Tekst zawiera spoilery.
Jeśli wystrzegasz się spoilerów niczym wzroku bazyliszka, to jak najszybciej zdecyduj się na inny artykuł, bowiem poniżej znajdziesz opis oraz sposób obejrzenia wszystkich zakończeń w grze "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Całość podzieliłem na kategorie, by szybciej odszukać interesujące nas zagadnienie. Przypominam, że nie ma czegoś takiego jak "najlepsze zakończenie", bowiem każde jest na swój sposób ciekawe.
Pamiętajcie, że obejrzenie danego filmiku wieńczącego całą historię zależy od decyzji podjętych w określonych zadaniach, chociaż często równie brzemienne w skutki jest nie tylko działanie, ale i zaniechanie. Niekiedy ważne są także odpowiednie opcje dialogowe, ale we właściwych miejscach znajdziecie dokładną rozpiskę kwestii, na które powinniśmy się zdecydować.
Dalsze losy postaci:
Wybory fabularne:
Cirilla
Dla nikogo nie będzie niespodzianką powyższa kategoria, obejmująca dalsze losy wiedźminki, której przeznaczenie stanowi szkielet fabuły całej gry. Możemy doprowadzić do trzech różnych zakończeń.
Ciri prawdopodobnie zginęła pod warunkiem, że dokonamy więcej złych niż dobrych decyzji względem swojej podopiecznej podczas zadań "Krew na polu bitwy", "Ostatnie przygotowania", "Krajobraz po bitwie" oraz "Dziecko Starszej Krwi". Negatywne zachowania obejmują:
- podczas zadania "Krajobraz po bitwie" rezygnujemy z walki na śnieżki, by napić się wraz z Ciri
- odwiedzamy z Ciri Emhyra i decydujemy się przyjąć zapłatę od cesarza
- nie pozwalamy Ciri na samotną rozmowę z Lożą Czarodziejek podczas zadania "Ostatnie przygotowania"
- nakazujemy spokój i wręczamy Ciri naszyjnik Lary Dorren podczas zadania "Dziecko Starszej Krwi"
- nie pozwalamy Ciri odwiedzić grobu Skjalla
Jeśli udało nam się osiągnąć powyższe warunki, to Geralt rozprawi się z ostatnią z Pań Lasu – Prządką. Zabijamy wiedźmę, odzyskując medalion, który Ciri zabrała Vesemirowi.
Ciri została cesarzową Nilfgaardu w sytuacji, gdy udało nam się podjąć przedstawione poniżej decyzje, z możliwością dokonania maksymalnie trzech negatywnych wyborów względem poprzedniego zakończenia.
- dokonujemy więcej pozytywnych niż negatywnych wyborów podczas zadania "Krew na polu bitwy"
- odwiedzamy z Ciri Emhyra i odmawiamy przyjęcia zapłaty od cesarza
- doprowadzamy do udanego zamachu na Radowida
- sprzymierzamy się z Vernonem i Talarem przeciwko Dijkstrze podczas zadania "Racja stanu"
- wybieramy walkę na śnieżki zamiast picia z Ciri podczas zadania "Krajobraz po bitwie"
- nie wręczamy Ciri naszyjnika Lary Dorren
- odwiedzamy z Ciri grób Skjalla
Jeśli Ciri pragnie coś zmienić, to najlepszym początkiem wydaje się tron Nilfgaardu. Wyrusza z Geraltem na ostatnie polowanie, po czym przytula nas i odjeżdża na południe.
Ciri żyje, stając się pełnoprawnym wiedźminem po spełnieniu poniższych wymagań:
- dokonujemy więcej pozytywnych niż negatywnych wyborów podczas zadań "Krew na polu bitwy", "Ostatnie przygotowania", "Krajobraz po bitwie" oraz "Dziecko Starszej Krwi"
- decydujemy się na śnieżki podczas zadania "Krajobraz po bitwie"
- nie odwiedzamy z Ciri Emhyra
- nie zabijamy Radowida, a w przypadku śmierci króla Redanii opowiadamy się po którejś ze stron
- wysyłamy Ciri na samotną rozmowę z Lożą Czarodziejek
- pozwalamy Ciri na zniszczenie laboratorium Avallac'ha
- odwiedzamy z Ciri grób Skjalla
Jeśli wybraliśmy takie zakończenie, to będziemy świadkami rozmowy Geralta z Emhyrem. Biały Wilk okłamie cesarza, twierdząc, że Ciri zginęła. Dziewczynę spotkamy w Białym Sadzie, gdzie wręczymy jej nowy, wiedźmiński miecz.
Emhyr var Emreis
Sławny cesarz Nilfgaardu ma przed sobą dwie możliwości, przy czym jedna z pewnością nie przypadnie mu do gustu.
Emhyr podbija całą Północ, niszcząc Redanię i zajmując Novigrad. Losy Wolnego Miasta przesądzają o całej wojnie, zatem droga do sukcesu wymaga następującego kroku:
- zabijamy Radowida, po czym sprzymierzamy się Vernonem i Talarem podczas zadania "Racja stanu"
Emhyr ginie z rąk własnych, zbuntowanych poddanych tuż po tym, jak wraca do stolicy po nieudanej próbie zajęcia Novigradu. Ten stan świata osiągniemy poprzez następujące kroki:
- nie zabijamy Radowida, pozwalając królowi Redanii na wygranie wojny
- zabijamy Radowida, opowiadając się następnie po stronie Dijkstry podczas zadania "Racja stanu"
Geralt z Rivii
Dalsze losy najsłynniejszego wiedźmina zostały ściśle powiązane z romansami. Możemy doprowadzić do jednego z trzech zakończeń.
Geralt wiąże się z Triss, osiedlając się wraz z czarodziejką w dalekim Kovirze. Aby dostać się na dwór króla Tankreda, musimy:
- ukończyć w pełni romans z Triss, wyznając jej miłość podczas zadania "Teraz albo nigdy"
- odrzucić zaloty Yennefer podczas zadania "Ostatnie życzenie"
- nie dopuścić do jednoczesnego romansu z Triss i Yennefer
Geralt wiąże się z Yennefer, swoją pierwszą i jedyną miłością. Odpoczynku od polityki u boku czarodziejki z Vengerbergu zaznamy po spełnieniu poniższych wymagań:
- wyznajemy miłość Yennefer podczas zadania "Ostatnie życzenie"
- odrzucamy zaloty Triss i pozwalamy jej odpłynąć podczas zadania "Teraz albo nigdy"
- nie dopuszczamy do jednoczesnego romansu z Yennefer i Triss
Geralt pozostaje samotny na własne życzenie, nie mogąc się zdecydować ostatecznie na Yennefer lub Triss. Zemstę wspomnianych czarodziejek zobaczymy po spełnieniu następujących warunków:
- wyznajemy miłość Yennefer podczas zadania "Ostatnie życzenie"
- wyznajemy miłość Triss podczas zadania "Teraz albo nigdy"
Keira Metz
Dalsze losy ukrywającej się w Velen członkini niesławnej Loży Czarodziejek zależą od naszego zachowania podczas jednego z zadań pobocznych. Twórcy gry przygotowali dla tej postaci dwa zakończenia.
Keira żyje, a co więcej, wkrótce staje się sławna dzięki wynalezieniu leku na plagę Katriony. Szczęśliwe zakończenie osiągniemy poprzez spełnienie poniższych wymagań:
- wykonujemy dla Keiry zadanie poboczne "Dla dobra nauki"
- niszczymy mrzonki czarodziejki o możliwości łaski ze strony Radowida, nakłaniając ją, by udała się do Kaer Morhen
Keira ginie, co definitywnie kończy losy tej postaci. Jeśli po romansie wciąż macie ochotę na ukaranie czarodziejki, to należy wybrać następujące opcje:
- wykonujemy dla Keiry zadanie poboczne "Dla dobra nauki", po czym pozwalamy jej udać się z notatkami do Radowida
- podczas zadania "Dla dobra nauki" dowiadujemy się o planach Keiry, po czym twierdzimy, że nie pozwolimy jej na przekazanie notatek Radowidowi
Krwawy Baron
Rządzący Velen Krwawy Baron to postać na swój sposób tragiczna, stąd twórcy gry przygotowali dla niej dwa możliwe epilogi.
Pod wpływem dramatycznych przeżyć baron zmienia swoje postępowanie. Aby przekonać się, co może zmienić naturę człowieka, należy spełnić poniższe wymagania:
- zabijamy ducha uwięzionego w drzewie podczas zadania pobocznego "Szepczące wzgórza"
- odnajdujemy żonę barona, kończąc powodzeniem zadanie "Panie lasu"
Baron popełnia samobójstwo w sytuacji, gdy nie ma dla kogo żyć. Ten smutny stan rzeczy osiągniemy w następujący sposób:
- nie zabijamy ducha uwięzionego w drzewie podczas zadania pobocznego "Szepczące wzgórza"
- odczarowujemy żonę barona podczas zadania "Panie lasu"
Sara
Przyjazne bożątko przebywa w Novigradzie, gdzie podczas zadania "Sen w wielkim mieście" próbuje przekonać nabywcę pewnego domostwa, że obiekt ten został opętany. Sara mieszka razem z Corine oraz prowadzi spokojne życie w sytuacji, gdy dogadaliśmy się z dziewczynką. Bożątko może także zostać wygonione z domu, przez co spotkamy ją ponownie na Łysej Górze.
Skurwiel Junior
Jeden z novigradzkiej Wielkiej Czwórki to wyjątkowo niebezpieczny gość, który zdradził pozostałych i dogadał się z Radowidem. W zależności od naszych wyborów, możemy doprowadzić do jednego z dwóch zakończeń.
Skurwiel Junior nie żyje, co wydaje się i tak małą karą za zbrodnie, których się dopuszczał. Ostrze sprawiedliwości zostanie wprawione w ruch w sytuacji, gdy zdecydujemy się pozbawić go życia podczas zadania "Dorwać Juniora".
Skurwiel Junior wciąż żyje, bowiem tak zdecydowaliśmy podczas wspomnianego wyżej zadania. Spotkamy go ponownie podczas wykonywania questu "Wyrównanie rachunków", gdzie zobaczymy człowieka będącego pośmiewiskiem wszystkich, niezdolnego nawet samodzielnie wstać z ulicy.
Temeria
Niegdyś potężne państwo i dziedzictwo Foltesta to teren okupowany przez Nilfgaard, jednak na tych ziemiach wciąż działa ruch oporu.
Temeria odrodzi się, chociaż jako lenno zależne od cesarstwa. Na ten ruch, kończący wojnę partyzancką, Emhyr decyduje się zawsze po spełnieniu następujących wymogów:
- zabijamy Radowida
- podczas zadania "Racja stanu" sprzymierzamy się z Vernonem i Talarem
Temeria stanie się częścią Redanii, zaś plan zjednoczenia całej Północy ostatecznie dojdzie do skutku. Chcąc w nim uczestniczyć, musimy wpierw zadbać o to, by Radowid przeżył. Także rządy Dijkstry sprawią, że dawne ziemie Foltesta pozostaną pod rządami Tretogoru.
Novigrad i Velen
Bez względu na dokonany wybór, wojna oznacza koniec istnienia Wolnego Miasta Novigradu oraz samowoli Velen. Możliwe trzy warianty prezentują się następująco:
- wcielenie do Redanii pod warunkiem, że Radowid wciąż żyje
- wcielenie do Redanii pod warunkiem, że zabiliśmy Radowida, lecz podczas zadania "Racja stanu" opowiedzieliśmy się za Dijkstrą
- wcielenie do Nilfgaardu pod warunkiem, że Radowid nie żyje, a my sprzymierzyliśmy się z Vernonem i Talarem podczas zadania "Racja stanu"
Czarodzieje
W Novigradzie szaleją łowcy czarownic, więc nic dziwnego, że adepci magii muszą ukrywać swoją tożsamość, by uniknąć stosu. W zależności od naszych wyborów zaistniały problem może zostać rozwiązany na jeden z dwóch sposobów.
- Czarodzieje przenoszą się do Koviru podczas brawurowej akcji koordynowanej przez samą Triss Merigold, co wymaga zakończenia zadania "Teraz albo nigdy", jednak wkrótce rozpoczynają się prześladowania nieludzi
- Czarodzieje pozostają w Novigradzie w sytuacji, gdy nie ukończyliśmy zadania "Teraz albo nigdy", przez co wkrótce wszyscy zostają wyłapani i spaleni na stosie
Wyspy Skellige
Wyspy Skellige od zajęcia Cintry pozostają w otwartym konflikcie z Nilfgaardem, jednak śmierć króla Brana oznacza szansę na objęcie tronu przez jednego z trzech kandydatów.
- Cerys an Craite zostaje królową w sytuacji, gdy poparliśmy ją i wspomogliśmy śledztwo podczas zadania "Królewski gambit"
- Hjalmar an Craite włoży koronę w sytuacji, gdy wsparliśmy go podczas zadania "Królewski gambit"
- Svanrige Bran zaprowadzi dynastyczne rządy absolutne pod warunkiem niewykonania zadania "Królewski gambit"
Redania
Nasz wybór jest uzależniony od przetrwania Redanii, a więc oznacza dalsze rządy Radowida, zaś w przypadku jego śmierci opowiedzenie się podczas zadania "Racja stanu" po stronie Dijkstry. W obu wypadkach wojna kończy się dla Nilfgaardu niepowodzeniem.
Nilfgaard
Groźny sąsiad zza Jarugi kończy dzieło podboju Północy zawsze w sytuacji, gdy udaje mu się opanować Novigrad, a więc wtedy, gdy:
- zabiliśmy Radowida
- opowiedzieliśmy się za Vernonem i Talarem podczas zadania "Racja stanu"
We wszystkich pozostałych sytuacjach cesarstwo przegrywa wojnę, przez co ginie Emhyr, zaś Redania opanowuje całą Północ, zdobywając liczne łupy wojenne oraz raz jeszcze odsuwając w czasie widmo podboju ziem Nordlingów.
Komentarze
Trzeba zająć się sprawą tego ducha przed spotkaniem z wiedźmami. Wtedy ten duch się uwalnia i nie zabiera ze sobą sierot, a to z kolei oznacza, że wiedźmy zjadają sieroty i są zadowolone, zaś żona Barona nie zostaje ukarana.
Osobiście preferuję jednak uwolnienie sierot, które potem spotykamy w Novigradzie.
Dodaj komentarz