szczury_wroclawia_szpital

Długie miecze

Miecz długi

miecz długi

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Miecze długie bardzo często są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusieczna i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Miecz długi +1

miecz długi

Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Miecze długie bardzo często są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusieczna i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Miecz długi +2

miecz długi

Miecz ze standardowym umagicznieniem, mimo to potężny. Wielkie południowe narody podobno miały kiedyś legiony swoich żołnierzy uzbrojonych w ten sposób. Z pewnością byli niesamowitą siłą na polu bitwy. Dni takiego dostatku już dawno przeminęły.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Jęzor Ognia +1

jezor ognia

Był taki czas zanim Neverwinter stało się gorące i zanim wyschła wielka Anauroch.. a przynajmniej tak się mówi. Niewiele pozostało reliktów, które mogłyby dowieść istnienia tej ery, a jeszcze mniej z nich ma dające się określić zastosowanie. Przeznaczenie miecza, zwanego Jęzor ognia, jest jednak dość proste – pali on ofiary magicznym ogniem, a tajemniczy znak na nim zdaje się sugerować, że ta moc pochodzi z samej ziemi. Jednak tajemnicą pozostaje kto jest jego twórcą. Miecz robi wrażenie w pełni sprawnej broni, jednak coś z jego wyważeniem lub uchwytem jest.. nie w porządku. Wymaga nieco zbyt dużego wysiłku od ramienia i jakby niezbyt dobrze pasuje do dłoni. Nie wpływa to na sprawność posługującego się nim wojownika, budzi jednak niejasne podejrzenie, że to ostrze nie zostało stworzone dla niego.. ani dla żadnego innego humanoida.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1, +2 przeciw istotom obdarzonym zdolnością regeneracji, +3 przeciw istotom posługującym się zimnem/gorącem, +4 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: miecz rakshasy Dalok, którą spotkasz w domu zielarki, w Gaju Druidów.

Płomienny Miecz +1

jezor ognia

Ostrze to pali się magicznym płomieniem. Za każdym razem, gdy dochodzi do trafienia, wypuszczona zostaje ognista smuga. Na rękojeści został wyryty napis "Meta Infernum", chociaż sprawia wrażenie nieco wyblakłego i mogło go nie być pierwotnie na mieczu.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1, +1 pkt. obrażeń od ognia
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Ras +2

ras

Beroalf był barbarzyńcą, który wyruszył z odległej północy w poszukiwaniu przygód. Zdobył skarby i chwałę, ale wkrótce zapragnął towarzystwa kompanów, takich jak ci, których zostawił w swojej odległej wiosce, by dzielić z nimi emocje walki. Niestety, jego ordynarne uwagi i pogarda dla higieny odpychały wszystkich spotykanych przez niego podróżnych, do chwili gdy opowiedział o swoich rozmyślaniach sympatycznemu magowi. Za opłatą mag skonstruował Ras, tańczące ostrze. Choć niezupełnie o to chodziło Beroalfowi, to mimo wszystko był zachwycony i dzierżył miecz przez wiele lat. Nie wiadomo w jaki sposób zostali rozdzieleni.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Tańczący miecz może atakować samodzielnie przez 4 rundy.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia na targu w Targowie.

Miecz Baldurana

miecz baldurana

Miecz Baldurana to ulubiona broń słynnego łowcy przygód, założyciela miasta Wrota Baldura. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • +10% do Wiedzy.
  • +10% do Odporności na magię.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Deirdre.

Adjatha Wysysacz +2

adjatha

Ten miecz należał do Dabbara, dawno zmarłego sługi Bhaala, który kontrolował swoje sługi w bardzo brutalny sposób. Oprócz tego, że miecz wzmacnia umysł przed podstępami innych osób, to dodatkowo absorbuje energię życiową przeciwnika po każdym udanym trafieniu i uzdrawia właściciela. Jeśli powracał z bitwy choćby zadraśnięty, Dabbar winił za to swoich oficerów i, podczas gdy reszta kompanii się przyglądała, wymierzał im chłostę, dopóki nie wyleczył się całkowicie.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Odporność na Zauroczenie i Dominację.
  • Każde trafienie przywraca właścicielowi 1 punkt życia.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: własność Strażnika Więzienia Sfer.

Zabójca Smoków (Peridan)

zabojca smokow

Niewielu ma odwagę wykonać takie przedmioty jak ten, bo któż nie obawia się gniewu smoków, a cóż może go bardziej sprowokować niż taki miecz? A jednak w czasach, które zginęły w mrokach przeszłości Faerunu, była taka potrzeba i w odpowiedzi na nią wykuto ten oręż. Zahartowany umiejętnościami czarodzieja, miecz ten chroni właściciela przed strachem, który powinien odczuwać, gdy patrzy w ślepia smoka. Obdarza też właściciela regeneracją, rozwiewa iluzje i zadaje podwójne obrażenia tym największym istotom w Krainach.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2, podwójne obrażenia przeciwko smokom
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Odporność na strach.
  • Regeneracja 1 pkt. życia co 10 rund.
  • Raz dziennie pozwala wykrywać niewidzialność.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: jednoręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: drugi poziom jaskiń pod Wzgórzami Wichrowych Włóczni, w grobowcu króla Strohma III.

Dzienna Gwiazda

dzienna gwiazda

Niezależnie od tego czy miecz został stworzony specjalnie by służyć Tormowi, czy też zaczęto wykorzystywać go w tym celu później, to Paladyni Lojalnej Furii dobrze używali go w swej walce z nieumarłymi. Dzięki magii, bądź błogosławieństwu obdarzony jest Promieniem słońca, energią czystej siły życiowej tak potężną, że niszczy zarówno żywych jak i nieumarłych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2, +4 przeciwko złym istotom, zadaje podwójne obrażenia nieumarłym
TraK0: +2, +4 przeciwko złym istotom
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Raz dziennie może rzucać Promień słońca, zadający 3K6 pkt. obrażeń (rzut obronny przeciwko czarom lub oślepienie na 10 rund), nieumarli otrzymują dodatkowe 1K6 pkt. obrażeń na poziom rzucającego (każdy musi wykonać rzut obronny przeciw magii lub zostaje zniszczony). Zasięg i obszar działania to 6 metrów.

Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: zamknięta skrzynia, w ukrytym, strzeżonym przez lisza pomieszczeniu w gospodzie "Pod Krzywym Żurawiem" przy bramie Athkatli.

Miecz Długi +2: Varscona

dzienna gwiazda

Ostrza tego typu były od dawna używane przez kapłanów Sharry w czasie rytuałów ofiarnych "Święta Księżyca". Legenda głosi, że kiedy pierwsza właścicielka tego miecza zmarła, jej ciało zostało zmumifikowane, a ostrze złożono jej na piersi, jako symbol mocy. W czasie pierwszego etapu tego dawno zapomnianego rytuału, Varscona miała być ekshumowana, by się odrodzić w jakiejś nowej formie. Niestety, w czasie wojen kultowych zginęli ci nieliczni, którzy wiedzieli o jej istnieniu, a grobowiec Varscony stał się jej więzieniem, gdzie spoczywała w zapomnieniu. Po jakimś czasie w jej sercu powstał gniew, który z czasem zaczął ją doprowadzać na skraj obłędu. W końcu grobowiec odnaleziono, ale był on opuszczony, a po Varsconie nie było ani śladu. Niektórzy przypuszczają, że jej gniew był tak wielki, że scaliła się z ostrzem własnej broni. Bez względu na to, czy to prawda, czy nie, po setkach lat przebywania w atmosferze nienawiści, miecz ten nabył niezwykłej mocy, dzięki czemu jest teraz niezwykle groźną bronią.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2, +1 pkt. obrażeń od zimna
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: u Catti-brie, członkini drużyny Drizzta, z którą możesz się zmierzyć w trakcie powrotu do Athkatli.

Długi Miecz Drowów +3

miecz drowow

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: walczą nimi Drowy, które spotkasz w Podmroku.

Ostrze Róż +3

ostrze roz

Ten miecz ma nieziemski wygląd i prawdopodobnie do jego stworzenia przyczyniła się Sune, bogini piękna i namiętności. Natychmiast wywiera efekt na swym właścicielu, i niejednokrotnie miecz ten stał za wielką popularnością zwykłego żołnierza na dworze królewskim.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • +2 do Charyzmy.

Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: w specjalnej ofercie sklepu Bernarda, jeżeli ukończysz wcześniej oba zadania Hendaka.

Czarna Brzytwa +3

czarna brzytwa

Od tego miecza cuchnie złem jak z paszczy wygłodzonego smoka, a jego właściciel nigdy nie może być pewien, czy to on włada ostrzem, czy to ostrze włada nim samym. Oprócz swoich właściwości przydatnych w walce, Czarna Brzytwa powoli regeneruje siły posiadacza, wysysając energię z przeciwników.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Regeneruje 1 pkt. życia co 5 sekund.
  • Odporność na Zauroczenie i strach.
  • 15% szansy przy każdym trafieniu na wyssanie z przeciwnika 4 poziomów, uzdrowienie posiadacza o 20 punktów życia i przyspieszenie jego ruchów na 20 sekund oraz zwiększenie jego siły o 3 punkty na 20 sekund.

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: w piekle, w trakcie próby chciwości. Pamiętaj! Jeśli nie zwrócisz miecza, charakter twojego głównego bohatera na stałe zmieni się na zły.

Namarra +2

namarra

Znany także jako Zawsze Czujny, uważa się, że ten stary miecz był obecny podczas najważniejszych konfliktów w historii Faerunu. Widziano go tak daleko na północy, jak w Thay i tak daleko na południu, jak w dżunglach Chult, choć dokumenty nie podają szczegółów. Być może to rezultat działania mocy miecza do uciszania wszystkich dźwięków w dużym promieniu, niwelując działania atakujących magów a także zapobiegając późniejszym rozmowom na ten temat.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +4
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Trzy razy dziennie rzuca czar Cisza, 5 metrów.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: miecz posiada Król Krypty, spotkasz go wchodząc do jednego z grobowców w północnej części Dzielnicy Cmentarnej.

Wyrównywacz

wyrównywacz

Miecz ten jest tak stary, że jego prawdziwe początki giną w pomroce dziejów, lecz oznaczenia, które nosi, wskazują, że najprawdopodobniej wykuto go w służbie Helma. Znany jest także jako "Miecz Neutralności", gdyż zbudowany jest tak, aby wyszukiwał i eliminował wszelkie ekstrema i wiódł wszechświat w stronę harmonijnej równowagi. Im dalsza od prawdziwej równowagi jest atakowana istota, tym cięższe obrażenia zadaje miecz.

Parametry

Przy rzutach na trafienie, zawsze zachowuje się jak broń +3
TraK0 i Obrażenia:
przeciw Neutralnym: +0 do trafienia, +0 do obrażeń
przeciw Chaotycznym Neutralnym, Praworządnym Neutralnym: +1 do trafienia, +2 do obrażeń
przeciw Neutralnym Dobrym, Neutralnym Złym: +2 do trafienia, +4 do obrażeń
przeciwko innym charakterom: +3 do trafienia, +6 do obrażeń
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  • Odporność na Zauroczenie i Zamęt.

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: jednoręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie znaleźć: kuźnia Cromwella.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...