Spis treści
Trelon
Fabularnie
"Normalnie pomyślałbyś, że żuki to małe stworzonka, które możesz rozgnieść butem. Nie przypisywałbyś im inteligencji. A na pewno nie przypisywałbyś im sadystycznych skłonności. Przynajmniej do chwili, gdy zobaczyłeś trelony. Te syczące, przypominające żuki potwory żyją w ciemności i cechuje je wyraźne upodobanie do bólu. Są chyba pomiotem istoty ze Sfer Niższych, gdyż są ewidentnie złe."
Trelony w "Planescape: Torment" spotykamy dopiero w Podziemiach Klątwy, ale towarzyszą nam za to aż do Tartaru. Mogą nawet pomagać w liczbie trzech bądź sześciu Triasowi podczas walki z nim. Wbrew temu, co mówi opis z gry, bardziej przypominają potomków zmutowanych skorpionów czy Edwarda Nożycorękiego niż żuków. Stworzenia te są najprawdopodobniej dziełem Wychowawcy, potężnego czarnoksiężnika urzędującego ongiś w Sferze Łupków.
Trelony mają niezłą klasę pancerza i są bardzo odporne na magię. Nie mniej jednak na tym etapie gry mało kto może ci zagrozić. Kilka pchnięć sztyletem bądź zwyczajne rzucenie się na nie powinno szybko załatwić sprawę. Jeżeli jednak jesteś mocno ranny, uważaj, gdyż potwory te podróżują w sporych grupach.
Mechanicznie
Rasa | Trelon |
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Neutralny |
Frakcja | Brak |
Klasa | Brak |
Poziom | 0 |
PŻ | 55/55 |
XP | 2500 |
Cechy | |
Siła | 9 |
Inteligencja | 9 |
Zręczność | 9 |
Mądrość | 9 |
Kondycja | 9 |
Charyzma | 9 |
Szczęście | 0 |
Klasa pancerza | |
Bazowa | 3 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 11 |
Przeciwko berłom/laskom/różdżkom | 13 |
Przeciwko petryfikacji/polimorfii | 12 |
Przeciwko zionięciu | 14 |
Przeciwko czarom | 14 |
Odporności | |
Na ogień | 0 |
Na zimno | 0 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 80 |
Na magiczny ogień | 0 |
Na magiczne zimno | 0 |
Na obrażenia sieczne | 25 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 25 |
Na obrażenia od pocisków | 0 |
TraK0 | 11 |
Ilość ataków na rundę | 2 |
Bronie/Specjalne zdolności
- Niewidzialny Sztylet: 3-18 kłute
Przedmioty
- Losowy łup (średniej jakości)
Trelon z Popiołów Pabulum
Fabularnie
U Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników możesz kupić przedmiot zwany Popiołami Pabulum. Daje ci on możliwość wezwania trzech trelonów, które będą walczyły u twego boku. Jak widać poniżej w mechanicznym zestawieniu, mają one inne statystyki niż ich dzicy bracia z Klątwy. Niestety, są one z niewiadomego względu niepomiernie gorsze. Wyższa klasa pancerza, brak odporności na magię czy dużo słabsze obrażenia. Nadrabiają jedynie kilkoma punkcikami w cechach. Nie mniej jednak zawsze jest to jakaś pomoc w trudnych momentach.
Boli jeszcze to, że jeżeli chciałbyś przyzwać je jedynie dla doświadczenia, za zabójstwo ich dostaniesz żałosne 120 punktów i przy odrobinie szczęścia jakieś śmieci jako łup. Popioły Pabulum to ciekawy fabularnie przedmiot, jednak kompletnie nieprzydatny do gry mechanicznej. Szczególnie, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że ta cherlawa trójka z jakiegoś powodu nienawidzi magów i dlatego też nie mogą oni używać tego przedmiotu...
Te Popioły to wszystko, co pozostało ze szkoły iluzjonistów zwanej Pabulum. Jak można wyczytać w ich zapiskach podróżniczych, iluzjoniści udali się do Sfery Łupków w poszukiwaniu zaginionych dzieł Wychowawcy. Mieli szczęście (czy też raczej nieszczęście) w swoich poszukiwaniach, bowiem rychło natknęli się jedno z zaginionych dzieł czarnoksiężnika – ul niegodziwych stworzonek nazywanych trelonami. Kilka dni później para zwiadowców z rasy bariaurów odnalazła szczątki iluzjonistów. Spalono je wkrótce na stosie dla upamiętnienia głupoty poszukiwaczy magii.
Aby wyzwolić moc kryjącą się w tych popiołach, wystarczy tylko poruszyć popioły palcem wskazującym lewej ręki, a następnie wziąć szczyptę popiołów i cisnąć je w powietrze okrężnym ruchem. Powiada się, że specyficzny zapach zwęglonych doczesnych szczątków nieszczęsnych magów przywabi trelony i odda je pod rozkazy posiadacza popiołów.
Mechanicznie
Rasa | Trelon |
Płeć | Mężczyzna |
Charakter | Neutralny |
Frakcja | Brak |
Klasa | Brak |
Poziom | 0 |
PŻ | 49/49 |
XP | 120 |
Cechy | |
Siła | 13 |
Inteligencja | 9 |
Zręczność | 10 |
Mądrość | 9 |
Kondycja | 12 |
Charyzma | 9 |
Szczęście | 0 |
Klasa pancerza | |
Bazowa | 8 |
Przeciwko broniom obuchowym | 0 |
Przeciwko pociskom | 0 |
Przeciwko broniom kłującym | 0 |
Przeciwko broniom siecznym | 0 |
Rzuty obronne | |
Przeciwko śmierci | 13 |
Przeciwko berłom/laskom/różdżkom | 15 |
Przeciwko petryfikacji/polimorfii | 14 |
Przeciwko zionięciu | 16 |
Przeciwko czarom | 16 |
Odporności | |
Na ogień | 0 |
Na zimno | 0 |
Na elektryczność | 0 |
Na kwas | 0 |
Na magię | 0 |
Na magiczny ogień | 0 |
Na magiczne zimno | 0 |
Na obrażenia sieczne | 0 |
Na obrażenia kłute | 0 |
Na obrażenia obuchowe | 25 |
Na obrażenia od pocisków | 25 |
TraK0 | 17 |
Ilość ataków na rundę | 2 |
Bronie/Specjalne zdolności
- Niewidzialny Sztylet: 1-8 kłute
Przedmioty
- Losowy łup (niskiej jakości)
Komentarze
Dodaj komentarz