Zmiennokształtny

Tamer "Tamc." Bsoul & Wiktor "Wiktul" Werner czwartek, 18 marca 2010
specjalizacja, zmiennokształtny

Zmiennokształtny to jedna z czterech specjalizacji dostępnych dla maga na poziomach 7 i 14.

Plotki mówią o barbarzyńcach posiadających umiejętność zmiany kształtów na zwierzęce. Krąg Magów zaprzecza tym pogłoskom, lecz ta rzadka sztuka przetrwała w zapomnianych zakątkach Thedas. Mistrzowska kontrola ciała zapewnia zmiennokształtnym pewną ochronę, nawet w ludzkiej postaci, czyniąc z nich wytrzymałych przeciwników i oddanych sojuszników.

Premia za specjalizację:

+2 do wytrzymałości

+2 do pancerza

Jak odblokować?

Tej specjalizacji uczy Morrigan, jeśli twój poziom akceptacji jest odpowiednio wysoki, może też stać się dostępna poprzez przeczytanie Podręcznika Zmiennokształtnego.

Talenty

Forma pająka

specjalizacja, zmiennokształtny

Podtrzymywana

Zasięg: Postać

Podtrzymanie: 50

Zmęczenie: 5%

Ponowne użycie: 90 s

Zmiennokształtny może zmieniać się w olbrzymiego pająka, otrzymując dużą premię do odporności na siły natury oraz dwie umiejętności: Pajęczynę i Trującą Flegmę. Siła pająka zależna jest od mocy maga. Na poziomie Mistrza Zmiennokształtności mag staje się splugawionym pająkiem, który jest jeszcze potężniejszy, a do tego dysponuje zdolnością Obezwładnienia.

Forma niedźwiedzia

specjalizacja, zmiennokształtny

Podtrzymywana

Zasięg: Postać

Podtrzymanie: 60

Zmęczenie: 5%

Ponowne użycie: 90 s

Wymagania: Poziom 8

Zmiennokształtny może zmieniać się w niedźwiedzia, otrzymując dużą premię do odporności na siły natury oraz do pancerza, a także dwie zdolności: Grzmotnięcie i Gniew. Moc zaklęć maga jeszcze bardziej podnosi statystyki i wzmacnia zdolności niedźwiedzia. Gdy postać stanie się Mistrzem zmiennokształtności, zamiast niedźwiedzia stanie się potężnym bereskarnem i otrzyma zdolność Obezwładnienia.

Latający rój

specjalizacja, zmiennokształtny

Podtrzymywana

Zasięg: Postać

Podtrzymanie: 30

Zmęczenie: 5%

Ponowne użycie: 60 s

Wymagania: Poziom 10

Ciało zmiennokształtnego eksploduje, rozpadając się na rój jadowitych insektów, zadających naturalne obrażenia znajdującym się w pobliżu przeciwnikom. Ilość zadawanych obrażeń zależna jest od siły zaklęć maga oraz odległości celu. Znajdujący się pod tą postacią mag uzyskuje dostęp do Rozdzielenie Roju, dzięki czemu odnosząc obrażenia mana się nie regeneruje. Kłębiąca się chmara insektów jest odporna na zwyczajne pociski i dysponuje bardzo wysoką szansą na uniknięcie ataków fizycznych, ale pozostaje niezwykle wrażliwa na ogień. Gdy postać staje się Mistrzem Zmiennokształtności, odzyskuje żywotność za każdym razem, gdy rój zadaje obrażenia.

Mistrz zmiennokształtności

specjalizacja, zmiennokształtny

Bierna

Wymagania: Poziom 12

Osiągnięcie mistrzostwa w sztuce zmiennokształtności modyfikuje zaklęcia znane jako Postać Niedźwiedzia oraz Postać Pająka, pozwalając magowi zmieniać się w bereskarna i splugawionego pająka, które są znacznie potężniejsze od ich form podstawowych, a dodatkowo pozwalają na korzystanie z Obezwładnienia. Postać Latającego Roju pozbawia wrogów żywotności za każdym razem, gdy główny rój zadaje im obrażenia.

Historia

Choć Krąg Magów chciałby, by tak było, nie tylko ich tradycja istnieje w Thedas. Zanim utworzono Krąg, magia była również praktykowana przez Nauczycieli Tevinterskiego Imperium lub w odległych krainach, przekazywana z pokolenia na pokolenie kolejnym generacjom jej użytkowników. Ci niezależni magowie, jak opisują ich Zaklinacze Kręgu, lub też wiedźmy, jak nazywają je legendy, nie zawsze stosowali zakazaną magię. Dość często ich talenty dotyczą tworzenia uroków, używania klątw oraz zdolności zmieniania własnej formy.

To właśnie ten ostatni talent na przestrzeni wieków został ponownie włączony do Kręgu. Ścieżka Zmiennokształtnego, przedstawiana jako pierwsza spośród wprowadzonych przez wiedźmy, które przyłączyły się do Kręgu (zapewne pod przymusem), pozwala przekroczyć granicę pomiędzy magiem, a wojownikiem. Niektórzy magowie widzą ją jako formę samodoskonalenia, podczas gdy inni używają jej jako sposobu na przetrwanie, zbioru sztuczek czyniących maga nieprzewidywalnym w walce.

Zmiennokształtni muszą mistrzowsko opanować jeden kształt na raz – najbardziej pospolite z nich to te, które można znaleźć w dzikich ostępach Fereldenu. Potężny niedźwiedź jest równie popularny co dzikie koty, pająki a nawet ptaki. Legendy mówią o magach, którzy opanowali nawet bardziej fantastyczne i zabójcze formy. Dla wyćwiczonego Zmiennokształtnego nie ma drzwi nie do przekroczenia, walki, w której nie można zwyciężyć ani niegościnnego terenu, dopóki znają kształt pozwalający na wykonanie zadania.

Komentarze

Lionel · środa, 28 kwietnia 2010, 15:27
0
Powiem szczerze, że tylko raz sprawdziłem Morrigan, o co w ogóle chodzi z tymi metamorfozami i się nieco zawiodłem. Albo nie potrafię wykorzystać umiejętności zwierząt, albo po prostu jestem przyzwyczajony do tego, by maksymalnie wykorzystać zaklęcia, do których w innej formie nie mamy dostępu.
Gość_* · piątek, 27 sierpnia 2010, 14:22
0
Jednym słowem zjebali to profkę mogliby zrobić ją tak jak w NWN HP albo w ogóle z niej zrezygnować l
Gość_SirXan* · środa, 14 listopada 2012, 14:51
0
Uważam, że umiejętności Zmiennokształtny w gry RPG powinno wykorzystać do pokonanie przeszkód i rozwiązywanie
zagadki (tak jak było z Dyplomacja i Otwieranie zamków). A nie do tylko walki. Np. pająk można wspinać na ścianie
i dostać się do niedostępny miejscu by zdobyć skarb. A niedźwiedź oprócz walki można wykorzystać do rozwalenie drzwi i przesuwanie ciężkie przedmioty. A rój owad można przechodzić przez wąskie przejście. I tak dalej. DLACZEGO twórcy gier RPG nie spostrzegali tego potencjału!? Gra Shantae z GameBoy jest idealny przykład, jak można wykorzystać możliwości zmiana kształtu.
Czarny Kruk · środa, 14 listopada 2012, 15:32
0
Co racja to racja ja byłem zniesmaczony tą specjalizacją więc jej nigdy nie użyłem , a mogło być inaczej np. od razu jak klikniesz na pająka jesteś pająkiem i zakładasz sieć ( jako takowa pułapka)itd.
Bishin · środa, 14 listopada 2012, 19:37
0
Mnie wszelkiego rodzaju metamorfozy zniechęcają. Poświęcając dobre zaklęcia otrzymujemy coś co nie jest skuteczne w niczym. Tak naprawdę jedyne przydatnego tego typu rzeczy znalałem w NWN2 i ID IiII. Ostatniolvlowe przemiany były wyjątkowo skuteczne acz wciąż nie w takim stopniu jak czary "podstawowe".
Gość_Athinus* · piątek, 21 grudnia 2012, 14:05
0
Trzeba troche pomyśleć łacząc specjalizacje Metamorfozy z Mistycznym Wojownikiem siejecie spustoszenie na lewo i prawo. Wystarczy poczytać i się dowiedzieć Pozdrawiam
Macisz0987 · poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:06
0
Dlaczego wy nie widzicie potencjału zmiennokształtnego ? Przecież w połączeniu z magią krwi może tworzyć mieszankę wybuchową na początku pozbieramy postać pająka i atakujemy przeciwnika obezwładnieniem potem rzucamy na delikwenta pajęczyną by bezpiecznie przyjąć postać niedźwiedzia i znowu atakujemy obezwładnieniem gdy odbierzemy już swoją postać możemy szybko naładować swoją mane wyssaniem many lub eliksirem i przybrać postać roju. Rój jest fajnym czasem ponieważ masz duży procent szans na unik a gdy otrzymasz obrażania nie spada ci życie tylko mana. To jeszcze nie wszystko, za każdym razem gdy zadamy obrażenia zostajemy leczeni. Gdy stracimy już całe lyrium dzięki magii krwi będziemy mogli dalej używać naszych zdjęć. Mam nadzieje, że zmienicie zdanie o specjalizacji zmiennokształtny.

Sorki za poprzekręcane słowa:D

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...