Planescape: Torment

Blog Wieloświat, zgodnie z nazwą zajmujący się światem Planescape, został uaktualniony o wpis traktujący o jednej z frakcji, Twardogłowych.

"Jasne, wiedziałem, w co się pakuję. Mniej więcej. Spodziewałem się Anarchistów, Tonących, biesów, slaadów, rycerzy targowych i zwykłych bełtaczy. Czego natomiast nie przewidziałem? Tego, że naszym wrogiem stanie się przeciętny Klatkowiec. Twardogłowi, tak nas nazywają".

Pełna treść wpisu po polsku znajduje się tutaj.

Logo
Planescape: Torment

Król powróci w eXtra Klasyce już 22 maja!

Dodał: , · Komentarzy: 5
Planescape: Torment – okładka klasyka

Czy gry są dziedziną sztuki? Wielu artystów stanowczo zaprzeczy temu pytaniu, gdyż uważają elektroniczną rozrywkę za coś infantylnego i na dzień dzisiejszy płytkiego. Dla nich jest to luźna zbieranina przerysowanych bohaterów, banalnych historii oraz tandetnej akcji, gdzie w ogólnym chaosie ginie to co najważniejsze – sens artystycznych doświadczeń i opowieści, czyli tego co dzieło ma przekazać. Chodzi tylko o szybką akcje i dobrą zabawę, gdyż to one są kluczowymi składnikami elektronicznej rozrywki. Dlatego też gry komputerowe są często porównywane do... pornografii, gdyż założenia takich filmów są uderzająco podobne, do tych jakimi kierują się deweloperzy. Choć te zestawienie jest, co trzeba przyznać, dosyć niecodzienne to nie sposób odmówić jemu w pewnych względach racji. Większość twórców aspirujących do rangi artystów i mówiących o swoich dziełach niczym, jako o kamieniach milowych w sztuce, w efekcie serwują nam tą samą, uproszczoną i żenującą tandetę, którą właśnie można porównać do wspomnianych świerszczyków, niż do pracy wprawiającej w zadumę czy powodującej wzruszenie. Co najśmieszniejsze i zarazem najsmutniejsze, starając się konstruktywnie skrytykować wspomniany kicz, często możesz zostać zbesztany i zatłoczony dziwnymi argumentami, że 'idzie nowe' i 'takie produkcje to robiło się dekadę temu', a we współczesnym świecie nie ma już miejsca na archaizmy. Skoro tak, to wolę pozostać tam gdzie stoję i nadal żyć przeszłością, ale za to piękną i mającą coś do przekazania.

Planescape: Torment

Diabły na Sferopedii

Dodał: , · Komentarzy: 0

Sferopedia wzbogaca się o kolejne hasło. Tym razem dowiemy się nieco o Diabłach.

"Diabły to czarty pochodzące z planu Baator. Są to praworządny źli przybysze, uosobienia tyrani i wyrafinowanego, uknutego zła.

Wierne swojemu praworządnemu złego charakterowi, diabły są związane ze sztywną i brutalną hierarchią. Na jej szczycie znajdują się najwyższe Arcydiabły, bądź też Władcy Dziewięciu, którzy są władcami różnych regionów Baator. Diabły często odwiedzają przeróżne światy jako narzędzia do swoich własnych celów, włączając w to Wojnę Krwi, nieskończoną wojnę pomiędzy diabłami, a ich arcywrogami, demonami."

Tekst ponadto zawiera naprawdę świetne grafiki. Razi jedynie brak wielu haseł, ale będą one z czasem uzupełniane. Zainteresowanych zapraszam tutaj.

Logo
Planescape: Torment

Wieloświat

Dodał: , · Komentarzy: 0

Sferopedia opisująca świat Planescape wzbogaciła się o kolejne hasło. Tym razem dane nam będzie poczytać o Wieloświecie jako całości.

"Wieloświat (ang. Multiverse) to ogół wszystkich planów egzystencji i połączeń między nimi. To najbardziej ogólna jednostka kosmiczna obejmującą wszystko to co istnieje, może istnieć, a nawet (jak sadzą niektórzy) to co nie istnieje. Tworzą ją trzy zasadnicze części zwane poziomami egzystencji: Plany Wewnętrzne, Plan Materialny, Plany Zewnętrze. Podróże między nimi umożliwiają Plany Przechodnie oraz portale."

Pełna treść znajduje się w tym miejscu.

Wieloswiat
Planescape: Torment

Carceri na Sferopedii

Dodał: , · Komentarzy: 0

Pojawił się nowy artykuł na Sferopedii opisującej świat Planescape.

Tym razem dane nam będzie dowiedzieć się nieco o jednym z planów, Carceri: "Carceri zwane Czerwonym Więzieniem, Wielką Klatką, Tartarem, Więziennymi Głębinami, czy też pełniej Więziennymi Głębinami Carceri, jest chaotycznym złym/neutralnym złym planem zewnętrznym."

Pełna treść tekstu w języku polskim znajduje się tutaj.

Art
Planescape: Torment

Oko Umysłu

Dodał: , · Komentarzy: 0

Pełną parą trwają prace na Sferopedii świata Planescape. Tym razem jest to projekt tłumaczenia na język polski podręcznika Planescape Campaign Setting, który jest próbą przeniesienia sfer w uniwersum trzeciej edycji D&D.

Przetłumaczono fragment dotyczący ciekawej organizacji z Sigil – Oka Umysłu.

"Jeśli spytasz byle sferowca o moce, zapewne odpowie, jako że są to wszechmogące byty, znajdujące się poza zdolnością rozumowania jakiegokolwiek śmiertelnika, potrafiące zmienić strukturę wszelkiego istnienia według ich kaprysu. Członkowie Oka Umysłu przedstawiają to nieco inaczej. Według Poszukiwaczy, potęgi są osobnikami, co wspięły się wyżej od innych osób – zrozumiały naturę Wieloświata tak dobrze, że osiągnęły wyższy stopień w naturalnym cyklu. Oko Umysłu postrzega egzystencję jako serię cyklów, kręgów."

Pełną treść w języku polskim znajdziecie w tym miejscu.

Logo
Planescape: Torment

Modrony ze świata Planescape

Dodał: , · Komentarzy: 0

Sferopedia, opisująca świat Planescape, powiększyła ostatnio swoje zasoby o tekst dotyczący Modronów.

"Modrony to konstrukty zamieszkujące Mechanus, praworządny neutralny charakterem plan zewnętrzny. Modrony są żyjącymi stworzeniami przypominającymi geometryczne kształty z humanoidalnymi kończynami. Reprezentują żywą, fizyczną manifestację prawa niezwiązanego z dobrem, czy złem. Modrony podlegają ścisłej hierarchii, z każdą rangą odnoszącą się do rangi bezpośrednio nad nią oraz wydawania rozkazów członkom poniżej rangi."

Pełny tekst w języku polskim znajduje się tutaj. Polecam.

Art
Planescape: Torment

Aktualizacja modów Qwinna

Dodał: , · Komentarzy: 0

Internauta o nicku Qwinn zaktualizował 3 mody do Planescape: Torment – PS:T Fixpack (v 3.0), PS:T Unfinished Business (v 3.0) oraz Qwinn's PS:T Tweaks (v 3.5).

Planescape: Torment Fixpack poprawia setki bugów i tysiące literówek oraz przywraca do gry wiele nieaktywnych zadań. Nowa wersja poprawiła wiele błędów w samym silniku Planescape'a – zniknęły problemy związane ze zdobywaniem punktów trafienia przez Bezimiennego, TraK0 (trafienie przy klasie pancerza równej 0), systemem morale, zaklęciami strachu, jak i ulepszaniem miecza Dak'kona. Ze spraw nie związanych z silnikiem, to na przykład Kamienica Zbójców stała się tym, czym zawsze powinna być – placem zabaw Złodziei.

Planescape: Torment Unfinished Business przywraca do gry rzeczy, które były prawie, lecz nie do końca ukończone w momencie wydawania produkcji na rynek oraz poprawia wiele bugów. W nowej wersji przywrócono 27 w pełni udźwiękowionych flirtów pomiędzy Mortem a kobietami zombie. Do gry wróciło także 9 potworów i dialogów w Niższej Dzielnicy oraz dodatkowy dialog Mebbeth.

Qwinn's Planescape: Torment Tweaks wprowadza do gry kilka łatwych w użyciu ulepszeń.

Teraz pozostaje nam poczekać, aż jakiś anioł przetłumaczy mody na język polski :)

Wczytywanie...