Kije, kostury, laski

10 minut czytania

Kij

kije

Kij to najprostsza i najmniej efektywna z broni drzewcowych. Może mieć długość od 1,8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się go z dębowego drewna i często obija metalem na obu końcach. Do władania nim trzeba używać obu rąk.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Kostur Szamana

kije

To jest Kostur Dobrych Jagód, który należał do szamana koboldów w kanałach pod slumsami.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Raz dziennie tworzy Dobre Jagody

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Gdzie znaleźć: w ekwipunku szamana koboldów, w kanałach pod dzielnicą slumsową Athkatli.

Kij +1

kije

Kij to najprostsza i najmniej efektywna z broni drzewcowych. Może mieć długość od 1,8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się go z dębowego drewna i często obija metalem na obu końcach. Do władania nim trzeba używać obu rąk. Ten egzemplarz jest szczególny, gdyż został obdarzony magicznymi właściwościami.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: różne miejsca.

Kostur Leczenia

kije

Mówi się, że Torm stworzył te przedmioty w czasach wielkiego niepokoju i wręczył je kapłanom, którzy zajmowali się rannymi, chorymi i zatrutymi. Nie można ich jednak traktować lekko, gdyż ich magia, choć użyteczna, jest ulotna. Trzeba posługiwać się nimi z umiarem.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • +2 do Klasy Pancerza
  • Kosztem jednego ładunku leczy 3K6 +3 PŻ, choroby i neutralizuje trucizny

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: w jednym z mniejszych grobowców na terenie cmentarza Athkatli.

Kostur Magów

kije

Ten rodzaj kija jest wszędzie kojarzony z osobami potrafiącymi używać magii, choć jest bardzo rzadki. Należy do najpotężniejszych narzędzi, jakie może posiadać czarodziej, jest kulminacją skomplikowanych zaklęć i niekończących się studiów. Ten konkretny egzemplarz jest dobry w walce wręcz, zapewnia niewidzialność, a także daje ochronę przeciwko urokom i złu. Może też rzucać zaklęcia Pułapka na Czary, kombinację Ognistej Kuli i Błyskawicy oraz Rozproszenie Magii.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1 (uderza jak broń +5)
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • +2 do Klasy Pancerza
  • +2 do rzutów obronnych
  • Używany zapewnia Niewidzialność, ochronę przed urokami i złem
  • Trzy razy dziennie pozwala rzucać połączenie Ognistej Kuli i Błyskawicy o zasięgu 50 metrów i zadające sumaryczne obrażenia obu zaklęć
  • Raz dziennie pozwala rzucać zaklęcie Pułapka na Czary, działające przez 8 godzin i o sile 30 poziomów czarów
  • Przy każdym trafieniu rzuca Rozproszenie Magii

Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać: Mag
Gdzie znaleźć: należy do czarodziejki Layenne, znajdziesz ją za pomocą przejścia do innego wymiaru w Dzielnicy Mostów, po pokonaniu całej drużyny Shangalara.

Kij +2

kije

Najprostsze z kijów mają długość od dwóch do trzech metrów. Najlepsze z nich robione są z twardego dębu i obite po obu końcach metalem. Potężne czary odprawiane w trakcie ich wykonywania zwiększają ich celność i obrażenia, jakie można nimi zadać, ale nie zostawiają żadnych widocznych śladów.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda; zabijając Rayica Gethrasa w zadaniu dla Edwina lub w ekwipunku Vadeka, osobistego ochroniarza Lady Galveny w Brynnlaw.

Kostur Strzelistej Puszczy

kije

Ten kij był ukoronowaniem cyklu pór roku, w których Cernd rozmyślał nad swoją rolą w przyrodzie. Miejsce swych medytacji uczynił obok drzewka, młodego dębu, który stał się obiektem jego szczególnego zainteresowania; wydawał się dziwny, a zarazem w jakiś sposób bardzo na miejscu. Wraz z nadejściem wiosny Cernd przyjrzał mu się po raz ostatni, kiedy drzewko wsunęło mu się w dłonie, stając się żywym kijem, darem złożonym przez samą naturę. Kostur urósł, dopasowując się do dłoni Cernda i niewielu innych może go dzierżyć.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Regeneruje 1 punkt życia co 12 sekund

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Cernd
Gdzie znaleźć: jest własnością Cernda.

Kostur Dowodzenia

kije

Ten kij umożliwia użytkownikowi zdominowanie innej istoty, kosztem jednego ładunku. Należy do przedmiotów używanych przez podstępnych ludzi pragnących skłonić innych, by słuchali ich rozkazów.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Może rzucać czar Dominacja kosztem jednego ładunku

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mnich
Gdzie znaleźć: w ekwipunku jednego z Illithidów zamieszkujących Wschodnie Tunele Podmroku.

Kostur Powietrza +2

kije

Ten kostur zdaje się czerpać z elfich tradycji artystycznych, choć jest mniej związany z lasem, niż to zwykle bywa. Najwyraźniej jego przeznaczeniem jest kontrola żywiołaków powietrza, gdyż jest on zdolny przyzwać jednego z nich, a także niszczyć te istoty jednym ciosem. Jeśli trzeba, może też wypuścić chmurę gazu, powodującą iż każdy, kto znajdzie się na obszarze działania czaru zapada w głęboki sen. Niektóre efekty są ograniczone liczbą ładunków.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Trafiony żywiołak powietrza musi wykonać rzut obronny na magię albo zostanie zniszczony
  • Może wezwać żywiołaka powietrza o 8 Kostkach. Czas trwania to 1 godzina (1 ładunek)
  • Pozwala tworzyć usypiającą chmurę, o zasięgu 13 metrów i trwającą przez 3 rundy

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: na drugim poziomie Kuli Sfer w komnacie ognia.

Kostur Ziemi +2

kije

Ten kij, związany ze Sferą Ziemi, mógł zostać wykonany przez pradawną sektę druidów. Może sprowadzać żywiołaki ziemi, choć potrafi też je zabijać po jednym trafieniu, co może wskazywać na to, jak ciężko je kontrolować. Może także uwolnić skamieniałą osobę, rzucając czar Zamiana Kamienia w Ciało. Niektóre z właściwości ograniczone są liczbą ładunków.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Trafiony żywiołak ziemi musi wykonać rzut obronny na magię albo zostanie zniszczony
  • Może wezwać żywiołaka ziemi o 8 Kostkach. Czas trwania to 1 godzina (1 ładunek)
  • Pozwala rzucać czar Zamiana Kamienia w Ciało (1 ładunek)

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: do kupienia na targu w Ust'natha.

Kostur Ognia +2

kije

Na tym kosturze znajduje się wyrysowana pradawna runa, która może łączyć go z czarodziejami z odległej Halruai, ale nie można mieć co do tego pewności. Pobierając moc ze Sfery Ognia może tworzyć Ognistą tarczę, która będzie ranić atakujących, potrafi wezwać żywiołaka ognia, który znajdzie się pod kontrolą właściciela oraz zabierać energię trafionym żywiołakom ognia, zabijając je na miejscu. Niektóre zdolności są jednakże ograniczone liczbą ładunków.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Trafiony żywiołak ognia musi wykonać rzut obronny na magię albo zostanie zniszczony
  • Może wezwać żywiołaka ognia o 8 Kostkach. Czas trwania to 1 godzina. (1 ładunek)
  • Pozwala tworzyć Ognistą tarczę, która działa jak czar maga z 4. poziomu Ognista Tarcza (czerwona) (1 ładunek)

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: na drugim poziomie Kuli Sfer w komnacie ognia.

Kostur Gromu i Piorunów

kije

Niektóre opowieści mówią o tym, iż te kostury wyrastają wokół gajów druidów, gdy zagrożony jest las. To dość wydumane historie, ale niezależnie od tego, czy jest w nich ziarno prawdy, czy nie, kij ten to potężne narzędzie. Pobiera energię z burzy i zawsze istnieje szansa, że każde uderzenie wywoła grzmot, który powali przeciwników. Pozwala też rzucać czar Błyskawica, a jeśli warunki są odpowiednie to wywołać burzę z piorunami, by zniszczyła wrogów. Właściwości są ograniczone przez liczbę ładunków.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Pozwala rzucać czar Błyskawica, zadający 10k6 obrażeń, o zasięgu 140 m. (1 ładunek)
  • Pozwala rzucać czar Wezwanie Błyskawic, zadający 3k8 obrażeń przy każdym trafieniu. (1 ładunek)
  • 10% szansa przy każdym trafieniu na Grzmot, ofiara musi wykonać rzut obronny na magię lub zostaje ogłuszona na 2 rundy. (1 ładunek)

Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Kapłan, Druid
Gdzie znaleźć: w pokoju Jona Irenicusa, na drugim poziomie Czarowięzów; jako nagrodą od Verthana za pokonanie Faldorn w Gaju Druidów.

Kostur Mocy

kije

Kostur maga to coś więcej niż zdobiona laska, większość z nich jest w sporym stopniu zaczarowana. Ten nie jest wyjątkiem, a ten, kto był jego poprzednim właścicielem, zaprawdę był potężny. Laska ta pomaga magowi ustrzec się przed wrogą magią i pozwala lepiej unikać fizycznych ataków. Może też stworzyć Klosz Niewrażliwości (kosztem jednego ładunku). Doskonale nadaje się do walki wręcz, a także może rzucać czar Błyskawica (kosztem jednego ładunku).

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • +2 do Klasy Pancerza
  • +2 do rzutów obronnych
  • Rzuca czar Klosz Niewrażliwości, trwający przez 1 rundę/poziom. (1 ładunek)
  • Rzuca czar Błyskawica, zadający 10K6 obrażeń, o zasięgu 140 m. i ogłuszający ofiarę na 5 rund. (1 ładunek)

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać: Mag
Gdzie znaleźć: tylko jeśli grasz magiem – stworzą go dla ciebie czeladnicy.

Kostur Kapłana +3

kije

Ten prosty kij promieniuje potężną magią, choć jego prosty wygląd sugeruje nieskomplikowane pochodzenie. Jest odbiciem cichej siły, jaką daje wiara i najprawdopodobniej był bronią kapłana albo kleryka.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: w świątyni Umberlee w Brynnlaw; należy do Saadata, rakshasy, z domu zielarki Adrathy, w Gaju Druidów; w ekwipunku Nyalee, w lesie Mira.

Berło Uderzenia

kije

Tym długim berłem można posługiwać się jak kijem. Zostało ono stworzone z myślą o zabijaniu golemów. Dowolny z tych potworów uderzony berłem musi wykonać rzut obronny albo zostanie zniszczony. W rękach kogoś innego niż kapłan albo mag, berło staje się bezużyteczne.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +3, +10 przeciwko golemom
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Każdy trafiony golem musi wykonać rzut obronny przeciwko śmierci albo zostanie zniszczony

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Mag, Kapłan
Gdzie znaleźć: do kupienia na targu w Ust'natha.

Kostur Arundela

kije

Jest to słabsza odmiana Kostura Lasów. Kij ten został stworzony przez Arundela, arcydruida, który mieszkał w mieście Kuldahar zanim został zabity przez demona Belhifeta.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • +10% do odporności na ogień i chłód
  • Pozwala zapamiętać po 1 dodatkowym zaklęciu z 5. i 6. poziomu

Waga: 3
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana zręczność: 9
Może używać: Druid
Gdzie znaleźć: kupisz u Joluva, w "Miedzianym Diademie".

Berło Przerażenia

kije

Tego berła można używać jak zwykłego kija +3. Dowolna istota nim trafiona musi wykonać rzut obronny przeciwko zaklęciom albo uciec w panice, obawiając się właściciela berła jakby był demonem z Otchłani. Jest jednakże pewien efekt uboczny. Istnieje 20% szansa przy każdym użyciu, że właściciel straci na stałe punkt charyzmy.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • Cel musi wykonać rzut obronny przeciwko zaklęciom (modyfikator +4) albo ucieknie w panice (trwa cztery rundy)
  • 20% szansa na utratę 1 punktu Charyzmy

Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Gdzie znaleźć: u lisza w sekretnym pomieszczeniu tawerny "Pod Krzywym Żurawiem" nieopodal bram Athkatli.

Kostur z Rynn +4

kije

Był czas, kiedy magii ufano jeszcze mniej niż teraz, a palenie "heretyków" było wyjątkowo częste. Delmarey, wiedźmę z bagien znajdujących się w pobliżu Myth Rynn, spotkał taki właśnie los, kiedy oskarżono ją o sprowadzenie suszy. Schwytaną z zaskoczenia osądził tłum, a następnie została spalona na placu wioskowym. Wraz z ostatnim oddechem wyrzuciła z siebie straszliwą klątwę, zwiększając ogień do nieprawdopodobnych rozmiarów. Nad ranem ze wsi zostały jedynie zgliszcza. Ocalała jedynie resztka słupa, do którego przywiązano Delmarey. Zaklęta w nim część mocy wiedźmy czyni z kostura wyjątkowo magiczną broń.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Kostur Lasów +4

kije

Człowiek, który go posiadał, znany jako "Dziki mąż z lasu", był w okolicach Targowa postacią legendarną do chwili, kiedy umarł i powrócił do ziemi. Ci, którzy go widzieli pamiętają jego ciemną, podobną do kory skórę, która znikała, gdy odkładał swój kostur. Osobnik ten nękał nieodpowiedzialnych drwali i przechodniów, a starcy opowiadają, jak kiedyś wybrali się na niego najemnicy z tuzinem psów myśliwskich. Zwierzęta były gotowe rozerwać biednego druida na strzępy, ale on szybko zwrócił je przeciwko ich własnym panom. Ruszywszy do przodu w nadziei przerwania tego wpływu, zbrojni ujrzeli ostatnią moc kostura, gdy roślinność zadrżała od magicznego wezwania "Dzikiego męża". Uformowała się zielona, gnijąca mieszanina życia i śmierci, która opadła na przerażonych żołnierzy, zabijając ich wszystkich.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  • +3 do Klasy Pancerza
  • Korowa skóra (KP 3) (gdy używany)
  • Pozwala rzucać Przyzwanie pokracznego kopca. (1 ładunek)
  • Pozwala rzucać Wzmocnione zauroczenie zwierząt, czas trwania 5 minut, rzut obronny z modyfikatorem -4. (1 ładunek)

Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać: Druid
Gdzie znaleźć: otrzymasz go do napotkanej elfki po przywołaniu awatara Rillifane'a i wyjściu z pałacu w Suldanessellar.

Kij Uderzenia

kije

Kije Uderzania wytwarzane są przez Złote Elfy z Drelagary na wyspie Evermeet. Kije te żyją własnym życiem i podczas walki same rwą się do ciosu. Elfi rzemieślnicy rzadko sprzedają je przedstawicielom innych ras, jednak od czasu do czasu można jakąś z tych potężnych broni ujrzeć i w Faerunie. Jednak każdy atak zużywa ładunek, a gdy wszystkie ładunki zostaną zużyte, kij ulega zniszczeniu.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +9
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Gdzie znaleźć: do kupienia w świątyni Lathandera w Dzielnicy Świątynnej Athkatli.

Kij-włócznia +2

kije

Magiczne zbadanie tego zwyczajnie wyglądającego kija ujawnia aurę przemian. Na życzenie właściciela z końca kija wysuwa się długi i ostry grot, zmieniając go we włócznię. Ta broń została stworzona dla magów i kapłanów, ale mogą używać jej wszyscy.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0:+2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mnich
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda; jest własnością Xzara.

Kij-wekiera

kije

Ta kapłańska broń wydaje się być zwykłym drewnianym kijem, jakiego używa się przy podróżach przez bezludzia. Otacza go jednak delikatna aura przemian. Gdy pozna się hasło, nabiera on cech wekiery, przez co staje się jednoręczny. Został on stworzony dla kapłanów i druidów.

Parametry

Obrażenia: 2k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać: Mnich
Gdzie znaleźć: do kupienia na "Targu Przygód", u Ribalda.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...