Dokument pożyczkowy
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, w Magazynie po rozmowie z Tristą i Lennym
Ten dokument świadczy, że dług Tristy wobec Byrona Szpicera został w pełni spłacony.
Dwunastościan
- Właściwości: Zawiera zapiski jednego z poprzednich wcieleń
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki, jeden z pokojów w Sypialniach
Ten ciężki dwunastościan, o rozmiarach równych twoim obu pięściom złożonym w jeden wielki kułak, wydaje ci się w jakiś dziwny, niewytłumaczalny sposób znajomy. Materiał, z którego powstał, jest chłodny i gładki w dotyku, ale nie umiesz stwierdzić czy to metal, czy też kamień. Przedmiotem targają drobne, nieuchwytne 'prądy', jak gdyby miałby za chwilę wyskoczyć ci z rąk i wznieść się w powietrze.
Dziedzictwo Kestera
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Wewnętrzna Klątwa, Kester w Gorzelni
Zapis ten znajduje się na starannie złożonej, dobrze utrzymanej mimo wieku, karcie papieru welinowego. Dokument ten należy do gorzelnika Kestera, a charakter pisma wskazuje, że jego zmarły ojciec nie należał do ludzi wykształconych, a już szczególnie daleka mu była piękna sztuka kaligrafii. Możesz z niego odczytać, że dwaj bracia, pragnąc powiększyć swoją zamożność, zdecydowali się na założenie własnych interesów i... Zaraz potem pismo staje się zupełnie nieczytelne. Reszta dokumentu nie podaje żadnych dalszych szczegółów podziału tych interesów.
Dziedzictwo Kruszypięścia
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, Kruszypięść u Kowala
Zapis ten znajduje się na podbitym watoliną kawałku starego papieru welinowego, pomarszczonego i pokrytego sadzą. Nie ulega wątpliwości, że treść tego pisma studiowała osoba o niezbyt czystych dłoniach. Dokument ten należy do kowala Kruszypięścia, a charakter pisma wskazuje, że jego zmarły ojciec nie należał do ludzi wykształconych, a już szczególnie daleka mu była piękna sztuka kaligrafii. W dokumencie tym ojciec oznajmia, że po jego śmierci kuźnia i gorzelnia zostaną podzielone pomiędzy dwóch synów, ale nie podaje żadnych dalszych szczegółów tego podziału.
Dziennik Strahana
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Ul część północno wschodnia, łup ze Strahana Runeshadowa w Mauzoleum
Ta oprawiona w skórę księga jest popękana i widać na niej upływ lat. Na okładce wypalono swego rodzaju herb. Można zauważyć kilka nachodzących na siebie trójkątów, w których centrum znajdują się inicjały SR. Karty mocno już wyblakły, ale ostatnich wpisów dokonano chyba niedawno.
2 dzień 127 roku rządów Faktona Hashkara:
Nareszcie ją odnalazłem! Brakująca strona z Grimuaru Ap'Tarj jest już w mym posiadaniu. Jak się domyślałem, wypisano na niej komponenty niezbędne do rzucenia ostatniego zaklęcia transformującego. Mam już wszystkie składniki z wyjątkiem jednego. Do stania się liszem potrzebuję jedynie kropli krwi nieśmiertelnego. Ale gdzie znaleźć taką rzadkość? Może powinienem poszukać odpowiedzi we wróżbach.
14 dzień 127 roku rządów Faktona Hashkara:
Po wielu dniach spędzonych na rzucaniu zaklęć poznawczych, w końcu zdobyłem odpowiedź. Czary ukazały mi, że nieśmiertelny przebywa gdzieś w prastarym Mauzoleum mieszczącym się w Ulu, dzielnicy Sigil. Muszę się spieszyć. Koniecznie muszę jak najszybciej znaleźć tę istotę i pobrać jej krew.
15 dzień 127 roku rządów Faktona Hashkara:
Przybyłem do Mauzoleum. Natychmiast zostałem napadnięty przez widmo, które pilnuje pozostałości pogrzebanych tutaj osób. Zdołałem wymknąć się duchowi i dotarłem do czegoś w rodzaju wewnętrznego sanktuarium. Zabezpieczyłem się przed tym nadprzyrodzonym przygłupem za pomocą kilku pomniejszych czarów strażniczych i zacząłem wskrzeszać 'miejscowych,' aby móc rozpocząć poszukiwania nieśmiertelnego. Jeśli wróżby były dokładne i nieśmiertelny jest tutaj, to najpewniej spoczywa w jednej z wielu krypt ciągnących się wzdłuż korytarzy. Teraz to tylko kwestia czasu.
17 Dzień 127 roku rządów Faktona Haskara:
Nie jestem sam. Ktoś wszedł do Mauzoleum i przeszkadza moim sługom. Czy może być to ten, którego szukam? Wróżby pokazały jedynie, że odnajdę tu nieśmiertelnego. Czy to możliwe, że MOJA obecność w tym miejscu kazała temu, którego szukam, poszukać MNIE? Cóż za wspaniałe zrządzenie losu, będę musiał...
Atrament, którym dokonano ostatniego wpisu, jest jeszcze wilgotny.
Dziennik w kościanej oprawie
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Labirynt Gracza, obozowisko poprzedniego wcielenia
Przedmiot ten jest zapewne czymś w rodzaju dziennika. Na konstrukcji wykonanej z ludzkich kości umocowane są płaty ludzkiej skóry, spełniające rolę stronic. Co ciekawe, pasy skóry zrośnięte są w ten sposób, że całość robi wrażenie prowizorycznej, ale autentycznej księgi. Nawet zewnętrzne płaty skóry są odpowiednio zgrubiałe, tworząc coś w rodzaju okładki dla cieńszych arkuszy, ulokowanych we wnętrzu kościanej oprawy.
Strony ze skóry są zapisane krwią. Widzisz mnóstwo ciągów znaków, ale chociaż masz wrażenie, że to rodzaj pisma, nie potrafisz go odczytać. Dodatkowo wydaje się, że pismo to zostało zapisane do góry nogami, ze strony prawej do lewej i do tego pod tak dziwacznymi kątami, że od wpatrywania się w krwawe hieroglify aż oczy pieką.
Chociaż kształt samego pisma jest dosyć toporny, musisz przyznać, że konstrukcja kościanej książki jest dość skomplikowana. Kości zostały zgrabnie ponacinane, dzięki czemu sprawnie się składają i nakładają na siebie. Wygląda na to, że kości można wygodnie odczepiać od siebie i przewracać stronice w trakcie lektury zawartości tej upiornej księgi.
Grimuar szkodliwych myśli
- Właściwości: Obdaruje cię zaklęciami w zamian za złe uczynki
- Mogą używać: Bezimienny
- Miejsce: Niższa Dzielnica, łup ze zwłok Mantuoka w Kościach Nocy
Ta czarna księga zdaje się wydzielać lekki zapach zgnilizny, a jej oprawa jest nieprzyjemna w dotyku – przypomina przypaloną na słońcu ludzką skórę. Zardzewiałe sprzączki na okładce zabezpieczają ją przed przypadkowym otwarciem.
To Grimuar Szkodliwych Myśli, tajemna księga napisana wieki temu w nieznanych celach. Jej zadaniem jest nauczanie śmiertelników o naturze zła. Niektórzy mędrcy przestrzegają przed jej używaniem, lecz inni do tego namawiają. Powiada się, że może obdarzyć potężnymi magicznymi mocami, jeśli spełni się jej żądania.
Kontrakt Umarłych Angyara
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Ul część północno wschodnia, Mortai Grobowładny w Karczmie „Proch do prochu”
Ten kruchy pergamin pachnie stęchlizną, tak jakby zbyt długo był przechowywany na strychu. Na podstawie tego, co możesz odczytać z drobnego, wąskiego pisma, dokument ten jest kontraktem pomiędzy dwoma stronami: frakcją Grabarzy i człowiekiem o imieniu "Angyar". W zamian za trzydzieści sztuk miedzi, Angyar oddaje Grabarzom prawo do swoich zwłok, przypuszczalnie po to, by mogli wykorzystać je do pracy w Kostnicy.
Księga Finama
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, jedna z szafek w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych
Dziennik badawczy lingwisty o nazwisku Finam.
Księga Kości i Popiołu
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Parter, Zombie #732
Ta podniszczona, oprawiona w skórę księga zawiera diagramy i wykresy przedstawiające szczegóły rozmaitych formuł ochronnych i zaklęć. W księdze mnóstwo jest rysunków szkieletów, kości i schematów objaśniających sposób ich przechowywania.
Szczególnie interesujący jest rozdział poświęcony "strażnikom". Najwidoczniej Grabarze ożywiają zwłoki umarłych gigantów, aby czynić z nich strażników w Kostnicy. Zmartwychwstali giganci są jeszcze groźniejsi od swoich żywych pobratymców, ponieważ Grabarze wszywają w klatki piersiowe zaklęcia zbrojeniowe, podwyższając ich sprawność w walce i odporność na ataki.
Treść tej księgi jest zresztą dalece zbyt skomplikowana, abyś mógł przestudiować ją całą bez przygotowania, ale wygląda na to, że niektóre z rozdziałów mogą być dla ciebie bardzo pożyteczne w przyszłości.
Księga rzeczy niepojętych
- Właściwości: Dodaje 1000 doświadczenia
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, do kupienia u Vrisziki w Sklepie z Osobliwościami
Pierwotnie wziąłeś to za raczej nieciekawą książkę zamkniętą na mały zamek z brązu. Okazuje się, że w rzeczywistości jest oprawiona w dziwne skóry i zaklęty brąz. Podpisana jest po prostu jako: 'Księga Rzeczy Niepojętych.'
List miłosny
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce:
- Dzielnica Urzędników, szafka w pokoju Yves Opowiadaczki w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych
- Niższa Dzielnica, Penn w Drukarni, gdy poprosi nas o to Julia
Jest to pełen uczuć, pikantny i dość obrazowy list miłosny. Nie sprecyzowano, kto jest jego autorem i do kogo jest skierowany.
List Penna
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Ul część północno wschodnia, Grobowiec
List ten został napisany na pergaminie przedniego gatunku przez osobę znającą doskonale kunszt kaligraficzny.
Vaxisie,
Jeżeli czytasz ten list, oznacza to bez wątpienia, że twoja misja spaliła na panewce i zmuszony byłeś skorzystać z drogi ucieczki, jaką dla ciebie urządziliśmy. Mówiłem ci już wcześniej, że ten twój pomysł z przebraniem zakrawał na kpinę. Teraz jednak mniejsza z tym. Przede wszystkim musisz się na pewien czas ukryć. Grabarze może i często schodzą na manowce, ale przecież nie są skończonymi głupcami i z pewnością będą chcieli w jakiś sposób zrewanżować ci się za nasze wścibstwo. Zostawiłem ci trochę brzdęku. Użyj go, aby zapewnić sobie bezpieczną kryjówkę w Ulu, najlepiej w okolicach Placu Szmaciarzy. Tam Grabarze na pewno nie będą cię szukać. Z chwilą, kiedy już urządzisz sobie nową kryjówkę, czeka na ciebie nowe zadanie – musisz dowiedzieć się, skąd Farod bierze te wszystkie zwłoki, którymi ostatnio wręcz bombarduje Kostnicę. Ta sprawa bardzo zastanawia samych Grabarzy, a i ja sam chciałbym wiedzieć, co się za tym kryje. Jak donoszą nasi agenci, Grabarz o kamiennej twarzy, który często bawi w tej garbarskiej gospodzie "Proch do Prochu", (zdaje się, że tego głupca nazywają tam Emorikiem Wtajemniczonym) kieruje siatką ludzi, którzy szperają po mieście i starają się wyśledzić ruchy Faroda. Postaraj się dowiedzieć, jak dużo udało się już Emorikowi ustalić o Farodzie, i spróbuj utrudnić mu śledztwo do chwili, aż my sami będziemy wiedzieć więcej o tym, co robi Farod. Po prostu nie chcę, aby Emorik wiedział o tej sprawie więcej niż my i wcześniej niż my.
- Penn
Lista Zadań z Kostnicy
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Drugie Piętro, jedna z szafek
Ktoś na skrawku pergaminu wypisał sobie czerwonym inkaustem spis zadań:
Chciałbym, żeby Zakontraktowani Robotnicy byli kontrolowani trzy razy dziennie, pod koniec każdej zmiany, kiedy na stanowiska przybywają nowicjusze. Zbyt wiele razy mieliśmy do czynienia z przypadkami rozkładu oddelegowanych do ciężkich robót Zakontraktowanych, na przykład ostatnio, i obawiam się, że balsamowe zaklęcia, jakimi inicjaci zabezpieczają trupy, mogą być nieco nadpsute albo wypaczone.
Gdyby tak Zakontraktowani Robotnicy mogli być kontrolowani co osiem godzin i Podnoszeni, jeżeli padną ofiarą rozkładu, to praktyka taka przyczyniłaby się do zlikwidowania przepełnienia w komnatach sekcyjnych i umożliwiłaby płynny rozdział zadań pomiędzy Zakontraktowanych.
Nie życzę sobie, aby wyrzucano na śmietnik ogarnięte rozkładem zwłoki. O ile to możliwe, powłoki Zakontraktowanych winny być Podnoszone i powtórnie wprowadzane do swoich obowiązków.
Na półkach zostawiłem dla Wtajemniczonych dodatkowe amulety balsamujące. Należy sięgać po nie jedynie wówczas, kiedy zwłok nie da się zreperować za pomocą szwów, bandaży lub płynu balsamującego.
Notatki Fina Andlye
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, Finam w Domu Finama Lingwisty po przyniesieniu mu Księgi Finama
Notatki zmarłego lingwisty Fina Andlye. To przede wszystkim zapis jego badań nad językiem Uyo.
Notka ze zwłok #1201
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Pierwsze Piętro, Zombie #1201
Jest to cuchnąca kartka papieru, którą wyciągnąłeś z ust jednego z zombich w Kostnicy. Wygląda, jakby została tam wszyta przypadkiem. Pomimo jej stanu, nadal można ją przeczytać:
"Do Grabarza, który to czyta. Błagam, wiem do czego zobowiązuje mnie Kontrakt Umarłych, ale gotów jestem zaproponować *więcej* niż otrzymałem za podpisanie kontraktu, jeśli tylko poddacie moje ciało kremacji i nie będziecie go Wskrzeszać. Załatwiłem, aby pozostawiono tę wiadomość przy moich zwłokach. Jeśli to czytasz, proszę użyj tej notki zgodnie z zaleceniami i przyjmij to, co otrzymasz jako zapłatę za zwolnienie mnie z zakontraktowanego obowiązku. Niech numer mojego kontraktu posłuży jako klucz".
Wygląda na to, że nie udało mu się zapobiec Wskrzeszeniu... Ale zauważasz, że pod tekstem znajduje się diagram. Wygląda jak instrukcje składania pergaminu w jakiś dziwny wzór.
UWAGA: Jeśli masz możliwość dokładniejszego zbadania przedmiotu lub wykonania działania na jakimś obiekcie poza ekranem gry, to na ekranie ekwipunku pojawi się przy nim przycisk "UŻYJ". Pozwoli ci on na manipulowanie przedmiotem poprzez okno dialogowe. Jeśli chcesz dokładniej zbadać diagram na tej kartce, wybierz przycisk "UŻYJ".
Pamiętnik Nie-Sławy
- Właściwości: Denerwowanie gracza niemożnością przeczytania go
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Ekwipunek Nie-Sławy
Książka ta wygląda, jakby została stworzona z cieniutkich, srebrzystych kartek. Na okładce widnieje grawerunek przedstawiający kobietę, a na grzbiecie umieszczony jest mały zamek. Mimo usilnych prób, nie możesz go otworzyć.
Pergamin z dowodami
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, w Magazynie po rozmowie z Tristą i Lennym
Na tym pergaminie znajduje się opis działalności przestępczej Byrona Szpicera.
Plany grobowca
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, w Magazynie po rozmowie z Hamrysem
Są to plany wykonanego na zamówienie grobowca. Wzdłuż górnej krawędzi pyszni się odbity przez szablon napis: 'Stworzone na Wieczność.'
Podanie Grabarza
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Drugie Piętro, jedna z szafek
Notatka sporządzona na skrawku wysuszonego pergaminu:
"Skontaktować się z nekromantą odpowiedzialnym za ożywienie pracownika kontraktowego 42. Wiem, że już badał szkielet, ale jestem pewien, iż pierwotny czar ożywienia ciała został wypaczony. Pracownik wciąż reaguje na polecenia, ale po wykonaniu zadania wraca na ustaloną okrężną trasę i chodzi w koło.
Dhall niedawno powiadomił mnie, że pracownik 42 chodzi tą samą trasą, co wiele lat temu, gdy był zombie. Może to echo duszy lub wiek szkieletu spowodował, że animująca go magia osłabła. Jeden z Wtajemniczonych zasugerował, że szkielet może wykonywać rozkaz otrzymany w przeszłości od wyższego rangą Grabarza, ale nie znalazłem żadnych zapisów, które by to potwierdzały.
Jakakolwiek by nie była przyczyna takiego zachowania, należy rozwiązać tę kwestię albo zastąpić pracownika innym."
Podejrzany zalakowany zwój
- Właściwości: Zabiera nieco życia po otwarciu
- Mogą używać: Bezimienny
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, Elobranda
Zwój ten został dokładnie owinięty czerwoną wstążką i zalakowany woskiem. Nie możesz określić jego przeznaczenia, ale masz co do niego złe przeczucia – jak gdyby jego otwarcie i przeczytanie mogło okazać się groźne.
Postrzępiona kartka od Faroda
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Zakopana Wioska, Farod na Dworze Faroda po przyniesieniu Kuli z brązu
To postrzępiona notka, którą dostałeś od Faroda. Napisano na niej:
- Strzeż się CIEni
- Strzeż się miejsc gdzie MIESZka noc.
- One czekają
- Nie ma Naturalnej Ciemności
- tylko CieNIE
Przypomnienie
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Więzienie Klątwy, jeden ze Strażników w Wewnętrznym kręgu
"Elzynie:
Na miłość wszelkich bogów, którzy są ci drodzy, nie popełniaj tego samego błędu po raz trzeci. Nie chcesz otworzyć drzwi do Wewnętrznego Sanktuarium, przeto NIE STAWAJ na płycie spustowej. Za pierwszym razem, kiedy to zrobiłeś, straciłeś stopę. Za drugim razem, większość nogi. Aż strach mnie ogarnia, kiedy myślę, jakie okrutne męki mogą stać się twoim udziałem, jeżeli zapomnisz się po raz trzeci. Kiedy wreszcie uda ci się dokonać cudu i utrwalić tę przestrogę we wnętrzu twojej ciężkiej łepetyny, jak najszybciej zniszcz ten list."
Receptura: Identyfikacja
- Właściwości: Pozwala na przepisanie czaru "Identyfikacja" do księgi czarów
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Plac Szmaciarzy, Chata znachorki, po wykonaniu wszystkich zadań dla Mebbet
Na tej postrzępionej kartce zapisano składniki oraz inkantacje niezbędne do rzucenia pomniejszego czaru poznawczego – "Identyfikacja." Czar ten odsłania tajemnice zaklętego przedmiotu, pozwalając dokładnie poznać jego właściwości.
Receptura: Most krwi
- Właściwości: Pozwala na przepisanie czaru "Most krwi" do księgi czarów
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Plac Szmaciarzy, Chata znachorki, po wykonaniu wszystkich zadań dla Mebbet
Na tej postrzępionej kartce zapisano składniki oraz inkantacje niezbędne do rzucenia nekromantycznego czaru – "Most krwi". Zaklęcie to pozwala rzucającemu na podzielenie się częścią swych sił życiowych z drugą osobą – osłabia on siebie, wzmacniając innych.
Receptura: Zmiennobarwna kula
- Właściwości: Pozwala na przepisanie czaru "Zmiennobarwna Kula" do księgi czarów
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Plac Szmaciarzy, Chata znachorki, po wykonaniu wszystkich zadań dla Mebbet
Na tej postrzępionej kartce zapisano składniki oraz inkantacje niezbędne do rzucenia pomniejszego czaru ze szkoły wywoływań – "Zmiennobarwna kula."
Rejestr z sali przyjęć
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Pierwsze Piętro, jedna z szafek
W tej wielkiej księdze, wąskim, niewyraźnym pismem spisano procedury postępowania w Kostnicy.
- Przed zabalsamowaniem i kremacją, wszystkie ciała dostarczone do Kostnicy mają zostać przeniesione do Sali Przyjęć i wpisane do rejestru przez skrybę, pełniącego aktualnie służbę.
- Należy sprawdzić akta, aby ustalić, czy ciało zostało zakontraktowane. Jeśli tak jest, nie przygotowywać ciała. Przenieść ciało do jednej z sal przygotowań, skontaktować się ze skrybą i powiadomić go, że zakontraktowane ciało ma zostać Wskrzeszone.
- Upewnić się, że ciało zostało dokładnie pozbawione dobytku, zanim zostanie wysłane do sal przygotowań. Pracownicy kontraktowi przeznaczeni są do prostych prac fizycznych i nie posiadają odpowiednich zdolności, by obszukiwać i rozbierać ciała.
- Frakcja nie jest odpowiedzialna za utratę dobytku lub kradzież przedmiotów przez Zbieraczy, którzy przynieśli ciała do Kostnicy.
- Dobytek ma być przechowywany w sali przyjęć do chwili, gdy zgłosi się po niego Wtajemniczony. Proszę katalogować całość dobytku w rejestrze.
Dalej następuje lista wpisów tysięcy ciał, które przeszły przez salę przyjęć. Kiedy przeglądasz księgę, zauważasz, że ostatnia kartka została wycięta.
Runy Pomniejszej Ochrony
- Właściwości:
- Przywołują czar: "Zbroja"
- Uczą zaklęcia: "Zbroja"
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Kostnica – Parter, jeden z Gigantycznych Szkieletów
Po dokładniejszym zbadaniu znaków pokrywających powierzchnię napierśnika, dochodzisz do wniosku, że jesteś w stanie wyzwolić moc runów i użyć ją do przywołania prymitywnego zaklęcia strażniczego, podobnego do tego, które chroniło gigantyczny szkielet. Spowoduje to jednak zniszczenie napierśnika.
Runy Tarczy
- Właściwości:
- Przywołują czar: "Tarcza"
- Uczą zaklęcia: "Tarcza"
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Kostnica – Parter, jeden z Gigantycznych Szkieletów
Po bliższych oględzinach tego napierśnika dochodzisz do wniosku, że pomimo uszkodzeń wciąż można jeszcze odczytać runy ochronne. W odróżnieniu od innych napierśników, czar, który utrzymywał nienaruszalność gigantycznego kościotrupa, pozostał w większości nietknięty tak, że możesz albo rzucić czar posługując się runami, albo też skopiować je do księgi czarów i włączyć do swojego magicznego arsenału. Z drugiej jednak strony trzeba wziąć pod uwagę, że zarówno rzucenie czaru, jak i przepisanie go do księgi czarów doprowadzi do zniszczenia napierśnika.
Runy Większej Ochrony
- Właściwości:
- Przywołują czar: "Tarcza"
- Uczą zaklęcia: "Tarcza"
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Kostnica – Parter, jeden z Gigantycznych Szkieletów
Po dokładniejszych oględzinach runów pokrywających powierzchnię tego napierśnika, masz wrażenie, że mógłbyś wyzwolić siłę tkwiącą w runach i użyć jej, aby obudzić prosty czar ochronny, podobny do tego, który chronił gigantycznego kościotrupa. Z drugiej jednak strony aktywacja runów doprowadzi do zniszczenia napierśnika.
Runy Zbroi
- Właściwości:
- Przywołują czar: "Zbroja"
- Uczą zaklęcia: "Zbroja"
- Mogą używać: Magowie
- Miejsce: Kostnica – Parter, jeden z Gigantycznych Szkieletów
Po dokładniejszym zbadaniu napierśnika dochodzisz do wniosku, że nie zniszczyłeś do końca runów. Tak naprawdę w przeciwieństwie do innych napierśników, zaklęcie, które spajało gigantyczny szkielet, jest właściwie nienaruszone. Mógłbyś nawet wykorzystać je do rzucenia czaru lub przepisać do swojej księgi, aby powiększyć swój zasób zaklęć. Każda z tych czynności doprowadzi jednak do zniszczenia napierśnika.
UWAGA: Aby wkorzystać runy jako zaklęcie, wystarczy użyć ich jak zwykły przedmiot. Aby wpisać czar "Zbroja" do księgi, kliknij na przycisku "Kopiuj" przy opisie przemiotu.
Starożytny zwój
- Właściwości: Spełnia jedno z pięciu życzeń
- Mogą używać: Magowie (poziom 12)
- Miejsce: Tartar, skrytka w Magazynie
Pomimo swojego wieku zwój ten jest znakomicie przechowany. Pergamin pokrywają osobliwe, skomplikowane symbole, nakreślone czyjąś staranną i cierpliwą dłonią.
Strona z rejestru
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Pierwsze Piętro, Zombie #1664
Ta postrzępiona kartka wygląda, jakby była równo wycięta z książki. Zapisana jest wąskim, niewyraźnym pismem:
16537, 5 Noc: Pijak -- rana klatki piersiowej -- przyczyna śmierci: poturbowanie/abiszai? -- Zbieracz: Syf -- wypłacono 3 miedziaki -- brak dobytku.
16538, 5 Noc: Wysuszone zwłoki -- przyczyna śmierci: nieznana -- wiek ciała uniemożliwia identyfikację* -- Zbieracz: Farod -- wypłacono 3 miedziaki -- brak dobytku (wcześniej ogołocony? Wyraźne ślady przeprowadzonej sekcji.)
16539, 5 Noc: Ciało w bliznach -- przyczyna śmierci: nieznana (blizny nie wydają się być powodem śmierci – wstrząs urazowy?) -- Zbieracz: Farod -- wypłacono 3 miedziaki -- przejęty dobytek: – napięściaki – trzynaście miedziaków – środkowy stół, sala przyjęć
16540, 5 Noc: Wysuszone zwłoki #2 -- przyczyna śmierci: nieznana – wiek ciała uniemożliwia identyfikację* -- Zbieracz: Farod -- wypłacono 3 miedziaki -- przejęty dobytek: wyraźne ślady przeprowadzonej sekcji, ale nie była ona dokładna – w brzuchu znaleziono miedziany kolczyk; zamknięto go w południowo-wschodniej sali przygotowań. Trzeba, aby zbadał go jakiś wtajemniczony z Trzeciego Kręgu; są na nim dziwne znaki, podobne do tych na pracowniku kontraktowym #79
16541, 5 Noc: Szkielet -- przyczyna śmierci: nieznana -- wiek ciała uniemożliwia identyfikację* -- Zbieracz: Farod -- wypłacono 3 miedziaki -- brak dobytku (wcześniej ogołocony? Wyraźne ślady przeprowadzonej sekcji.)
* Podobnie jak w przypadku poprzednich wpisów, ciała przyniesione przez Faroda noszą ślady preparacji. Poprosiłem, aby Wtajemniczony Emorik rozpoczął śledztwo w tej sprawie. Co więcej, wpis 16542 to jeden z członków gangu Faroda. Widziałem tego osobnika już wcześniej. Trzeba poprosić Emorika, aby zwrócił uwagę na przyczynę jego śmierci.
16542, 5 Noc: Diabelstwo płci męskiej -- przyczyna śmierci: rany cięte/przebarwienie ran odpowiada trupiej zgniliźnie (pazury ghula?) -- Zbieracz: Farod -- wypłacono 3 miedziaki -- brak dobytku (wcześniej ogołocony? Wyraźne ślady przeprowadzonej sekcji.)
Testament Deionarry
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, Adwokat w Domu Adwokata, gdy poprosisz o zapis młodej dziewczyny
Najdroższy,
Jeżeli to czytasz, to tragedia, którą widziałam, okazała się prawdą. Umarłam, a Ty musisz teraz cierpieć z powodu tej straty.
Ale wiedz, Najdroższy... Iż wiem, dlaczego zmuszony byłeś ukrywać to, co do mnie czujesz. Chciałeś uchronić mnie przed strasznym brzemieniem, jakie dźwigasz. Dystans, jaki istniał między nami, był twoim sposobem na zapewnienie mi bezpieczeństwa. W tych krótkich chwilach, kiedy byliśmy sami i odsłaniałeś swoje uczucia, wiedziałam, że Ci na mnie zależy. Nie miej do siebie żalu, nie obwiniaj się, ponieważ z własnej woli ruszyłam wraz z tobą na tę nieszczęsną wyprawę. Niezależnie od tego, jaka spotkała mnie śmierć, wiem, że robiłeś wszystko, by mnie ocalić.
Nasze życia są splątane, Najdroższy, i śmierć nas nie rozłączy.
Moje oczy widziały to, co nastąpi, choć tylko we fragmentach. To wystarcza mi, żeby wiedzieć, iż zostaniemy na pewien czas rozdzieleni, jednak połączymy się znowu. Dlatego nie traktuj mej śmierci jako pożegnania, lecz tylko jako chwilową przerwę zanim spotkamy się ponownie. Noś z sobą mą obrączkę i myśl o mnie. Zatrzymaj mnie w swym sercu i myślach, a będziemy znowu razem.
Na zawsze Twoja
Deionarra
Ulotka Giltspura
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, Giltspur
To ulotka, którą na prośbę Giltspura miałeś dostarczyć do wydrukowania Pennowi Szydercy. Nic nadzwyczajnego. Zwykła reklama usług licytatorskich Giltspura:
"PRZJDŹCIE, PRZYJDŹCIE WSZYSCY NA AUKCJĘ GILTSPURA"
I tak dalej... Niewiele jest do czytania, ale z pewnością odzwierciedla to dobrze jego osobowość.
Ulotka Giltspura
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, Giltspur
To ulotka, którą na prośbę Giltspura, miałeś dostarczyć Barkisowi w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem". Jest to kopia ulotki, którą wydrukował dla niego Penn. Giltspurowi musi brakować posłańców, skoro gotów jest ci zapłacić za to dwieście monet.
Upomnienie z Kostnicy
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Kostnica – Drugie Piętro, Szkielet #863
Ten zwinięty kawałek pergaminu to chyba coś w rodzaju wiadomości, którą dostarczyć miał kościotrup z Kostnicy.
"To jest już trzecie i ostatnie zamówienie na łom. Jeżeli łom został zagubiony, powiedz mi o tym, a udam się na plac targowy do Ula i kupię jeszcze jeden. Nie mam nic przeciwko utrzymywaniu Zakontraktowanych Robotników, ale próbuję naprawiać szkielety, a zasuwy zaklinowały się tak bardzo, że nie jestem w stanie ich odsunąć.
"Poza tym niektóre z zamków w szafkach magazynowych na drugim piętrze znowu zacięły się z powodu przegrzania i potrzebuję łomu, żeby i je jakoś otworzyć. Jeżeli faktycznie łom został zgubiony, będzie trzeba pomyśleć o wezwaniu ślusarza i wymianie zamków w tych szafkach.
"Twoja pomoc w tej sprawie spotka się z dużym uznaniem,
Spód pisma przecina nieczytelny podpis.
Wiadomość Giltspura
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Niższa Dzielnica, Giltspur
To wiadomość, o doręczenie której poprosił Giltspur. Masz ją zanieść do Keldora z Durian, w Wielkiej Kuźni. Wygląda to na prywatną korespondencję, ale nie masz żadnych skrupułów, żeby ją przeczytać.
Po dokładniejszym obejrzeniu okazuje się, że jest to ulotka promująca usługi Giltspura. Jesteś trochę rozczarowany, że nie jest to coś bardziej ekscytującego.
Wskazówka!
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Labirynt Modronów, losowy łup z konstruktów
To prostu kawałek pergaminu z zagadkową sentencją.
"Teraz będziesz lepiej wiedział, o co w tym wszystkim chodzi..."
Zwój Agril-Szanaka
- Właściwości: ---
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Zewnętrzna Klątwa, Dona Kiszał w Karczmie „Brama Zdrajców”
Zwój ten umieszczony jest w złotej folii i pokrywają go zagadkowe kleksy inkaustu, które wyglądają dość podejrzanie, niczym zaschnięte plamy krwi. Pismo jest nieregularne i chaotyczne tak, że trudno odróżnić choćby jeden znajomy wzór. Masz wrażenie, że osoba, która nakreśliła te znaki, była przesiąknięta do cna złem.
Zwój leczenia
- Właściwości: Leczy 33 PŻ
- Mogą używać: Wszyscy
- Miejsce: Dzielnica Urzędników, Adwokat w Domu Adwokata
Ten zwój z cieniutkiego pergaminu jest częścią spadku po Deionarze. Zwój jest dokładnie zrolowany i przewiązany czerwoną wstążką. Kiedy się ją rozwiąże, zostaja wyzwolona magia lecznicza zawarta w pergaminie.
Zwój wyleczy nawet najpoważniejsze rany. Po użyciu obróci się w proch.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz