riese

Ostrza

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną broń, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.

Nazwa Obraz Mogą używać Właściwości
Inne Miejsce
Cichociemny ostrza Złodzieje
  • +1 do obrażeń kłutych
  • +10% do krycia się
Obrażenia: 2-5, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 1
Waga: 1
Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 7 poziom Złodziejem

Broń ta, zaprojektowana z myślą o adeptach sztuki złodziejskiej, posiada magiczne właściwości kamuflowania swego posiadacza, tłumiąc wszelkie dźwięki, jakie towarzyszą jego ruchom. W ten sposób posiadacz Cichociemnego będzie miał znaczne szanse na to, aby bezszelestnie i niezauważenie podkraść się do przeciwnika.

Karbowany sztylet ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje +2 do obrażeń kłutych
Obrażenia: 1-6, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 2
Waga: 1
  • Niższa Dzielnica, do kupienia u Anze na Targowisku
  • Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia u Kowala

Sztylet ten posiada szereg karbów, w przemyślany sposób wyrżniętych w ostrzu. O ile używany w walce przez doświadczonego szermierza, sztylet taki może służyć nie tylko do zadawania ciosów, ale również do skutecznego parowania uderzeń inną bronią białą i wytrącania jej z rąk wroga.

Kościany sztylet ostrza Praworządnie Dobrzy Magowie, Wojownicy i Złodzieje +1 do obrażeń kłutych
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
---

Wydaje się, że ostrze tego sztyletu wykonano z kości jakiegoś stworzenia. Nie zmienia to faktu, że sztylet ten jest ostry jak brzytwa.

Mały stalowy widelec ostrza Kapłani ---
Obrażenia: 1-2, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
Ul część północno zachodnia, Jednouchy

Z całą pewnością ten widelec nie jest najładniejszym ze sztućców. Stalowy uchwyt jest zarysowany i lekko wygięty, a zęby pokryte są brudem.

"Niebiański Ogień" ostrza Praworządnie Dobre postacie
  • +2 do klasy pancerza
  • +10 do odporności na ogień
  • +10% do odporności na obrażenia sieczne
Obrażenia: 3-18, sieczne
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 3
Waga: 5
Tartar, łup z Triasa na trzecim piętrze Budynku Administracji

"Niebiański Ogień" to jedyna rzecz, jaką Trias zatrzymał przy sobie, aby przypominała mu o cudowności Sfer Wyższych. Ten ciężki miecz jest bardzo ciepły w dotyku. Na jego ostrzu wyryto wyobrażenia płomieni. Zawiłość wzorów zapiera dech. Ktoś wykonał je z takim artyzmem, że cały miecz wydaje się być spowity metalowymi płomieniami. Dalibóg, obróbka tego cudu musiała pochłonąć całe stulecia. Broń tę wykonano z nieznanego ci, ciężkiego i iskrzącego się jak srebro metalu.

Miecz robi wrażenie oręża liczącego sobie wiele tysiącleci. Z jego wnętrza daje się słyszeć lekki szmer, który wzmaga się, ilekroć miecz dotyka ludzkiego ciała. Jak się można domyśleć, "Niebiański Ogień" mogą dzierżyć jedynie istoty o odpowiedniej mocy i czystości serca. Użyty w walce, "Niebiański Ogień" zajmuje się świętym blaskiem, który parzy i oślepia każdą niegodziwą istotę.

Nóż ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
---

Ten nóż ma ostrze długości 9 centymetrów i zwykłą kościaną rękojeść.

Nóż do mięsa ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje Delikatny, łamliwy
Obrażenia: 1-3, sieczne
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 0
---

To typowy nóż do mięsa. Masz pewność, że gdyby mógł mówić, opowiedziałby wiele rozwlekłych historii na temat gotowania i krojenia udźców mięsa.

Nóż Kaarlaca ostrza Magowie Umożliwia zapamiętanie dwukrotnie więcej czarów z 1 poziomu maga
Obrażenia: 1-3, sieczne
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 1
Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 12 poziom Magiem

Ten zaczarowany nóż, ostatnie wielkie osiągnięcie Kaarlaca Cragenmoora, przynosi nieocenione wsparcie osobom praktykującym sztukę magiczną. Kaarlac, niestrudzenie poszukując wciąż następnych tytułów do wielkości, zapragnął powołać do życia magiczny artefakt, który miałby stanowić coś w rodzaju rozszerzenia jego własnej pamięci (można rzec wręcz, że miał być pamięcią podręczną Kaarlaca), w której Kaarlac mógłby magazynować znaczną część swego czarodziejskiego repertuaru. Kaarlac zakładał, że, jeżeli odniesie sukces, będzie mógł podwoić rozległość swojej wiedzy magicznej. Niestety, jak się okazało, wynalezienie takiego cacka przekraczało nawet jego nieskończone wydawałoby się umiejętności i czarodziej uwikłany w ciągłe eksperymenty zwariował i w przypływie szaleństwa wbił sobie nóż w serce. A jednak ofiara czarnoksiężnika nie poszła na próżno, bo ten sam nóż, który go zabił, wdarłszy się w jego ciało, pochłonął tyle magii, że sam nabył cząstkę własności, o jakich marzył Kaarlac. Tym sposobem ten magiczny nóż umożliwia swemu właścicielowi zapamiętywanie dwukrotnie więcej czarów z Pierwszego Poziomu.

Nóż Uhira ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje +1 do szczęścia
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
Katakumby Ziem Umarłych, Pchnięty nożem Ghul

Na rękojeści tego zwykłego, obłoconego noża, wyryto litery 'UHIR'. Pomimo lichego wyglądu nóż jest dobrze wyważony.

Nóż z zielonej stali ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
---

Ten nóż o ostrości brzytwy został wykonany ze słynnej Zielonej Stali.

Surowcem, służącym do wyrobu tych maczug, są rudy występujące tylko na pustkowiach Avernusa. Z rud tych baatezu wytwarzają metal zwany Zieloną Stalą Baatoriańską. Oręż wyrabiany z Zielonej Stali Baatoriańskiej jest lżejszy i mocniejszy niż broń wykuwana ze zwykłej stali i zazwyczaj też jego użycie pociąga za sobą znacznie większe zniszczenia i obrażenia.

Ostrze entropii ostrza Wojownicy ---
Obrażenia: 3-23, sieczne
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 7
Waga: 7
Niższa Dzielnica, dostaniesz je od Pieścimetala w Wieży Oblężniczej po powrocie z Tartaru, gdy dasz mu Kostkę Modrona

Ten dziwny przedmiot wszedł w twe posiadanie, kiedy oddałeś Kostkę Modrona żelaznemu golemowi w wieży oblężniczej. Wygląda jak mały sztylet, ale gdy na niego patrzysz, ostrze zwija się i wygina, jak gdyby chciało się wyrwać z ograniczeń swego kształtu.

Wygląda na to, że przedmiot został wykonany z żelaza, srebra i wielu innych metali. Czasem stapiają się w jedno, a czasem schodzą w głąb ostrza, by po chwili pojawić się ponownie.

Ostrze nieśmiertelnego ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 2-3, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 1
Waga: 0
Niższa Dzielnica, zrobi ci je Pieścimetal w Wieży Oblężniczej

Dziwne ostrze, wykute przez żelaznego golema z użyciem kropli twojej krwi. Jest to brzydka broń, przypominająca swym kształtem symbol na twej lewej ręce. Powierzchnię metalu przecinają czarne żyłki, a ostrze wygląda na tak tępe, że nie byłoby chyba w stanie wbić się w ciepłe masło. Kiedy trzymasz je w dłoni, pulsuje lekko niczym serce. Golem twierdzi, że to "ostrze" mogłoby zabić nawet ciebie – pod warunkiem, że użyłoby się go w miejscu odciętym od reszty Sfer.

"Oświecenie" ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje (Bogowcy)
  • +1 do obrażeń kłutych
  • +1 do charyzmy
  • +1 do klasy pancerza
Obrażenia: 2-7, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Niższa Dzielnica, do kupienia u Keldora w Wielkiej Kuźni po dołączeniu do Bogowców

To druga broń należąca do słynnej "Triady Prób" Bogowców. Pozostałe to "Objawienie" i "Rozum". Sztylet ten jest smukły, cudownie wyważony i lekki jak piórko. Wzdłuż jego ostrza wyryty jest symbol frakcji Bogowców, a cała broń drży jakby w oczekiwaniu na walkę. Masz zaszczyt być pierwszym właścicielem tego oręża.

Paznokieć Raveli ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje 2-12 obrażeń od trucizny
Obrażenia: 2-7, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Labirynt Raveli, łup z Raveli

Ten poskręcany paznokieć wyrastający ze skóry nocnej wiedźmy to jedna z najohydniejszych rzeczy, jakie kiedykolwiek widziałeś. Jego pocętkowana zielono-czerwono-czarna powierzchnia ma prawie 30 centymetrów długości. Zdaje się, że był używany naprzemiennie do drapania się, dłubania w nosie i grzebania w ziemi. Kiedy na niego patrzysz, żałujesz, że Ravela nie obgryzała paznokci. Żeby tak chociaż miała jakiś pilniczek.

Runiczny miecz ostrza Magowie +50% do odporności na magię
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: -4
Szybkość: 1
Waga: 1
Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 7 poziom Magiem

Broń ta to dzieło legendarnej gildii magów-wojowników nazywanych "Szkarłatnymi Mędrcami". Miecze te w zamyśle swoich twórców miały służyć jako środek obrony przed magią wrogich czarodziejów. Niewielkie runy wyryte na ostrzu tego miecza to potężne formuły ochronne, dzięki którym właściciel miecza będzie się charakteryzował podniesioną odpornością na wszelkie rodzaje czarów. Niestety, broń, choć pod względem magii nieoceniona, bardzo marnie spisuje się w bitwie jako zwykłe narzędzie walki wręcz.

Skalpel ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
Kostnica – Pierwsze Piętro, jedna z szafek

Proste chirurgiczne narzędzie do cięcia. Wygląda, jakby było często używane.

UWAGA: Aby używać skalpela, L-kliknij, by go podnieść, a następnie przenieś go na portret postaci lub do przegródki broni.

Srebrna szpilka do włosów ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-2, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
Zewnętrzna Klątwa, Karczma „Brama Zdrajców”, jedna z szafek na piętrze

Jest to srebrna szpilka do włosów. Jej czubek jest wyjątkowo ostry.

Stiletto ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
---

To krótki sztylet o smukłym ostrzu.

Stiletto niskiej jakości ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-2, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
---

Ten szeroki sztylet, choć jest w zasadzie bronią kłującą, lepiej nada się na przycisk do papieru. Nie jest ani ostry, ani wyważony i własciwie mógłby przeszkadzać ci w czasie walki.

Stiletto wysokiej jakości ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 1
---

Ten smukły sztylet zachwyca swą urodą. To jednoręczna broń kłująca.

Szalony odłamek ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje
  • Zatruwa ofiarę
  • Kruchy, łamliwy
Obrażenia: 2-5, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 1
Dzielnica Urzędników, gdy użyjesz Młota kowalskiego na jednym z posągów w Galerii Sztuki i Osobliwości

To kawałek kamienia w kształcie sztyletu odłamany od posągu Gangroigidrona. Nosi w sobie potężne zaklęcie – za każdym razem kiedy ktoś zostanie zraniony odłamkiem, istnieje szansa na to, że zostanie przeklęty. Najprawdopodobniej przerażająca klątwa, jaka zastygła na ustach Gangroigidrona, przeszła w kamienną formę jego postaci, a sam odłamek 'zatruwa' jątrzącą magią zranione nim osoby.

Sztylet Adahna ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 2-5, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 1
Waga: 0
Ul część południowo wschodnia, Adahn w Gospodzie „Pod Gorejącym Człekiem”

Podarunek jaki otrzymałeś od Adahna, kiedy żegnałeś się z nim w gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem". Jest to niczym się nie wyróżniający metalowy sztylet z solidną, srebrną rękojeścią. Trudno wyczuć, czy jest dobrze wyważony, ponieważ jest niesamowicie lekki. Ostrze sztyletu wykonano z jakiegoś dziwnego metalu, który zdaje się zmieniać barwy, przechodząc od srebra, poprzez brąz, aż do złota.

Sztylet biesiej krwi ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje
  • Zatruwa przeciwnika
  • -4 do rzutów obronnych przeciw czarom
  • Wywołuje u posiadacza szał bojowy w czasie walki
  • Przeklęty
Obrażenia: 3-8, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
  • Tartar, łup z Agril-Szanaka
  • Tartar, jedna z szafek na drugim piętrze Budynku Administracji

Sztylet ten spędził całe lata wbity w ciało biesa. Nabrał przez ten czas biesich przymiotów. Krew biesa wsiąkła w sztylet, sprawiając, że jest lekko ciepły w dotyku.

W czasie walki jego posiadacz słyszy w swym umyśle bezustanne skrzeczenie, które sprawia, że całkowicie traci samokontrolę. Staje się wręcz nie do zatrzymania, ale jednocześnie jest bardziej podatny na czary.

Historia tego sztyletu jest raczej nieznana. Najprawdopodobniej jakiś trep zginął w czasie walki z biesem, tracąc zarówno swój sztylet jak i życie. W chwili obecnej nazwa sztyletu jest właściwie jego opisem. Musi sobie dopiero zasłużyć na odpowiednie miano.

Sztylet Porphatysu ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje
  • 1-6 obrażeń od kwasu
  • Szał bojowy
  • Przeklęty
Obrażenia: 1-6, kłute
Umagicznienie: +3
TraK0: +3
Szybkość: 0
Waga: 1
Tartar, biurko na trzecim piętrze Budynku Administracji

Kwasy Porphatysu, piątej warstwy Tartaru, groźne są dla ciała, ale prawdziwie zabójcze dla umysłu. Rozdzierają myśl i duszę, pożerając rozum. Oręż wykuty w tej sferze, uchodzącej za ponurą stolicę wiarołomstwa, czyni to samo ze swoimi właścicielami, doprowadzając ich z czasem do szaleństwa. Ale mimo to wielu uważa, ża broń stworzona w kwaśnych oparach Porphatysu posiada tak wielką moc, że warto dla niej postradać cząstkę swoich zmysłów.

Sztylet z zielonej stali ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 2-5, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
---

Ten sztylet został wykonany ze słynnej Zielonej Stali Baatoriańskiej. Stal owa pochodzi z jedynych w wieloświecie złóż zielonej rudy z pustyń Avernusa, słynącej jako surowiec szczególnie znakomitego, lekkiego i poręcznego oręża. Bowiem broń wykonana z zielonego metalu znacznie dłużej zachowuje ostrość i może spowodować znacznie więcej uszkodzeń i ran niż każda inna broń tego rodzaju.

Wdoworób ostrza Złodzieje
  • +2 do obrażeń kłutych
  • Zatruwa przeciwnika
  • +25% do odporności na trucizny
Obrażenia: 3-7, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej, jeżeli osiągnąłeś 12 poziom Złodziejem

Broń ta, o ostrzu nasyconym śmiercionośnym jadem straszliwego pająka krzyżaka, nazywana nieco grubiańsko "Wdoworobem", to przedmiot pożądania przede wszystkim najemnych morderców. Trucizna, która w wyniku magicznych obrzędów jest stałym i niezbywalnym składnikiem ostrza, udzieli się każdemu, kto otrzyma choćby najmniejsze cięcie "Wdoworobem". Ponadto posiadacz tej broni, kiedy tylko weźmie "Wdoworoba" w dłonie, momentalnie uzyska podwyższoną odporność na wszelkiego rodzaju trucizny.

Widmowy sztylet ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje +3 do obrażeń kłutych
Obrażenia: 1-6, kłute
Umagicznienie: +3
TraK0: +3
Szybkość: 2
Waga: 1
Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia u Kowala

Sztylet zachowuje się w walce niemal jak myśląca istota, zawzięcie atakując wroga i zawsze instynktownie godząc w najczulsze punkty na jego ciele.

Zakrzywiony nóż ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, sieczne
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
---

Ten zakrzywiony nóż ma grube, obosieczne ostrze i zdobioną, drewnianą rękojeść. Sądząc po jego kształcie, nóż jest wykorzystywany głównie jako narzędzie chirurgiczne.

Zardzewiały sztylet ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje Delikatny, Łamliwy
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 1
---

To mały, zardzewiały sztylet. Ostrze jest wyszczerbione na krawędziach, a jego rękojeść odpada. Nie wygląda, aby wytrzymał wielokrotne użycie nie łamiąc się.

Zerthowe ostrze Dak'kona ostrza Dak'kon Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
Obrażenia: 2-9, sieczne
Umagicznienie: ---
TraK0: +1
Szybkość: 7
Waga: 5
Standardowa broń Dak’kona

W ojczystej Sferze githzerai zwanej Limbo materia stała należy do rzadkości. Limbo samo w sobie jest lepką masą wszystkich żywiołów i kształtować ją w formy stałe można jedynie siłą woli.

"Karach" to substancja, która może być kształtowana siłą woli. Miecz Dak'kona jest właśnie stworzony z tej substancji; jedynie dyscyplina umysłowa i koncentracja Dak'kona utrzymują integralność broni. Dak'kon może kształtować swój miecz odpowiednio do swoich umiejętności, zmieniając jego długość i ostrość. Przypuszczalnie, kiedy osiągnie wyższy poziom, będzie mógł manipulować kształtem na wiele nowych sposobów.

Trudno ustalić, czy wszystkie githzerai zerth mają taki oręż. Z pewnością broń, której integralność zależy od stałości umysłu jej posiadacza, jest zastrzeżona tylko dla tych, który nauczyli się perfekcyjnie panować nad swoim umysłem i ciałem.

Miecz ten wydaje się odgrywać bardzo duże znaczenie w religii wyznawanej przez Dak'kona. Wzdłuż rękojeści miecza Dak'kon zwykł zawijać karty pergaminu, zapewne pełne świętych nauk czcicieli Zerthimona.

Żelazny kolec ostrza Magowie, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 2
Kostnica, po wyciągnięciu go ze szkieletów

To prosty, żelazny kolec, pokryty rdzą. W razie konieczności może służyć jako sztylet.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...