W Kościach Nocy Mistrza Kości Lotara spotkamy (ponownie) szczurołaka Mantuoka. Zabijając go, wpadnie w nasze ręce Grimuar szkodliwych myśli. Jest to bardzo potężny, lecz także złowieszczy przedmiot. Dzięki niemu możemy otrzymać trzy czary oraz znacznie zbliżyć się do Złego charakteru.
Ta czarna księga zdaje się wydzielać lekki zapach zgnilizny, a jej oprawa jest nieprzyjemna w dotyku – przypomina przypaloną na słońcu ludzką skórę. Zardzewiałe sprzączki na okładce zabezpieczają ją przed przypadkowym otwarciem.
To Grimuar Szkodliwych Myśli, tajemna księga napisana wieki temu w nieznanych celach. Jej zadaniem jest nauczanie śmiertelników o naturze zła. Niektórzy mędrcy przestrzegają przed jej używaniem, lecz inni do tego namawiają. Powiada się, że może obdarzyć potężnymi magicznymi mocami, jeśli spełni się jej żądania.
Księga może dać ci 16 rad. Co trzecia zbliży cię do Złego charakteru, czyli łącznie stanie się to czterokrotnie.
Pierwsze żądanie jest naprawdę niewinne. Musisz ofiarować jej kroplę swojej krwi... Czemu nie? Dostaniesz w zamian Zwój Ociemniałości.
- Umożliwia rzucenie zaklęcia "Ociemniałość"
- Umożliwia przepisanie zaklęcia "Ociemniałość" do Księgi czarów
- Poziom: 1 / Czarodziej
- Zasięg: 30 metrów + 10 metrów na poziom
- Czas działania: 60 sekund
- Szybkość: 1
- Obszar działania: 1 istota
- Rzut obronny: Neguje
- Waga: 0
- Może być używany jedynie przez Magów
Jakże kruche jest ciało, które polegać musi na zmyśle wzroku! Kiedy oczy przestają widzieć, trudniej jest sięgnąć przeciwnika, a łatwo można stać się ofiarą jego ataków.
Jeżeli istota, która jest celem tego czaru, nie zdoła wykonać rzutu obronnego, zaklęcie sprowadzi na nią ślepotę, modyfikując jej rzut na atak o -4 oraz dając +4 do rzutu na atak dla jej przeciwników.
Kolejne zadanie polega na sprzedaniu jednego z towarzyszy w niewolę. Możesz zrobić to u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników. Sprzedać możesz jedynie Mortego, Dak'kona i Nordoma. Możesz próbować z Anną, ale zanim dojdzie do transakcji, dziewczyna rzuci się na ciebie. W zamian dostaniesz Zwój Pocałunku węża.
- Umożliwia rzucenie zaklęcia "Pocałunek węża"
- Umożliwia przepisanie zaklęcia "Pocałunek węża" do Księgi czarów
- Poziom: 2 / Czarodziej
- Zasięg: 50 metrów
- Czas działania: 5 sekund na każde 3 poziomy
- Szybkość: 6
- Obszar działania: 1 istota
- Rzut obronny: Brak
- Waga: 0
- Może być używany jedynie przez Magów
Mówi się, że pocałunek węża potrafi oparzyć nawet najbardziej przerażającego z biesów. Czar ten wytwarza trujący pocisk, który uderza we wroga i zalewa go żrącym, zielonym kwasem. Jeżeli osoba rzucająca ma odpowiednie zdolności, to może sprawić, że zaklęcie będzie trwało przez dłuższy czas, wżerając się w skórę przeciwnika.
Osoba rzucając czar wybiera dowolny cel znajdujący się w odległości maksymalnie 50 metrów, a "Pocałunek Węża" zada od 2 do 8 punktów żrących obrażeń. Co każde trzy poziomy maga, działanie kwasu będzie utrzymywało się o 5 sekund dłużej, powodując kolejne 2-8 punktów żrących obrażeń.
Ostatnie zadanie polega na zabiciu swojego towarzysza bez udziału czarów. Tym razem możesz zabić kogo chcesz. Cóż za problem? Przecież później możesz ich wskrzesić. W zamian dostaniesz Zwój Słowa mocy, Giń.
- Umożliwia rzucenie zaklęcia "Słowo mocy, Giń"
- Umożliwia przepisanie zaklęcia "Słowo mocy, Giń" do Księgi czarów
- Poziom: 9 / Czarodziej
- Zasięg: 5 metrów na 2 poziomy
- Czas działania: Natychmiastowy
- Szybkość: 1
- Obszar działania: Promień 3 metrów
- Rzut obronny: Brak
- Waga: 0
- Może być używany jedynie przez Magów
Za sprawą jednego jedynego słowa, energia życiowa zamiera.
Z chwilą wypowiedzenia formuły czaru jedna istota dowolnego rodzaju, znajdująca się w jego zasięgu, zostanie natychmiast zgładzona. Zaklęcie to jest zdolne zabić każdą istotę, która liczy sobie maksymalnie 120 punktów życia, bez możliwości zastosowania Rzutu Obronnego.
Po wszystkim księga będzie milczała. Doskonała okazja, aby zarobić nieco brzdęku i sprzedać ją w pierwszym lepszym sklepie.
Komentarze
Dodaj komentarz