Każda z dostępnych talii posiada specjalną właściwość, przypisaną do określonych kart. Poniższy artykuł pomoże wam zrozumieć każdą z nich, dzięki czemu w pełni wykorzystamy drzemiący w danej figurze potencjał. W tabelach stosowałem te same oznaczenia co w opisie talii, więc każda z wymienionych pozycji została zakwalifikowana jako jedna z walczących w zwarciu (P), strzeleckich (Ł) lub oblężniczych (O).
Bohaterowie
Ten specjalny rodzaj kart występuje w każdej talii, wliczając w to także tę neutralną. Na Bohaterów nie działają żadne opisane poniżej właściwości, zaś niektóre z figur wywołują dodatkowy efekt.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Bohaterowie.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Cirilla Fiona Elen Riannon | P | 15 | Karty neutralne |
| Draug | P | 10 | Potwory |
| Eithné | Ł | 10 | Scoia'tael |
| Esterad Thyssen | P | 10 | Królestwa Północy |
| Filippa Eilhart | O | 10 | Królestwa Północy |
| Geralt z Rivii | P | 15 | Karty neutralne |
| Imlerith | P | 10 | Potwory |
| Iorveth | Ł | 10 | Scoia'tael |
| Isengrim Faoiltiarna | P | 10 | Scoia'tael |
| Jan Natalis | P | 10 | Królestwa Północy |
| Kejran | Ł | 8 | Potwory |
| Leszy | Ł | 10 | Potwory |
| Letho z Gulety | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Menno Coehoorn | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Morvan Voorhis | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Saesenthessis | Ł | 10 | Scoia'tael |
| Tajemniczy elf | P | 0 | Karty neutralne |
| Tibor Eggebracht | Ł | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Triss Merigold | P | 7 | Karty neutralne |
| Vernon Roche | P | 10 | Królestwa Północy |
| Yennefer z Vengerbergu | Ł | 7 | Karty neutralne |
Braterstwo
Braterstwo to właściwość występująca w talii Potwory oraz Scoia'tael. Użycie figury z tym efektem automatycznie wyciąga z kart dostępnych pod ręką i talii wszystkie jednostki tego samego rodzaju, by natychmiast je zagrać.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Braterstwo.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Elfi harcownik (I) | Ł | 2 | Scoia'tael |
| Elfi harcownik (II) | Ł | 2 | Scoia'tael |
| Elfi harcownik (III) | Ł | 2 | Scoia'tael |
| Ghul (I) | P | 1 | Potwory |
| Ghul (II) | P | 1 | Potwory |
| Ghul (III) | P | 1 | Potwory |
| Havekarskie wsparcie (I) | P | 5 | Scoia'tael |
| Havekarskie wsparcie (II) | P | 5 | Scoia'tael |
| Havekarskie wsparcie (III) | P | 5 | Scoia'tael |
| Krabopająk (I) | P | 4 | Potwory |
| Krabopająk (II) | P | 4 | Potwory |
| Krabopająk (III) | P | 4 | Potwory |
| Krasnolud harcownik (I) | P | 3 | Scoia'tael |
| Krasnolud harcownik (II) | P | 3 | Scoia'tael |
| Krasnolud harcownik (III) | P | 3 | Scoia'tael |
| Nekker (I) | P | 2 | Potwory |
| Nekker (II) | P | 2 | Potwory |
| Nekker (III) | P | 2 | Potwory |
| Olbrzymi krabopająk | O | 6 | Potwory |
| Wampir: Ekkima | P | 4 | Potwory |
| Wampir: Fleder | P | 4 | Potwory |
| Wampir: Katakan | P | 5 | Potwory |
| Wampiry: Bruxa | P | 4 | Potwory |
| Wampiry: Garkain | P | 4 | Potwory |
| Wiedźma: Kuchta | P | 6 | Potwory |
| Wiedźma: Prządka | P | 6 | Potwory |
| Wiedźma: Szepciucha | P | 6 | Potwory |
Medyk
Nazwa sugeruje leczenie, lecz ta właściwość sprawia, że dysponująca nią karta pozwala przywołać i natychmiast użyć figury ze stosu kart odrzuconych. Jeśli żadnej nie posiadamy, to użyta jednostka zachowuje się tak, jakby nie posiadała żadnej właściwości.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Medyk.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Havekarski medyk (I) | Ł | 0 | Scoia'tael |
| Havekarski medyk (II) | Ł | 0 | Scoia'tael |
| Havekarski medyk (III) | Ł | 0 | Scoia'tael |
| Menno Coehoorn | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Medyczka Burej Chorągwi | O | 5 | Królestwa Północy |
| Wsparcie łuczników (I) | Ł | 1 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Wsparcie łuczników (II) | Ł | 1 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Wsparcie oblężnicze | O | 0 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Yennefer z Vengerbergu | Ł | 7 | Karty neutralne |
Pożoga
Ciekawa i przydatna właściwość Pożoga działa podobnie jak Karta specjalna o tej samej nazwie, jednak jedyny jej przedstawiciel sprawia, że rząd jednostek walczących w zwarciu zostaje uszczuplony tylko wtedy, gdy linia przeciwnika zgromadziła w sumie 10 lub więcej punktów. Zniszczenie najsilniejszej jednostki (lub kilku jednostek) sprawia, że karta z właściwością Pożogi pozostaje na swoim miejscu. Jeżeli wróg nie zebrał odpowiedniej ilości "oczek", to Villentretenmerth zachowuje się niczym zwykła figura walcząca w zwarciu bez żadnej właściwości.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Villentretenmerth | P | 7 | Karty neutralne |
Szpieg
