wampir_maskarada

Amulety

9 minut czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany amulet, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.

amulety Amulet krwi

  • Waga: 0
  • Właściwości: Leczy 18 PŻ
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza, wnika w krwiobieg postaci i dochodzi do serca.

Podobnie jak w przypadku swego młodszego kuzyna, amuletu skrzepu, amulet ten sprawia, że krew spożywającej go osoby zaczyna szybciej krzepnąć, a rany się zasklepiają. W ten sposób likwidowane są obrażenia odniesione przed jego użyciem. Chociaż początkowy efekt jego działania jest silniejszy od amuletu skrzepu, to spożycie amuletu krwi nie przynosi innych długotrwałych skutków.

amulety Amulet nieskończonego przypomnienia

  • Waga: 0
  • Właściwości: Wiedza podniesiona do 100
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

W trakcie zajęć praktycznych, kilku studentów Magii odkryło sposób na kondensowanie i przechowywanie wiedzy w formie amuletów. Ten jeden amulet zawiera w sobie całość wiedzy pochodzącej z archiwów słynnej na cały wieloświat Charońskiej Szkoły Magów. Niestety działanie tego amuletu jest bardziej niż tymczasowe, albowiem po upływie krótkiej chwili właściciel tego amuletu znowu będzie równie niewiele wiedział, co przedtem.

UWAGA: Amuletu tego można używać dla "identyfikowania" nieznanych przedmiotów. Można tego dokonywać jedynie z menu szybkiego dostępu na planszy głównej. Po wykorzystaniu amuletu, gracz musi przenieść się do ekranu ekwipunku i kliknąć prawym przyciskiem myszy (funkcja "sprawdzanie") przedmiot, który pragnie zidentyfikować. Czar amuletu pozwoli graczowi na identyfikację przedmiotów, które znajdują się w ekwipunku bohatera posługującego się amuletem; przedmioty należące do innych postaci nie mogą być w ten sposób zidentyfikowane. Rezultat działania tego amuletu ma charakter tymczasowy i pośpiech jest tutaj wskazany.

amulety Amulet po trzykroć ślepego

  • Waga: 0
  • Właściwości: Przywołanie zaklęcia: "Ślepota"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Z trzech ogonów czaszkoszczurów spleciono mały amulet. Jednak ogony, pomimo odłączenia od swych właścicieli, od czasu do czasu drgają nerwowo, jak gdyby były czymś zirytowane.

Aby użyć amuletu, osoba rzucająca czar musi wybrać cel w swoim polu widzenia, następnie skupić wzrok na przeciwniku i rozplątać amulet. Przez kilka minut przeciwnik będzie widział jedynie ciemność, przez co stanie się właściwie bezbronny.

amulety Amulet serca

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Leczy 27 PŻ
    • Zmniejsza zmęczenie
    • +10% do odporności na ataki sieczne
    • +20% do odporności na ataki kłute
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza, wnika w krwiobieg postaci i dochodzi do serca.

Amulet serca ma znacznie mocniejsze działanie niż amulety skrzepu i krwi. Natychmiast leczy znaczną liczbę ran, nawet jeśli są to poważne lub krytyczne obrażenia. Poza tym osoba, która go spożyła, otrzyma zastrzyk energii, likwidujący wszelkie oznaki zmęczenia.

amulety Amulet skrzepu

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Leczy 9 PŻ
    • +5% do odporności na ataki sieczne
    • +10% do odporności na ataki kłute
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza i wnika w krwiobieg postaci.

Amulet sprawia, że krew spożywającej go osoby zaczyna szybciej krzepnąć, a rany się zasklepiają. W ten sposób likwidowane są pomniejsze obrażenia odniesione przed spożyciem amuletu. Poza tym tak długo jak działa amulet, krew postaci staje się bardziej "świadoma" powstawania nowych ran (szczególnie jeśli wiążą się one z utratą krwi). Zaczarowana osoba zyskuje większą odporność na sieczne i kłute ataki, ponieważ krew zaczyna krzepnąć już w momencie powstania rany.

amulety Amulet trucizny Kwinta

  • Waga: 1
  • Właściwości: Zneutralizowanie trucizny
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Zakopana Wioska, w śmieciach obok Domu Marty Szwaczki

To naszyjnik wykonany z ostro zakończonych zębów. Po dokładniejszym zbadaniu zauważasz, że każdy z zębów został wydrążony tak, aby można w nim umieścić małą ilość płynu.

Jest to amulet trucizny Kwinta. Używając amuletu można zneutralizować różnego rodzaju trucizny.

amulety Amulet z brudnego szczura

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • +10% do krycia się
    • +5% do kradzieży kieszonkowej
    • -1 do charyzmy
  • Mogą używać: Złodzieje
  • Miejsce: ---

Ten ogon czaszkoszczura jest wyjątkowo ohydny i cuchnie trochę rzygowinami. Ogon jest sztywny jak drut i można go wyginać w różne kształty... Dałoby się z niego zrobić nawet wytrych, gdyby nie to, że jest zbyt gruby.

Gdy amulet zostanie zjedzony, osoba, która to zrobiła, chwilowo stanie się znacznie bardziej zręczna i przebiegła, dzięki czemu będzie miała większe szanse powodzenia w przypadku ukrywania się w cieniu i kradzieży kieszonkowej. Ludzie, którzy będą widzieć tę osobę, zauważą w niej coś podejrzanego, wywierającego złe wrażenie. Ten stan będzie trwał tak długo, jak działać będzie amulet.

amulety Amulet z czaszkoszczura

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • +5% do wykrywania pułapek
    • +5 do wiedzy
    • +1 do inteligencji
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ciało tego czaszkoszczura zostało specjalnie przygotowane: jego wnętrzności zostały wypróżnione, a na ich miejsce wsadzono różnorakie zioła i kawałki papirusu z tajemnymi symbolami.

Kiedy amulet zostanie spożyty, osoba, która to zrobiła, uzyska chwilowe zwiększenie swych zdolności intelektualnych oraz percepcji. Czuje się, jakby patrzyła kilkoma parami oczu i jednocześnie korzystała z kilku umysłów... Uczucie te przez chwilę oszałamia, ale nie ma innych groźnych efektów ubocznych.

amulety Amulet z karalucha

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • +4 do klasy pancerza
    • +2 do klasy pancerza przeciw atakom obuchowym
    • +10% do odporności na ataki obuchowe
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Karaluchy są w Sferach równie pospolite co inne ścierwojady. Chitynowy pancerz tego karalucha został upstrzony farbą i pokryty nikłymi tajemnymi symbolami. Magia zawarta w amulecie zostaje wyzwolona, gdy karakan zostanie zjedzony.

Po połknięciu, osoba, która to zrobiła, zyskuje chwilową ochronę karalucha. Jej skóra twardnieje, stając się tak mocna jak kolczuga. Poza tym zaczarowana osoba otrzymuje dodatkową ochronę przed atakami obuchowymi.

amulety Amulet z kości

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • +2 do klasy pancerza
    • +2 do klasy pancerza przeciw atakom obuchowym
    • +15% do odporności na ataki obuchowe
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ten amulet ze starej kości palcowej został wydrążony, a na jego powierzchni wyryto maleńkie symbole. Aby go użyć, należy przełamać kość na pół.

Po przełamaniu, amulet z kości wzmacnia szkielet posiadacza i chroni przed złamaniami oraz pęknięciami. Amulet poprawia ogólnie klasę pancerza używającej go osoby i daje dodatkową odporność na ataki obuchowe.

amulety Amulet z krwawej muchy (Abiszai)

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Leczy 3 punkty życia
    • Przyspiesza regenerację
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Krwawe muchy to owady, które najprawdopodobniej pochodzą z jednej ze Sfer Niższych. Swoim nienasyconym apetytem przypominają komary. Rój tych much może w kilka minut wyssać całą krew z ludzkiego ciała. Ich żądła są w stanie przebić nawet skórę biesów.

Pomimo swego niezaspokojonego apetytu krwawe muchy wykorzystywane są przez niektórych uzdrowicieli do ściągania chorej krwi z pacjentów. Czasami używa się wręcz całych rojów much do odciągania rzadkich rodzajów krwi. Następnie owady paraliżuje się za pomocą zaklęć oraz różnych substancji i przechowuje do późniejszego wykorzystania.

Ta akurat mucha zawiera w sobie krew pomniejszego biesa, abiszai. Po zjedzeniu takiego owada, osoba, która to zrobiła, zostaje natychmiast uleczona z małej ilości obrażeń oraz otrzymuje zdolność regeneracji przez pewien okres czasu. Jeśli postać już wcześniej miała tę zdolność, szybkość regeneracji ulegnie zwiększeniu.

amulety Amulet z pętli

  • Waga: 0
  • Właściwości: Przywołuje czar: "Wzmocnienie siły"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ten amulet został wykonany z kawałka konopii związanej w pętlę. Jednak choćbyś nie wiem jak długo patrzył, nie możesz pojąć, jak sznur został związany... Wygląda jakby był kilkukrotnie owinięty wokół pętli, a nawet jakby przechodził *przez* siebie.

Jak na ironię, mimo skomplikowania węzła, po pociągnięciu łatwo się rozwiązuje. Osoba, która to zrobi, otrzymuje chwilowy przypływ siły, co pozwala jej zadawać znaczniejsze obrażenia w walce wręcz, a także dźwigać większe ciężary.

amulety Amulet z trupiej muchy

  • Waga: 0
  • Właściwości: Przywołuje czar: "Klątwa roju"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Trupia mucha wygląda, jakby była zamrożona; jest chyba martwa, ale nie możesz być tego pewien. Magia zawarta w amulecie zostaje wyzwolona, gdy owad zostanie zjedzony. Po połknięciu, osoba, która to zrobiła, zaczyna odczuwać straszne nudności... A w kilka chwil później z jej nosa i ust wylatuje chmara insektów. Jeśli zaczarowana osoba zdoła opanować nerwy, może wysłać chmurę owadów na przeciwnika.

amulety Amulet z węgla

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • +50% do odporności na ogień
    • +25% do odporności na magiczny ogień
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ten kawałek węgla to spalona część kości jakiegoś zwierzęcia. Możliwe, że jest to kość palcowa lub pazur. Na jej powierzchni wyryto różnorakie symbole... Ryty są tak delikatne, że prawie je przeoczyłeś.

Amulet z węgla na pewien czas chroni użytkownika przed ogniem i wielkim gorącem. Aby go użyć, trzeba przełamać zwęgloną kość i zmielić ją na popiół. Następnie należy wetrzeć ten pył wokół serca.

amulety Bandaże

  • Waga: 0
  • Właściwości: Leczą 3 PŻ
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Rolka bandaży, przydatna do opatrywania pomniejszych ran. Kiedy zostanie użyta, przywróci postaci 3 punkty życia.

UWAGA: Jeśli się ich użyje, bandaże wyleczą 3 punkty obrażeń postaci. Aby to zrobić, wybierz przycisk 'Użyj' znajdujący się poniżej. Możesz też umieścić je jako przedmioty podręczne, a następnie użyć na ekranie gry poprzez podręczne menu.

UWAGA: Bandaże to przedmioty, które można 'grupować.' Kiedy je podniesiesz, zostaną automatycznie połączone w ekwipunku, zwalniając miejsce dla innych przedmiotów. Jeśli z jakiegoś powodu zechcesz je rozdzielić, wystarczy dwukrotnie na nich kliknąć.

amulety Czarnokolcy amulet

  • Waga: 0
  • Właściwości: Przywołuje czar: "Czarnokolca tarcza"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Raveli, łup z Raveli

To sznur czarnokolcych nasion nanizanych na jeden z długich, siwych włosów Raveli. To jeden z naprędce stworzonych amuletów Raveli. Kiedy sznur nasion zostanie w odpowiednim miejscu przecięty, naszyjnik rozwija się wokół posiadacza, otaczając go czarnokolcą tarczą. Chroni go ona przed atakami i zadaje obrażenia każdemu, kto próbuje go skrzywdzić.

amulety Grabarski amulet balsamiczny, mniejszy

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Przywołuje czar: "Balsamowanie mniejsze"
    • 3 ładunki
  • Mogą używać: Bezimienny i Morte
  • Miejsce: ---

Na powierzchni tej osobliwej metalowej bransolety napisano instrukcje użycia amuletu. Lektura tego tekstu sugeruje, że amulet uaktywni się, jeżeli bransoletę weźmie do rąk żywa istota, a następnie odmawiając litanię do 'Prawdziwej Śmierci', dotknie tą dziwaczną biżuterią czoła zombie czy też kościotrupa. Kiedy to się stanie, urok zamknięty w bransolecie udzieli się całym zwłokom, wzmacniając jego kości, tłumiąc oznaki rozkładu i trupiej pleśni, a także czyniąc tkanki truposza bardziej podatnymi na wszelkie prace konserwacyjne.

UWAGA: Przedmiot ten jest użyteczny dla Bezimiennego albo dla Mortego. Aby z niego skorzystać, wystarczy jedynie umieścić go w kieszeni podręcznej Bezimiennego, a następnie użyć go z menu szybkiego dostępu otwieranego z postaci Mortego (bądź na odwrót, umieszczony w kieszeni podręcznej Mortego a użyty z menu szybkiego dostępu otwieranego z postaci Bezimiennego). Rzucenie czaru powoduje tymczasowy przyrost punktów życia u odbiorcy czaru w ilości od 2 do 8 punktów oraz tymczasowy bonus +1 dla KP na okres "pół godziny". Dodatkowe punkty życia spowodują uleczenie odbiorcy czaru, o ile w momencie rzucania czaru nie posiadał maksymalnej ilości punktów życia, a w przypadku, kiedy taka sytuacja właśnie miała miejsce, odbiorca czaru otrzyma bonus punktów życia, który, jeśli nie zostanie zużyty, zaniknie po upływie 30 minut.

amulety Grabarski amulet balsamiczny, większy

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Przywołuje czar: "Balsamowanie większe"
    • 3 ładunki
  • Mogą używać: Bezimienny i Morte
  • Miejsce: ---

Na powierzchni tej osobliwej metalowej bransolety napisano instrukcję użycia amuletu. Lektura tego tekstu sugeruje, że amulet uaktywni się, jeżeli bransoletę weźmie do rąk żywa istota, a następnie odmawiając litanię do 'Prawdziwej Śmierci', dotknie tą dziwaczną biżuterią czoła zombie czy też kościotrupa. Kiedy to się stanie, urok zamknięty w bransolecie udzieli się całym zwłokom, wzmacniając ich kości, tłumiąc oznaki rozkładu i trupiej pleśni, a także czyniąc tkanki truposza bardziej podatnymi na wszelkie prace konswerwacyjne.

Wygląda na to, że bransoletę wykuto z ogromną zręcznością i pietyzmem. Zapewne urok w niej ukryty jest znacznie silniejszy od pomniejszych uroków balsamujących, zawartych w innych bransoletach.

amulety Igła i nitka

  • Waga: 0
  • Właściwości: Leczy 6 PŻ
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Szpulka nici i mała igła z kości. Wyglądają, jakby były używane do zaszywania ran... Tak w żywych, jak i martwych ciałach. Kiedy użyje ich się na jakiejś istocie, przywrócą jej 6 punktów życia.

amulety Kasseg, pasożyt mózgu

  • Waga: 1
  • Właściwości:
    • +3 do inteligencji
    • +1 do mądrości
    • Odporność na panikę
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Krainy Zewnętrzne, Fhjull w Domu Fhjulla

*Kassegi* to gatunek pasożytów żywiących się energią intelektualną istot myślących. Uważa się, że są odbiegającą od normy odmianą przerażających pożeraczy umysłów. Kasseg różni się od nich tym, że uspokaja umysł i wzmacnia intelekt swojego nosiciela. Przejmuje kontrolę nad pewnymi prostymi procesami umysłowymi w zamian za dostarczanie mu co powien czas energii intelektualnej.

Aby "użyć" *kassega*, należy po prostu przyłożyć go do gołej skóry. *Kasseg* zaczyna wydalać śluzopodobną substancję, za pomocą której komunikuje się ze swoim nosicielem. Po "dołączeniu", długość życia *kassega* zmniejsza się do zaledwie kilku godzin.

amulety Oberżnięty miedziak

  • Waga: 0
  • Właściwości:
    • Pomniejsze bogosławieństwo miedzi
    • +1 do szczęścia (czasowo)
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Ul część północno zachodnia, Śmierdziwiatr po opowiedzeniu mu swojej historii
    • Niższa Dzielnica, jeden z pojemników na Targowisku

Ten miedziak został "oberżnięty"... Większość miedzi została zdrapana. Wciąż wygląda jak moneta, a zdrapany metal posłuży do wyrobu kolejnego miedziaka. Wielu mieszkańców Ula korzysta z tej metody "robienia pieniędzy." Kiedy jednak bierze się do tego frakcja Przeznaczonych, to mają w tym swój własny cel. W wyniku tego powstają amulety, ukazujące wrodzone skąpstwo członków tego stronnictwa.

Aby stworzyć tego rodzaju amulet, frakcja Przeznaczonych szuka zbankrutowanych przedsiębiorców lub innych osób, które posiadały niegdyś wielkie bogactwa, lecz straciły je po odwróceniu się fortuny. Osobnicy ci otrzymują zaklęte ostrza i proszeni są o "oberżnięcie miedzi" w czasie nużącego, trwającego dzień rytuału. Nasycają wtedy monety resztkami swojego szczęścia. Rytuał i charakter osób obrzynających miedź sprawia, że moneta zostaje obłożona pomniejszym zaklęciem, które może wpłynąć na szczęście używającej go osoby.

Kiedy ktoś rzuci monetę w powietrze, zamieni się ona w deszcz miedziaków i obdarzy ową osobę chwilowym uśmiechem fortuny.

amulety Słój z płynem do balsamowania

  • Waga: 1
  • Właściwości:
    • +2-8 do PŻ
    • +1 do klasy pancerza
  • Mogą używać: Bezimienny i Morte
  • Miejsce: ---

To zakręcony słój z płynem do balsamowania. Jest on wykorzystywany do konserwacji zwłok. Dodatkową zaletą jest to, że jego zapach skutecznie maskuje smród gnijącego ciała, na którym zostanie użyty. Efekt ten jest czasowy.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...