CD Projekt RED ewidentnie uczy się na błędach. Po pierwsze, nie będzie zbyt szybko rozbudzać oczekiwań graczy i irytować ich ciągłymi poślizgami w kwestii premiery danej produkcji. Po drugie, sami developerzy otrzymają trochę luzu, bo będą mogli spokojnie tworzyć tytuł bez zbędnych nacisków, czy to od graczy, czy inwestorów. Nowe plany studia zakładają ujawnienie swoich nowych gier w momencie, gdy będą one już na zaawansowanym etapie prac i znaczne skrócenie kampanii marketingowej.
Zespół ujawnił zakup praw do “Cyberpunk 2020” i rozpoczęcie przygotowań do gry “Cyberpunk 2077” już w 2012 roku. Od 2018 roku studio uruchomiło rozbudowaną kampanię promocyjną tytułu, czego efektem było systematyczne publikowanie informacji, reklamy w miastach czy telewizji, a także zalew materiałów i prezentacje na największych branżowych targach. Skutek był bardziej niż zadowalający, ale całość okazała się po trochu mieczem obosiecznym, bo hype doprowadził do tego, że każda informacja o poślizgu lub rezygnacji z pewnych elementów była nagradzana krytyką i spadkami na giełdzie.
Teraz twórcy chcą być mądrzejsi i w przypadku kolejnych gier z serii “Wiedźmin” czy “Cyberpunk” nie będziemy świadkami aż tak długiej oraz rozbudowanej reklamy. Do czasu, gdy CD Projekt RED nie będzie pewny, że ma praktycznie gotowy produkt, to nie będzie pokazywał niczego oprócz krótkich teaserów. A i to tylko w momentach, gdy będzie uważał to za zasadne.
W przyszłości nasze kampanie będą znacznie krótsze. Będziemy cierpliwie czekać aż do momentu, gdy będziemy mieli pewną datę premiery, zanim zaczniemy publikować takie rzeczy jak zwiastuny, dema czy odkrywać tajniki mechaniki rozgrywki. Natomiast kiedy ruszymy z promocją naszym celem będzie odpowiednie dozowanie oczekiwań na wszystkich platformach. Skupimy się na pokazaniu dopracowanych fragmentów rozgrywki, a nie konceptów. Będziemy również prezentować nasze materiały ze wszystkich platform, na które dana gra zostanie wydana.
potwierdza Michał Nowakowski, wiceprezes CD Projekt RED ds. rozwoju biznesu
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz