Znaki

Wojciech "Courun Yauntyrr" Kominek poniedziałek, 22 czerwca 2015
znaki, znaki wiedzmin 3, signs witcher 3

Jedną z charakterystycznych cech wiedźminów jest dostęp do Znaków. Są to proste zaklęcia magiczne, które do rzucenia wymagają jedynie koncentracji i gestu, dzięki czemu można się nimi posługiwać także w trakcie regularnej potyczki. To nie jedyna zaleta, bowiem rzucanie ich wymaga naprawdę znikomego talentu, balansującego na cienkiej granicy jakiegokolwiek istnienia.

Podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, także i tym razem mamy dostęp do pięciu rodzajów wiedźmińskich Znaków. Dla fana przygód Geralta ich nazwy nie powinny stanowić żadnej niespodzianki, jednak z czysto redaktorskiego obowiązku wymienię je: Aard, Aksji, Igni, Quen oraz Yrden. W "Dzikim Gonie" wprowadzono jednak pewne zmiany w zakresie ich funkcjonowania, stąd właśnie ten aspekt odegra w niniejszym tekście kluczową rolę.

Nim przejdę do szczegółowego opisu, przypomnę, iż Znaki rzucamy dzięki menu szybkiego dostępu, które pozwala nam na przełączanie się między wszystkimi opcjami, chociaż można także zmieniać je chociażby przy użyciu rolki od myszki w wersji gry na PC. Nie można ich stosować bez przerwy, bowiem dany Znak jest dostępy wyłącznie po pełnym naładowaniu żółtego paska wytrzymałości, który znajduje się pod wiedźmińskim medalionem.

Aard

aard, wiedzmin 3

Trochę niedoceniana umiejętność generowania fali telekinetycznej, którą możemy skierować w wybraną stronę. Wymierzona przeciwko przeciwnikowi, potrafi go ogłuszyć lub przewrócić, co przydaje się zwłaszcza podczas potyczek na półkach skalnych lub w razie znacznej przewagi liczebnej oponentów. Co więcej, Aard potrafi także gasić płomienie, niszczyć słabsze elementy ścian czy zamieniać w drzazgi drewniane drzwi.

Chociaż Aard wydaje się przydatny jedynie podczas eksploracji, to należy w pełni wykorzystywać zdolność ogłuszania. Bezbronny przez chwilę przeciwnik to doskonała okazja do szybkiej egzekucji, dzięki czemu oszczędzimy czas i nie zaryzykujemy odniesienia dodatkowych obrażeń. Aard sprawdza się także świetnie podczas walki z latającym przeciwnikiem, zmuszając go do lądowania i znacznie ułatwiając starcie bez potrzeby sięgania po praktycznie bezużyteczną na lądzie kuszę. Odpowiednio rozwinięty, pozwala emitować falę uderzeniową, zdolną razić każdego w swoim zasięgu.

Aby osiągnąć ten efekt, należy inwestować w Aard poprzez wykupienie umiejętności w drzewku oznaczonym niebieskim kolorem, wspomagając jego siłę odpowiednimi mutagenami.

Daleki Aard
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
brak
Zwiększa zasięg Znaku Aard o 1 metr.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa zasięg Znaku Aard o 2 metry.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa zasięg Znaku Aard o 3 metry.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Krąg Aard
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
6 wydanych punktów umiejętności
Alternatywny tryb Znaku: Aard działa na wszystkich przeciwników wokół. Szansa na powalenie jest wtedy mniejsza o 21%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Aard działa na wszystkich przeciwników wokół. Szansa na powalenie jest wtedy mniejsza o 17%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Aard działa na wszystkich przeciwników wokół.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Moc Aard
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
18 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa moc Znaku Aard o 5%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Aard o 10%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa moc Znaku Aard o 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Aard o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa moc Znaku Aard o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Fala uderzeniowa
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
28 wydanych punktów umiejętności
Aard zadaje dodatkowo 40 obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Aard zadaje dodatkowo 80 obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Aard zadaje dodatkowo 120 obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Aard zadaje dodatkowo 160 obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Aard zadaje dodatkowo 200 obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.

Aksji

aksji, wiedzmin 3, wiedzmin 3 znaki

Aksji to znak nastawiony na mieszanie w umysłach przeciwników, za cel stawiając sobie czasowe wyłączenie ich ze starcia lub skłonienie do zaatakowania dotychczasowego sojusznika. Najmocniej działa na ludzi, chociaż w przypadku potworów także potrafi wprowadzić niezłe zamieszanie. Aksji najczęściej rzucamy na wroga mogącego sprawić nam największe trudności, dzięki czemu zyskujemy czas na przygotowanie się lub pozbycie słabszej obstawy.

Ciekawym zastosowaniem tego Znaku jest uspokojenie Płotki, której poziom paniki rośnie podczas starć. Zdarza się także, że Aksji stosujemy na potworach, co wynika ze specyfiki wykonywanego zadania. Odpowiednio rozwinięty, pozwala skłonić wroga do zaatakowania swojego dotychczasowego oponenta.

Na początkowych etapach gry Aksji często ratuje skórę, bowiem stosując ten Znak w konwersacjach możemy przekonać naszego rozmówcę do tego, by odstąpił od ataku lub wyjawił nam dodatkowe informacje. Niestety, Aksji nie pozostaje w tym aspekcie bezkonkurencyjne, bowiem osoby o silnej woli mogą oprzeć się jego działaniu, co często kończy się walką, której przecież chcieliśmy za wszelką cenę uniknąć. Aby takich sytuacji było jak najmniej, należy rozwijać przedstawione niżej umiejętności, wspomagając się odpowiednio silnymi niebieskimi mutagenami.

Sugestia
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
brak
Cel nie porusza się w kierunku Geralta podczas rzucania Znaku. Zwiększa skuteczność Znaku Aksji w dialogach.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Cel nie porusza się w kierunku Geralta podczas rzucania Znaku. Zwiększa skuteczność Znaku Aksji w dialogach. Redukuje czas rzucania Znaku.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Cel nie porusza się w kierunku Geralta podczas rzucania Znaku. Zwiększa skuteczność Znaku Aksji w dialogach. Nawet jeśli rzucenie Aksji jest nieudane, przeciwnik zostaje wytrącony z równowagi.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Marionetka
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
6 wydanych punktów umiejętności
Alternatywny tryb Znaku: Sprawia, że przeciwnik przez krótki czas walczy po stronie wiedźmina i zadaje o 20% więcej obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Sprawia, że przeciwnik przez krótki czas walczy po stronie wiedźmina i zadaje o 40% więcej obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Sprawia, że przeciwnik przez krótki czas walczy po stronie wiedźmina i zadaje o 60% więcej obrażeń.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Moc Aksji
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
18 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa moc Znaku Aksji o 5%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Aksji o 10%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa moc Znaku Aksji o 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Aksji o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa moc Znaku Aksji o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Dominacja
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
28 wydanych punktów umiejętności
Znak Aksji może objąć dwóch przeciwników. Efekt jest wtedy słabszy o 50%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Znak Aksji może objąć dwóch przeciwników. Efekt jest wtedy słabszy o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Znak Aksji może objąć dwóch przeciwników.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.

Igni

igni, wiedzmin 3 znaki, witcher 3 signs

Igni to najbardziej widowiskowy ze Znaków, pozwalający na rzucenie w stronę przeciwnika ognistej wiązanki, zdolnej nawet stopić pancerz. Nie jest to jednak wyłącznie zaklęcie ofensywne, bowiem często wykorzystujemy je do podpalania pochodni czy świec, rzucając nieco więcej światła na miejsce, w którym właśnie się znaleźliśmy.

Ciekawe jest także działanie połączone z podpalaniem gazu, co nie tylko powoduje dużą eksplozję, ale potrafi także ogłuszyć lub zmusić wroga do paniki. Jeśli chcecie straszyć oponenta niemal nieprzerwanym strumieniem ognia, to musicie rozwinąć niżej wymienione umiejętności i połączyć je z odpowiednim, niebieskim mutagenem, co dodatkowo spotęguje efekt.

