Spis treści
Somien
Fabularnie
"Po raz pierwszy uświadomiłeś sobie nadejście somienów słysząc grzmot ich kopyt. Somieny to czworonogie twory czystego zła. Mają ciało konia i twarz jakby wyjętą z koszmaru. Z barków wyrastają im kolce, co sprawia, że są jeszcze bardziej groźne. To drapieżniki, które wydają się podróżować w stadach."
Somieny w "Planescape: Torment" spotkasz dopiero w Tartarze – chociażby w Koszarach czy Budynku Administracji. Trzy z nich może przyzwać także Trias podczas walki z nim.
Według opinii wieloświatowych naukowców, somieny to nazwa tabunu okrutnych piekielnych rumaków, które miały zrodzić się z krwi ostatniego władcy koszmarów. Nie były to stworzenia materialne, lecz raczej byty abstrakcyjne, widmowe.
Początek somienów sięga czasów wielkiej zdrady podczas Zgromadzenia Mroku, wielkiego zjazdu wszystkich biesów. Ostatni władca koszmarów miał pod swymi rozkazami koszmarne zjawy i używał ich jako posłańców zgromadzeń, a te frunęły przez przestworza wszystkich światów, skrzykując biesy na wielkie spotkanie. Wtedy to biesy doceniły użyteczność zjaw i zapragnęły uczynić je swoimi sługami, nie kłopocząc się wszakże pytaniem o uzyskanie zgody na ten krok od prawowitego właściciela koszmarów.
Biesy zjawiły się tedy na Zgromadzeniu Mroku, lecz w tym celu jedynie, aby przynieść zdradę i śmierć swemu władcy. Kiedy zaś władca koszmarów przybył na Zgromadzenie, biesy omamiły go i osaczyły, a kiedy nieszczęśnik błagał o ratunek i pomoc u swoich podwładnych, koszmarne zjawy patrzyły tylko w milczeniu i z ogniem w oczach, jak umiera ich pan.
Biesy opadły władcę koszmarów, chcąc czym prędzej zamknąć go w księdze umarłych. I póki stał na ziemi, obrzuciły go żelaznymi kolczastymi kulami unurzanymi w najohydniejszych truciznach i zasypały gradem żelaznych włóczni. A kiedy zaś próbował wznieść się w powietrze, wznieciły w przestworzach magiczny pożar, aż paląca ślepota zajrzała ich ofierze w źrenice. Biesy osaczyły go i oślepiły, wytoczyły przeciw niemu cały arsenał nienawiści i śmierci, ale chociaż biły w niego bez ustanku całym orężem podziemi, on zbyt hardy był na to, aby umrzeć. Ścigały go tedy aż po rubieże Krain Zewnętrznych i dopóty biły w niego okrutnymi strzałami i oszczepami, dopóki władca koszmarów nie stoczył się ku mgłom Zaziemia i nie oddał tam ducha. Choć kto wie, jaki był naprawdę jego los?
Powiada się, że kiedy umęczony władca koszmarów pogrążał się w mgłach Zaziemia, jego słabnące ciało uroniło strugi ciemnej krwi i pozostawiło na ziemi krwawy szlak. A gdzie tylko padła kropla krwi władcy koszmarów, ziemia Zewnętrza zanosiła się głośnym szlochem, zawodząc jak upiór zwiastujący śmierć i opłakiwała władcę koszmarów, który zbyt dumny był, aby nad swoim losem ronić łzy.
Nie minął jednak rok, a z Zaziemia wychynął tabun somienów i spadł jak błyskawica na ziemie biesów i koszmarów, szukając na nich pomsty za śmierć i upokorzenie swego ojca. Ryk piekielnych koni był tak samo przeraźliwy, jak jęki ziem Zewnętrza pod ulewą krwi władcy koszmarów, a w widmowych umysłach wierzchowców nie mieszkało nic prócz żądzy zemsty.
Mimo wysokiej odporności na ogień i niewielkiej na zimno, somieny nie są wymagającymi przeciwnikami. Kilka machnięć solidnym orężem odrąbie łeb temu końskiemu stworzeniu.
Mechanicznie
Rasa | Somien |
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Neutralny |
Frakcja | Brak |
Klasa | Brak |
Poziom | 0 |
PŻ | 20/20 |
XP | 1000 |
Cechy | |
Siła | 9 |
Inteligencja | 9 |
Zręczność | 9 |
Mądrość | 9 |
Kondycja | 9 |
Charyzma | 9 |
Szczęście | 0 |
Klasa pancerza | |
Bazowa | 6 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 13 |
Przeciwko berłom/laskom/różdżkom | 15 |
Przeciwko petryfikacji/polimorfii | 14 |
Przeciwko zionięciu | 16 |
Przeciwko czarom | 16 |
Odporności | |
Na ogień | 100 |
Na zimno | 25 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 0 |
Na magiczny ogień | 25 |
Na magiczne zimno | 25 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
TraK0 | 18 |
Ilość ataków na rundę | 1 |
Bronie/Specjalne zdolności
- Niewidzialny Sztylet: 3-18 kłute
Przedmioty
- Brak
Somien z Serca Wychowawcy
Fabularnie
U Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników możesz kupić przedmiot zwany Sercem Wychowawcy. Daje ci on możliwość wezwania trzech somienów, które będą walczyły u twego boku. Jak widać poniżej w mechanicznym zestawieniu, mają one inne statystyki niż ich dzicy bracia z Tartaru. Jednakże w odróżnieniu od dzikich trelonów oraz ich pobratymców z Popiołów Pabulum, nie są wcale dużo gorsze od wrogich somienów. Więcej punktów życia i przyzwoite obrażenia sprawiają, że są to całkiem nieźli sprzymierzeńcy. Jedyny minus tego przedmiotu, to konieczność posiadania neutralnego bądź złego charakteru.
Serce Wychowawcy to jedno z 3333 serc tego potężnego czarnoksiężnika, władającego ongiś rozległym imperium w Sferze Łupków. Każde z serc zostało napełnione osobnym rodzajem zła, którego mag popełnił wiele w ciągu swego żywota. Do takich niecnych uczynków Wychowawcy zaliczyć trzeba odkrycie sposobu na wezwanie tabunu somienów i podporządkowanie go woli wzywającego. Powiada się, że kiedy pewnego razu Wychowawca przyzwał te bestie przeciwko swojemu długoletniemu wrogowi, stracił nad nimi kontrolę i zniechęcony ich niesubordynacją porzucił serce mające moc wabienia tych istot.
Powiada się, że jeżeli ten, którego serce jest wypełnione nienawiścią do wrogów, schwyci serce Wychowawcy i zacznie złorzeczyć swoim nieprzyjaciołom, wówczas piekielny tabun somienów przybędzie i podda się jego rozkazom. Kiedy zaś jego nienawiść zostanie nasycona, a jego wrogowie legną, tabun somienów porzuci tego, kto go wezwał, i zniknie, tam skąd przybył, w mgłach spowijających Zaziemie.
Mechanicznie
Rasa | Somien |
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Neutralny |
Frakcja | Brak |
Klasa | Brak |
Poziom | 0 |
PŻ | 40/40 |
XP | 900 |
Cechy | |
Siła | 16 |
Inteligencja | 10 |
Zręczność | 12 |
Mądrość | 10 |
Kondycja | 16 |
Charyzma | 9 |
Szczęście | 0 |
Klasa pancerza | |
Bazowa | 6 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 13 |
Przeciwko berłom/laskom/różdżkom | 15 |
Przeciwko petryfikacji/polimorfii | 14 |
Przeciwko zionięciu | 16 |
Przeciwko czarom | 16 |
Odporności | |
Na ogień | 25 |
Na zimno | 25 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 0 |
Na magiczny ogień | 25 |
Na magiczne zimno | 25 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 0 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
TraK0 | 17 |
Ilość ataków na rundę | 1 |
Bronie/Specjalne zdolności
- Niewidzialny Sztylet: 3-18 kłute
Przedmioty
- Losowy łup (niskiej jakości)
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz