Siła
Siła określa sprawność fizyczną postaci, bezpośrednio wpływa na obrażenia zadawane przez nią podczas walki bezpośredniej, a także na celność ataków w walce wręcz. Wysoka siła jest nieodzowna w przypadku wojowników, szczególnie jeśli pragną posługiwać się bronią dwuręczną. Równie ważna jest w przypadku łotrzyków.
- Zwiększa obrażenia zadawane dowolną bronią oprócz kusz i kosturów.
- Zwiększa wartość współczynnika ataku w walce wręcz o 0,5 za każdy wykupiony punkt.
- Wymagana dla większości zdolności walki bronią i wykorzystywania broni oraz pancerzy wyższego poziomu.
- Wpływa na odporność fizyczną i zdolność zastraszania.
Zręczność
Zręczność określa zwinność postaci, jej odruchy oraz poczucie równowagi. Wyższa zręczność zwiększa szansę postaci na trafienie, unikanie ciosów, a także wpływa na obrażenia zadawane za pomocą broni przebijających, takich jak sztylety czy strzały. Aby łucznictwo oraz walkę przy użyciu dwóch broni opanować w stopniu mistrzowskim, wymagany jest wysoki poziom zręczności, co czyni z niej ulubioną cechę łotrzyków.
- Zwiększa wartość współczynnika ataku w walce wręcz o 0,5 za każdy wykupiony punkt.
- Zwiększa wartość współczynnika ataku w walce dystansowej o 1 za każdy wykupiony punkt.
- Zwiększa obronę o 1 za każdy wykupiony punkt.
- Zwiększa obrażenia zadawane bronią kolną.
- Wymagana dla niektórych talentów walki bronią.
- Wpływa na odporność fizyczną.
Siła woli
Siła woli określa determinację i siłę charakteru postaci. Wysoka wartość tego współczynnika daje magom większe możliwości dzięki zwiększonym zasobom many. Wojownikom i łotrzykom siła woli daje więcej wytrzymałości, którą mogą zużyć na techniki walki i specjalne ataki.
- Zwiększa manę lub siły o 5 za każdy wykupiony punkt.
- Wpływa na odporność umysłu.
Magia
Magia to naturalna zdolność postaci w zakresie czarów. To najważniejsza cecha w przypadku magów, gdyż bezpośrednio wpływa na moc rzucanych przez postać zaklęć, co z kolei decyduje o ich skuteczności. Poziom atrybutu magii wpływa także na to, jak skuteczne są mikstury, okłady oraz maści w przypadku wszystkich klas postaci.
- Zwiększa moc zaklęć o 1 za każdy wykupiony punkt.
- Zwiększa skuteczność eliksirów, okładów i maści.
- Wymagana do korzystania z wysokopoziomowych kosturów i wielu zaklęć.
- Wpływa na odporność umysłu.
Spryt
Spryt określa jak sprawnie postać rozumuje i uczy się nowych rzeczy. Większość umiejętności, takich jak zielarstwo czy taktyki bojowe, wymaga sprawnego umysłu – zaś bystre oczy dodatkowo ułatwiają znalezienie słabych punktów w pancerzu wroga. Ten atrybut liczy się najbardziej dla łotrzyków, ponieważ wiele talentów klasowych i ataków specjalnych bazuje na subtelności i odczytywaniu reakcji wroga, a nie na brutalnej sile.
- Zwiększa skuteczność talentów łotrzyka.
- Wymagany dla wielu umiejętności.
- Wpływa na przebicie pancerza, odporność umysłową oraz perswazję.
Kondycja
Kondycja określa zdrowie i odporność fizyczną. Jej wartość bezpośrednio wpływa na to, ile obrażeń postać jest w stanie wytrzymać w walce.
- Zwiększa żywotność o 5 za każdy wykupiony punkt.
- Wpływa na odporność fizyczną.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz