Każda z dostępnych talii posiada specjalną właściwość, przypisaną do określonych kart. Poniższy artykuł pomoże wam zrozumieć każdą z nich, dzięki czemu w pełni wykorzystamy drzemiący w danej figurze potencjał. W tabelach stosowałem te same oznaczenia co w opisie talii, więc każda z wymienionych pozycji została zakwalifikowana jako jedna z walczących w zwarciu (P), strzeleckich (Ł) lub oblężniczych (O).
Bohaterowie
Ten specjalny rodzaj kart występuje w każdej talii, wliczając w to także tę neutralną. Na Bohaterów nie działają żadne opisane poniżej właściwości, zaś niektóre z figur wywołują dodatkowy efekt.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Bohaterowie.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Cirilla Fiona Elen Riannon | P | 15 | Karty neutralne |
Draug | P | 10 | Potwory |
Eithné | Ł | 10 | Scoia'tael |
Esterad Thyssen | P | 10 | Królestwa Północy |
Filippa Eilhart | O | 10 | Królestwa Północy |
Geralt z Rivii | P | 15 | Karty neutralne |
Imlerith | P | 10 | Potwory |
Iorveth | Ł | 10 | Scoia'tael |
Isengrim Faoiltiarna | P | 10 | Scoia'tael |
Jan Natalis | P | 10 | Królestwa Północy |
Kejran | Ł | 8 | Potwory |
Leszy | Ł | 10 | Potwory |
Letho z Gulety | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Menno Coehoorn | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Morvan Voorhis | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Saesenthessis | Ł | 10 | Scoia'tael |
Tajemniczy elf | P | 0 | Karty neutralne |
Tibor Eggebracht | Ł | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Triss Merigold | P | 7 | Karty neutralne |
Vernon Roche | P | 10 | Królestwa Północy |
Yennefer z Vengerbergu | Ł | 7 | Karty neutralne |
Braterstwo
Braterstwo to właściwość występująca w talii Potwory oraz Scoia'tael. Użycie figury z tym efektem automatycznie wyciąga z kart dostępnych pod ręką i talii wszystkie jednostki tego samego rodzaju, by natychmiast je zagrać.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Braterstwo.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Elfi harcownik (I) | Ł | 2 | Scoia'tael |
Elfi harcownik (II) | Ł | 2 | Scoia'tael |
Elfi harcownik (III) | Ł | 2 | Scoia'tael |
Ghul (I) | P | 1 | Potwory |
Ghul (II) | P | 1 | Potwory |
Ghul (III) | P | 1 | Potwory |
Havekarskie wsparcie (I) | P | 5 | Scoia'tael |
Havekarskie wsparcie (II) | P | 5 | Scoia'tael |
Havekarskie wsparcie (III) | P | 5 | Scoia'tael |
Krabopająk (I) | P | 4 | Potwory |
Krabopająk (II) | P | 4 | Potwory |
Krabopająk (III) | P | 4 | Potwory |
Krasnolud harcownik (I) | P | 3 | Scoia'tael |
Krasnolud harcownik (II) | P | 3 | Scoia'tael |
Krasnolud harcownik (III) | P | 3 | Scoia'tael |
Nekker (I) | P | 2 | Potwory |
Nekker (II) | P | 2 | Potwory |
Nekker (III) | P | 2 | Potwory |
Olbrzymi krabopająk | O | 6 | Potwory |
Wampir: Ekkima | P | 4 | Potwory |
Wampir: Fleder | P | 4 | Potwory |
Wampir: Katakan | P | 5 | Potwory |
Wampiry: Bruxa | P | 4 | Potwory |
Wampiry: Garkain | P | 4 | Potwory |
Wiedźma: Kuchta | P | 6 | Potwory |
Wiedźma: Prządka | P | 6 | Potwory |
Wiedźma: Szepciucha | P | 6 | Potwory |
Medyk
Nazwa sugeruje leczenie, lecz ta właściwość sprawia, że dysponująca nią karta pozwala przywołać i natychmiast użyć figury ze stosu kart odrzuconych. Jeśli żadnej nie posiadamy, to użyta jednostka zachowuje się tak, jakby nie posiadała żadnej właściwości.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Medyk.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Havekarski medyk (I) | Ł | 0 | Scoia'tael |
Havekarski medyk (II) | Ł | 0 | Scoia'tael |
Havekarski medyk (III) | Ł | 0 | Scoia'tael |
Menno Coehoorn | P | 10 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Medyczka Burej Chorągwi | O | 5 | Królestwa Północy |
Wsparcie łuczników (I) | Ł | 1 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Wsparcie łuczników (II) | Ł | 1 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Wsparcie oblężnicze | O | 0 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Yennefer z Vengerbergu | Ł | 7 | Karty neutralne |
Pożoga
Ciekawa i przydatna właściwość Pożoga działa podobnie jak Karta specjalna o tej samej nazwie, jednak jedyny jej przedstawiciel sprawia, że rząd jednostek walczących w zwarciu zostaje uszczuplony tylko wtedy, gdy linia przeciwnika zgromadziła w sumie 10 lub więcej punktów. Zniszczenie najsilniejszej jednostki (lub kilku jednostek) sprawia, że karta z właściwością Pożogi pozostaje na swoim miejscu. Jeżeli wróg nie zebrał odpowiedniej ilości "oczek", to Villentretenmerth zachowuje się niczym zwykła figura walcząca w zwarciu bez żadnej właściwości.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Villentretenmerth | P | 7 | Karty neutralne |
Szpieg