Użycie figury z tą właściwością pozwala na dobranie dwóch kart z posiadanej talii, lecz wartość punktowa Szpiega zostaje dodana do puli punktowej przeciwnika. Warto zatem wpierw używać tylko tych o niskim nominale, jak chociażby Tajemniczy elf. Ilość kart w ręku podczas danej rozgrywki będzie zwiększana tak długo, jak będziemy mogli dobierać z posiadanej talii, więc najkorzystniej zużyć je już na początku starcia. Trudno także nie zauważyć, iż ta właściwość, z jednym wyjątkiem, występuje jedynie w odniesieniu do tali Królestw Północy i Cesarstwa Nilfgaardu.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Szpieg.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Książę Stennis | P | 5 | Królestwa Północy |
| Shilard Fitz-Oesterlen | P | 7 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Sigismund Dijkstra | P | 4 | Królestwa Północy |
| Stefan Skellen | P | 9 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Tajemniczy elf | P | 0 | Karty neutralne |
| Talar | O | 1 | Królestwa Północy |
| Vattier de Rideaux | P | 4 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Więź
Właściwość występująca jedynie w talii Królestw Północy i Cesarstwa Nilfgaardu. Figura podwaja swoją wartość wtedy, gdy obok niej, w tym samym rzędzie, znajdzie się analogiczna karta o tej samej nazwie.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Więź.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Biedna Pierdolona Piechota (I) | P | 1 | Królestwa Północy |
| Biedna Pierdolona Piechota (II) | P | 1 | Królestwa Północy |
| Biedna Pierdolona Piechota (III) | P | 1 | Królestwa Północy |
| Brygada Impera (I) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Brygada Impera (II) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Brygada Impera (III) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Brygada Impera (IV) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Katapulta (I) | O | 8 | Królestwa Północy |
| Katapulta (II) | O | 8 | Królestwa Północy |
| Kawaleria Nauzicca (I) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Kawaleria Nauzicca (II) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Kawaleria Nauzicca (III) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Kawaleria Nauzicca (IV) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Komandos Niebieskich Pasów (I) | P | 4 | Królestwa Północy |
| Komandos Niebieskich Pasów (II) | P | 4 | Królestwa Północy |
| Komandos Niebieskich Pasów (III) | P | 4 | Królestwa Północy |
| Młody emisariusz (I) | P | 5 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Młody emisariusz (II) | P | 5 | Cesarstwo Nilfgaardu |
| Rębacze z Crinfrid (I) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
| Rębacze z Crinfrid (II) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
| Rębacze z Crinfrid (III) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
Wysokie morale
Ta właściwość działa analogicznie do "Rogu dowódcy", więc pozwala na podwojenie wartości punktowej danego rzędu, ale tylko w przypadku zastosowania "Jaskra". Dla pozostałych figur jest to jedynie podniesienie wartości o jeden punkt każdej karty w tej linii prócz samej siebie. Wszystkie wymienione poniżej pozycje są podatne na wrogie działania przeciwnika, jak chociażby ulegają efektom kart pogody czy "Pożogi".
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Wysokie morale.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Isengrim Faoiltiarna | P | 10 | Scoia'tael |
| Jaskier | P | 2 | Karty neutralne |
| Kejran | P/Ł | 8 | Potwory |
| Milva | Ł | 10 | Scoia'tael |
| Mistrz oblężeń z Kaedwen (I) | O | 1 | Królestwa Północy |
| Mistrz oblężeń z Kaedwen (II) | O | 1 | Królestwa Północy |
| Mistrz oblężeń z Kaedwen (III) | O | 1 | Królestwa Północy |
Zręczność
Właściwość występująca jedynie w talii Scoia'tael i Potworów. Pozwala na użycie danej figury w rzędzie jednostek walczących w zwarciu lub strzeleckich. Bez względu na wybór, wartość punktowa pozostaje bez zmian.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Zręczność.
| Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
|---|---|---|---|
| Barclay Els | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
| Brygada Vrihedd (I) | P/Ł | 5 | Scoia'tael |
| Brygada Vrihedd (II) | P/Ł | 5 | Scoia'tael |
| Ciaran aep Easnilien | P/Ł | 3 | Scoia'tael |
| Filavandrel aén Fidháil | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
| Harpia | P/Ł | 2 | Potwory |
| Harpia Celaeno | P/Ł | 2 | Potwory |
| Yaevinn | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
| Zwiadowca z Dol Blathanna (I) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
| Zwiadowca z Dol Blathanna (II) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
| Zwiadowca z Dol Blathanna (III) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Komentarze
PS. Czemu pod medykiem jest obrazek szpiega?
A że kejran nie żyje - a bo to on jeden? Skellen i Coehoorn też już cesarskim powietrzem nie oddychają.
PS. Vattier de Rideaux jest wart punktów 4 nie 7.
Cytat
Po zakończeniu rundy karta znika, ale pozostawia po sobie dodatkową jednostkę Bies (6 pkt, jednostka do walki w zwarciu, bez żadnych właściwości), która pozostaje na planszy po naszej stronie.
Dodaj komentarz