i walczy oburęcznym mieczem (ma w nim 5*).
Ocena: 10/10

- Ulepszona Krypta Króla – Król Krypty na Cmentarzu zyskuje dobrą obstawę: kilka zombie, 4 szkielety wojownicy, a on sam z 4 atakami na rundę zabija jednym uderzeniem 12 poziomowego Korgana.
Ocena: 8/10

- Zawsze mocniejsze losowe pomioty w podziemiach – kiedy śpimy w podziemiach, nie obudzimy się przez grupkę koboldów, ani goblinów. Ze snu wyrwie nas drużyna hobgoblinów albo nawet demon.
Ocena: 10/10

- Losowe spotkania w mieście – komponent do kitu. Idziemy spokojnie przez miasto, aż nagle pojawia się grupa bandytów (3 wojowników, 3 łuczników, mag, kapłan). Denerwujące.
Ocena: 0/10

- Losowe spotkania w dziczy – to samo co wyżej.
Ocena: 0/10

- Ulepszeni nieumarli – zwiększa nieumarłym odporność na magię i Odpędzanie Nieumarłych.
Ocena: 10/10

- Ulepszone golemy – golemy lepiej walczą, mają wyższą odporność na magię.
Ocena: 10/10

- Ulepszeni Łupieżcy Umysłu – nie polecam. I tak są dostatecznie trudni. Komponent poprawia ich inteligencję, przez co Psionika silniej działa.
Ocena: 1/10

- Sprytniejsze smoki – ten komponent jest naprawdę interesujący. Smoki kiedy zobaczą, że jesteś odporny na ogień, użyją przeciw Tobie kwasu itd. Ponadto gdy obniżysz im odporność na magię, przejdą do defensywy.
Ocena: 10/10

- Sprytniejsze beholdery (obserwatorzy) – obserwatorzy i gauty, zaprzestaną rzucania „ocznych czarów” kiedy będziesz miał Tarczę Baldurana. Będą atakowały wręcz w czym są naprawdę dobre.
Ocena: 10/10

- Sprytniejsze wampiry – wampiry mądrzej wybierają cele. Przykładowo unikają prób zauroczenia istot, noszących Hełm Ochrony przed Urokami.
Ocena: 3/10

- Nieznacznie sprytniejsi magowie i lisze – rzucane przez magów sekwencery przed walką i mądrzejsze korzystanie z zaklęć, szczególnie wyższego poziomu
Ocena: 8/10

- Nowa podklasa wojownika : Łucznik – dodaje praktycznie niczym nie różniącą się od podklasy Łowcy, podklasę Wojownika.
Ocena: 5/10

- Nowa podklasa paladyna : Antypaladyn – bardzo ciekawa podklasa. Pozwala zagrać „złym paladynem” na co wielu graczy czekało.
Ocena: 10/10

- Ulepszone Nimfy – polepsza te leśne stwory, ale w Baldur’s Gate 2 jest ich tak niewiele, że prawdopodobnie nie poczujecie różnicy.
Ocena: 3/10

- Ulepszona Gospoda Pod Miedzianym Diademem – polepsza strażników zagrody niewolników. W zasadzie to zwiększa dwukrotnie ich ilość.
Ocena: 4/10

- Ulepszona Oaza – poprawia wrogów w Oazie (ToB).
Ocena: 5/10

- Ulepszona Przełęcz Małego Zęba – najlepszy dowód na działanie Tactics. W tej oto przełęczy przywitają nas 4 smoki.
Ocena: 10/10

- Ulepszony Północny Las – dodaje mały quest i mnóstwo wrogów.
Ocena: 10/10

- Ulepszone Lasy Tethyru – powiększa quest, dodaje wrogów.
Ocena: 10/10

- Polepszone demony – wiadomo.
Ocena: 9/10

- Polepszony Gaj Druidów – polepsza walki w Gaju. Dodatkowo Faldorn zamienia się w tygrysa i przywołuje wilki. Bardzo ciężki do przejścia komponent.
Ocena: 10/10

- Lepsze ogniste olbrzymy – wiadomo.
Ocena: 9/10

- Lepsze trolle – wiadomo.
Ocena: 9/10

To tyle o Tactics. Jak widzicie jest to moduł rozbudowany, dający dużo dla zaawansowanych graczy. Nowicjuszom tylko obrzydzi Baldura :) .

Ascenssion

Ascenssion to moduł głównie do ToB. Polepsza on znacząco walki z Dziećmi Bhaala. Po kolei:

- Illasera Szybka dostaje mocną ekipę czarnych łupieżców (mag + super wojownicy + złodzieje/łucznicy). Sama bombarduje nas strzałami wysysającymi energię. Walka jest ciekawa, wymaga pewnego główkowania, gdyż (pod warunkiem, że graliśmy z NPC, nie drużyną z multi-player) musimy pokonać naszą Siostrę solo.
Ocena: 10/10

- Abazigal dłużej walczy z nami jako człowiek z oburęcznym mieczem. Zyskuje więcej sług – salamander, które potrafią nieźle zdenerwować
Ocena: 8/10

- Demogorgon nie padnie od naszych specjalnych sideł i pułapek. Jak przystało na Księcia Demonów wezwie pół Piekła żeby nas pokonać w tym: Marilith, Glabrezu, Nabazu, Nishruu itd. Ten komponent jest moim zdaniem świetnie wymyślony. Dopiero po jego zainstalowaniu, potęga Demogorgona była godna jego wyglądu.
Ocena: 10/10

- Gromnir zyskuje więcej sługusów, ale walka z nim i tak jest łatwa.
Ocena: 5/10

- Yaga – shura mimo utraty nieśmiertelności sprawnie operuje bronią i wzywa do pomocy ogniste olbrzymy. Godne polecenia.
Ocena: 10/10

Polecam zainstalowanie tych 3 modów. Polepszają one rozgrywkę, można dzięki nim zyskać więcej EXP, co za tym idzie wyższy poziom i większy rozwój postaci.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...