Proce

3 minuty czytania

Proca

proce

Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

Parametry

Waga: 0
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Proca +1

proce

Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Wykonuje się je ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
TraK0: +1
Waga: 0
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Proca +2

proce

Magiczne proce to znak rozpoznawczy wojowników z rasy niziołków. Broń ta zazwyczaj była przygotowywana przez matkę lub utalentowaną ciotkę dla młodego niziołka, który miał wyruszyć na swoją drugą wielką przygodę. Powodem tego, że proca ta była prezentem przed drugą, a nie przed pierwszą przygodą było to, że niziołki zazwyczaj nie chcą decydować się na zostanie poszukiwaczami przygód, kiedy już ich zasmakują.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 0
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Proca Naprowadzania +2

proce

W przeciwieństwie do innych proc, Proca naprowadzania może wyrzucać kamienie i pozwala dodać modyfikator za Siłę do zadanych obrażeń. Mimo tego, że jest magiczna, co zwiększa jej celność i zadawane obrażenia, to modyfikator obrażeń z Siły wynika z jej konstrukcji a nie z magii.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski), plus modyfikator za Siłę
TraK0: +2
Waga: 0
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: w specjalnej ofercie sklepu Bernarda, jeżeli ukończysz wcześniej oba zadania Hendaka.

Proca Everarda +5

proce

Proca Everarda jest świętą bronią stworzoną przez boga Tempusa i ofiarowaną Everardowi by pokonał wrogów Doliny Lodowego Wichru.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +5
Specjalne:

  • Nie potrzebuje pocisków.

Waga: 0
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: kupisz u Joluva, w "Miedzianym Diademie".

Proca +3: Zguba Smoków Arli

proce

Nikt nie zna lepiej od niziołków wartości dobrze wymierzonego kamienia, gdy przychodzi zmierzyć się z większym przeciwnikiem. Ta proca należała do młodej kobiety o imieniu Arla Pewny Krok, jednej z niewielu niziołków, którzy opuścili domowe ogniska w poszukiwaniu przygód. Legenda opowiada o maleńkiej Arli używającej tej procy by posłać na wylot ostry kamień przez głowę lecącego zielonego smoka, choć ta sama legenda opowiadana w innej tawernie mówi o zadniej części smoczego ciała, by wywołać bardziej humorystyczny niż zabójczy efekt. Wynika z tego, że niziołki preferują rozrywkę niż wierność historyczną.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
TraK0: +3
Waga: 0
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: na ołtarzu Amaunatora, w ruinach świątyni zapomnianego boga.

Proca Arvoreen +4

proce

Ta proca jest pobłogosławiona przez Arvoreen, boginię niziołków. Została ofiarowana bohaterskiemu Tuckerbyemu Lettleworpowi po Bitwie o Wrzosową Drogę, w której najeźdźcza armia Yuan-ti została zniszczona przez siły Lettleworpa, co uratowało osadę niziołków. Proca ma zdolność przeszywania zmysłów wrogów właściciela ścianą dźwięku, o którym mówi się, że jest głosem samej bogini.

Parametry

Obrażenia: +4 (pociski)
TraK0: +4
Specjalne:

  • Raz dziennie wywołuje Wybuch dźwięku, po którym ofiary muszą wykonać rzut obronny na magię lub zostają ogłuszone na 3 rundy. Obszar działania: w promieniu 20 m.

Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Gdzie znaleźć: w skrytce, w południowych tunelach Podmroku.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...