Zerthowe ostrze Dak'kona

Wraz z przyłączeniem do drużyny Dak'kona w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem", otrzymujemy dostęp do jego broni – Zerthowego ostrza Dak'kona, którego tylko on może używać.

zerthowe ostrze dak'kona
MIECZ ZERTH DAK'KONA

Obrażenia: 2-9, sieczne
Specjalne właściwości:
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
TraK0: +1
Szybkość: 7
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

W ojczystej Sferze githzerai, zwanej Limbo, materia stała należy do rzadkości. Limbo samo w sobie jest lepką masą wszystkich żywiołów i kształtować ją w formy stałe można jedynie siłą woli.

"Karach" to substancja, która może być kształtowana siłą woli. Miecz Dak'kona jest właśnie stworzony z tej substancji; jedynie dyscyplina umysłowa i koncentracja Dak'kona utrzymują integralność broni. Dak'kon może kształtować miecz odpowiednio do swoich umiejętności, zmieniając jego długość i ostrość. Przypuszczalnie, kiedy osiągnie wyższy poziom, będzie mógł manipulować kształt na wiele nowych sposobów.

Trudno ustalić, czy wszystkie githzerai zerth mają taki oręż. Z pewnością broń, której integralność zależy od stałości umysłu jej posiadacza, jest zastrzeżona tylko dla tych, którzy nauczyli się perfekcyjnie panować nad swoim umysłem i ciałem.

Miecz ten wydaje się odgrywać bardzo duże znaczenie w religii wyznawanej przez Dak'kona. Wzdłuż rękojeści miecza Dak'kon zwykł zawijać karty pergaminu, zapewne pełne świętych nauk czcicieli Zerthimona.


Co ciekawe, miecz ten ma możliwość samoistnego ulepszenia w zależności od dwóch czynników: poziomu Dak'kona na ścieżce wojownika oraz jego morale, zależnego od sposobu jego traktowania. Poniżej znajdziecie tabelkę z dokładną wartością niezbędnego morale dla danej wersji ostrza oraz jego statystyki na poszczególnych poziomach.

Morale Rodzaj ostrza Obrazek
Zmiany w opisie
Mniej niż 6 Bratobójca zerthowe ostrze dak'kona

Dak'kon musi w istocie wielce cierpieć, bo jego ostrze z karachu przybrało barwę śmiertelnej czerni, oddając dokładnie barwę oczu Dak'kona. Miecz wydłużył się, wyostrzył, a na jego krawędziach pojawiły się delikatne wyszczerbienia niczym zęby.

6-14 Łańcuchowe Ostrze zerthowe ostrze dak'kona

Brak

Powyżej 14 Zmienne Ostrze zerthowe ostrze dak'kona

Jeżeli więc tak się dzieje, to umysł Dak'kona musi być w istocie niezwykle czysty, bo jego broń przybrała blask olśniewającego srebra. Masz wrażenie, że od czasu, kiedy oglądałeś go ostatnim razem, miecz znacznie wydłużył się i zatracił swój dawny, osobliwy pobłysk. Jego krawędzie mają grubość najcieńszego arkusza pergaminu, ale chociaż taki wygląd powinien budzić lekceważenie, czujesz, że jedno drgnięcie tego ostrza rozpłatałoby najgrubszy pancerz.

Dak'kon na poziomie 4 wojownika

Bratobójca

Obrażenia: 3-10, sieczne
Umagicznienie: +1
Specjalne właściwości:
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
TraK0: +1
Szybkość: 7
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Łańcuchowe Ostrze

Obrażenia: 2-9, sieczne
Umagicznienie: +1
Specjalne właściwości:
  • +1 do klasy pancerza
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
TraK0: +1
Szybkość: 7
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Zmienne Ostrze

Obrażenia: 4-9, sieczne
Umagicznienie: +1
Specjalne właściwości:
  • +1 do klasy pancerza
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
TraK0: +1
Szybkość: 7
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Dak'kon na poziomie 7 wojownika

Bratobójca

Obrażenia: 4-16, sieczne
Umagicznienie: +2
Specjalne właściwości:
  • +1 do Klasy Pancerza
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
TraK0: +2
Szybkość: 6
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Łańcuchowe Ostrze

Obrażenia: 3-12, sieczne
Umagicznienie: +2
Specjalne właściwości:
  • +4 do klasy pancerza
  • Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów z 1 poziomu maga
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2 poziomu maga
TraK0: +2
Szybkość: 6
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Zmienne Ostrze

Obrażenia: 3-12, sieczne
Umagicznienie: +2
Specjalne właściwości:
  • +2 do klasy pancerza
  • Umożliwia zapamiętanie dwa razy więcej czarów z 1 poziomu maga
  • Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2 poziomu maga
TraK0: +2
Szybkość: 6
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Dak'kon na poziomie 10 wojownika

Bratobójca

Obrażenia: 6-24, sieczne
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
  • +2 do klasy pancerza
  • Podwaja liczbę zapamiętywanych czarów z 1 poziomu maga
TraK0: +3
Szybkość: 6
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Łańcuchowe Ostrze

Obrażenia: 5-20, sieczne
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
  • +6 do klasy pancerza
  • Podwaja możliwości zapamiętywania wszystkich czarów z 1 poziomu maga
  • Podwaja możliwości zapamiętywania wszystkich czarów z 2 poziomu maga
TraK0: +3
Szybkość: 5
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

Zmienne Ostrze

Obrażenia: 5-20, sieczne
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
  • +3 do klasy pancerza
  • Podwaja możliwości zapamiętywania wszystkich czarów z 1 poziomu maga
  • Podwaja możliwości zapamiętywania wszystkich czarów z 2 poziomu maga
  • Umożliwia zapamiętywanie 1 dodatkowego czaru z 3 poziomu maga
TraK0: +3
Szybkość: 6
Waga: 5
Biegłość: Bronie sieczne

W Planescape raczej nie opłaca się zbytnio rozpieszczać Dak'kona. Na najwyższym morale i 10 poziomie wojownika tracimy bonus +6 do KP na rzecz +3 do KP i jednego dodatkowego czaru z poziomu 3 maga, co jest na pewno rzeczą nieprzemyślaną ze strony twórców gry. Średnie morale oferują najprzystępniejszą konfigurację ostrza.

Komentarze

0
Gość_Bahzell* ·
Na logikę, cytując samego Dak'kona - "równowaga we wszystkim".
Nie uważam, by to był błąd, że Dak'kon najlepszy miecz ma na średnim morale - raczej zgodny z doktryną Zerthimona zabieg. Hm?
0
·
Logiczne

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...