Topory

7 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną broń, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.

topory Berdysz

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 2-7, sieczne
  • Umagicznienie: ---
  • TraK0: -1
  • Szybkość: 10
  • Waga: 10
  • Miejsce: ---

Ten wielki topór ma żeleźce w kształcie półksiężyca. Chociaż broń ta robi deprymujące wrażenie, to służy raczej do ozdoby niż do walki. Jest wyjątkowo ciężka, ale słabo wyważona. Ostrze jest tępe i przeżarte rdzą. Pomimo trudności, jaką sprawia posługiwanie się tą bronią, długie stylisko pozwala władającemu na zadanie ciosu z dużą siłą.

topory Błazeński topór

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ???
  • Obrażenia: 1-2, sieczne
  • Umagicznienie: ???
  • TraK0: ???
  • Szybkość: 3
  • Waga: 2
  • Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, jedna z szafek u Kowala

Osoba, która stworzyła ten topór, była albo skończonym szaleńcem, albo skończonym geniuszem. Tylko najbieglejszy z kowali potrafiłby wykuć oręż z Materii Chaosu, najbardziej niestałego i najbardziej nieprzewidywalnego surowca we wszystkich Sferach.

O toporze tym krążą w całym sferycznym wieloświecie tysięczne plotki i opowieści. Mówi się o tym, że zwykli ludzie, ledwie tknąwszy tego cudownego oręża, przeobrażali się w bohaterów i zwyciężali potwory o niebywałej mocy, a wkrótce potem w najzwyklejszych okolicznościach ginęli okrutną śmiercią. Oto wspomnienia o kilku z nich:

Zaknar zwany Prostym – jednym machnięciem topora położył trupem wielkiego żarłacza. Zginął od kamiennej lawiny na pustkowiach Taboru.

Garkon zwany Prawym – Zabity za sprawą dziwnego wyładowania energii, kiedy toczył walkę z czaszkoszczurem.

Kannas zwany Prawym – Z zawodu kupiec. Pogrzebany żywcem, kiedy kamienna ściana, na której wisiał topór, runęła i przykryła go swoimi gruzami.

Kvry Matterson – pacholę, liczące sobie zaledwie dziewięć wiosen. Z pomocą tego topora potrafiło nie tylko odstraszyć rozbójnicze stado ognistych nietoperzy, ale nawet zgładzić dwa z nich.

Listę takich tragedii i wyczynów można ciągnąć właściwie bez końca.

topory "Dar nienawiści"

  • Mogą używać: Wojownicy (Neutralni lub Źli)
  • Właściwości:
    • Powoduje szał bojowy
    • Przeklęty
  • Obrażenia: 3-13, sieczne
  • Umagicznienie: +1
  • TraK0: +1
  • Szybkość: 7
  • Waga: 7
  • Miejsce: Krainy Zewnętrzne, Fhjull w Domu Fhjulla

W annałach historii sfer nie stwierdzono dokładnie, kiedy stworzono "Dar Nienawiści", ale wygląda na to, że krwawy szlak znaczący jego obecność w sferach, doporowadził go w końcu do ciebie.

Topór istnieje po to, by wywoływać uczucie nienawiści i sprawia, że jego właściciel wpada we wściekłą furię. W czasie walki ożywają czaszki przy stylisku, a zęby na głowicy topora (pozostałości po ofiarach, wchłonięte przez ostrze) wysuwają się do przodu, szarpiąc i kąsając przeciwników przy każdym ciosie.

Kiedy "Dar Nienawiści" zostanie użyty, nie będzie go można upuścić aż do chwili usunięcia klątwy.

topory Kat niewiniątek

  • Mogą używać: Wojownicy (Neutralni lub Źli)
  • Właściwości:
    • Przenosi PŻ z przeciwnika na właściciela topora
    • +2 do obrażeń ciętych
  • Obrażenia: 3-10, sieczne
  • Umagicznienie: +2
  • TraK0: +2
  • Szybkość: 6
  • Waga: 4
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli jesteś Wojownikiem i zamordowałeś co najmniej 30 niewinnych osób

Ten gigantyczny, podobny do topora tasak nazwany został "na cześć" niejakiego Oswella Brecka, rzeźnika, który niegdyś świadczył swe usługi Urzędniczej Dzielnicy w Sigil. Krążyła między ludem śpiewka, że któregoś dnia ten dobroduszny i ogólnie szanowany obywatel nagle oszalał i rzucił się w krwawą i opętańczą podróż przez ulice dzielnicy. Szalał tam z tasakiem w dłoni przez dziesięć dni i dziesięć nocy, mordując każdego napotkanego mężczyznę, kobietę i dziecko. Kres tym jatkom położyła dopiero osobista interwencja Pani Bólu. Plotka głosi, że Oswell zmarł wkrótce potem na skutek osobliwej choroby, która od dłuższego czasu z wolna pustoszyła jego ciało. Miała to być ta sama choroba, która wcześniej odebrała mu rozum i pchnęła go na drogę bezsensownych i makabrycznych mordów.

Pochodzenie tego narzędzia rzezi jest nieustalone. Nie zmienia to faktu, że wielu rozmaitych czarodziejów i mędrców badało Kata Niewiniątek i próbowało w jakiś sposób określić jego magiczne właściwości. Wydaje się, że tasak ten niejako żywi się krwią i śmiercią swoich ofiar, pochłaniając ich istnienia i przekazując ich cząstki właścicielowi topora.

topory "Kruszyciel serc"

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: 1-6 obrażeń od elektryczności
  • Obrażenia: 3-10, sieczne
  • Umagicznienie: +3
  • TraK0: +2
  • Szybkość: 6
  • Waga: 4
  • Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, Agril-Szanak w Spichlerzu, gdy go uwolnisz

Jedna kropla krwi posiadacza topora, nałożona w miejsce, gdzie stylisko zbiega się z głowicą, wystarczy, aby przebudzić "Kruszyciela Serc". Po przyłożeniu, krew rozchodzi się po ostrzu i głowicy, nadając im posępny czerwony blask. Poświata topora pulsuje w rytm uderzeń serca dzierżącego broń.

"Kruszyciel Serc" to potężna broń, niezależnie od tego, kogo obrałeś za cel, zdolna do przebijania się przez każdą obronę. Topór zadaje dodatkowe obrażenia przeciwnikom, w których żyłach krąży krew (własna bądź cudza – wampiry bądźcie czujne), jako że każdy cios miażdży serce, niezależnie od miejsca, w które trafiłeś.

topory "Objawienie"

  • Mogą używać: Wojownicy (Bogowcy)
  • Właściwości:
    • +2 do obrażeń siecznych
    • +1 do charyzmy
    • +1 do klasy pancerza
  • Obrażenia: 3-10, sieczne
  • Umagicznienie: +2
  • TraK0: +2
  • Szybkość: 4
  • Waga: 4
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Keldora w Wielkiej Kuźni po dołączeniu do Bogowców

"Objawienie" to jedna z najświetniejszych broni wykonanych w Wielkiej Kuźni, siedzibie Wyznawców Źródła. To jedna z trójcy broni zwanej "Triadą Prób", obejmującej jeszcze młot zwany "Rozumem" oraz sztylet zwany "Oświeceniem". Na ostrzu topora wyryty jest symbol frakcji, a jego krawędzie są tak ostre, że bez trudu rozszczepiły wzdłuż włos. Masz zaszczyt być pierwszym właścicielem tego oręża.

topory "Ostrze zapomnienia"

  • Mogą używać: Wojownicy (Neutralni lub Źli)
  • Właściwości:
    • 1-6 obrażeń od chłodu
    • +50% do odporności na chłód
    • +25% do odporności na magiczny chłód
  • Obrażenia: 2-9, sieczne
  • Umagicznienie: +2
  • TraK0: +1
  • Szybkość: 8
  • Waga: 10
  • Miejsce: Tartar, biurko na trzecim piętrze Budynku Administracji

Kiedy zostaną przebudzone moce topora, a jego nazwa będzie znajoma, "Ostrze Zapomnienia" przybierze całkowicie czarny kolor... Początkowo jedynie trzonek ma hebanowy odcień, ale już po chwili cała głowica jest całkowicie czarna. Chłód, który promieniuje od topora, jest teraz znacznie bardziej odczuwalny. Bolesne jest samo trzymanie go przez dłuższą chwilę.

Za każdym razem, kiedy "Ostrze Zapomnienia" uderzy w cel, zadaje niszczące obrażenia... Każdy zadany cios powoduje rozpad ciała wokół rany, co prowadzi do jej powiększenia.

Przypuszcza się, że w toporze jakimś sposobem osadzono Kulę Unicestwienia, ale jeszcze raz – to tylko spekulacje. Wszystko jest jednak możliwe w nieskończoności sfer.

topory Oślepiacz

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości:
    • +2 do klasy pancerza
    • Odporność na ślepotę
  • Obrażenia: 2-9, sieczne
  • Umagicznienie: +1
  • TraK0: +1
  • Szybkość: 6
  • Waga: 4
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 12 poziom Wojownikiem

Ten wspaniały topór, znany jako "Oślepiacz", jest naprawdę bronią godną najwyższego podziwu. Legenda głosi, że stworzył go sam Akyzum Yar, mistrz metalurgów starożytnego imperium ze Sfery Pierwotnej Materii. Cesarz, któremu służył Yar, człowiek próżny i niegodziwy, zamówił u niego "oręż o niezrównanej urodzie". Praca zajęła Yarowi okrągły rok, a kiedy stanął przed cesarzem z "Oślepiaczem", okrutny władca tak zachwycił się toporem, że kazał zaraz uśmiercić genialnego zbrojmistrza tak, aby nigdy już nie mógł stworzyć nic, co mogłoby przewyższyć urodą ten wspaniały topór.

Wykucie topora poprzedziły prowadzone pod czujnym okiem mistrza Yara drobiazgowe przygotowania obejmujące żmudny dobór rud i zaklęć rzemieślniczych. W efekcie powstał nowy metal, niezwykle lekki, trwały i bardzo odblaskowy. Topór nazwano "Oślepiaczem" z powodu zjawiska, jakie zachodziło podczas walki z użyciem tej cudownej broni. Wspaniały topór mianowicie potrafił zgromadzić w swoim ostrzu cząsteczki światła, a potem w trakcie walki nagłym błyskiem oszałamiał i oślepiał przeciwnika, czyniąc go niezwykle łatwym celem ataku. Ponadto posiadacz topora nabywał wraz z nim, w wyniku ubocznego działania magicznych składników oręża, odporność na wszelkiego rodzaju ataki łączące się z oślepieniem przeciwnika.

topory "Sąd Ostateczny"

  • Mogą używać: Vhailor
  • Właściwości:
    • 1-6 obrażeń od ognia
    • Przeklęty
  • Obrażenia: 5-15, sieczne
  • Umagicznienie: +2
  • TraK0: +3
  • Szybkość: 10
  • Waga: 20
  • Miejsce: Standardowa broń Vhailora

Ten archaiczny bojowy topór o dwóch ostrzach przywodzi na myśl topór katowski; jego trzonek został wykuty w kształcie symbolu frakcji Łaskobójców (czerwony smok z rozpostartymi skrzydłami – skrzydła uformowano w ostrza). Topór jest potężny, władanie nim nawet za pomocą dwóch rąk wymaga użycia wielkiej krzepy. Vhailor musi być wyjątkowo silny jak na istotę widomową.

Topór ten jest częścią samego Vhailora, podobnie jak zbroja. Niesie w sobie fragment jego istoty. W rezultacie całkowicie oddany jest sprawiedliwości i nie pozwoli spocząć dzierżącej go osobie tak długo, jak trzeba będzie kogoś "osądzać". Znaczna liczba obrażeń zadawana przez topór jest podwajana, jeśli trafi on w winną lub chaotyczną istotę. Co więcej, topór przelewa część swej mocy w użytkownika, dając mu dodatkową ochronę przed atakami.

Nieznane jest pochodzenie tej broni. Można jednak zaryzykować przypuszczenie, że topór czerpie swą moc z wiary Vhailora. Nie wiadomo, co by się stało, gdyby miał on zginąć po raz drugi.

topory Topór bojowy

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 1-8, sieczne
  • Umagicznienie: ---
  • TraK0: ---
  • Szybkość: 7
  • Waga: 7
  • Miejsce: ---

Ten wielki topór ma dwa ostrza i zakończony jest kolcem. Krawędzie żeleźca są wyjątkowo ostre, a długie stylisko pozwala trzymającemu na wkładanie dużej siły w ciosy.

topory Topór bojowy dobrej jakości

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 2-9, sieczne
  • Umagicznienie: ---
  • TraK0: ---
  • Szybkość: 7
  • Waga: 8
  • Miejsce: ---

Na stylisku i ostrzach topora wyryte są zawiłe runy. Krawędzie żeleźca są ostre niczym brzytwa; wygląda, jakby można się było nim golić, aczkolwiek chyba byś się na to nie odważył, nie wypiwszy przedtem kilku kufli piwa. Stylisko jest wykonane z grabu, owiniętego dokładnie skórą, aby zapewnić lepszy uchwyt.

topory Topór z poroża

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 2-7, sieczne
  • Umagicznienie: ---
  • TraK0: ---
  • Szybkość: 8
  • Waga: 8
  • Miejsce: ---

Kultury prymitywne często używały pozostałości martwych zwierząt jako broni. Są to chyba rogi jakiegoś stworzenia przerobione na swego rodzaju topór bojowy.

topory Wydrążony topór

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 1-8, sieczne
  • Umagicznienie: ---
  • TraK0: ---
  • Szybkość: 3
  • Waga: 5
  • Miejsce: ---

Ten wielki topór ma dwa ostrza i zakończony jest kolcem. Krawędzie żeleźca są wyjątkowo ostre, a długie stylisko pozwala trzymającemu na wkładanie dużej siły w ciosy.

Topór wykonany jest z dziwnego stopu. Jest *lekki* i łatwy we władaniu. Zadaje taką samą liczbę obrażeń co zwykły topór, ale uderza znacznie szybciej.

topory Zaklęty topór bojowy

  • Mogą używać: Wojownicy
  • Właściwości: ---
  • Obrażenia: 2-9, sieczne
  • Umagicznienie: +1
  • TraK0: +1
  • Szybkość: 6
  • Waga: 4
  • Miejsce: ---

Po dokładniejszym zbadaniu topora, okazuje się, że na jego głowicy znajduje się ledwie widoczny, dziwny symbol. Kiedy przejeżdżasz po nim palcem, następuje nagłe wyładowanie, a głowica topora zmienia się na twych oczach w srebrno wyglądający metal.

Topór jest nieprawdopodobnie ostry, wygląda, jakby w razie konieczności mógł przecinać głazy. Symbol, który potarłeś, błyszczy teraz jasno. Zdaje się też, że topór stał się jeszcze lżejszy – tak, że prawie jesteś w stanie dzierżyć go w jednej ręce.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...