Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną broń, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.
"Głupcobij"
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 4-14, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 10
- Waga: 15
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia u Kowala
Ten młot bojowy ma wielką, kamienną głowicę o prostokątnym przekroju. Na wszystkich bokach głowicy widoczne są ślady krwi i posoki. Stylisko wykonano z grubego drewna, które jednak wygląda na zbyt słabe, by utrzymać ciężar głowicy młota.
Ten zaklęty młot był używany jako narzędzie przez stronnictwo Atar w czasie prześladowań religinych. Magiczny młot bojowy "Głupcobij" został tak skonstruowany, by zadawać dodatkowe obrażenia przeciwnikom, którzy byli wyjątkowo głupi. Jednak w czasie jego tworzenia, zaklęcie zostało tak zmienione, że jeśli użytkownik topora był mniej inteligentny od ofiary uderzenia, to również otrzymywał obrażenia. Przez wiele lat młot służył w stronnictwie Atar jako prymitywny (i zabójczy) test inteligencji. Wiele lat temu został wykradziony z ich siedziby w Zdruzgotanej Świątyni i od tej pory raz czy dwa pojawił się w różnych miejscach Sfer.
Wierzy się, że ów test inteligencji, jakiemu młot poddawał swego użytkownika i jego wrogów, z czasem przestał działać. Nikt jednak nie był na tyle pewny siebie, aby to sprawdzić.
Młot
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 6
- Waga: 6
- Miejsce: ---
Jest to ciężki młot o długim trzonku i metalowej głowicy. Można zaryzykować stwierdzenie, że w sprawnych dłoniach młot mógłby bez większego trudu zarówno kształtować stal, jak i kruszyć czaszki czy orzechy.
Młot bojowy
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-6, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 6
- Waga: 7
- Miejsce: ---
Jest to ciężki młot. Ma długą rękojeść zakończoną metalową głowicą, którą z łatwością można kuć żelazo i roztrzaskiwać czaszki.
Młot dobrej jakości
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 2-5, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: +1
- Szybkość: 6
- Waga: 6
- Miejsce: ---
To znakomicie wykonany młot bojowy. Jego głowica i rękojeść przyozdobione są symbolami i rytami Bogowców. Pomimo swego masywnego wyglądu, jest on znacznie lżejszy, niż mogłoby się wydawać.
Młot dwuręczny
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-8, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 8
- Waga: 10
- Miejsce: ---
Ten potężny, dwuręczny młot przeznaczony jest głównie do ciężkich prac, ale może stać się wspaniałą bronią. Jego głowica wykonana jest z czarnego żelaza, a rękojeść ma prawie ramię długości. Jeśli nie weźmie się pod uwagę broni magicznych, jest to najpotężniejszy rodzaj młota.
Młot dwuręczny niskiej jakości
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 2-7, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 8
- Waga: 10
- Miejsce: ---
Ten młot to niewiele więcej niż ciężka bryła metalu osadzona na końcu grubego kija. Nie da się zaprzeczyć, że jest to mocna broń, ale słabo wyważona i wyjątkowo pozbawiona wdzięku. Jest to młot dwuręczny.
Młot oburęczny wysokiej jakości
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-10, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 8
- Waga: 9
- Miejsce: ---
Jest to świetnie wykonany młot, dobrze wyważony i cieszący oczy swym widokiem. Niech nie zwiedzie cię jego wygląd – ta broń jest groźna. Posługiwanie się nim wymaga użycia dwóch rąk. Trzeba też chęci, by zadawać wrogom mocarne uderzenia.
Młot rozkruszania
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: 1-6 obrażeń od kwasu
- Obrażenia: 4-14, obuchowe
- Umagicznienie: +1
- TraK0: +2
- Szybkość: 10
- Waga: 10
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami
Po dokładniejszym zbadaniu okazuje się, że jest to naprawdę wspaniała broń, znacznie lepsza od zwykłego młota dwuręcznego. Ten młot bojowy (zwany również "Młotem Rozkruszania") uderza z druzgoczącą siłą, zadając nie tylko obrażenia obuchowe, ale też powodując pęknięcia każdej powierzchni, jakiej dotknie, niezależnie czy jest to kość, metal, czy drewno. Zadaje tym samym dodatkowe obrażenia... A jeśli ofiara przeżyje, zostaje trochę "zmiękczona" przed następnym atakiem.
Młot Rozkruszania był często używany przez Enota, kapłana Straży Zagłady, w 14 roku E.U. Filozof ten podatny był na gwałtowne zmiany nastroju w czasie debat teologicznych. Znany był z wykorzystywania przymiotów młota do przyśpieszania rozkładu martwego materiału. Kwestią dyskusyjną pozostaje, czy to, w co uderzał, było żywe czy martwe.
Młot ze srebrną głowicą
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-4, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 6
- Waga: 6
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, w kontenerze w jednym z domów
Mały młot bojowy. Jego głowica ozdobiona jest cienką warstwą srebra, powgniatanego i zadrapanego w wielu miejscach. Możliwe, że młot ten używany był kiedyś w celach ceremonialnych.
Nadziak
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 1-4, obuchowe
- Umagicznienie: ---
- TraK0: ---
- Szybkość: 6
- Waga: 6
- Miejsce: ---
Zasadniczo jest to odmiana standardowego młota. Nadziak ma głowicę w kształcie klina, używaną do rąbania drewna. Choć może być wykorzystywany jako broń, jest dość niewygodny i trudno się nim walczy.
"Rozum"
- Mogą używać: Wojownicy (Bogowcy)
- Właściwości:
- +2 do obrażeń obuchowych
- +1 do charyzmy
- +1 do klasy pancerza
- Obrażenia: 5-12, obuchowe
- Umagicznienie: +2
- TraK0: +2
- Szybkość: 6
- Waga: 5
- Miejsce: Niższa Dzielnica, do kupienia u Keldora w Wielkiej Kuźni po dołączeniu do Bogowców
Ten ogromny młot to trzecia broń należąca do słynnej "Triady Prób" Bogowców. Pozostałe to topór zwany jako "Objawienie" i sztylet nazywany "Rozumem". Głowica tej broni pokryta jest mistycznymi runami i ma wyryty symbol frakcji Bogowców. Młot drży w twoich dłoniach. Masz zaszczyt być pierwszym właścicielem tego oręża.
Siarkowy młot
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości:
- +4 do obrażeń od ognia
- +25% do odporności na ogień
- Obrażenia: 2-9, obuchowe
- Umagicznienie: +1
- TraK0: +1
- Szybkość: 7
- Waga: 5
- Miejsce:
- Labirynt Gracza, obozowisko
- Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 7 poziom Wojownikiem
Broń taka, według powszechnej opinii wykuwana w płomieniach Sfery Żywiołu Ognia, stanowi ogromną rzadkość, nawet w mieście tak specyficznym jak Sigil. Pochodzenie tej niezwykłej broni gwarantuje jej posiadaczowi powiększoną odporność na ogień, a także na wszelkie ataki oparte na użyciu ognia. Ponadto użycie młota bezpośrednio w walce i poszkodowanie nim wrogów, powoduje dodatkowe obrażenia, bowiem ilekroć młot sięgnie przeciwnika, ten zaraz staje w płomieniach.
Zaklęty młot
- Mogą używać: Wojownicy
- Właściwości: ---
- Obrażenia: 2-9, obuchowe
- Umagicznienie: +1
- TraK0: +1
- Szybkość: 7
- Waga: 5
- Miejsce: ---
Na młot nałożone jest zaklęcie zwiększające szanse zranienia. Poza tym jest on znacznie lżejszy niż normalny młot, dzięki czemu można nim szybciej wymachiwać i zadawać większe obrażenia. Wszystkie opowieści czy legendy z nim związane zostały przyćmione przez inne, słynniejsze bronie w Encyklopedii Magii. Pomimo to ten młot dwuręczny prezentuje się dostojnie.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz