Zaginieni górnicy to nazwa darmowego DLC, opublikowanego 27 maja 2015 roku, oferującego nowe zlecenie, które z racji położenia i sugerowanego poziomu przygotowano z myślą o osobach, które mają za sobą kilka godziny gry i zdążyły już nieco rozwinąć swoją postać. Jeśli chcecie odszukać tytułowych zaginionych górników, to ten artykuł jest właśnie dla was.
Zaginieni górnicy
Przeciwnik: Łup Łup
Sugerowany poziom: 27
Stawka podstawowa: 271 koron novigradzkich
Po instalacji i aktywacji tego darmowego DLC powinniśmy mieć możliwość wykonania nowego zlecenia. Poszukiwania stosownego zadania rozpoczynamy na Ard Skellig, czyli opłacamy statek w Novigradzie lub wykorzystujemy opcję szybkiej podróży na Skellige, po czym wyruszamy w stronę wsi Blandare, która znajduje się mniej więcej pośrodku wyspy, na południe od siedziby jarla Cracha an Craite oraz na wschód od Rannvaig i miejsca, gdzie stawiliśmy czoło biesowi Morvuddowi. Oba te zlecenia posiadają podobny poziom skomplikowania oraz lokalizację, więc warto rozważyć opcję, by wspólnie się nimi zająć. W razie problemów z odnalezieniem Blandare można posłużyć się poniższą mapą.
Odnajdujemy tutejszą tablicę ogłoszeniową, która znajduje się na wschód od drogowskazu tuż przy totemie, po czym zrywamy z niej obwieszczenie o tej samej nazwie, co zadanie. Jego autor szuka kogoś, kto pozna los kilku śmiałków, którzy wyruszyli szukać cennych surowców. Pora odwiedzić Gjarra w jego chacie, znajdującej się niedaleko. Wystarczy, że od razu skręcimy w prawo, przejdziemy przez mocno zniszczony most i zaczniemy wspinać się drogą w stronę zniszczonych zabudowań. Starszy osady opowie nam o plotkach odnośnie złóż srebra w górach. Kilku miejscowych postanowiło sprawdzić, ile prawdy w tych opowieściach, jednak nikt z poszukiwaczy nie wrócił. Gjarr chętnie nam zapłaci za to, byśmy odszukali członków wyprawy. Koniecznie decydujemy się na negocjacje odnośnie wynagrodzenia, bowiem mężczyzna jest skłonny zapłacić nawet 300 koron novigradzkich. Zadanie zostaje zaktualizowane, przez co wpierw powinniśmy odwiedzić obóz górników.
Wracamy pod tablicę ogłoszeń, po czym idziemy do tutejszego drogowskazu. Skręcamy w prawo, na utwardzony szlak, na rozwidleniu znów w prawo, przy kamieniach zaś w lewo, bowiem główna droga zaprowadzi nas wprost do celu. Uważamy na cyklopa, który stanowi część zadania powiązanego z rozbitym wozem. Obóz posiada własny drogowskaz, zaś po dotarciu tam zadanie zostaje zaktualizowane. Powinniśmy posłużyć się wiedźmińskimi zmysłami i przeszukać okolicę. Na początek zabieramy ze skrzyni po prawej wzmocnienie stanowiące składnik alchemiczny, po czym zauważamy następujące tropy:
- ślady ludzkich stóp tuż obok zgaszonego ogniska
- złoże srebra w skrzyni po lewej, obok jednego z namiotów
Zabieramy rudę i ruszamy za śladami stóp, docierając do ciała jednego z górników. Dalej trzymamy się drogi i odcisku kogoś, kto czołgał się po ziemi ze złamaną nogą. Kawałek dalej zauważamy ułamany pień drzewa, który padł ofiarą "czegoś dużego". Na rozwidleniu skręcamy w prawo, trafiając wprost przed wejście do jaskini, gdzie leżą ludzkie szczątki. Geralt odkrywa, że naszym przeciwnikiem będzie troll skalny.
Sprawę możemy rozwiązać na trzy różne sposoby, przy czym każdy z nich wymaga, by wejść do jaskini. Troll z początku będzie agresywnie nastawiony, więc musimy go trochę zranić (wystarczy jeden cios) lub oddalić się i przeczekać chwilę, dzięki czemu Łup Łup odzyska zmysły na tyle, by zainicjować rozmowę. Okazuje się, że górnicy weszli na teren jego domu, więc gdy ludzie odrzucili "prośbę" opuszczenia terenu, potwór postanowił wziąć sprawę w swoje ręce. Przed nami wybór odnośnie zakończenia zadania:
1. Atakujemy trolla
Troll jest wrażliwy na działanie broni posmarowanej Olejem przeciw ogrowatym i Znak Quen, więc warto z niego korzystać. Przeciwnik posiada bardzo silny atak wręcz oraz potrafi szarżować, jednak jest dość powolny, przez co kluczem do zwycięstwa jest stosowanie uników oraz wyprowadzanie szybkiego ciosu, który nie wystawi nas na kontratak. Po wszystkim zabieramy trofeum (5% dodatkowego doświadczenia za zabicie potwora), składniki alchemiczne oraz dobry miecz stalowy.
2. Oszczędzamy trolla
Troll miał rację, zaś górnicy sami są sobie winni. Wręcza nam dwie rudy srebra oraz 50 koron novigradzkich w ramach podziękowania. Przepadnie nam okazja na trofeum oraz niezły miecz, stąd nie polecam tego rozwiązania.
3. Trzecia opcja
Najkorzystniejsza opcja zakłada oszczędzenie trolla (druga opcja dialogowa), lecz po otrzymaniu rudy atakujemy potwora, dzięki czemu zdobywamy także jego trofeum, składniki alchemiczne oraz miecz.
Pora ruszać w drogę powrotną dla Blendare. Reakcja Gjarra zależy od naszego wyboru. Zabicie Łup Łupa zawsze oznacza nagrodę w wynegocjowanej wcześniej wysokości, zaś oszczędzenie daje nam marne 50 koron novigradzkich. Bez względu na decyzję, zlecenie zostaje zakończone powodzeniem.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz