Halabardy

5 minut czytania

Halabarda

halabarda

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu 1,5 do 2,5 metrowego drzewca. Na przedłużeniu drzewca znajduje się długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Po drugiej stronie ostrza znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: kłute
Waga: 15
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Halabarda +1

halabarda

Tak jak inne halabardy broń ta ma toporowaty trzonek, zatknięty na drzewcu o długości około 2 metrów. W przeciwieństwie do nich została obdarzona kilkoma magicznymi właściwościami, które czynią ją bardziej efektywną w walce. Jej ostrze tnie ciało jak brzytwa, a zakończony kolcem trzonek przechodzi przez pancerze jak przez masło.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Halabarda +2

halabarda

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu mniej więcej półtorametrowego drzewca. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem. Ten egzemplarz broni obdarzono magicznymi zdolnościami, dzięki czemu jest ona jeszcze bardziej skuteczna w walce z przeciwnikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Halabarda +2: Ostrze Zmierzchu

halabarda, ostrze zmierzchu

Ta broń była kiedyś zwykłą halabardą i przeleżała setki lat w grobowcu obok filakterii duszy potężnego lisza. Potwór został w końcu pokonany, prawdopodobnie przez innego lisza, ale taka bliskość skoncentrowanego zła tchnęła w ostrze czystą esencję nocy i dreszcz mroku, energię zabójczą w walce. To zła broń, i wojownik powinien używać jej z rozwagą.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +2, +2 pkt. obrażeń od zimna
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w ekwipunku Patryka, wojownika walczącego po stronie Mistrza Cieni w ruinach świątyni Amaunatora.

Halabarda Drowów +3

halabarda drowów

Halabarda, najstarsza i najczęściej używana broń drzewcowa, składa się z ostrza podobnego do ostrza tasaka zaczepionego na końcu drzewca o długości około dwóch metrów. Ostrze topora równoważone jest z drugiej strony przez zadzior, a na szczycie znajduje się ostry kolec, przeważnie o przekroju kwadratowym. Czasami zadzior zastępowany jest przez hak, którego używa się do zsadzania z koni kawalerzystów. Halabardę można najlepiej opisać jako skrzyżowanie włóczni z toporem. Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 15
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w ekwipunku strażników strzegących smoczych jaj w świątyni w Ust'natha.

Halabarda Harmonium

halabarda harmonium

Ta broń to potężny oręż, zazwyczaj dzierżony przez najważniejszych kapitanów Harmonium. Harmonium to jedna z frakcji istniejących w mieście sfer, znanym jako Sigil.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  • +1 do Siły
  • -1 do Inteligencji
  • -1 do Mądrości

Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód" u Deirdre.

Zguba Smoków +3

zguba smoków

Była to broń Thorvina Dukala, jednego z siedmiu samozwańczych Zabójców Smoków, którzy poświęcili lata na walkę z tym co nazywali "zdradziecka obecnością smoków zagrażającą Faerunowi". Płacąc ogromna sumę Thorvin umagicznił tę broń i używał jej wiele razy, choć zginął od niej tylko jeden biały smok. Zabójcy Smoków spotkali swe przeznaczenie w epickiej bitwie ze starym czerwonym smokiem. Jednak ta broń nie znalazła się w skarbcu potwora, bo powrócił on to swego legowiska by odpocząć, a gdy powrócił na pole bitwy, okazało się, że zostało ono splądrowane.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +3, +6 przeciwko smokom
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w podziemiach Athkatli, w siedzibie Niewidzącego Oka.

Halabarda +4: Czarna Mgła

halabarda, czarna mgła

Była to broń Dominika Harla, niewidomego paladyna, który często podróżował po Faerunie. Gdy go zaatakowano, Dominik uwalniał czarna mgłę, od której swą nazwę wzięła halabarda, oślepiając wszystkich w obrębie trzech metrów. To często dawało mu przewagę, bo przez całe życie pogrążony był w ciemności, widział tylko wewnętrzne światło wiary. W końcu Dominik poległ, jego ciało znaleziono w ciemnym lesie, zabiło go stworzenie czujące się w mroku lepiej od niego.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  • Trzy razy dziennie rzuca Ociemniałość w promieniu 3 m. (rzut obronny na magię neguje)

Waga: 10
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: otrzymasz ją od demona przywołanego przez Matkę Przełożoną Ust'natha jeśli oddasz mu prawdziwe jaja Adalon.

Halabarda +4: Fala

halabarda, fala

To narzędzie pomsty zostało wykute w czasach starożytnych przez kult poświęcony bogini Umberlee. Oręż ten zaprojektowano, aby służył rycerzowi kultu w walce z ognistymi olbrzymami z Gór Burzowego Rogu, którzy zawładnęli świętym artefaktem kultu. Wyznawcy przekonali się, że nie należy pokładać zbyt wielkich nadziei w jednym śmiałku, lecz Fala niestety od tamtego czasu zaginęła.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  • 15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt. obrażeń)
  • Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych)

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: Cromwell.

Oddech Smoka +4

oddech smoka

Wiele lat temu mag Ullion, próbując czerpać zyski z siły wielkich stworzeń, założył kult czczący smoki nazwany "Syn Drago". Przywabił wyznawców obietnicami podbojów i chciał zapewnić sobie wśród nich poważanie przez zaklęcie tej symbolicznej broni dla swojego ochroniarza, Jaramora Odważnego. Gdy Oddech Smoka trafia przeciwnika, wyzwala płomienie czerwonego smoka, trujący odór zielonego smoka, piorun niebieskiego smoka, strumień kwasu czarnego smoka i przejmujące zimno białego smoka. Niestety, Ullion pierwszy odczuł działanie halabardy na sobie, gdy został zabity przez ambitnego Jaramora, który pragnął władzy. Ale bez maga cała organizacja szybko się rozpadła.

Parametry

Obrażenia: 1k10
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  • +1 pkt. obrażeń od zimna
  • +1 pkt. obrażeń od ognia
  • +1 pkt. obrażeń od elektryczności
  • +1 pkt. obrażeń od kwasu
  • +1 pkt. obrażeń od trucizny

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie znaleźć: w ekwipunku Boza, którego spotkasz podczas misji ratowania Faere.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...