Krąg Maginów

3 minuty czytania

Krąg Maginów jest główną organizacją trenującą magów w Ferelden i wśród innych nacji Thedas. Jej zarządzaniem i monitorowaniem zajmuje się Zakon. Krąg posiada możliwość zabrania każdego dziecka (zazwyczaj w wieku 6-12 lat) z ich rodzin, jeśli tylko okażą jakieś magiczne zdolności. Nawet dziecko szlacheckie zostało by zabrane przez Krąg, jeśli nastąpiłaby taka sytuacja. Organizacja wychowuje takie dziecko do wieku dorosłego i zmusza do przejścia Katorgi. Bazą operacyjną Kręgu w Ferelden jest Kinloch Hold. Kolegium Zaklinaczy w mieście Cumberland to główna siedziba Kręgu, ponieważ właśnie tam trwają dyskusje, w wyniku których zapadają najważniejsze decyzje dotyczące polityki organizacji.

Magowie, którzy są za słabi, by oprzeć się zawładnięciu demona lub ci, którzy zdają się niebezpiecznymi, zmuszani są do przejścia Rytuału Wyciszenia, zaś ci, którzy nie są częścią Kręgu Maginów, uważani są za apostatów, ścigani i zabijani przez Templariuszy. Magowie, którzy uciekną z Kręgu, również są uznawani za apostatów, zatem czekają ich wspomniane przed chwilą nieprzyjemności, bądź też ściągani z powrotem do Kręgu.

Krąg podzielony jest na kilka akademii, w zależności od zwolenników danej polityki, którzy podzielają różne opinie na temat tego, jakie miejsce w społeczeństwie powinni zajmować magowie.

Pełnoprawni magowie nazywani są Zaklinaczami, a przywódcą Kręgu jest Pierwszy Zaklinacz.

Kręgi, jak nazywane są fortece Kręgu, zazwyczaj umieszczane są w odległych i trudno dostępnych miejscach, ale Formari mają swe siedziby w głównych miastach, w celach handlowych.

Krąg utrzymuje neutralną politykę, ponieważ Zakon mógłby wykonać ruch przeciwko nim, jeśli wmieszaliby się w jakiś konflikt, z jednym jedynym wyjątek dotyczącym Plag. Mimo wszystko nie jest rzeczą niezwykłą widzieć choćby jednego czy dwóch magów służących obu stronom podczas konfliktu i Krąg stara się to ignorować czy to w akcie kurtuazji, czy też jako sposób, by nie tworzyć sobie wrogów u żadnej ze stron.

dragon age, krąg maginów

Katorga

Katorga to święty, sekretny rytuał przejścia, którzy aplikuje Krąg, bez ostrzeżenia, dorosłym pomocnikom magów. By dowieść wartości maga, ich umysł wędruje do Pustki i stara się przeciwstawić demonom, podczas gdy ich ciało pozostaje w Wieży Kręgu. Mag nie zyskuje dodatkowych mocy z walki z demonem w Pustce. Daje to jednak dowód zarówno Kręgowi, jak i Zakonowi, że jest on wystarczająco silny, by zwalczać demony, które zwabia magia.

Kiedy mag nie przejdzie tego testu, przechodzi fizyczną transformację i zostaje zabijany przez Templariuszy, którzy go obserwują. Jeśli Krąg obawia się, że mag nie przejdzie Katorgi, zostaje Wyciszonym.

Wyciszeni

Rytuał Wyciszenia (zawierający w sobie użycie magicznego znaku stworzonego z lyrium) ucina połączenie maga z Pustką – nie mogą już więcej śnić. Jako efekt uboczny, ich układ emocjonalny jest całkowicie usuwany. Jedna czy obie z tych rzeczy sprawiają, że demony nie mogą już ich posiąść (co nie jest jednak do końca pewne). W umyśle Wyciszonego nie ma pasji. Trzymają się sami ze sobą i jeśli, bezpośrednio spytani, zgodzą się z faktem, że mieć możliwość żyć w takim spokoju i być użytecznym jest o wiele lepszym wyborem niż to, co kiedyś mogli robić.

Jeśli Krąg Maginów odnajdzie maga, który jest zbyt słaby, by przetrwać zagrożenie opętania przez demona, przemienienie go w Wyciszonego uznawane jest za akt miłosierdzia. Duża liczba magów, którzy przeszli przez Rytuał, nigdy nawet nie chciała być magami i raz przemienieni w Wyciszonych, są kompletnie odporni na wszelkie zagrożenia dla śmiertelników, którym kiedyś musieli by stawić czoła.

Wyciszeni używają lyrium do zaklinania przedmiotów, dostarczając tym samym Kręgowi głównego źródła dochodu. Nie mają wrodzonej odporności na ich efekty, jednak posiadają poziom koncentracji daleko wykraczający za możliwości normalnej osoby i przez to popełniają mniej pomyłek podczas procesu zaklinania.

Źródło: dragonage.wikia.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...