Użycie figury z tą właściwością pozwala na dobranie dwóch kart z posiadanej talii, lecz wartość punktowa Szpiega zostaje dodana do puli punktowej przeciwnika. Warto zatem wpierw używać tylko tych o niskim nominale, jak chociażby Tajemniczy elf. Ilość kart w ręku podczas danej rozgrywki będzie zwiększana tak długo, jak będziemy mogli dobierać z posiadanej talii, więc najkorzystniej zużyć je już na początku starcia. Trudno także nie zauważyć, iż ta właściwość, z jednym wyjątkiem, występuje jedynie w odniesieniu do tali Królestw Północy i Cesarstwa Nilfgaardu.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Szpieg.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Książę Stennis | P | 5 | Królestwa Północy |
Shilard Fitz-Oesterlen | P | 7 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Sigismund Dijkstra | P | 4 | Królestwa Północy |
Stefan Skellen | P | 9 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Tajemniczy elf | P | 0 | Karty neutralne |
Talar | O | 1 | Królestwa Północy |
Vattier de Rideaux | P | 4 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Więź
Właściwość występująca jedynie w talii Królestw Północy i Cesarstwa Nilfgaardu. Figura podwaja swoją wartość wtedy, gdy obok niej, w tym samym rzędzie, znajdzie się analogiczna karta o tej samej nazwie.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Więź.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Biedna Pierdolona Piechota (I) | P | 1 | Królestwa Północy |
Biedna Pierdolona Piechota (II) | P | 1 | Królestwa Północy |
Biedna Pierdolona Piechota (III) | P | 1 | Królestwa Północy |
Brygada Impera (I) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Brygada Impera (II) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Brygada Impera (III) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Brygada Impera (IV) | P | 3 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Katapulta (I) | O | 8 | Królestwa Północy |
Katapulta (II) | O | 8 | Królestwa Północy |
Kawaleria Nauzicca (I) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Kawaleria Nauzicca (II) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Kawaleria Nauzicca (III) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Kawaleria Nauzicca (IV) | P | 2 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Komandos Niebieskich Pasów (I) | P | 4 | Królestwa Północy |
Komandos Niebieskich Pasów (II) | P | 4 | Królestwa Północy |
Komandos Niebieskich Pasów (III) | P | 4 | Królestwa Północy |
Młody emisariusz (I) | P | 5 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Młody emisariusz (II) | P | 5 | Cesarstwo Nilfgaardu |
Rębacze z Crinfrid (I) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
Rębacze z Crinfrid (II) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
Rębacze z Crinfrid (III) | Ł | 5 | Królestwa Północy |
Wysokie morale
Ta właściwość działa analogicznie do "Rogu dowódcy", więc pozwala na podwojenie wartości punktowej danego rzędu, ale tylko w przypadku zastosowania "Jaskra". Dla pozostałych figur jest to jedynie podniesienie wartości o jeden punkt każdej karty w tej linii prócz samej siebie. Wszystkie wymienione poniżej pozycje są podatne na wrogie działania przeciwnika, jak chociażby ulegają efektom kart pogody czy "Pożogi".
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Wysokie morale.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Isengrim Faoiltiarna | P | 10 | Scoia'tael |
Jaskier | P | 2 | Karty neutralne |
Kejran | P/Ł | 8 | Potwory |
Milva | Ł | 10 | Scoia'tael |
Mistrz oblężeń z Kaedwen (I) | O | 1 | Królestwa Północy |
Mistrz oblężeń z Kaedwen (II) | O | 1 | Królestwa Północy |
Mistrz oblężeń z Kaedwen (III) | O | 1 | Królestwa Północy |
Zręczność
Właściwość występująca jedynie w talii Scoia'tael i Potworów. Pozwala na użycie danej figury w rzędzie jednostek walczących w zwarciu lub strzeleckich. Bez względu na wybór, wartość punktowa pozostaje bez zmian.
Poniżej uszeregowana alfabetycznie lista kart o właściwości Zręczność.
Nazwa karty | Typ jednostki | Wartość punktowa | Przynależność do talii |
---|---|---|---|
Barclay Els | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Brygada Vrihedd (I) | P/Ł | 5 | Scoia'tael |
Brygada Vrihedd (II) | P/Ł | 5 | Scoia'tael |
Ciaran aep Easnilien | P/Ł | 3 | Scoia'tael |
Filavandrel aén Fidháil | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Harpia | P/Ł | 2 | Potwory |
Harpia Celaeno | P/Ł | 2 | Potwory |
Yaevinn | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Zwiadowca z Dol Blathanna (I) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Zwiadowca z Dol Blathanna (II) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Zwiadowca z Dol Blathanna (III) | P/Ł | 6 | Scoia'tael |
Komentarze
PS. Czemu pod medykiem jest obrazek szpiega?
A że kejran nie żyje - a bo to on jeden? Skellen i Coehoorn też już cesarskim powietrzem nie oddychają.
PS. Vattier de Rideaux jest wart punktów 4 nie 7.
Cytat
Po zakończeniu rundy karta znika, ale pozostawia po sobie dodatkową jednostkę Bies (6 pkt, jednostka do walki w zwarciu, bez żadnych właściwości), która pozostaje na planszy po naszej stronie.
Dodaj komentarz