Spis treści
Wejście do Fortecy
- Miejsce przybycia
- Deionarra
- Wejście do Fortecy
Im więcej razy zginąłeś w grze, tym więcej cieni się tu znajdzie. Udaj się w prawo do Deionarry. Porozmawiaj z nią o wszystkim. Daj jej też jej obrączkę, a ulepszy ją. Nie masz tu nic więcej do roboty, więc wejdź do Fortecy.
Wnętrze Fortecy
- Miejsce przybycia
- Zegar
- Relikt z Czasów Wojny 1
- Relikt z Czasów Wojny 2
- Relikt z Czasów Wojny 3
- Relikt z Czasów Wojny 4
- Portal wyjściowy
Zobaczysz scenkę, w której zostaje przyzwany jeden z twoich byłych towarzyszy. Jeżeli jesteś Dobry bądź Neutralny, będzie to Ignus. Jeżeli jesteś Zły, będzie to Vhailor. Uważaj na Cienie, bo są całkiem mocne, a ty jesteś sam.
Podejdź do Zegara i odczytaj wiadomość. Następnie podejdź do pierwszego Reliktu z Czasów Wojny. Zobaczysz, jak umiera Nie-Sława i zostaniesz teleportowany. Podejdź do drugiego Reliktu. Tym razem umrze Dak’kon. Trzeci Relikt i ginie Nordom. Przy ostatnim zginie Anna. Jeżeli nie miałeś towarzyszy, będziesz tylko teleportowany.
Gdy będzie po wszystkim, udaj się do portalu wyjściowego. W kolejnym pomieszczeniu zmierzysz się z Ignusem bądź Vhailorem. Gdy się go pozbędziesz, zerknij na statuę po prawej. Znajdziesz za nią Kamień dźwiękowy, dzięki któremu wysłuchasz swoje poprzednie wcielenie:
Przy najbardziej wysuniętym na lewo posągu znajdziesz 3 Amulety serca, Amulet z krwawej muchy (Abiszai), Amulet z kości i Amulet z węgla:
Podejdź do kryształu i przenieś się do innej lokacji. Będziesz otoczony przez trzy swoje poprzednie wcielenia. Pierwsze porozmawia z tobą pragmatyczne. Będzie chciał cię wchłonąć. Zapytaj, o czym mówi. Następnie powiedz, że już tu był i został pokonany. Zadaj mu wszystkie pytania, jakie możesz.
Zmiana charakteru: Mówiąc, że nie musiał zabijać Deionarry, staniesz się bardziej Dobry. Mówiąc, że tak należało postąpić, staniesz się bardziej Zły.
Gdy dowiesz się, że Kula z brązu jest kamieniem doznań pierwszego wcielenia, dostaniesz 96000 doświadczenia. Powiedz, że chcesz się z nim połączyć. Gdy on cię wchłonie, nastąpi koniec gry. Żeby go wchłonąć, musisz mieć co najmniej 21 inteligencji bądź 21 mądrości. Dostaniesz +1 do inteligencji, +1 do mądrości i 96000 doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich statystyk, musisz z nim walczyć.
Kolejne jest Paranoiczne wcielenie. Staraj się go nie rozzłościć, bo skończy się to walką. Od tej inkarnacji niewiele się dowiesz. Aby się z nią połączyć, musiałeś wcześniej kogoś udusić. Spróbuj tego samego z nim. Mając co najmniej 21 siły, wchłoniesz go. Dostaniesz +1 do siły, +1 do kondycji i 64000 doświadczenia. Innym sposobem jest zagadanie do niego w języku Uyo – musisz go znać bądź mieć co najmniej 16 inteligencji. Nagroda jest taka sama.
Porozmawiaj na końcu z Dobrym wcieleniem. Mając co najmniej 17 inteligencji dowiesz się, że to on jest pierwszym wcieleniem. Dostaniesz 96000 doświadczenia. To wcielenie łączy się z tobą bez problemów i dostaniesz 32000 doświadczenia.
Spójrz teraz na Kulę z brązu. Użyj jej, a poznasz swoje prawdziwe imię i dostaniesz 2000000 doświadczenia oraz Symbol udręki.
Porozmawiaj z Deionarrą. Możesz jej powiedzieć, jak umarła.
Zmiana charakteru: Kłamiąc, twój charakter przesunie się w stronę Chaotycznie Złego. Mówiąc prawdę, w stronę Praworządnie Dobrego.
Poproś ją następnie, aby cię teleportowała. Zostaniesz przeniesiony na Dach Fortecy. Spotkasz tu swoich martwych towarzyszy i Istotę Wiekuistą. To, jak jest silna, zależy od twojego poziomu:
18 lub mniejszy
PŻ | KP | TraK0 | Sił | Zr | Kon | Int | Mdr | Cha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
320 | -3 | 5 | 19 | 18 | 14 | 25 | 25 | 25 |
19-33
PŻ | KP | TraK0 | Sił | Zr | Kon | Int | Mdr | Cha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
350 | -4 | 4 | 19 | 18 | 14 | 25 | 25 | 25 |
34-66
PŻ | KP | TraK0 | Sił | Zr | Kon | Int | Mdr | Cha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
500 | -5 | 3 | 19 | 25 | 14 | 25 | 25 | 25 |
67-89
PŻ | KP | TraK0 | Sił | Zr | Kon | Int | Mdr | Cha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
750 | -7 | 2 | 19 | 25 | 14 | 25 | 25 | 25 |
90 lub większy
PŻ | KP | TraK0 | Sił | Zr | Kon | Int | Mdr | Cha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
999 | -10 | 1 | 19 | 25 | 14 | 25 | 25 | 25 |
Porozmawiaj z nią. Mając co najmniej 21 inteligencji bądź mądrości, zgadniesz, że jest twoją śmiertelnością. Zadaj my pytania. Mając co najmniej 16 inteligencji powiedz o rytuale Raveli i jego niedoskonałości. Jeżeli nie masz tyle, powiedz, że nie chciałeś być podzielony.
Są trzy zakończenia gry i kilka sposobów na ich osiągnięcie.
1. Połączenie się z Istotą Wiekuistą.
- Zagroź mu Ostrzem nieśmiertelnego, że się zabijesz (powiedz o rytuale Raveli/podzieleniu się i kontynuuj, aż powiesz mu, jak golem wykuł dla ciebie ostrze),
- Zagroź mu swoim imieniem (musiałeś poznać wnętrze Kuli z brązu; powiedz, że chcesz poznać wasze imię, a następnie powiedz, że znasz je),
- Przekonaj go (zapytaj, czemu uczynił wszystko, aby uniknąć konfrontacji, a następnie powiedz, że nasyła na ciebie cienie, zamiast samemu się tobą zająć. Jeżeli masz co najmniej 18 inteligencji bądź mądrości, powiedz, że się ciebie boi. Mając co najmniej 24 charyzmy, możesz go przekonać, żeby się z tobą połączył),
- Zagroź, że unicestwisz siebie wiarą (zapytaj, co może zmienić naturę człowieka. Jeżeli masz co najmniej 13 mądrości lub stworzyłeś Adahna albo zabiłeś Vhailora słowami, powiesz mu, że jest w błędzie. Mając co najmniej 24 mądrości, będziesz mógł spróbować się unicestwić).
2. Zabij się.
- Unicestwij siebie wiarą (to samo, co przy 4 punkcie połączenia, ale nie zatrzymuj się),
- Zabij się Ostrzem nieśmiertelnego (to samo, co w 1 punkcie połączenia, ale skieruj Ostrze przeciwko sobie).
3. Zabij Istotę Wiekuistą.
- Zabij ją sam,
- Wskrześ jednego z towarzyszy (zacznij od Mortego, bo nie jest tak naprawdę martwy),
- Wskrześ wszystkich towarzyszy (musiałeś poznać treść Kamienia dźwiękowego; powiedz mu, że otworzyłeś komnatę z cieniami i będziesz mógł wskrzesić wszystkich przyjaciół).