Stopienie pancerza
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
brak
Zadanie obrażeń Znakiem Igni zmniejsza również permanentnie pancerz przeciwników. Efekt skaluje się wraz z Mocą Znaków aż do maksymalnego poziomu 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zadanie obrażeń Znakiem Igni zmniejsza również permanentnie pancerz przeciwników. Efekt skaluje się wraz z Mocą Znaków aż do maksymalnego poziomu 30%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zadanie obrażeń Znakiem Igni zmniejsza również permanentnie pancerz przeciwników. Efekt skaluje się wraz z Mocą Znaków aż do maksymalnego poziomu 45%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zadanie obrażeń Znakiem Igni zmniejsza również permanentnie pancerz przeciwników. Efekt skaluje się wraz z Mocą Znaków aż do maksymalnego poziomu 60%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zadanie obrażeń Znakiem Igni zmniejsza również permanentnie pancerz przeciwników. Efekt skaluje się wraz z Mocą Znaków aż do maksymalnego poziomu 75%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Strumień ognia
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
6 wydanych punktów umiejętności
Alternatywny tryb Znaku: Nieprzerwany strumień ognia, który rani przeciwników.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Nieprzerwany strumień ognia, który rani przeciwników. Koszt wytrzymałości jest mniejszy o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Nieprzerwany strumień ognia, który rani przeciwników. Koszt wytrzymałości jest mniejszy o 50%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Moc Igni
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
18 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa moc Znaku Igni o 5%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Igni o 10%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa moc Znaku Igni o 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Igni o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa moc Znaku Igni o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Piromania
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
28 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa szansę na nałożenie efektu podpalenia o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa szansę na nałożenie efektu podpalenia o 40%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa szansę na nałożenie efektu podpalenia o 60%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa szansę na nałożenie efektu podpalenia o 80%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa szansę na nałożenie efektu podpalenia o 100%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.

Quen

quen, wiedzmin 3 znaki, quen witcher signs

Quen to ten ze Znaków, który najbardziej cenią sobie gracze korzystający z lekkich pancerzy, opierając swoje ataki na dużej mobilności. Wszyscy jednak mogą spokojnie powiedzieć, że to właśnie on często stanowi różnicę między przeżyciem a porażką. Główne działanie tego Znaku polega na pokryciu Geralta żółtą, lekko widoczną barierą ochronną, która jest w stanie wchłonąć ograniczoną ilość zadanych nam obrażeń.

W praktyce oznacza to jeden cios przeciwnika na tym samym lub zbliżonym poziomie, jednak odpowiednio rozwinięty może być rzucany bardzo często dzięki dobrej regeneracji żywotności. Warto także popracować nad efektami odzyskiwania zdrowia oraz odbijającymi część obrażeń do ich źródła, dzięki czemu możemy ranić wrogów znajdujących się blisko Białego Wilka. Pozwala także na pozbycie się krytycznych efektów w postaci krwawienia czy podpalenia. Poniżej znajdziecie tabelę, prezentującą ulepszenia Znaku Quen, które powinniśmy wzmocnić przy użyciu odpowiednich mutagenów.

Rozładowanie tarczy
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
brak
Wyczerpana tarcza Quen odpycha przeciwników.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Wyczerpana tarcza Quen odpycha i rani przeciwników.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Wyczerpana tarcza Quen odpycha i rani przeciwników, z szansą na ich powalenie.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Spotęgowanie
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
6 wydanych punktów umiejętności
Alternatywny tryb Znaku: Pozwala podtrzymać aktywną tarczę, ale jej używanie i zablokowane ataki zużywają wytrzymałość. Pochłonięte obrażenia odnawiają żywotność.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Pozwala podtrzymać aktywną tarczę przy o 50% mniejszym zużyciu wytrzymałości. Zablokowane ataki redukują wytrzymałość. Pochłonięte obrażenia odnawiają żywotność.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Pozwala podtrzymać aktywną tarczę bez zużywania wytrzymałości. Zablokowane ataki redukują wytrzymałość. Pochłonięte obrażenia odnawiają żywotność.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Moc Quen
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
18 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa moc Znaku Quen o 5%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Quen o 10%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa moc Znaku Quen o 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Quen o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa moc Znaku Quen o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Rozładowanie Quen
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
28 wydanych punktów umiejętności
Odbija 5% pochłoniętych obrażeń w atakującego.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Odbija 10% pochłoniętych obrażeń w atakującego.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Odbija 15% pochłoniętych obrażeń w atakującego.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Odbija 20% pochłoniętych obrażeń w atakującego.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Odbija 25% pochłoniętych obrażeń w atakującego.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.

Yrden

yrden, znaki, wiedzmin 3 znaki, witcher 3 signs

Yrden nie prezentuje się zbyt poważnie, bowiem wygląda jak okrąg z fioletowych znaczków, które pojawiają się wokół naszej postaci. Warto jednak przemóc się i spróbować wykorzystać korzyści płynące z używania tego Znaku. Przede wszystkim należy wiedzieć, że te świecące litery wyznaczają granicę pułapki, w którą należy wciągnąć przeciwnika. Gdy nam się uda ta sztuka, wróg może zostać spowolniony lub unieruchomiony, jednak należy pamiętać, że spotkamy na swojej drodze istoty, jak południca czy morowa dziewica, które na Yrden mogą popatrzeć z wyższością i bez uszczerbku na swojej mobilności ruszyć w naszą stronę.

Odpowiednio rozwinięty, nie tylko spowalnia i rani wroga, ale także niszczy pociski w obszarze swojego działania. Jeśli chcemy wykorzystać jego pełny potencjał, to powinniśmy rozwijać przedstawione w tabeli poniżej umiejętności, wzmacniając je odpowiednimi mutagenami.

Podtrzymanie glifu
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
brak
Wydłuża czas trwania Znaku o 5 sekund. Liczba ładunków trybu alternatywnego: 2. Liczba pułapek trybu podstawowego: 1.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Wydłuża czas trwania Znaku o 10 sekund. Liczba ładunków trybu alternatywnego: 4. Liczba pułapek trybu podstawowego: 2.
Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Magiczna pułapka
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
6 wydanych punktów umiejętności
Alternatywny tryb Znaku: Rani wszystkich przeciwników w zasięgu 10 metrów i spowalnia ich. Niszczy pociski przelatujące przez obszar.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Rani wszystkich przeciwników w zasięgu 12 metrów i spowalnia ich. Niszczy pociski przelatujące przez obszar. Obrażenia zwiększone o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Alternatywny tryb Znaku: Rani wszystkich przeciwników w zasięgu 14 metrów i spowalnia ich. Niszczy pociski przelatujące przez obszar. Obrażenia zwiększone o 50%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Moc Yrden
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
18 wydanych punktów umiejętności
Zwiększa moc Znaku Yrden o 5%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Yrden o 10%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Zwiększa moc Znaku Yrden o 15%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Zwiększa moc Znaku Yrden o 20%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Zwiększa moc Znaku Yrden o 25%.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.
Naładowanie glifu
wiedźmin 3, znaki
Wymagania:
28 wydanych punktów umiejętności
Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Yrden tracą 10 punktów żywotności lub esencji co 1 sekundę.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +0,5/sek.
Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Yrden tracą 20 punktów żywotności lub esencji co 1 sekundę.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1/sek.
Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Yrden tracą 30 punktów żywotności lub esencji co 1 sekundę.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +1,5/sek.
Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Yrden tracą 40 punktów żywotności lub esencji co 1 sekundę.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2/sek.
Przeciwnicy znajdujący się w zasięgu Yrden tracą 50. punktów żywotności lub esencji co 1 sekundę.

Regeneracja wytrzymałości w walce: +2,5/sek.

Komentarze

Gość_Geralt* · piątek, 20 stycznia 2017, 16:45
0
Przydatne
Gość_FiX* · wtorek, 7 marca 2017, 13:02
0
Szukam opisu działania mocy napełnianie po użyciu konkretnego znaku.
Gość_pomada* · wtorek, 9 maja 2017, 14:56
0
yrden + igni + silny atak = insta kill
Gość_głos z sali* · niedziela, 18 lutego 2018, 20:16
0
Akurat kolego Yrden to jedyny znak który działa na upiory, w tym południcę, północnicę czy morową dziewicę
Gość_Stiobhek* · sobota, 5 maja 2018, 03:53
0
Jest to znak który pozwala na skuteczniejsze atakowanie południc, północnic czy morowych dziewic, ale nie spowalnia ich w żaden sposób
Gość_głos z sali* · poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 13:19
0
No tak, ale nie mówmy że spoglądają na niego z wyższością skoro jest to jedyny znak który niweluje ich zdolność do zdematerializowania postaci

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...