Broń naręczna

Tomasz "Medivh" Kiedrowicz poniedziałek, 1 listopada 2010

Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można daną broń, znajduje się "---", oznacza to, że jest ona powszechnie dostępna w sklepach bądź można znaleźć ją często w różnych lokacjach.

Nazwa Obraz Mogą używać Właściwości
Inne Miejsce
Dotyk Nie-Sławy broń naręczna Nie-Sława ---
Obrażenia: 1-3, sieczne
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
Standardowa broń Nie-Sławy

To podstawowy rodzaj ataku Sławy. Zadaje niewielkie (1-3) obrażenia sieczne.

Kastety syfonowe broń naręczna Kapłani, Wojownicy i Złodzieje Przenoszą PŻ z przeciwnika na właściciela broni
Obrażenia: 1-6, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
  • Niższa Dzielnica, do kupienia u Anze na Targowisku
  • Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia

Kastety te wyposażono w duże metalowe kolce, aby rozdzierały zbroję z taką samą łatwością, jak ludzkie ciało.

Kastety te, używane zazwyczaj przez mniej sympatyczną część Sigilczyków, posiadają zdolność wydarcia siły życiowej z wroga i przekazania jej osobie posługującej się kastetami.

Kastety zabójcy broń naręczna Złodzieje
  • Ogłuszają
  • Uciszają
  • Zatruwają
Obrażenia: 1-10, kłute
Umagicznienie: +3
TraK0: +3
Szybkość: 1
Waga: 1
Zewnętrzna Klątwa, do kupienia u Kruszypięścia

Jest to kompletnie zmodernizowana wersja zwykłych żelaznych kastetów. Tę parę wyposażono w szereg długich, ostrych jak brzytwa ostrzy.

Ponadto kastety te obłożono potężnymi formułami magicznymi, aby zapewniały maksymalne powodzenie posługującemu się nimi zabójcy. W wyćwiczonych dłoniach broń ta będzie w stanie oszołomić wroga i sprawić, że będzie łatwiejszym celem dla wszelkich ataków. Na ostrzach tych umieszczono również zaklęcie ciszy, aby powstrzymać ofiarę przed krzykiem o pomoc albo też, w przypadku gdy atakowany jest magiem, uniemożliwić jej wypowiedzenie czarów obronnych. Dla pełni komfortu zabójcy, ostrza kastetów są powleczone egzotyczną trucizną, co zapewnia ofierze szybką i pewną śmierć.

Kolczaste kastety broń naręczna Kapłani, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-6, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 1
Waga: 1
---

Te żelazne kastety dodatkowo wzmocniono niewielkimi kolcami. Ponadto umieszczono w nich również drobną formułę magiczną, dzięki której kastety są lżejsze i silniejsze niż ich odpowiedniki wykonane z tego samego żelaza.

Kolczaste rękawice siły Ogra broń naręczna Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 4-6, obuchowe; 4-6, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +3
Szybkość: 1
Waga: 2
  • Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej
  • Wewnętrzna Klątwa, Kupiec w Magazynie, jeżeli Ponury Skalp zdradził ci swoją skrytkę

Na kłykciach tych metalowych rękawic jeży się rząd wielkich, czarnych kolców. Dzięki nim nosząca je osoba może przebić każdy cel, w jaki uderzy. Na krawędziach rękawic umieszczone są klamry, mocujące je jak gdyby w miejscu.

Rękawice obłożone są zaklęciem, które pozwala osobie je noszącej uderzać przeciwników z siłą dziesięciu ludzi. Kolce na kłykciach powiększają jeszcze obrażenia, gdyż ofiary, których kości nie zostały strzaskane przy pierwszym ataku, powoli wykrwawiają się na śmierć z powodu ran kłutych zadanych kolcami.

Magiczne Sztylety Naręczne broń naręczna Wojownicy i Złodzieje +2 do obrażeń kłutych
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +2
Szybkość: 2
Waga: 2
---

Na oręż ten składa się para ząbkowanych ostrzy sztyletów, umocowanych na żelaznych przegubach. Ząbkowania na ostrzach sztyletów mają służyć zadawaniu przeciwnikowi dodatkowych ran kłutych. Ponadto nad skutecznością i dotkliwością sztyletów czuwają też czarodziejskie formuły zabezpieczające.

Napięściaki broń naręczna Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 2-4, obuchowe
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 1
Kostnica – Pierwsze Piętro, jedna z szafek

Tę zwykłą sztabkę metalu zakłada się na pięść. W dłoni zostaje grubsza część, natomiast nad kłykciami wystaje żelazny pierścień. Jeden cios tak uzbrojonej ręki może zmiażdżyć szczękę.

UWAGA: Wiele rodzajów broni w grze Torment zadaje obrażenia podobnej wielkości... Ale *rodzaj* obrażeń różni się w zależności od broni. Niektóre stworzenia są bardziej odporne na pewne typy obrażeń niż inne. Jeśli twoja broń nie zadaje przeciwnikowi wielu ran, to możliwe, że jest on na nią odporny. Zmień broń i sprawdź, która działa najlepiej.

Naręczne sztylety Moorin broń naręczna Wojownicy i Złodzieje
  • +2 do obrażeń kłutych
  • +2 do klasy pancerza
  • +1 do szczęścia
Obrażenia: 2-8, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Katakumby Łkających Kamieni, stos kości w Zdruzgotanej Krypcie

Sztylety te niegdyś służyły Moorin, zwanej Sprowadzającą Pecha. Moorin była nieszczęsną młodą kobietą, która, w wyniku serii porażek osobistych, zdecydowała się na karierę złodziejki. Próbowała wcześniej sił w różnych innych profesjach, ale ledwie zaczynała pobierać nauki, zawsze w nieszczęśliwym wypadku ginął jej nauczyciel i musiała szukać wciąż nowych pól działalności. Wreszcie zdesperowana Moorin zdecydowała się poświęcić sztuce Złodziejstwa. Ale rezultaty tych starań były, jak się nietrudno domyślić, jak zawsze opłakane.

Złodziejska kariera Moorin była obfita w liczne nieszczęśliwe wydarzenia i zatargi, które nieodmiennie zmuszały ją do stoczenia walk w jej obronie. Każdą z takich walk Moorin zwykła okupiać ciężkimi obrażeniami i pobytem w więzieniu. Kiedy stało się jasne, że przy takim pechu Moorin długo już się tym światem nie nacieszy, jej ojciec, arcymag Xoorcon, stworzył dla niej te magiczne sztylety.

Dzięki szczęściu zawartemu w magicznym orężu, Moorin mogła nareszcie trafiać swoich przeciwników (pierwszy celny cios był dla niej wielkim szokiem). Kiedy zaś wypływ krwi odwracał uwagę przeciwnika, Moorin dawała drapaka. Niestety, podczas jednej z takich ucieczek z placu boju, Moorin potknęła się i przewracając, nabiła na jeden ze sztyletów. Umarła na miejscu. Tak to naturalny pech odniósł tryumf nad magicznym szczęściem.

Naręczne sztylety prawdziwej śmierci broń naręczna Wojownicy i Złodzieje (Grabarze) Zatruwają przeciwnika
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Ul część północno wschodnia, do kupienia u Emorika w Karczmie "Proch do prochu" po dołączeniu do Grabarzy

Aby mieć stuprocentową pewność, że delikwent potraktowany tym orężem rychło spotka się z Prawdziwą Śmiercią, ostrze tych sztyletów zostało powleczone warstwą potężnej trucizny.

Naręczne sztylety Szar broń naręczna Wojownicy i Złodzieje
  • +2 do wszystkich rzutów obronnych
  • +35% do odporności na magię
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +3
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 2
Niższa Dzielnica, do kupienia u Pieścimetala w Wieży Oblężniczej

Sztylety te były niegdyś bronią Szar, zabójczyni Magów. Szar była uzdolnioną zabójczynią, a jej ambicją było wyspecjalizowanie się w dokonywaniu (naturalnie za słoną zapłatą) zamachów na czarodziejów. Aby pomóc sobie w swoich szczytnych planach, Szar zamówiła u maga Theksa Voortona parę tych sztyletów. Dzięki tej broni odniosła wiele zawodowych sukcesów.

Przyszła jednak i na nią kryska, kiedy wynajęto ją do zgładzenia tego samego czarodzieja, który był twórcą sztyletów. Ku jej najwyższemu zdziwieniu, sztylety odmówiły skrzywdzenia swego twórcy i nie osłoniły ją przed jego czarami.

Okruchy przeznaczenia broń naręczna Wojownicy Kruszą się po pierwszym uderzeniu
Obrażenia: 10-100, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 5
Niższa Dzielnica, do kupienia u Mikki w Lombardzie

Rękawice te wykonano ze specjalnych kryształów, występujących tylko w Sferze Baator. Kiedy kryształowe rękawice sięgają przeciwnika, ich powierzchnia kruszy się na tysiące odłamków, które wnikają we wroga, boleśnie rozdzierając ciało i kość.

Chociaż dłoń właściciela rękawic chroni podszewka z ciężkiego metalu, istnieje mimo wszystko pewna szansa, że drapieżność Okruchów Przeznaczenia skupi się też na tym, kto się nimi posługuje.

Pięść broń naręczna Bezimienny ---
Obrażenia: 1-3, obuchowe
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 0
Standardowa broń Bezimiennego

UWAGA: Cios pięścią to twój standardowy atak. Obrażenia zadawane pięściami są stosunkowo małe, ale możesz za to szybko atakować, a liczba zadawanych obrażeń *zależy* od twojej siły.

Twoje ciosy są groźne; MOŻESZ zabić, zadając serię uderzeń. Jeśli tylko nie wypełniłeś wszystkich przegródek na podręczne uzbrojenie, zawsze możesz wybrać 'pięści' jako aktualnie używaną broń.

Sztylety naręczne broń naręczna Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 2
---

Jest to para ostrych głowni od sztyletu, zamontowanych do żelaznych kastetów. Ostrza mają wyszczerbione brzegi, dzięki czemu zadają dodatkowe obrażenia przy uderzeniu.

Sztylety naręczne Anny broń naręczna Anna ---
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 2
Waga: 2
Standardowa broń Anny

Standardowa broń Anny to para zębatych głowni od sztyletu, przymocowanych do żelaznych kastetów. Sztylety są ostre niczym brzytwa i świetnie się sprawują. Dodatkowo, dzięki dość małym rozmiarom można je szybko schować, w przypadku nagłego pojawienia się patrolu straży.

Sztylety naręczne Zar'Anuna broń naręczna Wojownicy i Złodzieje
  • +2 do obrażeń kłutych
  • +2 do klasy pancerza
  • +35% do krycia się
Obrażenia: 3-12, kłute
Umagicznienie: +2
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Niższa Dzielnica, Lenny

Ta niesławna broń miała kiedyś służyć słynnemu zabójcy Zar'Anunowi. Zar'Anun zaczynał jako nikomu nieznany złodziej, lecz szybko wspinał się po drabinie hierarchii w złodziejskiej gildii, zręcznymi zabójstwami usuwając swoich konkurentów. Kres na Zar'Anuna przyszedł, kiedy zauważono, że ambitny złodziej nigdy nie rozstawał się ze swoimi sztyletami, zabierając je ze sobą nawet do kąpieli. Któregoś dnia sztylety zniknęły w tajemniczy sposób, a Zar'Anun wkrótce potem podzielił ich los.

Umei Kaihen broń naręczna Wojownicy i Złodzieje
  • +3 do zręczności
  • +10% do otwierania zamków
  • +10% do wykrywania pułapek
  • +10% do krycia się
Obrażenia: 3-21, kłute
Umagicznienie: +3
TraK0: +3
Szybkość: 2
Waga: 0
Dzielnica Urzędników, losowy łup z Większych Glabrezu w PodSigil po powrocie z Tartaru

Te naręczne sztylety nie trzymają się zbyt pewnie w twojej dłoni, ale jednocześnie masz wrażenie, że emanują jakąś osobliwą siłą, która sprawia, że los zmienia się na twoją korzyść. Zresztą również jako zwykła broń, prezentują się znakomicie – to masywny i groźny oręż, o ostrzu z obustronnymi ząbkowaniami. Sztylety toną w jaskrawej, królewskiej purpurze. Na rękojeści ktoś wyciął słowa "Hii 'toh 'mi."

Zaczarowane sztylety naręczne broń naręczna Wojownicy i Złodzieje +1 do obrażeń kłutych
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
---

Na oręż ten składa się para ząbkowanych ostrzy sztyletów, umocowanych na żelaznych przegubach. Ząbkowania na ostrzach sztyletów mają służyć zadawaniu przeciwnikowi dodatkowych ran kłutych. Ponadto nad skutecznością i dotkliwością sztyletów czuwają również czarodziejskie formuły zabezpieczające.

Zębate rękawice broń naręczna Wojownicy i Złodzieje Przeklęty
Obrażenia: 3-8, sieczne; 1-2, obuchowe
Umagicznienie: +1
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Zakopana Wioska, dostaniesz je od Marty w Domu Marty Szwaczki, gdy skłamiesz, że przyszedłeś po igły i nici

Przez stulecia rękawice te otrzymały wiele nazw. Niektórzy określali je mianem 'Rękawic Głodu'. Inne nazwy to 'Rękawice Chciwości' czy też wyjątkowo głupie określenie 'Zgrzytające Rękawice'. Githzerai nazywali je 'tymi-które-pożerają' i wierzyli, że są one artefaktem stworzonym przez slaadi – inteligentne, mięsożerne, żabopodobne istoty zamieszkujące sferę Limbo.

Najczęściej spotykana nazwa to "Zębate Rękawice". Nie jest znana istota, od której pochodzą kości składające się na rękawice. Tak czy inaczej, kiedy zostanie odkryta ich natura, moc rękawic objawia się przy użyciu w czasie walki. Kiedy przeciwnikowi zostanie zadany cios, kościany wierzch rękawic rozsuwa się, pokazując kilka rzędów zębów. Łapczywie wgryzają się one w ciało wroga. Nie są one ostre – w większości są dość szerokie i przytępione, ale zaciskają się z wielką siłą, powodując dodatkowe obrażenia.

Znak Sawanta broń naręczna Złodzieje
  • +2 do klasy pancerza
  • +1 do zręczności
  • +15 do bazowych PŻ
  • +25% do otwierania zamków
  • +25% do krycia się
  • +10% do wykrywania pułapek
Obrażenia: 3-18, kłute
Umagicznienie: +4
TraK0: +3
Szybkość: 2
Waga: 3
Tartar, biurko na trzecim piętrze Budynku Administracji

Przedmiot został zaprojektowany z dużym pomyślunkiem. Otwarty Znak Sawanta rozkłada się na naręczne sztylety, które w walce potrafią być zaiste śmiercionośną bronią. Z kolei łatwo dostępne dźwignie i przekładnie sprawiają, że ze Znaku Sawanta wysuwają się przeróżne ostrza, dodając dłoni zabójczego przedłużenia. Machiny tego typu znakomicie spisują się w ogniu walki, masakrując ciało wroga, ale mogą być też używane w zadaniach bardziej pokojowych, jak otwieranie zamków i likwidowanie pułapek.

Przedmioty tego typu należą do rynsztunku najbardziej uzdolnionych złodziei, bo pomyślne przeprowadzanie skomplikowanych operacji za pomocą tego mechanizmu najlepiej wychodzi osobom o tęgim umyśle i zręcznych palcach.

Żelazne kastety broń naręczna Kapłani, Wojownicy i Złodzieje ---
Obrażenia: 1-3, obuchowe
Umagicznienie: ---
TraK0: ---
Szybkość: 1
Waga: 1
---

Żelazne kastety zakładane na palce. Dzięki nim twoje pięści mogą wręcz gruchotać kości.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...