Grimuar szkodliwych myśli

W Kościach Nocy Mistrza Kości Lotara spotkamy (ponownie) szczurołaka Mantuoka. Zabijając go, wpadnie w nasze ręce Grimuar szkodliwych myśli. Jest to bardzo potężny, lecz także złowieszczy przedmiot. Dzięki niemu możemy otrzymać trzy czary oraz znacznie zbliżyć się do Złego charakteru.

grimuar szkodliwych myśli
GRIMUAR SZKODLIWYCH MYŚLI
Waga: 2

Ta czarna księga zdaje się wydzielać lekki zapach zgnilizny, a jej oprawa jest nieprzyjemna w dotyku – przypomina przypaloną na słońcu ludzką skórę. Zardzewiałe sprzączki na okładce zabezpieczają ją przed przypadkowym otwarciem.

To Grimuar Szkodliwych Myśli, tajemna księga napisana wieki temu w nieznanych celach. Jej zadaniem jest nauczanie śmiertelników o naturze zła. Niektórzy mędrcy przestrzegają przed jej używaniem, lecz inni do tego namawiają. Powiada się, że może obdarzyć potężnymi magicznymi mocami, jeśli spełni się jej żądania.


Księga może dać ci 16 rad. Co trzecia zbliży cię do Złego charakteru, czyli łącznie stanie się to czterokrotnie.

Pierwsze żądanie jest naprawdę niewinne. Musisz ofiarować jej kroplę swojej krwi... Czemu nie? Dostaniesz w zamian Zwój Ociemniałości.

grimuar szkodliwych myśli, zwój ociemniałości
ZWÓJ OCIEMNIAŁOŚCI

Umożliwia rzucenie zaklęcia "Ociemniałość"
Umożliwia przepisanie zaklęcia "Ociemniałość" do Księgi czarów
Poziom: 1 / Czarodziej
Zasięg: 30 metrów + 10 metrów na poziom
Czas działania: 60 sekund
Szybkość: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: Neguje
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Magów

Jakże kruche jest ciało, które polegać musi na zmyśle wzroku! Kiedy oczy przestają widzieć, trudniej jest sięgnąć przeciwnika, a łatwo można stać się ofiarą jego ataków.

Jeżeli istota, która jest celem tego czaru, nie zdoła wykonać rzutu obronnego, zaklęcie sprowadzi na nią ślepotę, modyfikując jej rzut na atak o -4 oraz dając +4 do rzutu na atak dla jej przeciwników.


Kolejne zadanie polega na sprzedaniu jednego z towarzyszy w niewolę. Możesz zrobić to u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników. Sprzedać możesz jedynie Mortego, Dak'kona i Nordoma. Możesz próbować z Anną, ale zanim dojdzie do transakcji, dziewczyna rzuci się na ciebie. W zamian dostaniesz Zwój Pocałunku węża.

grimuar szkodliwych myśli, zwój pocałunku węża
ZWÓJ POCAŁUNKU WĘŻA

Umożliwia rzucenie zaklęcia "Pocałunek węża"
Umożliwia przepisanie zaklęcia "Pocałunek węża" do Księgi czarów
Poziom: 2 / Czarodziej
Zasięg: 50 metrów
Czas działania: 5 sekund na każde 3 poziomy
Szybkość: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: Brak
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Magów

Mówi się, że pocałunek węża potrafi oparzyć nawet najbardziej przerażającego z biesów. Czar ten wytwarza trujący pocisk, który uderza we wroga i zalewa go żrącym, zielonym kwasem. Jeżeli osoba rzucająca ma odpowiednie zdolności, to może sprawić, że zaklęcie będzie trwało przez dłuższy czas, wżerając się w skórę przeciwnika.

Osoba rzucając czar wybiera dowolny cel znajdujący się w odległości maksymalnie 50 metrów, a "Pocałunek Węża" zada od 2 do 8 punktów żrących obrażeń. Co każde trzy poziomy maga, działanie kwasu będzie utrzymywało się o 5 sekund dłużej, powodując kolejne 2-8 punktów żrących obrażeń.


Ostatnie zadanie polega na zabiciu swojego towarzysza bez udziału czarów. Tym razem możesz zabić kogo chcesz. Cóż za problem? Przecież później możesz ich wskrzesić. W zamian dostaniesz Zwój Słowa mocy, Giń.

grimuar szkodliwych myśli, zwój słowa mocy, giń
ZWÓJ SŁOWA MOCY, GIŃ

Umożliwia rzucenie zaklęcia "Słowo mocy, Giń"
Umożliwia przepisanie zaklęcia "Słowo mocy, Giń" do Księgi czarów
Poziom: 9 / Czarodziej
Zasięg: 5 metrów na 2 poziomy
Czas działania: Natychmiastowy
Szybkość: 1
Obszar działania: Promień 3 metrów
Rzut obronny: Brak
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Magów

Za sprawą jednego jedynego słowa, energia życiowa zamiera.

Z chwilą wypowiedzenia formuły czaru jedna istota dowolnego rodzaju, znajdująca się w jego zasięgu, zostanie natychmiast zgładzona. Zaklęcie to jest zdolne zabić każdą istotę, która liczy sobie maksymalnie 120 punktów życia, bez możliwości zastosowania Rzutu Obronnego.


Po wszystkim księga będzie milczała. Doskonała okazja, aby zarobić nieco brzdęku i sprzedać ją w pierwszym lepszym sklepie.

Komentarze

0
Gość_Karaji* ·
czy po sprzedaniu można odkupić niewolnika?
0
·
Nie, nie można. Raz sprzedany, odchodzi od ciebie na zawsze.
0
Gość_Draco* ·
bzdura, po jakimś (dłuższym) czasie można go wykupić (przynajmniej z Dak'kon'em to wychodzi)
0
·
Serio? To pokaż screena dialogu. Bo jakby cię nie przekonywały słowa Vrisziki, że niewolnika już nie zobaczysz, to podpowiem ci, że w nie ma takiej linii dialogowej w Infinity Explorerze.
0
Gość_* ·
Ok, specjalnie to zrobię i zaczekam - ostatni raz grałem z 2 lata temu i o ile dobrze pamiętam to Gith po prostu tam stoi po jakimś czasie i można go normalnie przyłączyć do drużyny, ale szczegółów już nie pamiętam, jeśli nie tam to byc moze w gospodzie, musze zagrac i sie przekonac, bo nie pamietam dokladnie
0
Gość_* ·
A więc sprawdziłem to i jest jak mówiłem: po 13 dniach w grze, Dak'kon stoi w sklepie Vrisziki i można go normalnie przyłączyć do drużyny. Nie wiem czy czas upływający w grze ma na to wpływ, czy ilość wykonanych zadań - nie wiem. Upłynęło 13 dni, do tego wykonałem questy z solucji zaczynające się od adwokata konczac przed wejsciem do labiryntu modronów, w trakcie tej rozgrywki charakter się nie zmienił, jedynie przynależność do frakcji + kilka poziomów. Także myślę, że głównie czas ma na to wpływ, więc wystarczy moim zdaniem przeczekać (np odpoczywając co chwilę) kilkanaście dni i powinno się udać, aczkolwiek sprawdzać mi się nie chce.
0
·
Na pewno nie ma na to wpływu czas gry: właśnie przeczekałem te 13 dni (nie przez odpoczynek, tylko przez ciągłe przechodzenie z jednej lokacji do drugiej, ale to chyba nie ma znaczenia) i nic. Jeśli w ogóle czas tu ma grać rolę, to może czas rzeczywisty (dzień czasu gry to ok. 2h czasu rzeczywistego) - i może to po określonym czasie grania Dak'kon się znów pojawi... Ale teraz nie chce mi się tego testować.
0
·
Hmm... Ciekawe rzeczy piszesz, Draco, a więc jestem ci winien przeprosiny. Aczkolwiek, wygląda mi to bardziej na bug, niż zamierzony zabieg twórców. I póki ktoś inny nie sprawdzi, nie wiemy, czy występuje tylko u ciebie, czy też u większości.
0
Gość_* ·
Medivh no tak, ja też myślę, że to jakiś bug, co do działania, to szczegółów nie znam, wiem tylko, że odkąd gram (a gram od wydania i przechodzilem tę grę wiele razy) zawsze sprzedawalem Dak'kona i zawsze po jakimś czasie można było go przyłączyć, 13 dni zajelo akurat tym razem, nie wydaje mi sie zeby to byla reguła, a być może bug, możliwe że jakiś wykonany quest powoduje tego buga, ciężko stwierdzić, ważne że działa :-P i zawsze mi działało, wersja gry chyba nie ma znaczenia, grałem na złotej i srebrnej edycji, wersjach 4-płytowych, a teraz gram na 2-płytowej wersji z Nowej Extra Klasyki i za każdym razem działało, także radzę po prsotu wypróbować
0
·
A grasz z PLPatchem Khrona? I działa to tylko na Dak'kona czy na innych sprzedanych kompanów również?
0
Gość_* ·
gram bez patcha, a sprawdzałem tylko na Dak'konie, także nie wiem czy działa na innych

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...