Jak kot z wilkiem

5 minut czytania

"Jak kot z wilkiem" to nazwa darmowego DLC, opublikowanego 30 czerwca 2015 roku, oferującego nowe zlecenie, przygotowane z myślą o osobach, które zdążyły już nieco rozwinąć swoją postać i osiągnąć sugerowany 29 poziom doświadczenia. Jeśli chcecie rozwiązać kwestię potwora nękającego wieś Dobrowo, to ten artykuł jest właśnie dla was.

Bestia z Dobrowa

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc Zleceniodawca: Tablica ogłoszeń w kasztelu Wrońce lub wsi Rudnik
Przeciwnik: Gaetan
Sugerowany poziom: 29
Stawka podstawowa: brak

Jak już wspominałem, nowe zadanie jest tak naprawdę kolejnym zleceniem, więc po instalacji od razu kierujemy swoje kroki na obszar Velen. Odszukujemy tablicę ogłoszeń w siedzibie Krwawego Barona, czyli Wrońcach, bądź też we wsi na południe od kasztelu – Rudniku. Wybór ten nie ma znaczenia, bowiem w obu przypadkach zawartość tego DLC będzie identyczna. Zabieramy tekst ogłoszenia o nazwie takiej samej, jak zadanie, dzięki czemu wiemy, że celem naszej podróży będzie miejsce pobytu zleceniodawcy, czyli wieś Dobrowo. Nie odkryliśmy wcześniej stosownego znacznika szybkiej podróży, stąd trzeba będzie pofatygować się na miejsce o własnych siłach.

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Położenie wsi pokazałem na mapie powyżej. Po dotarciu na miejsce okazuje się, że czekają na nas trzy wrogo nastawione alghule. Zaatakują grupą, stąd warto mieć się na baczności i korzystać z Aksji, co zmusi bestie do schowania kolców. Uważamy także na czwartego osobnika, który czai się w oborze. Gdy zażegnamy niebezpieczeństwo, powinniśmy rozejrzeć się za Sobiemirem. Szybko zauważamy pierwsze ciała, zaś w naszym dzienniku zadań wyląduje quest o tej samej nazwie co opisywane DLC. Pora użyć wiedźmińskich zmysłów i zbadać Dobrowo, dzięki czemu odnajdziemy następujące ślady:

  • dwa ciała pośrodku wioski
  • głowa leszego, palenisko i ciało kobiety w domu sołtysa
  • rozpłatany pies i wewnątrz chaty kolejny mieszkaniec zabity mieczem
  • kolejne ciało kobiety w chacie z przymkniętymi drzwiami
  • zwłoki mężczyzny przed oborą
  • rygiel drzwi stodoły, a w środku niej plama krwi, widły i resztki dwóch ludzi

Najistotniejsze to zbadanie stodoły i ciała na prawo od wideł, które należy do Sobiemira. Gra wyświetla cut-scenkę, podczas której zauważamy w ręku ofiary łańcuszek oraz widzimy uciekającą na nasz widok dziewczynkę. Zadanie zostaje zaktualizowane, dzięki czemu powinniśmy wytropić uciekinierkę. Nie jest to trudne, bowiem na lewo od ciała u wrót stodoły zauważamy szmacianką lalkę i ślady dziecięcych stóp. Zabieramy zabawkę i ruszamy za nowym tropem, docierając do okna jednej z chat. Dziewczynka przebiegła przez budynek, więc okrążamy go i nie zaprzestajemy dalszego pościgu.

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Powinniśmy znajdować się w miejscu pokazanym na screenie powyżej. Zauważamy ślady oraz odgłosy dziecka, więc udajemy się w tym kierunku. Podchodzimy do dziewczynki, co automatycznie inicjuje rozmowę. Przerażona naszym widokiem, niczego nie chce powiedzieć. Możemy zmusić ją do zwierzeń za pomocą znaku Aksji (udana próba to 40 Punktów Doświadczenia) lub wręczając znalezioną chwilę wcześniej lalkę. W obu przypadkach dowiemy się, że w Dobrowie doszło do krwawej jatki z udziałem wiedźmina o takich samych oczach jak nasze. Dostajemy wiedźmiński medalion Szkoły Kota. Winnego powinniśmy szukać w pobliżu kręgu do składania ofiar dla bogów, jednak wcześniej obiecujemy dziecku, że odprowadzimy je do krewnej we wsi Rudnik.

Poszukiwane miejsce znajduje się tuż obok Dobrowa, na północny-wschód od wioski. Badamy krąg, znajdując odcisk dłoni na jednym z kamieni oraz ślady stóp, dzięki czemu możemy ruszyć ich śladem. Dotrzemy do drogi, gdzie mogą na nas czekać wilki, jednak są dość słabe nawet w grupie, więc szybko pozbawiamy je złudzeń. Ślady prowadzą ścieżką na północ, zaś na rozwidleniu udajemy się w prawo, co pozwoli dotrzeć wprost pod kapliczkę i siedzącego pod nią mężczyzny.

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Inicjujemy rozmowę z Gaetanem, pokazując zdobyty od dziewczynki medalion. Wiedźmin określa masakrę Dobrowa jako "wypadek przy pracy", więc możemy z nim porozmawiać lub od razu stwierdzić, że przyszliśmy go zabić. Polecam wpierw wysłuchać całej historii, dzięki czemu dowiemy się prawdy, zaś potem wciąż będziemy mogli ukarać Gaetana. Wybór kwestii dialogowej co do ceny za głowę potwora nie ma żadnego znaczenia. Okazuje się, że wiedźmin ze Szkoły Kota zajął się leszym, lecz Sobiemir nie zamierzał zapłacić ustalonej wcześniej kwoty i zaproponował zaledwie 12 koron. Przyciśnięty do muru, miał zaprowadzić Gaetana do miejsca, gdzie zdobędzie brakującą sumę. Zwabił wiedźmina do stodoły, gdzie łowca potworów został zaatakowany widłami. Zamach nie powiódł się, za co słono zapłacili wszyscy mieszkańcy. Rzezi uniknęła jedynie spotkana wcześniej dziewczynka, która przypominała Gaetanowi jego własną siostrę. Pora rozwiązać tę sprawę i mamy do wyboru dwie opcje:

1. Zabijamy Gaetana

Zabicie niewinnych nie może ujść na sucho, stąd bez ogródek decydujemy się na walkę z Gaetanem. Ten ostatni prosi o możliwość wypicia eliksiru Jaskółka. Jeśli się zgodzimy, to do starcia przystąpi w pełni sił. Korzystniej jest odmówić, dzięki czemu przeciwnik będzie dysponował jednie połową paska zdrowia.

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Bez względu na decyzję co do zażycia eliksiru, nadspodziewanie łatwe zwycięstwo zostanie nagrodzone marnym srebrnym mieczem pierwszego poziomu. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to rozwiązanie zdecydowanie gorsze od opcji pozostawiania wiedźmina przy życiu.

2. Odpuszczamy Gaetanowi

Wypadki przy pracy zdarzają się czasem, o czym doskonale wie niesławny "Rzeźnik z Blaviken". Oddajemy medalion Szkoły Kota. Wdzięczny Gaetan zdradza nam położenie swojej kryjówki, z której możemy zabrać wszystko, co postanowimy użyć dla siebie. Co więcej, aktywujemy drugie zadanie tego DLC, które opisałem w dalszej części.

Bez względu na wybór, powinniśmy powrócić do uratowanej wcześniej dziewczynki i wywiązać się z obietnicy odstawienia jej do wsi Rudnik. Pamiętajmy, by wykonać ten krok przed udaniem się do skrytki Gaetana, bowiem chęć przedwczesnego splądrowania kryjówki sprawi, że całe zadanie zakończy się niepowodzeniem.

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Jedyna ocalała mieszkanka Dobrowa znajduje się dokładnie tam, gdzie ją zostawiliśmy, ale w razie kłopotów można posiłkować się powyższą mapą. Inicjujemy rozmowę, zaś po krótkiej wymianie zdań gra automatycznie przenosi nas do Rudnika. Musimy wszystko wyjaśnić cioci Miłki, więc pozostaje wyznanie prawdy, zrzucenie winy na leszego ze zlecenia lub potwierdzenie udziału bandytów. Wybór nie ma żadnego odzwierciedlenia w fabule, więc tę kwestię można oprzeć na osobistych preferencjach. Możemy ofiarować zapomogę w wysokości 40 koron novigradzkich, lecz nie możemy liczyć na żadną wdzięczność. Zadanie zostaje zakończone powodzeniem.

Bierz co chcesz

To zadanie aktywuje się jedynie wtedy, gdy postanowiliśmy nie zabijać Gaetana. Wdzięczny wiedźmin wskaże nam lokalizację swojej kryjówki, co oznacza dłuższą podróż przy użyciu znaczników szybkiej podróży lub z wykorzystaniem niezawodnej "Płotki".

jak kot z wilkiem, wiedźmin 3 zlecenia, wiedźmin 3 dlc

Ze wsi Rudnik warto udać się w pobliże kasztelu Wrońce lub Trollowego mostu, skąd pozostaje jedynie kawałek do poszukiwanego miejsca, które zaznaczyłem na powyższej mapie. Można także spróbować drogi od północy z wykorzystaniem wsi Konary lub znacznika Alei wisielców. Bez względu na sposób, u wejścia do kryjówki napotykamy opór w postaci trzech bandytów. Każdy z nich ma 25 Poziom Doświadczenia zaś jeden dzierży tarczę, stąd warto na poważnie podejść do tego starcia. Trudno przegapić wejście w postaci zejścia po drabinie pod ziemię, gdzie natrafimy na kufer. W środku czeka stalowy miecz Teigr, 250 koron novigradzkich oraz list, z którego dowiadujemy się o zajęciu przez wojsko Szkoły Kota. Zebranie łupu kończy to zadanie powodzeniem.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...