Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną broń, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.
Drewniana maczuga
- Mogą używać: Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 4
- Waga: 3
- Miejsce: ---
Ten zwykły drewniany kij widział lepsze czasy, ale wciąż wygląda na tyle mocno, by można go było użyć jako broń.
Kość udowa biesa
- Mogą używać: Kapłani, Wojownicy i Złodzieje (Chaotyczni, Neutralni i Źli)
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 3-8, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 4
- Waga: 4
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia
Kość udowa tanar'ri niesie w swym szpiku ostatnie ślady istoty balora. Został on zhańbiony w walce, a następnie rozdarty przez współbiesy w czasie uroczystej egzekucji. Od tej chwili kość niesie w sobie pragnienie zemsty na wszystkich ze swego rodzaju.
Kiedy uderzy ona tanar'ri lub baatezu, na całej jej długości pojawiają się kły, które zadają ogomne obrażenia każdemu biesowi.
Laska Faroda
- Mogą używać: Kapłani, Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: Krucha, łamliwa
- Obrażenia: 2-7, obuchowe
- Umagicznienie: +1
- TraK0: +1
- Szybkość: 4
- Waga: 4
- Miejsce: Zakopana Wioska, łup z Faroda na Dworze Faroda, gdy zostanie zgładzony przez cienie
Na górze tej chwiejnej, drewnianej laski przymocowana jest poprzeczka. Owinięto ją w szmaty, prawdopodobnie po to, by cholerstwo nie wpijało się za mocno w pachę Faroda, kiedy się na nim opiera. Nie powinno dziwić, że laska cuchnie przeraźliwie, a każdy jej fragment pokryty jest brudem, nieczystościami i rozmaitymi plamami.
Zastanawia cię, że, pomimo niepewnej konstrukcji, laska trzyma się całkiem mocno. Opierasz się na niej, by sprawdzić, czy zdoła utrzymać twoją wagę. Biorąc pod uwagę upodobanie Faroda do zbierania różnych rzeczy, można się domyślać, że laska ma jakąś wartość mimo swego nieciekawego wyglądu. Można ją nawet wykorzystać jako broń.
Lewa ręka #985
- Mogą używać: Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 4
- Waga: 3
- Miejsce: Kostnica – Pierwsze Piętro, Zombie #985
Ręka ta oderwała się od zombie #985, kiedy się, uch, przypadkowo przewrócił. Choć kolano truchła było całkiem przegniłe, to gruba warstwa płynu do balsamowania oraz stężenie pośmiertne sprawiły, że ręka jest prawie tak twarda jak drewno. Jeśli trzeba, możesz ją wykorzystać, by uścisnąć komuś dłoń z pewnej odległości lub wbić mu rozum do głowy.
Maczuga Vrocka
- Mogą używać: Złodzieje
- Właściwości: Zatruwa przeciwnika
- Obrażenia: 4-16, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 3
- Waga: 4
- Miejsce: Tartar, biurko na trzecim piętrze Budynku Administracji
Tę groźną broń wykonano z kości Vrocka.
Maczuga z kości udowej
- Mogą używać: Kapłani, Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: Krucha, łamliwa
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 4
- Waga: 2
- Miejsce: ---
Ta kość udowa jest dość ciężka, by można ją było użyć jako maczugę. Nie jest może szczytem mody, ale kiedy kogoś walniesz, wydaje przyjemny odgłos.
Choć nieźle spisuje się jako broń, kość ta jest dość delikatna i jest prawdopodobne, że złamie się od częstego używania.
Marnej jakości wekiera
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-7, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: -1
- Szybkość: 8
- Waga: 13
- Miejsce: ---
Konstrukcja tej wekiery nie jest zadowalająca. Marne wyważenie i duży ciężar sprawiają, że jest orężem nieporęcznym i wręcz niecelnym. Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa broń ta wyszła spod ręki ucznia kowala, i to niekoniecznie ucznia najzdolniejszego.
Niebo i Ziemia
- Mogą używać: Bezimienny (Dobry Wojownik)
- Właściwości:
- +2 do obrażeń obuchowych
- +2 do siły
- Obrażenia: 2-20, obuchowe
- Umagicznienie: +3
- TraK0: +3
- Szybkość: 2
- Waga: 10
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, losowy łup z Większych Glabrezu w PodSigil po powrocie z Tartaru
Ta masywna broń emanuje złowieszczą aurą nieugiętej mocy. Trzon tej wekiery kształtują potężne ostre linie, zaokrąglające się u obłego szczytu, najgroźniejszego punktu całej broni. Wyzierają stamtąd precyzyjnie wygięte kolce. Widok ten jest zarazem onieśmielający i inspirujący. Od oręża bije drżąca łuna królewskiej purpury.
Ktokolwiek schwyci tę broń, natychmiast poczuje, że tylko mężowie o czystych sercach będą mogli nazwać ją swoim orężem.
Odcięta ręka (twoja)
- Mogą używać: Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości:
- +2 do obrażeń obuchowych
- Nowe tatuaże
- Obrażenia: 1-8, obuchowe
- Umagicznienie: +1
- TraK0: ---
- Szybkość: 4
- Waga: 5
- Miejsce: Katakumby Łkających Kamieni, Podkomnata w Krypcie Rozczłonkowanych
Ręka jest twarda niczym drewniana maczuga. Wygląda, jakby odcięto ją czysto przy ramieniu (najprawdopodobniej za pomocą kosy) i choć wygląda jakby miała wiele dziesiątków lat, nie przegniła, lecz raczej skamieniała. Ma niezdrowy szaro-blady odcień i jest pokryta bliznami. Przyozdabiają ją zawiłe tatuaże, ciągnące się od nadgarstka w górę.
Po dokładniejszym zbadaniu, jesteś całkowicie pewien, że to twoja ręka. Nie wiadomo, jak długo leżała tutaj czekając na ciebie. Nie możesz wytłumaczyć dlaczego, ale czujesz, iż powinieneś zanieść ją do salonu tatuażu i oddać do zbadania... Może tatuaże powiedzą coś o tym, co działo się z twoją poprzednią inkarnacją, kiedy ręka była jeszcze przy ciele.
Pokrzywowa maczuga
- Mogą używać: Złodzieje
- Właściwości: Powoduje Zamęt
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: +2
- Szybkość: 3
- Waga: 4
- Miejsce: Śmieciowisko, skrzynia w sekretnym pomieszczeniu
Wydaje się, że maczugę tę wykonano z czegoś w rodzaju kolczastej rośliny. Szczyt pałki pokrywają drobne, łatwe do ułamania ciernie.
Maczuga ta należy do najbardziej ulubionych broni złodziejskich. Kiedy podczas walki pałka ta sięgnie przeciwnika, niewielkie kolczaste ciernie przywierają do jego skóry, sprawiając, że na krótki okres ogarnia wroga całkowita dezorientacja. To pozwoli złodziejowi na sprawne obrabowanie napadniętego i szczęśliwą ucieczkę z łupem.
Przebijająca maczuga
- Mogą używać: Kapłani, Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe; 1-6, kłute
- Umagicznienie: +1
- TraK0: +3
- Szybkość: 7
- Waga: 12
- Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Anze na Targowisku
Tę ciężką żelazną maczugę pokrywają ostre kolce.
Maczugę wyposażono dodatkowo w formuły magiczne tak, aby trafiała w cel z większą dokładnością.
Rozgrzeszyciel
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: Przyspiesza regenerację
- Obrażenia: 3-12, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 2
- Waga: 2
- Miejsce: Niższa Dzielnica, okradnij Nadilina w Wielkiej Kuźni dla Kwitu, który wymień u niego na maczugę
Wekiera ta wygląda jak każda inna – nabijana kolcami kula na drewnianym stylisku, owiniętym skórą i zakończonym pętlą, by nie zgubić broni w czasie walki. Od zwykłej wekiery różni się tym, że na jej głowicy zrobiono kwasoryt Oka, stylizowany na znak boga Horusa.
Ta broń to Rozgrzeszyciel, wekiera stworzona w mieście Heliopolis, w sferze Arkadii. Ma ona pomagać czyniącym dobro i niszczyć wyznawców zła. Może leczyć swego właściciela i wypowiadać swoje zdanie na różne tematy.
Ślepa groza
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości:
- Powoduje ślepotę
- 2-8 obrażeń od kwasu
- Obrażenia: 1-2, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 5
- Waga: 4
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia u Kowala
Jeżeli wekierą tą dosięgnąć przeciwnika z należytą siłą, kropelki kwasu przenikną przez gąbczastą powierzchnię broni i utkwią w jego ciele. Za sprawą tego kwasu, wróg może doświadczyć chwilowego oślepienia, co w poważnym stopniu ułatwi pokonanie go.
Śmierć Żądzy
- Mogą używać: Wojownicy (Grabarze)
- Właściwości:
- +2 do obrażeń obuchowych
- Powoduje ogłuszenie
- Obrażenia: 2-7, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 5
- Waga: 11
- Miejsce: Północno wschodnia część Ula, do kupienia u Emorika w Karczmie „Proch do prochu” po dołączeniu do Grabarzy
Z wekiery tej zwykli korzystać Grabarze, chcąc mieć pewność, że potraktowaną tym orężem istotę definitywnie opuszczą wszelkie żądze.
Wekiera
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 2-8, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 7
- Waga: 12
- Miejsce: ---
Wydaje się, że to po prostu najzwyklejsza w świecie wekiera. Jeżeli trafi w sprawne ręce, może być potężną bronią i rozdawać przeciwnikom tęgie razy.
Wekiera Baatezu
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 3-9, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: +1
- Szybkość: 6
- Waga: 10
- Miejsce: Labirynty Myśli, Więzienie
Surowcem, służącym do wyrobu tej broni, są rudy występujące tylko na pustkowiach Avernusa. Z rud tych baatezu wytwarzają metal zwany Zieloną Stalą Baatoriańską. Oręż wyrabiany z Zielonej Stali Baatoriańskiej jest lżejszy i mocniejszy niż broń wykuwana ze zwykłej stali i zazwyczaj też jego użycie pociąga za sobą znacznie większe zniszczenia i obrażenia. Chociaż dla potrzeb Wojen Krwi broń taką produkowano w ogromnych ilościach, generalnie, poza Sferą Baator, niełatwo ją zdobyć.
Żelazny łom
- Mogą używać: Wojownicy i Złodzieje
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 4
- Waga: 3
- Miejsce: ---
Ten żelazny łom może być używany do wyłamywania drzwi, skrzyń, a nawet rozwierania siłą opornych kości żebrowych. Nieźle się też sprawdza w roli pałki, kiedy nie ma czasu na subtelności.
UWAGA: Aby wyważyć drzwi lub wieko skrzyni za pomocą łomu, wybierz go jako broń, a następnie "zaatakuj" drzwi lub skrzynię. Choć to właśnie łom przeznaczony jest do takiego wykorzystania, można próbować wyłamać wieko lub drzwi za pomocą *dowolnej* broni, a nawet pięści.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz