Człowiek
Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną – mogą należeć do dowolnej klasy. Ludzie to jedyna rasa mogąca wykorzystać dwuklasowość, jednak nie mogą być wieloklasowcami.
Elf
Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i takież same pieśni oraz poezję. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie, mroczne (drowy) i skrzydlate (avariele).
Cechy specjalne
- 90% odporności przeciwko zauroczeniom i magii usypiającej
- Infrawizja
- +1 do TraK0 podczas posługiwania się łukami oraz krótkimi i długimi mieczami
- -5% do Otwierania zamków, +5% do Kradzieży kieszonkowej, +5% do Cichego chodzenia, +10% do Krycia się w cieniu
- +1 Zręczność, -1 Kondycja
Półelf
Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów.
Cechy specjalne
- 30% odporności przeciw zuroczeniom i magii usypiającej
- Infrawizja
- +10% do Kradzieży kieszonkowej, +5% do Krycia się w cieniu
Gnom
Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. W Krainach istnieją dwie podrasy gnomów: skaliste oraz głębinowe (svirfnebliny)
Cechy specjalne
- +2 do rzutów obronnych przeciw berłom/laskom/różdżkom i przeciw czarom, dodatkowe premie do rzutów obronnych opartych na Kondycji
- Infrawizja
- +5% do Otwierania zamków, +10% do Znajdywania pułapek, +5% do Cichego chodzenia, +5% do Krycia się w cieniu, +10% do Wykrycia iluzji, +5% do Zastawiania pułapek
- +1 Inteligencja, -1 Mądrość
Niziołek
Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. W Krainach żyją trzy odłamy niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.
Cechy specjalne
- +2 do rzutów obronnych przeciw berłom/laskom/różdżkom i przeciw czarom, dodatkowe premie do rzutów obronnych opartych na Kondycji
- +1 do TraK0 podczas posługiwania się procami
- +5% do Otwierania zamków, +5% do Znajdowania pułapek, +5% do Kradzieży kieszonkowej, +10% do Cichego chodzenia, +15% do Krycia się w cieniu
- +1 Zręczność, -1 Siła, -1 Mądrość
Krasnolud
Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. W Krainach żyją cztery różne odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i duergarowie.
Cechy specjalne
- +2 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi/truciznom/śmierci, berłom/laskom/różdżkom i przeciw czarom oraz dodatkowe premie do rzutów obronnych opartych na Kondycji
- Infrawizja
- +10% do Otwierania zamków, +15% do Znajdowania pułapek, +5% do Wykrycia iluzji, +10% do Zastawiania pułapek
- +1 Kondycja, -1 Zręczność, -2 Charyzma
Półork
Półorki rodzą się ze związku orka i człowieka. Mają wzrost ludzi, ale są masywniejsze. Zielonkawa skóra, cofnięte czoło, szeroka szczęka, pokaźne zęby i szorstkie owłosienie nie pozwalają im ukryć swojego pochodzenia. W Amn toleruje się półorków, ponieważ nie prowadzono tam długotrwałych wojen z orkami tak jak w północnych krainach. Półorki znane są z dużej siły
Cechy specjalne
- Infrawizja
- +1 Siła, +1 Kondycja, -2 Inteligencja
Tabele ras
Poniżej przedstawiamy tabele, które mogą pomóc w zorientowaniu się pośród różnic rasowych. Pierwsza przedstawia maksymalne punkty cech oraz dostępne klasy, druga natomiast rozłożenie umiejętności złodziejskich.
Cechy i klasy
Rasa | Maks. S | Maks. Zr | Maks. Kon | Maks. Int | Maks. Mdr | Maks. Cha | Dostępne klasy | Dostępna wieloklasowość |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Człowiek | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 | Każda | Brak (Możliwość dwuklasowania) |
Elf | 18 | 19 | 17 | 18 | 18 | 18 | Wojownik, Łowca, Kapłan, Mag, Złodziej, Czarownik, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej, Wojownik/Mag, Mag/Złodziej, Wojownik/Mag/Złodziej |
Półelf | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 | 18 | Wojownik, Łowca, Kapłan, Druid, Mag, Złodziej, Bard, Czarownik, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej, Wojownik/Mag, Wojownik/Kapłan, Mag/Złodziej, Kapłan/Mag, Wojownik/Druid, Kapłan/Łowca, Wojownik/Mag/Złodziej, Wojownik/Mag/Kapłan |
Gnom | 18 | 18 | 18 | 19 | 17 | 18 | Kapłan, Mag, Złodziej, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej, Wojownik/Kapłan, Wojownik/Iluzjonista, Iluzjonista/Złodziej, Kapłan/Iluzjonista, Kapłan/Złodziej |
Niziołek | 17 | 19 | 18 | 18 | 17 | 18 | Wojownik, Kapłan, Złodziej, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej |
Krasnolud | 18 | 17 | 19 | 18 | 18 | 16 | Wojownik, Kapłan, Złodziej, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej, Wojownik/Kapłan |
Półork | 19 | 18 | 19 | 16 | 18 | 18 | Wojownik, Kapłan, Złodziej, Barbarzyńca | Wojownik/Złodziej, Wojownik/Kapłan, Kapłan/Złodziej |
Umiejętności złodziejskie
Umiejętność | Człowiek | Krasnolud | Elf | Gnom | Półelf | Niziołek | Półork |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kradzież kieszonkowa | 15% | 15% | 20% | 15% | 25% | 20% | 15% |
Otwieranie zamków | 10% | 20% | 5% | 15% | 10% | 15% | 10% |
Wykrywanie pułapek | 5% | 20% | 5% | 15% | 5% | 10% | 5% |
Ciche chodzenie | 10% | 10% | 20% | 15% | 15% | 25% | 10% |
Krycie się w cieniu | 5% | 5% | 15% | 10% | 10% | 20% | 5% |
Wykrywanie iluzji | 0 | 5% | 0 | 10% | 0 | 0 | 0 |
Zastawianie pułapek | 0 | 10% | 0 | 5% | 0 | 0 | 0 |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz