Inne

23 minuty czytania

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany przedmiot, znajduje się "---", oznacza to, że jest on powszechnie dostępny w sklepach bądź można znaleźć go często w różnych lokacjach.

inne Amulet Ignusa

  • Właściwości: Umożliwia przepisanie czaru "Wszędobylskie płomienie" do księgi czarów
  • Mogą używać: Bezimienny (Mag)
  • Miejsce: Ul część południowo wschodnia, dostaniesz go od Ignusa w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem"

To nic innego, jak twój własny zwęglony palec wskazujący. Jego czubek został odcięty, a ciało otaczające niegdyś kość obróciło się w popiół. Był to wynik *dotknięcia* Ignusa, ale wystarczyło to, aby na twojej ręce pozostała na pamiątkę trwała, pociemniała blizna. Żeby było weselej, trzeba również zauważyć, że dodatkowo twój organizm miał niezwykłe trudności z uporaniem się z tą paskudną raną. Gdyby Ignus zaatakował cię z całą swoją furią, zadałby ci zapewne rany, których zagojenie byłoby jeszcze bardziej kłopotliwe, jeżeli w ogóle możliwe. Ta świadomość bynajmniej cię nie zachwyca.

Ignus napomknął, że ta zwęglona pozostałość twojego palca w jakiś sposób kryje w sobie odłamek jego piekielnej mocy. I moc ta może być teraz również na twoje rozkazy. Aby obudzić tę moc, musisz odciąć sobie jeszcze raz ten sam palec, wsadzić w jego miejsce ten zwęglony kikut, a potem poczekać, aż ciało zagoi się i złączy z tym upiornym paluchem. Kiedy się to stanie, pozostałości mocy Ignusa, jakie tkwią w zwęglonym palcu, "rozpalą" w tobie cząstkę jego wiedzy i potęgi.

inne Boska Kadzielnica

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Wskrzeszenie"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Kadzielnica ta, jeżeli zapalona, ma moc przywiabiania dusz świeżo zmarłych istot. Niestety, w jej wnętrzu nie zostało zbyt wiele cudownego kadzidła.

inne Chusteczka

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Dzielnica Urzędników, kilka szafek w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych
    • Dzielnica Urzędników, szafka w Domu Finama Lingwisty

Jest to niczym się nie wyróżniająca, jedwabna chusteczka.

inne Czarnokolce nasienie

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Plac Szmaciarzy, w czasie wykonywania jednego z zadań Mebbet w Chacie znachorki

Z powierzchni tego czarnego nasionka wystają małe kolce.

inne Czarnokolce nasienie

  • Właściwości:
    • Umożliwia rzucenie zaklęcia "Czarnokolce przekleństwo"
    • Umożliwia pzepisanie czaru "Czarnokolce przekleństwo" do Księgi czarów
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Raveli, Ravela

Te złowrogie nasiona zawierają w sobie część czarnokolcego labiryntu. Ich moc objawia się, kiedy rzuci się je na ziemię, pod nogi przeciwnika. Gdy nasienie dotknie ziemi, rozwija się w gałęzie o czarnych kolcach, które łapczywie rozdzierają ciało ofiary. Każde nasienie zawiera tylko jedną klątwę.

inne Czaszka Akasty

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Ziem Umarłych, pozostałość po Akaście

Jest to zakrwawiona czaszka Akasty.

inne Czaszka Czerstwej Mary

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Ziem Umarłych, pozostałość po Czerstwej Mary

To głowa Czerstwej Mary. Zalatujący od niej swąd zgnilizny przyprawia cię o lekkie mdłości.

inne Czaszka Hargrimma

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Ziem Umarłych, pozostałość po Posępnym Hagrimmie

Naprawdę niczym się nie wyróżnia. Bez przybrania głowy wygląda jak każda inna czaszka.

inne Czaszka Mantuoka

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynty Myśli, pozostałość po Mantuoku

To czaszka szczurołaka Mantuoka.

inne Czaszka Milczącego Króla

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Ziem Umarłych, pozostałość po Milczącym Królu

Jest to głowa Milczącego Króla.

inne Czaszka Soego

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Ziem Umarłych, pozostałość po Soem

Czaszka ta była kiedyś złączona z ciałem Soego, zanim spotkał go ten nieszczęśliwy... "Wypadek".

inne Eliksir przerażającej separacji

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Znajdujący się w tej buteleczce Eliksir przerażającej separacji został stworzony przez uczoną, która odkryła, że posiada drugą jaźń, która czasami przejmowała nad nią władzę, każąc jej popełniać potworne zbrodnie. Mikstura ta miała 'oddzielić' od niej tę mroczną połowę, tworząc dwie istoty. Jednak zanim zdołała go użyć, znaleźli ją Łaskobójcy i dokonali egzekucji za serię brutalnych morderstw.

Eliksir zadziała jedynie, jeżeli zostanie wypity przez osobę, w której ciele egzystują dwie istoty, na przykład w przypadku osoby opętanej przez biesa.

inne Fajka Otchłani

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Zabójcza chmura"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Katakumby Zatopionych Ziem, jedno z ciał
    • Grobowiec Bezimiennego, jedno z ciał

To mała, drewniana fajka, wystrugana na podobieństwo głowy demona.

Jeżeli zapalić tę fajkę, zaraz buchnie wielkim kłębowiskiem śmiercionośnych oparów, rodem z Otchłani.

inne Fiolka snów

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, dostaniesz ją od Pestle'a w Aptece podczas wykonywania zadania Kreatora Snów

Fiolka zawiera skrawki skóry i trochę twojej krwi. Ma zostać wykorzystana do zasilenia Kreatora Snów Nila Xandera.

inne Jelita

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Zakopana Wioska, Dom Marty Szwaczki, Marta wyciągnie je dla ciebie

Wygląda na to, że ten splątany zwój zakrwawionych jelit pochodzi od ciebie. Trzeba przyznać, że dość nieswojo się czujesz, widząc je poza swoim ciałem.

inne Język biesa

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

To srebrzysty język biesa, pływający w słoju z solną zalewą. Powiadają, że gdy umieści się go w ustach żywej istoty, otrzyma ona umiejętność mowy, nawet jeśli jej przedtem nie miała.

inne Kajdany światła

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Nawałnica seryjnych błyskawic"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, trumna w PodSigil

Jakimś cudem ktoś albo coś zdołało schwycić istotę błyskawicy i zamknąć ją w stałej formie. Kajdany te zawierają cała potęgę i furię burzy z piorunami i są w stanie powstrzymać na pewien okres czasu nawet najpotężniejszą ze wszystkich istot w Sferach. Teraz jednak można odnieść wrażenie, że czary wiążące błyskawicę wewnątrz kajdan są już zdecydowanie osłabione, co zapewne ma związek z poważnym zużyciem ich energii.

inne Kamienny Lim-Lim

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Marissa w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych, jeżeli masz przy sobie Oswojonego Lim-Lima

To był twój oswojony Lim-Lim, którego Marissa zamieniła w kamień za pomocą swego spojrzenia. Waży co najmniej dwa razy tyle co poprzednio. Jego maleńki, uśmiechnięty pyszczek na zawsze zastygł w takim kształcie, że można prawie usłyszeć dochodzące zeń radosne ćwierkanie: 'Pijo!'

inne Kamień dźwiękowy

  • Właściwości: Pozwala ci odsłuchać wiadomość poprzedniego wcielenia
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Forteca Żalu, stos za posągiem w Próbie Impulsu

Ten ciemny kamyk jest cały spowity kurzem i sprawia wrażenie, jakby najpierw odłupano go z któregoś z kruszejących posągów, a potem nie ruszano przez całe lata. Powierzchnię kamyka pokrywają dziwne rysunki runów i innych znaków.

Kamień ten wydaje się dziwnie znajomy.

inne Karafka Nie Kończącej się Wody

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Zatopionych Ziem

To normalnie wyglądająca, zakorkowana butelka, która w jakiś sposób zawiera niekończącą się ilość wody. Może być przydatna do gaszenia pożarów i temu podobnych zastosowań.

inne Karafka Nie Kończącej się Wody wraz z zaklęciem

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Nemelle, gdy przyniesiesz jej Karafkę Nie Kończącej się Wody

To normalnie wyglądająca, zakorkowana butelka, która w jakiś sposób zawiera niekończącą się ilość wody. Znasz też zaklęcie dla tego przedmiotu – "Nildenosaj" – i jesteś pewien, że przy pomocy karafki mógłbyś ugasić każdy ogień, nieważne jak wielki.

UWAGA: Ten przedmiot można użyć jedynie w czasie rozmowy.

inne Karmazynowy welon

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, dostajemy go od Vivian w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych, gdy zdejmie zapach z Pachnącego welonu

To piękny karmazynowy welon. Materiał, z jakiego go wykonano, jest tak lekki i zwiewny, że wydaje się być raczej kolorową poświatą niż farbowaną tkaniną.

inne Klatka snów

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, dostaniesz ją od Pieścimetala w Wieży Oblężniczej podczas wykonywania zadania Kreatora Snów

Jest to pięknie wykonana klatka na ptaki ozdobiona ostrzami. Otrzymałeś ją od golema Pieścimetala. Masz zanieść ją z powrotem do Nila Xandera, aby można ją było użyć w Kreatorze Snów.

inne Kostium Bogowca

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Gonkalf w Sklepie krawieckim

To dobrze wykonana replika zwykłego, mocnego ubrania oraz butów, które stanowią typowy strój roboczy Bogowców. Jednak w przeciwieństwie do oryginalnego ubioru, kostium uszyty jest ze znakomitych materiałów i ma jedwabne podszycie.

inne Kostium Grabarza

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Gonkalf w Sklepie krawieckim

To dobrze wykonana replika ciemnoburych szat, noszonych zwykle przez członków frakcji Grabarzy. Jednak w przeciwieństwie do oryginalnego ubioru, kostium uszyty jest z dobrych materiałów i ma jedwabne podszycie.

inne Kostka Modrona

  • Właściwości: Daje ci dostęp do Labiryntu Modronów
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Ta mała metalowa zabawka jest repliką przypominającej sześcian istoty z wielkimi oczami na twarzy. Zabawka ma dwie nogi, dwie ręce, dwa składane skrzydła i co najmniej osiemnaście miejsc artykulacji. Możliwe, że jest to rzadki okaz kolekcjonerski.

Złożoność zabawki jest niewiarygodna. Stawy zrobione są z małych trybów, przekładni i wielokrążków, a w nogach zamontowano nawet małe sprężynki do podtrzymywania stóp. Na plecach znajduje się przełącznik, który porusza oczami tam i z powrotem. Skrzydła wykonano z jakiegoś delikatnego materiału, który zwija się ładnie, kiedy skrzydła są przy ciele. Pomimo dziwacznego kształtu zabawki, stoi ona pewnie na dowolnej, nawet nierównej powierzchni.

inne Kość palca

  • Właściwości: Zawiera Gryzący pierścień Mempy
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Plac Szmaciarzy, Przyjaciel Szpiku

Ta zdrowo nadpsuta i niemal już całkowicie wyczyszczona z mięsa kość pochodzi z palca człekokształtnej istoty, mniej więcej twoich rozmiarów. Na zniszczonej kości trzyma się rzadkiej urody pierścień. Pierścień ten to rzecz wykonana niezwykle pedantycznie, o powierzchni usianej dziesiątkami maleńkich zdobień i artystycznych wypukłości. Wydaje się, że pierścień dosłownie wrósł w kość palca swego właściciela i żadna siła nie jest w stanie go od niej oderwać... Zupełnie jakby pierścień wgryzł się swoimi poszczerbionymi krawędziami w martwy palec i ani myślał go puścić.

inne Kufel wypełniony atramentem

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część południowo zachodnia, po napełnieniu atramentem Poobijanego kufla u Meir'am

Ten zniszczony kufel jest cały poobijany, a jego ucho wygląda, jakby miało zaraz odpaść. Sądząc po wielkości niektórych uszczerbków, uderzano nim o czyjąś czaszkę.

W chwili obecnej kufel wypełniony jest atramentem z *płetwala-brogoty*. Miejmy nadzieję, że to już ostatnia rzecz, jakiej Mebbet potrzebuje z tego cholernego rynku.

inne Kula z brązu

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Bezimienny
  • Miejsce: Katakumby Zatopionych Ziem, jedno z ciał

Ta zwyczajna kula z brązu ma 30 centymetrów średnicy, ale jest nadspodziewanie lekka, jakby była pusta w środku.

Chociaż generalnie rzecz biorąc, wygląd tej kuli nie ma w sobie nic nadzwyczajnego, jest w niej coś, co sprawia, że działa odpychająco na twoje zmysły. Faktura jej powierzchni robi wrażenie, jakby było to jajko tuż przed pęknięciem skorupy – już samo jej dotknięcie powoduje, że cierpnie ci skóra. Co gorsza, czuć od niej lekki odór zgniłego sosu, wywołujący łzawienie oczu.

inne Kwit

  • Właściwości: Możesz wymienić go na Rozgrzeszyciela
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, ukradniesz go od Nadilina w Wielkiej Kuźni

Kwit oznaczony pieczęcią z symbolem Bogowców. Prawdopodobnie jest wymienialny w Wielkiej Kuźni.

inne Kwit Bogowców

  • Właściwości: Możesz wymienić go na Składany portal
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Adwokat w Domu Adwokata, gdy poprosisz o swój zapis

Kwit oznaczony pieczęcią z symbolem Bogowców. Prawdopodobnie jest wymienialny w Wielkiej Kuźni.

inne Łzy Devy

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

To mała, szklana fiolka, w której znajdują się 'Łzy Devy.' Pochodzą one od niebianina, który został schwytany w potyczce podczas Wojny Krwi. Biesy przez całe wieki męczyły uwięzionego anioła zanim udało mu się w końcu uciec. Ta mała butelka zawiera dwanaście łez, które wtedy uronił. Mówi się, że Łzy Devy potrafią ukoić najdzikszy gniew... A nawet język biesa.

inne Łza węża

  • Właściwości: Przywołanie zaklęcia: "Pocałunek węża"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Ta lśniąca zielona łza jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza i pozwala na splunięcie w stronę przeciwnika spiralnym strumieniem żrącej, zielonej energii.

inne Łzy Smutku

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Łzy Elizjum"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Katakumby Łkających Kamieni, jedna z urn

W butelce tej znajdują się łzy smutku, które uronili krewni zabitego w boju. Cały ból i całe cierpienie po bezsensownej śmierci w bitwie potrafiły zmieścić się we wnętrzu tej niepozornej butelki. Jeżeli rzucić tę buteleczką we wroga, cierpienia te wyzwolą się i ogarną go bez reszty.

inne Maść z Gorgony

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Mała buteleczka opisana jako 'Maść z Gorgony'. Jeśli posmaruje się nią powierzchnię dowolnej istoty zamienionej w kamień, przywróci ją do życia.

inne Miedziaki

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Jest to garść miedziaków.

inne Młot kowalski

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Nadilin w Wielkiej Kuźni

Młot używany do kucia żelaza. Jest bardzo ciężki.

inne Mrok

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Czarna kula"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynty Myśli, jedna z beczek

To niewielka butelka, zawierająca kilka kropli ciemnego płynu. Płyn ten wydaje się gęstszy i ciemniejszy niż wszelka zwykła ciecz czy napój. Czerń cieczy jest tak głęboka, że wydaje się pochłaniać światło z otoczenia.

inne Nieprzerwany Krąg Zerthimona

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Dak'kon
  • Miejsce: Ekwipunek Dak'kona

Ten mały, okrągły kamień to "Nieprzerwany Krąg Zerthimona". Jest to religijny tekst *zerthów*, zawierający nauki Zerthimona, ojca ludu githzerai. Wykonany jest z wielu połączonych kręgów, które nachodzą na siebie, w zależności od tego jaką ścieżką chce podążać czytelnik... Mówi się, że niektórzy zerthowie spędzają całe lata, zgłębiając różnorakie kombinacje kręgów i szukając w nich nowego znaczenia.

Dak'kon wydaje się używać tekstu w celu skupienia swoich zdolności magicznych. Od czasu do czasu studiuje krąg, zapamiętując jego słowa.

inne Ogon czaszkoszczura

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Pozostałość po czaszkoszczurze

Jest to ogon czaszkoszczura.

inne Oko Ignusa

  • Właściwości: Umożliwia przepisanie zaklęcia "Groza Ignusa" do Księgi czarów
  • Mogą używać: Bezimienny (Mag)
  • Miejsce: Ul część południowo wschodnia, dostaniesz je od Ignusa w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem"

To zwęglone resztki twojego oka, spalone przez dotyk Ignusa. Ignus zasugerował, że w jakiś sposób zachowała ona ułamek jego piekielnej mocy... Która teraz przeszła na ciebie.

Aby obudzić tę moc, musisz zmiażdżyć w dłoniach pociemniałą gałkę oczną, a następnie wepchnąć szczyptę popiołu pod obie powieki. Dzięki temu pozyskasz niewielką cząstkę mocy Ignusa i dowiesz się, jak można przerażać innych przebłyskiem mocy, którymi włada Ignus. Widok ten zazwyczaj jest na tyle wstrząsający, że wszelkie żywe istoty rzucają się do panicznej ucieczki.

inne Oswojony Lim-Lim

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część południowo zachodnia, jeden z kupców na targowisku

To twój oswojony Lim-Lim.

inne Pachnący welon

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, gadający Kredens w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych

To piękny karmazynowy welon. Materiał, z jakiego go wykonano, jest tak lekki i zwiewny, że wydaje się być raczej kolorową poświatą niż farbowaną tkaniną. Jednak jeszcze bardziej niezwykły jest jego zapach – to bez wątpienia jeden z najbardziej egzotycznych i pobudzających aromatów, jakie miałeś przyjemność kiedykolwiek wdychać.

inne Paciorki modlitewne

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część południowo wschodnia, zbiry ubrane na czerwono

To naszyjnik z czarnych i czerwonych paciorków modlitewnych. Kiedy trzymasz paciorki, wokół ich krawędzi zaczyna wirować pajęczyna czarnych linii, tworząc jakiś dziwny wzór, którego nie możesz odczytać.

inne Piramida Maslowa

  • Właściwości:
    • Zmniejsza zmęczenie
    • Zmniejsza odurzenie alkoholem
    • Leczy 9 PŻ
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Adwokat w Domu Adwokata, gdy poprosimy o nagrodę za udostępnienie mu sensoriów

Piramida Maslowa likwiduje potrzebę picia i jedzenia, a także uśmierza uczucie bólu. Początkowo zawiera trzydzieści trzy ładunki, z których każdy usuwa efekty zmęczenia i upojenia alkoholowego, a także przywraca dziewięć punktów życia.

inne Poduszka snów

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, dostaniesz ją w Magazynie podczas wykonywania zadania Kreatora Snów

Ta mała, wyszywana poduszka pochodzi z trumny z zakładu Wytwórcy Trumien.

inne Poobijany kufel

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część południowo zachodnia, jeden z kupców na targowisku po otrzymaniu zadania od Mebbet

Ten zniszczony kufel jest cały poobijany, a jego ucho wygląda, jakby miało zaraz odpaść. Sądząc po wielkości niektórych uszczerbków, uderzano nim o czyjąś czaszkę.

inne Popioły Pabulum

  • Właściwości: Wzywa trelony
  • Mogą używać: Bezimienny (Wojownik lub Złodziej)
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Te Popioły to wszystko, co pozostało ze szkoły iluzjonistów zwanej Pabulum. Jak można wyczytać w ich zapiskach podróżniczych, iluzjoniści w poszukiwaniu zaginionych dzieł Wychowawcy udali się do Sfery Łupków, gdzie niegdyś rozciągało się imperium Wychowawcy, ongiś potężnego czarnoksiężnika.

Iluzjoniści mieli szczęście (czy też raczej nieszczęście) w swoich poszukiwaniach w Sferze Łupków, bowiem rychło natknęli się jedno z zaginionych dzieł Wychowawcy – ul niegodziwych stworzonek nazywanych trelonami. Kilka dni później para zwiadowców z rasy bariaurów odnalazła szczątki iluzjonistów. Spalono je wkrótce na stosie dla upamiętnienia głupoty poszukiwaczy magii.

Aby wyzwolić moc kryjącą się w tych popiołach, wystarczy tylko poruszyć popioły palcem wskazującym lewej ręki, a następnie wziąć szczyptę popiołów i cisnąć je w powietrze okrężnym ruchem. Powiada się, że specyficzny zapach zwęglonych doczesnych szczątków nieszczęsnych magów przywabi trelony i odda je pod rozkazy posiadacza popiołów.

Nikt tak naprawdę nie wie, skąd wzięły się trelony, ale można śmiało założyć, że są wynikiem wyjątkowej perfidnej krzyżówki najgorszych demonów i najgorszych insektów. Ponadto żywią one niespotykaną wprost nienawiść wobec magów, której źródła jednak nie sposób dociec.

inne Potworny dzban

  • Właściwości: Zawiera Gereletha
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

To zwykły, ciężki, metalowy dzbanek z pokrywką. Pomimo swego pospolitego wyglądu czujesz niechęć przed jego dotknięciem, tak jakby mógł cię ugryźć. Powiedziano ci, że uwięziono w nim jakiegoś potwora – ale oględziny jego wnętrza nie pozwalają odkryć nic poza idealną czernią.

inne Pranie Mebbet

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część południowo zachodnia, Giskorl na targowisku po otrzymaniu zadania od Mebbet

To spłaszczona masa zielonych szmat, cienkich jak papier, ale tak sztywnych, że mogłyby robić za drewniane deski. Łachmany są tak oblepione zielonym krochmalem, że zmiękłyby chyba dopiero po kilku latach moczenia. Może Mebbet uda się coś z tego uratować, ale sądzisz, że jest to ponad siły kogokolwiek.

inne Przebranie Bogowca

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Nadilin w Wielkiej Kuźni

To zwykłe, solidne ubranie i buty stanowią typowy strój roboczy członków frakcji Bogowców.

inne Quasit z czekolady

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Ta mała, powykręcana istota podobna do impa to quasit, swego rodzaju biesi rodzaj chowańca. Za pomocą potężnej magii został on przemieniony w słodką mleczną czekoladę. Tego rodzaju wyroby importowane z Niższych Sfer są wysoko cenione przez miłośników czekolady i wyrobów cukierniczych.

inne Rama sadystów

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Zwierciadło bólu"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Śmieciowisko, skrzynia w sekretnym pomieszczeniu
    • Niższa Dzielnica, do kupienia u Aaleka na Targowisku

Przedmiot ten sprawi, że za każdym razem, kiedy właściciel tego przedmiotu doznaje obrażeń i bólu, takie same rany i ból udzielą się sprawcy tych obrażeń.

UWAGA: Przedmiotu tego można użyć jedynie z menu Szybkiego Dostępu Przedmiotów.

inne Ręka Ignusa

  • Właściwości: Umożliwia przepisanie zaklęcia "Piekielna kula" do Księgi czarów
  • Mogą używać: Bezimienny (Mag)
  • Miejsce: Ul część południowo wschodnia, dostaniesz ją od Ignusa w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem"

To twoja zwęglona dłoń; została odcięta na wysokości nadgarstka, a otaczające niegdyś kość ciało wypaliło się do cna. Pomimo braku mięśni i skóry, dłoń jest tak spieczona, że kości się nie rozpadają. Ból wynikający z utraty dłoni był prawie nie do zniesienia, a na nadgarstku i przedramieniu pozostały ci czarne blizny. Co gorsza, zauważasz, że twoje ciało leczy ranę powoli i opornie... Gdyby Ignus zaatakował cię w szale, to mógłby wykrzesać z siebie tyle ognia, że późniejsze dojście do siebie byłoby raczej trudne... Może nawet mógłby cię zniszczyć? Ta myśl wcale cię nie zachwyca.

Ignus zasugerował, że zwęglona resztka dłoni w jakiś sposób zachowała ułamek jego piekielnej mocy... Która teraz przeszła na ciebie. Aby ją wykorzystać, musisz odciąć sobie jeszcze raz dłoń, przystawić do rany ten zwęglony szkielet, a potem poczekać, aż ciało się zagoi. Kiedy tak się stanie, pozostałości mocy Ignusa, jakie tkwią w zwęglonych kościach 'rozpalą' w tobie cząstkę jego wiedzy i potęgi.

inne Rubin Moridora

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Aleja Niebezpiecznych Węgłów, Ruiny katedry, Aola po przyniesieniu mu Skrzynki Moridora i odkupieniu klejnotu za 300 miedziaków

Dosyć duży rubin wyciągnięty ze skrzynki Moridora. Kamienie szlachetne tej jakości mają dużą wartość u osób praktykujących 'Sztukę' jako komponenty do różnorakich czarów.

inne Ruda żelaza

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Tyldon w Wielkiej Kuźni

Bryła rudy żelaza.

inne Rupiecie

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: ---

Masa rupieci... Małe sprężyny, śruby i uszkodzona przekładnia lub dwie. Wygląda, jakby ktoś czuł, że rzeczy te mogą być kiedyś przydatne, ale dla ciebie są raczej bezużyteczne.

inne Ser

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Giltspura

Ten ser został nasączony mocną trucizną.

inne Serce Wychowawcy

  • Właściwości: Przyzywa Somieny
  • Mogą używać: Złe lub Neutralne postacie
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Ten dziwny przedmiot uchodzi za "Serce Wychowawcy". Legenda głosi, że Wychowawca był czarnoksiężnikiem, który przed setkami lat stworzył w Sferze Łupków rozległe imperium. Chodziły słuchy, że Wychowawca miał 3333 serca i każde z nich napełnił osobnym rodzajem zła, którego bardzo wiele popełnił w ciągu swojego burzliwego żywota. Do takich uczynków Wychowawcy zaliczyć trzeba odkrycie sposobu na wezwanie tabunu Somienów i podporządkowanie go woli wzywającego. Powiada się, że kiedy pewnego razu Wychowawca przyzwał te bestie przeciwko swojemu długoletniemu wrogowi, stracił nad nimi kontrolę i zniechęcony ich niesubordynacją porzucił serce mające moc wabienia tych istot.

Według opinii wieloświatowych naukowców, Somieny to nazwa tabunu okrutnych piekielnych rumaków, które miały zrodzić się z krwi ostatniego władcy koszmarów. Nie były to stworzenia zbudowane z krwi i kości, lecz raczej byty abstrakcyjne, widmowe. Somieny przybędą w sukurs każdemu, kto poszukuje zemsty i staną z całą piekielną potęgą po jego stronie.

Początek Somienów sięga czasów wielkiej zdrady podczas Zgromadzenia Mroku, wielkiego zjazdu wszystkich biesów. Ostatni władca koszmarów miał pod swymi rozkazami koszmarne zjawy i używał ich jako posłańców zgromadzeń, a te frunęły przez przestworza wszystkich światów, skrzykując biesy na wielkie spotkanie. Wtedy to biesy doceniły użyteczność zjaw i zapragnęły uczynić je swoimi sługami, nie kłopocząc się wszakże pytaniem o uzyskanie zgody na ten krok od prawowitego właściciela koszmarów.

Biesy zjawiły się tedy na Zgromadzeniu Mroku, lecz w tym celu jedynie, aby przynieść zdradę i śmierć swemu władcy. Kiedy zaś władca koszmarów przybył na Zgromadzenie, biesy omamiły go i osaczyły, a kiedy nieszczęśnik błagał o ratunek i pomoc u swoich podwładnych, koszmarne zjawy patrzyły tylko w milczeniu i z ogniem w oczach, jak umiera ich pan.

Biesy opadły władcę koszmarów, chcąc czym prędzej zamknąć go w księdze umarłych. I póki stał na ziemi, obrzuciły go żelaznymi kolczastymi kulami unurzanymi w najohydniejszych truciznach i zasypały gradem żelaznych włóczni. A kiedy zaś próbował wznieść się w powietrze, wznieciły w przestworzach magiczny pożar, aż paląca ślepota zajrzała ich ofierze w źrenice. Biesy osaczyły go i oślepiły, wytoczyły przeciw niemu cały arsenał nienawiści i śmierci, ale chociaż biły w niego bez ustanku całym orężem podziemi, on zbyt hardy był na to, aby umrzeć. Ścigały go tedy aż po rubieże Krain Zewnętrznych i dopóty biły w niego okrutnymi strzałami i oszczepami, dopóki władca koszmarów nie stoczył się ku mgłom Zaziemia i nie oddał tam ducha. Choć kto wie, jaki był naprawdę jego los?

Powiada się, że kiedy umęczony władca koszmarów pogrążał się w mgłach Zaziemia, jego słabnące ciało uroniło strugi ciemnej krwi i pozostawiło na ziemi krwawy szlak. A gdzie tylko padła kropla krwi władcy koszmarów, ziemia Zewnętrza zanosiła się głośnym szlochem, zawodząc jak upiór zwiastujący śmierć i opłakiwała władcę koszmarów, który zbyt dumny był, aby nad swoim losem ronić łzy.

Nie minął jednak rok, a z Zaziemia wychynął tabun Somienów i spadł jak błyskawica na ziemie biesów i koszmarów, szukając na nich pomsty za śmierć i upokorzenie swego ojca. Ryk piekielnych koni był tak samo przeraźliwy, jak jęki ziem Zewnętrza pod ulewą krwi władcy koszmarów, a w widmowych umysłach wierzchowców nie mieszkało nic prócz żądzy zemsty.

Powiada się, że jeżeli ten, którego serce jest wypełnione nienawiścią do wrogów, schwyci serce Wychowawcy i zacznie złorzeczyć swoim nieprzyjaciołom, wówczas piekielny tabun Somienów przybędzie i podda się jego rozkazom. Kiedy zaś jego nienawiść zostanie nasycona, a jego wrogowie legną, tabun Somienów porzuci tego, kto go wezwał, i zniknie, tam skąd przybył, w mgłach spowijających Zaziemie.

inne Siwy włos Raveli

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Raveli, Ravela

To jeden z siwych włosów Raveli. Jest tak stary, że wygląda, jakby zwykła siwizna przechodziła w bielszy odcień szarości. Na pewno ma ponad metr długości... A co więcej, wydaje się dość mocny.

inne Składany portal

  • Właściwości: Portal do Labiryntu Raveli
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Nadilin w Wielkiej Kuźni

To lśniący fragment filigranowej metalowej konstrukcji, który znalazłeś w Wielkiej Kuźni. Jest prawie przeźroczysty. Wystaje z niego ostry brzeszczot. Nie masz pojęcia, co z tym teraz zrobić, ale musi być to coś ważnego, skoro zostawiłeś to dla siebie.

Aby go uaktywnić, wystarczy znaleźć odpowiedni klucz.

inne Skóra żalów

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Kostnica – Pierwsze Piętro, po powrocie z Tartaru możesz sobie oderwać kawałek skóry i zapisać na nim swój żal

Jest to strzęp twojej skóry, na którym zapisana została treść żalu. To niewielki wytarty pasek skóry, ale już sam rzut oka na ten upiorny rekwizyt przyprawia cię o drżenie. Płat skóry sprawia wrażenie cięższego, niżby sugerowały jego skromne rozmiary.

inne Skórzany fartuch

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Nadilin w Wielkiej Kuźni

Wygląda, że jest to fartuch wykonany ze skóry jakiegoś stworzenia. Tego typu fartuchów używają robotnicy, by chronić swe ubrania przed żarem pieców.

inne Skręcona przekładnia Enolla Evy

  • Właściwości: Uczy zaklęcia: "Duplikacja Enolla Evy"
  • Mogą używać: Magowie
  • Miejsce: Labirynt Modronów, Nordom, gdy nakażesz mu pozbyć się nadmiernego obciążenia pamięci

Ciężka przekładnia, umieszczona wewnątrz powykręcanej masy żelastwa to pamiątka ostatnich algebraicznych deliberacji Enolla Evy, niedawno zdemontowanego Dyrektora Twórczego Rubikonu. Na powierzchni skrzywionej przekładni znajduje się zapis skomplikowanych matematycznych równań, które modron wyprowadzał, próbując obliczyć permutację labiryntu rubikońskiego. Niewykluczone, że niejaki wpływ na koncepcje Enolla wywarło Limbo i pozwoliło temu cokolwiek ograniczonemu modronowi zająć się czymś zarazem bardzo błyskotliwym i bardzo niebezpiecznym.

W momencie wykonania obliczenia (sytuacja analogiczna do rzucenia czaru), równanie Enolla Evy pozwoli na zdublowanie wszystkich czynów osoby posługującej się tym równaniem. W trakcie walk dojdzie tym samym do podwojenia wszystkich ataków, zarówno tych opartych na magii, jak i na sile fizycznej. Zdublowane zostaną naturalnie również wszystkie rany odebrane przez wrogów.

Jak rzecz ta znalazła się w konstrukcji Nordoma, nie wiadomo. Może zbuntowany modron znalazł ją w trakcie zbierania nieregularnych przedmiotów w labiryncie Rubikonu?

inne Soczewka portalu

  • Właściwości: Użyta w Labiryncie Modronów przenosi do jakiejkolwiek części Sigil
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Modronów, losowy łup z konstruktów

To magiczne urządzenie może stworzyć przejście do innych miejsc, tymczasowo podłączając się do znanych, istniejących portali. Soczewka umożliwia tym samym podróżnikowi dostęp do oddalonych portali, bez potrzeby zbliżania się do nich.

inne Stalowe Pudło

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Szef zbirów

Chociaż to mocne stalowe pudło jest wyposażone w grubą skórzaną rączkę, to na tym kończy się jego praktyczność, albowiem nie widać sposobu na otwarcie tego kufra – jego krawędzie są po prostu zespawane ze sobą. W jednym miejscu w powierzchni skrzyni jest kilka niewielkich szpar, ale nie można przez nie zobaczyć, co kryje się w środku. Czuć jest natomiast ze środka obrzydliwie słodki, stęchły zapach.

inne Symbol udręki

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Runy udręki"
  • Mogą używać: Bezimienny
  • Miejsce: Forteca Żalu, po użyciu Kuli z brązu w Labiryncie odbić

Ten kawałek ciała jest symbolem Udręki, jaka od dawien dawna była twoim udziałem. Odpadł ci z ramienia, kiedy uświadomiłeś sobie swoje prawdziwe imię.

Ten symbol nie kieruje już twoimi krokami i możesz wykorzystać go, aby wywrzeć zemstę na swoich wrogach. Wystarczy tylko schwycić go i obudzić jego siłę, a twój wróg zakosztuje całego bólu i cierpienia, jakiego zaznałeś we wszystkich swoich żywotach.

inne Szczypce

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Nadilin w Wielkiej Kuźni

Pokryte sadzą szczypce, używane do trzymania rudy żelaza w piecu odlewniczym.

inne Szepcząca butelka

  • Właściwości:
    • Przywołuje: "Pomoc"
    • +2 do siły
  • Mogą używać: Githzerai
  • Miejsce: ---

Ten pojemnik zawiera osobliwy proszek zwany "Szepczącymi Drobinami" (w wolnym tłumaczeniu z języka Gith), który jest czymś w rodzaju preparatu leczniczego, często wykorzystywanego przez githzerai w Sferze Limbo. Po wyjęciu zatyczki i wysypaniu proszku na skórę rannej osoby, drobinki rozproszą się po całym ciele cierpiącego, pobudzając komórki jego ciała do regeneracji i szybkiego zlikwidowania wszystkich ran i naruszeń tkanki, niezależnie od ich rozległości. Aby jednak "Szepczące Drobiny" mogły przynieść pożytek rannemu, osoba posługująca się leczniczym specyfikiem musi okazać należytą koncentrację. Odpowiednio zdyscyplinowany i wyszkolony githzerai jest w stanie uleczyć z pomocą proszku "Szepczących Drobin" nawet najbardziej rozległe rany. Poza zwykłymi właściwościami magicznego specyfiku leczniczego, "Szepczące Drobiny" uchodzą też również za lekarstwo duchowe. Powiada się bowiem, że Drobiny tak samo, jak przyśpieszają gojenie ciała i zrost tkanek, goją rany ducha, wykorzeniają wątpliwości i pomagają myślom obrać cel i konsekwentną do niego drogę.

inne Szmaciana lalka Pani Bólu

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Upływający czas nie był zbyt łaskawy dla tej małej szmacianej laleczki; rozłazi się w szwach i pruje. Najwyraźniej w zamierzeniach miała to być replika Pani Bólu, ale oczy z guzików i miękkość pluszu nie wzbudzają w tobie zbyt wielkiego strachu.

inne Szydło Tyldona

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Niższa Dzielnica, Saros w Wielkiej Kuźni

To porządnie wykonane szydło. Na jego drewnianej rączce fachowo wypalono imię "Tyldon".

inne Wiecznie Mroźny Puchar

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Dzielnica Urzędników, Pijany mag
    • Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami

Ten wielki cynowy kufel niezwykłej konstrukcji. Na jego powierzchni wyryto dziwne runy. Utrzymuje swą zawartość w lodowatej temperaturze, niezależnie od warunków zewnętrznych.

inne Wiecznie Mroźny Puchar z Mrocznym Ptakiem

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Galeria Sztuki i Osobliwości po złapaniu odłamka lodu do pucharu

To wielki cynowy kufel niezwykłej konstrukcji. Na jego powierzchni wyryto dziwne runy. Utrzymuje swą zawartość w lodowatej temperaturze, niezależnie od warunków zewnętrznych. Aktualnie znajduje się w nim Mroczny Ptak z Okantusa – odłamek czarnego lodu z wystawy w Galerii Yvanny.

inne Wnętrzności Ignusa

  • Właściwości: Umożliwiają przepisanie zaklęcia "Piekielna Tarcza" do Księgi czarów
  • Mogą używać: Bezimienny (Mag)
  • Miejsce: Ul część południowo wschodnia, dostaniesz go od Ignusa w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem"

Jest to zwęglona masa jelit. Ignus zasugerował, że resztki te w jakiś sposób zachowały ułamek jego piekielnej mocy... Która teraz przeszła na ciebie. Aby obudzić tę moc, musisz rozedrzeć własny brzuch, wymienić wnętrzności, a potem poczekać aż rany się zabliźnią. Kiedy tak się stanie, cząstka mocy Ignusa, która pozostała w zwęglonych wnętrznościach, przejdzie na ciebie i objawi ci fragmenty wiedzy Ignusa.

inne Zakrwawiona chusteczka

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Dzielnica Urzędników, Kesai-Serris w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych, gdy dasz jej Chusteczkę

To jedwabna chusteczka z niewielką ilością krwi Kesai-Serris.

inne Zapach burzy

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Nawałnica kwasu"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Wewnętrzna Klątwa, jeden z kontenerów obok Koszarów

To butelka po perfumach, wyposażona w niewielki rozpylacz, tryskający drobną mgiełką. Na dnie buteleczki pozostało parę kropli płynu.

Rozpylenie zawartości butelki w powietrzu spowoduje przywołania Nawałnicy Kwasu, która zaraz szybko i boleśnie spadnie na głowy wrogów.

inne Zdobiona skrzynka

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Ul część północno zachodnia, Szpetny

Jest to mała drewniana skrzynka. Ozdobiona jest zawiłymi wzorami wyrytymi w złocie. Swego czasu była na tyle wartościowa, by znaleźć swe miejsce w kolekcji jakiegoś arystokraty. Jednak odbiły się na niej lata zaniedbywania, a sama skrzynka zdaje się rozpadać. Gdyby nie duży rubin umocowany z przodu, byłaby bezwartościowa.

Ze skrzynki zdaje się promieniować uczucie grozy.

inne Zębate zwierciadło Yehcir-Eya

  • Właściwości: Przywołuje czar: "Eksodus duszy"
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Modronów, Nordom, gdy zapytasz się, jakie zebrał przedmioty

Zębate Zwierciadła Yehcir-Eya stanowiły nadzieję imperium.

Ostatnia Wielka Matka Morza Czarnego Piasku, Yehcir-Eya, miała świadomość nadchodzącej śmierci. Była otoczona przez wrogie państwa, które tylko czyhały, by zagarnąć jej ziemie. Postanowiła zatem zawiązać sojusz z jedną spośród Pomniejszych Matek przewodzących sąsiednim krajom i w ten sposób zażegnać groźbę inwazji. Nie wiedziała jednak, której Matce może zaufać.

Poprosiła więc o radę swoją wyrocznię, pragnąc poznać sposób na wypróbowanie serc Pomniejszych Matek. W odpowiedzi usłyszała, że musi udać się na skraj Morza Czarnego Piasku, bo tam, w miejscu gdzie grząski czarny piach przechodzi w twardy łupek, znajdzie to, czego szuka.

Wielka Matka przemierzyła pieszo wiele mil, aż dotarła na skraj Wielkiego Morza. Tam, wśród piasków pustyni, natrafiła stopą na taflę srebrzystego szkła wielkości zamkowego podwórca.

Wyrocznia poleciła, by pociąć taflę szkła na kawałki i sporządzić z nich trzydzieści trzy zwierciadła, a następnie wysłać je do Pomniejszych Matek w sąsiednich krajach w charakterze podarków. Według słów wyroczni, zwierciadła miały poddać serca Pomniejszych Matek próbie.

Nie ma pewności, co wydarzyło się tamtej pamiętnej nocy, niemniej wszystkie Matki, które otrzymały zwierciadła, zmarły gwałtowną śmiercią. Pojawiły się wstrząsające opowieści o widmowych postaciach, które wypełzły z ciał Matek zapatrzonych w zwierciadła i dusiły je pośród dzikich wrzasków i zawodzeń.

W odpowiedzi na zabójstwo swoich władczyń, sąsiednie kraje najechały państwo Yehcir-Eye i zrównały je z ziemią. Zębate Zwierciadła Yehcir-Eye zostały porzucone i zaginęły.

Według niektórych uczonych w sferach, Zębate Zwierciadła dysponowały zdolnością odłączania duszy od ciała swoich właścicieli i przyoblekania ich w fizyczną postać. Nie wiemy, czy spowodowała to żądza podbojów, która trawiła serca Mniejszych Matek, czy też może sama tafla srebrzystego szkła znaleziona na krańcach Morza Czarnego Piasku emanowała wewnętrznym złem. Niemniej jednak zwierciadła tworzyły wypaczone odbicia swoich właścicieli, które przybierały cielesną postać i zabijały ich bez litości.

Zębate zwierciadło może zostać użyte przeciwko pojedynczemu wrogowi: wywoła ono wówczas widowe odbicie wybranego celu, które rzuci się na swój pierwowzór, próbując go zabić.

inne Zwierciadło obrazów

  • Właściwości: Tworzy od 1 do 4 zwierciadlanych odbić
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce: Labirynt Modronów, losowy łup z konstruktów

To zwierciadło powołuje do życia fantomiczne kopie każdego, kto tylko zajrzy w czarodziejskie lustro. Efekt działania czaru jest zbliżony do czaru "Magiczne lustro". Powstaje wówczas od 1 do 4 lustrzanych sobowtórach. Każdy z tworów jest oczywiście bliźniaczo podobny do oryginału i przez to może łatwo zmylić przeciwników w walce. A na pewno zadanie ciosu lustrzanemu sobowtórowi, zamiast żywemu oryginałowi, nie przyniesie twoim wrogom żadnej chluby, ani w żaden sposób nie zbliży ich do zwycięstwa.

inne Żeton Bogowców

  • Właściwości: ---
  • Mogą używać: Wszyscy
  • Miejsce:
    • Niższa Dzielnica, Keldor w Wielkiej Kuźni po dołączeniu do Bogowców
    • Niższa Dzielnica, Alissa Tield w Wielkiej Kuźni po dołączeniu do Bogowców

Właściciel tego żetonu, mosiężnej monety noszącej znak pieczęci Wyznawców Źródła, musiał być mężem zaufania Bogowców. Żeton ten jest znakiem wiary i zaufania w nauki tej frakcji i w związku z tym pozwala posiadaczowi żetonu na odwiedzanie części Kuźni, które z reguły zamknięte są dla wszelkich odwiedzin, wyjąwszy wysoko postawione osobistości frakcyjne. Strzeż tego żetonu jak oka w głowie.

Komentarze

-1
·
Szkoda, że nie ma opisu, co można zrobić z tymi przedmiotami.
1
·
wszystko jest ^

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...