Niektórzy z towarzyszy dostaną bonusy za wskrzeszenie:
- Dak’kon – jeżeli uzyskał wszystkie bonusy, jakie mógł podczas gry, dostanie 2000000 doświadczenia (tylko on), +1 do siły, +3 do zręczności i +3 do kondycji,
- Vhailor – powiedz mu, że dzieje się wielka niesprawiedliwość, a dostanie 2000000 doświadczenia (tylko on), +3 do siły, zręczność ustawioną na 25 i kondycję ustawioną na 25.
Jakiegokolwiek zakończenia nie wybierzesz, gratuluję przejścia tak złożonej fabularnie gry!
Komentarze
Cytat
Sebastion żyje sobie w Niższej Dzielnicy.
http://planescape.out....org/glab.html
Gość przeprowadził mnóstwo testów i wyliczył w przybliżeniu, jaka jest szansa zdobycia tych przedmiotów. Z tych 5 wymienionych w solucji rzeczy Aegis Udręki to najczęściej wypadający przedmiot (AŻ 5 % szans na zdobycie). Możesz zdobyć wszystkie przedmioty, ale prawdę mówiąc, graniczy to z cudem. Na 1000 Większych Glabrezu masz tylko 1 - 1,5 % szansy na zdobycie Nieba i Ziemi.
Umei Kaihen możesz otrzymać dzięki Księdze oszustw, a całą resztę... Cóż, moim zdaniem nie warto zachodu i lepiej dać sobie z nimi spokój
Dziękuje bardzo:)
Przedmówca pisał, że można dołączyć do każdej frakcji po kolei, ale nie napisał, że pod warunkiem, że postać będzie miała chaotyczny charakter.
Pijaczkę, którą spotykamy przed gmachem rozrywki można uciszyć tak, że zagadujemy ją, gdy mamy Nie-sławę w drużynie. Gani ją jako byłą uczennicę, a ta natychmiast trzeźwieje, przeprasza i ze wstydu się oddala. Nie pamiętam, czy było za to exp, pewnie nie, ale po co od razu skręcać jej kark?
Można zapisać grę tuż przed walką z Ravelą, a po rozmowie z nią, jeśli się szybko wciśnie pauzę.
Gorąco polecam rysowanie sobie mapki podczas chodzenia po Rubikonie. Z moim szczęściem trafiłem na właściwą odnogę na samym końcu. Na mojej mapce są (jeśli się nie przeliczyłem) 64 pokoje (mowa oczywiście o najwyższym poziomie trudności). Rysując ją po prostu robiłem kwadrat, kreską wychodzącą z jego boków oznaczałem wyjścia, czarną obwódką oznaczałem ślepe uliczki. Sprawdzone ścieżki oznaczałem strzałką, a niesprawdzone były "odnogami" bez strzałki.
Jeśli odpoczniecie w gorzelni w Tartarze, to questu z urzędnikiem już nie będzie.
Rozmowę z tym ciałem w grobowcu na które trudno trafić łatwiej zacząć wybierając opcję rozmowy z tego menu, gdzie wybiera się czary, specjalne zdolności i klikać po tym niż jeździć kursorem i czekać aż się zmieni. Nie miałem żadnego problemu z odnalezieniem go i zaczęciem rozmowy w ten sposób.
Demona w zniszczonej Klątwie pokonałem łatwo, bo uparł się na Daik'kona i latając nim wokół okrągłej przeszkody inni mieli czas, by go chlastać
"Niedaleko spotkasz Ku’u Yina. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że kobieta o imieniu Radine skradła jego numer. Idź na południe, a spotkasz ją. Nie będzie chciała oddać tatuażu. Możesz zaoferować, że kupisz go, ale nie zgodzi się. Jednakże później możesz jej zagrozić i otrzymasz tatuaż. Jeśli nie chcesz, wróć do Ku’u Yina. Będzie cię błagał o odzyskanie go. Idź ponownie do dziewczyny, a będziesz miał parę opcji dialogowych do wyboru. Cokolwiek nie powiesz, odda ci tatuaż."
Zarówno w pierwszej jak i drugiej rozmowie z Radine można odzyskać tatuaż i to zyskując dodatkowe 250 punktów doświadczenia.
Należy wybrać opcje „Opowiedz mi o sobie”, a potem opcję drugą czyli:
„Wiem, że to ci sprawi kłopot, I wiem, że niełatwo będzie zrezygnować z tego, co teraz masz, ale... czy byłabyś tak uprzejma zwrócić mu to imię i numer?”
Co automatycznie daje nam wspomniane punkty doświadczenia i tatuaż.
Możliwe, że by ta opcja dialogowa była dostępna trzeba wysoko jakąś ze statystyk, w tamtym momencie miałem dostępną tą opcje dialogową dysponując 19 punktami mądrości, 19 inteligencji i 16 charyzmy.
"Po wszystkim możesz nawet zabrać sobie Czaszkę Milczącego Króla, ale przez to rzucą się na ciebie wszyscy obecni w komnacie.”
Mając zwykłą czaszkę w ekwipunku możemy ją zamienić na czaszkę Milczącego Króla. Dostaniemy za tą operację 500 punktów doświadczenia.
Jednak by to zrobić Bezimienny musi być złodziejem (nie miałem wtedy jeszcze Anny). Testowałem to przy zręczności równej 10, więc nie jest wymagany wysoki poziom tego współczynnika.
Podejrzewam jednak, że za sukces operacji odpowiada umiejętność kradzieży kieszonkowej.
Cytat
Owszem, jest taki zapis w Infinity Explorerze, aczkolwiek próbowałem porozmawiać z nim na wszelkie sposoby i nie otrzymałem Opończy. Stąd też nie piszę o tym
Cytat
Nice! Dopisałem do solucji. 225000 doświadczenia dostajesz też, gdy zabijesz "ręcznie" Berroga i uwolnisz Tovusa.
Cytat
Dopisałem do solucji, aczkolwiek doświadczenia faktycznie za to nie ma, a srebrna i złota biżuteria zawsze się przydadzą
Cytat
Jest zaznaczony na mapie Wewnętrznej Klątwy pod numerkiem 7.
Cytat
Dopisałem Wystarczy 13 charyzmy.
Cytat
Dopisałem Generalnie chyba nawet nie musisz mieć podbitych statów - wystarczy być złodziejem i mieć czaszkę.
Dzięki za poprawki!
Cytat
A tego z Vlaskiem niestety nie potrafię sprawdzić w żaden sposób ani w Infinity Explorerze, ani w Near Infinity.
Cytat
To również jest opisane.
Grając od nowa w Tormenta odkryłem buga - w labiryncie Raveli odpowiednip prowadząc dialog pod koniec rozmowy dostajemy +90000 expa i +1 do mądrości. Po rozmowie jak Ravela chce nas atakować pauzujemy grę i znowu z nią gadamy. Ciągle dostajemy exp i mądrość.
Zawsze się pojawiają - 2 na lokację => razem 14k exp. Pani Bólu nie wtrąci nas do labiryntu.
Osobiście wybrałem to miejsce, gdzie jest noclegownia.
Na początku jest strasznie trudno, zwłaszcza jak się idzie 1 na 1, ale jak gramy złodziejem
to kryjemy się w cieniu i 1 lub 2 ciosy wystarczają. Magiem też jest łatwo. Gorzej z wojownikiem, bo trzeba mieć
sporo bandaży
początek planszy. Dodam, że żadna opcja dialogowa przy portalu mi się nie wyświetla, a jestem już po rozmowie
z Ravelą.Jakby ktoś mi pomógł rozwiązać problem to byłbym bardzo wdzięczny.
musimy mieć Dakkona w drużynie, inaczej usłyszymy, że Kel'ler powie nam, że nie zdradzi tych informacji
niezależnie od naszej przynależności do bogowców
Sam miałem z tym mały problem, ale znalazłem taką informację w internecie i okazała się pomocna.
Proponuję dodać taką informację do solucji(która wciąż jest świetna swoją drogą ).
Brakuje tylko opisania wariantów podczas ulepszania Nordoma za pomocą charyzmy (25 pkt charyzmy daje nieco większy bonus).
Ponadto - zgodnie z tą solucją staram się uzyskać "przemiły bonus" od Raveli (180k expa), ale jakoś nie wychodzi i cały czas dostaję tylko 120... czy ktoś może dokładniej opisać drogę ku najlepszej nagrodzie?
Pozdrawiam
Cytat
musimy mieć Dakkona w drużynie, inaczej usłyszymy, że Kel'ler powie nam, że nie zdradzi tych informacji
niezależnie od naszej przynależności do bogowców
Słusznie, dzięki za tę informację, dodałem do solucji!
Cytat
Sam miałem z tym mały problem, ale znalazłem taką informację w internecie i okazała się pomocna.
Proponuję dodać taką informację do solucji(która wciąż jest świetna swoją drogą ).
Słuszna uwaga, dodane, dzięki!
Cytat
Tam w ogóle coś mi się pomieszało, już poprawiłem tę część. Właściwie bonus przy 25 pkt charyzmy jest nawet mniejszy niż napisałem (poza doświadczeniem)
Cytat
"Możesz skłamać, że jest piękna. To jest dla niej miłe (mówienie prawdy, że jest piękna, nie jest dla niej miłe)."
Dopisałem końcówkę, żeby była jasność Dodałem też w końcówce rozmowy punkt ("Gdy Ravela powie ci, że nie chce wyjść, odpowiedz: "Oddałaś mi wielką przysługę, piękna Ravelo." - to jest dla niej miłe.") - spróbuj teraz i daj znać
Zastrzeżenia są takie, że jak się w śnie zużyje lub porzuci jakiś przedmiot, to znika on też w rzeczywistości. Podobnie jest z czarami - te, których się użyje, są zużyte i trzeba odpocząć, żeby je odzyskać. Naq szczęście, kiedy się zginie w walce z glabrezu, to wraca się po prostu do kuźni, postać nie odnosi w rzeczywistości obrażeń i można znowu pogadać z Kessai Serrith, żeby wrócić do snu. Bezimienny pojawia się w śnie w momencie, w którym zginął, więc można katować demony na raty. W przerwach, czyli poza snem można sobie spokojnie odpocząć, żeby zregenerować czary, uzupełnić amulety lub zmienić ekwipunek, jeśli to konieczne.
Nie jestem tego do końca pewien, ale chyba za glabrezu otrzymuje się zwykłą stawkę doświadczenia (czyli po 70k za sztukę) na wyłączny użytek Bezimiennego
A, i jeszcze wskazówka w kwestii walki z glabrezu w Pod-Sigil - Jak się wchodzi wejściem północno- wschodnim (tym niedaleko Domu Rozrywki, ląduje się koło martwego ciała), to jest tam obszar, na który demon nie może wejść - między drzwiami a najbliższym łukiem południowym. Można sukinkota tam zwabić i walić w niego czarami bez zagrożenia, co jest szczególnie przydatne w walce we śnie, kiedy jest się zdanym na siebie, ale pomaga również w walce całą drużyną, można się spokojnie rozstawić i załatwić delikwenta bez strat w ludziach i sprzęcie
Maczuga, o której pisałem wcześniej to Niebo i Ziemia - nie wiem, czy wyciągnięcie jej z sejfu blokuje późniejsze jej zdobycie z truchła glabrezu w rzeczywistości
Poniżej podsyłam link, dodaje wiele użytecznych mechanizmów przedmiotów i questów do gry.
http://grimuar.pl/pla...ymalizacja-gry
Warto byłoby też dopisać do solucji możliwość powtórnego wejścia do Kreatora Snów przy pomocy Kessai, a po rozmowie z umierającą Mebbet
[Dodano po 3 minutach i 43 sekundach]
==========
Fakt, ale nie sądzę, by to był kłopot. Rozwija się łatwo w trakcie gry.
Na szczęście, zmieni zdanie - można ją przebłagać, mówiąc, że sukkub nic dla nas nie znaczy i jest z nami tylko chwilowo, ale jeszcze lepiej kazać jej wracać do życia na ulicy. Jeśli zażądamy zwrotu rzeczy, stanie się wroga.
Gram na patchu 1.01 KHRoN.
Użytkownik Gość_dieselll* dnia sobota, 11 sierpnia 2018, 21:26 napisał
Jeśli masz P:T EE, to powinno zadziałać. W przypadku oryginalnej wersji mogą być problemy, stąd w razie czego zajrzyj tutaj (poradnik w języku angielskim).
Polecam grać w Enhanced Edition, bardzo dobrze odświeżyli ten genialny tytuł.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
Jest jakiś sposób żeby uzyskać ten przedmiot?
Dodam tylko, że gram w oryginalną wersję gry a nie EE.
Nie ukrywam, że znam tą grę na wylot, a korci mnie żeby było mega trudno, tak aby zwykły zbir stanowił niemałe wyzwanie na początku itd.
Dzięki za jakąkolwiek odpowiedz. Pozdrawiam
Użytkownik MoczOcHwdp dnia wtorek, 11 lutego 2020, 16:10 napisał
Nie ukrywam, że znam tą grę na wylot, a korci mnie żeby było mega trudno, tak aby zwykły zbir stanowił niemałe wyzwanie na początku itd.
Dzięki za jakąkolwiek odpowiedz. Pozdrawiam
Wersja Enhanced na pewno ma suwak poziomu trudności. Poza tym raczej nie ma czegoś takiego w sensie utrudnienia. Spróbuj zagrać postacią nastawioną wyłącznie na rozmowy
"Niestety dobre interesy z Wielojednością nie sprawią, że wszyscy będą teraz dla ciebie neutralni. Musisz ich wszystkich zabić. Gdy zaatakujesz Wielojedność, to do komnaty zaczną napływać wydające się nieskończone zastępy czaszkoszczurów. Jednak gdy zabijesz ich wystarczająco wiele, ich szef powie w końcu, że nam ustępuje."
Po pokonaniu zastępów Wielojedności, reszta szczurów na zewnątrz stała się dla mnie neutralna.
O słabych punktach maszyny dowiedziałem się od razu od Bedai-Lin.
Cytat
O słabych punktach maszyny dowiedziałem się od razu od Bedai-Lin.
Cytat
Po zabiciu posągu, napadło na mnie 5 funkcjonariuszy Harmonium zaraz po wyjściu z Gmachu. Nie pamiętam, żeby zdarzyło się to ostatnim razem. Zlecenie na Vortena dostałem normalnie
W księdze ma dodane tylko 9 zaklęć 1'ego poziomu i już się nie da dodać więcej...
Obecnie gram na:
-Widescreen + GhostDog's UI + Fox 4.13 + UB 4.12 + Tweak 4.12
Ktoś coś wie na ten temat?
Może to jakiś bug?
Natomiast nie potrafię potwierdzić zapisu z innej stronki:
"Dzikus powie nam również kilka ciekawych rzeczy, między innymi to, że zgubiliśmy więcej niż jeden dziennik i jeden z nich spoczywa w kredensie, w gościnnym pokoju u Czuciowców."
Nie ma w ogóle żadnej opcji dialogowej, która prowadziła by do wątku z owym dziennikiem. Może jest to opcja w odświeżonej wersji Enhenced edition.
Dodaj komentarz