Heh... Nie. To nie kolejny wybryk chorej i wspomaganej mocnymi napojami wyskokowymi wyobraźni, lecz jak najbardziej prawdziwy projekt, który miał szansę na realizację.

torment

Choć został on ostatecznie anulowany, a samego Colina McComba w późniejszym okresie przesunięto do prac nad "Planescape: Torment" na stanowisku vice-lidera, to serwis Eurogamer po latach nie dał za wygraną i postanowił pociągnąć za język twórcę, dowiadując się kilku smakowitych faktów na temat "Planescape PSX". Zainteresowani?

Jeden z najważniejszych ludzi tworzących "Planescape: Torment", zaangażowany również w powstawanie "Neverwinter Nights" i "Fallout 2", bierze się za nowy projekt. Jest już pomysł – klasyczne do bólu cRPG w starym stylu, jest też koncepcja pracy – niewielka ekipa z wielkim zapałem, jest także i nazwa – Deathfire.

deathfire, guido henkel

Przyznam, że od razu nadstawiłem uszu (oczu) i zrobiłem dobrze, bo nie jest to news na jedno zdanie o tym, że coś może kiedyś będzie, lecz garść całkiem solidnych informacji o rozgrywce, mechanice, grafice oraz tworzeniu postaci, a to całkiem niemało.

Szanowni Czytelnicy! W tę jakże wyjątkową noc, bądź co bądź od godziny mamy "Wszystkich Świętych", pragnę uroczyście przedstawić Wam nowy dział na Game Exe. Specjalnie nawiązałem do tego święta, bowiem poniekąd wiąże się z tytułem, któremu poświęcę dzisiejszego newsa – otóż, nasz redaktor, Medivh, z pomocą asystentów Wiktula i Kiyuku, zapragnął oddać hołd grze-legendzie, którą jest, oczywiście, nieśmiertelny tytuł – "Planescape: Torment".

W ramach czci w nowym dziale znalazło się aż czterdzieści artykułów – nie tylko teksty o Cechach, Towarzyszach, Walce czy Zmianach Charakteru, ale również cała sterta zapisków poświęcona spotykanym podczas gry przedmiotom: Kluczom, Oczom, Słodyczom i reszcie. Całość została posypana trzema artykułami o czarach, a na szczycie naszego wspaniale prezentującego się tortu spoczywa wisienka w postaci... kompletnej solucji!

Osobiście żywię nadzieję, że zgromadzone artykuły niejednokrotnie przydadzą się Wam podczas rozgrywki, a solucja zawsze będzie wskazywać rozwiązanie napotkanych problemów. Życzę miłego czytania!

play pc 08/2010, okładka

Już 22 lipca (czwartek) do kiosków i salonów prasowych w całej Polsce trafi najnowszy numer czasopisma „Play”. Redakcja pisma ostatnio wyraźnie „czuje miętę” do miłośników komputerowych gier fabularnych i znów zgotowała nam kilka niespodzianek, które skutecznie mogą wywiać z naszego mieszka paręnaście czerwońców.

Pierwszą z nich jest obszerna, ośmiostronicowa zapowiedź gry „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Ów tekst to wedle obietnic „nie w kij dmuchał”, gdyż ma rzucić nowe światło na rodzimą produkcję. Nowe screeny, wywiad z producentem, informacje o mechanice, smaczki fabularne, fakty o zabezpieczeniach DRM i piękne dziewoje? Jestem za, tylko niech to się nie skończy na buńczucznych zwiastunach i faktycznie w końcu dostaniemy krwiste mięso, przyniesione na złotej tacy przez samego Geralta z Rivii.

Drugi prezent, znacznie milszy w moim mniemaniu, choć raczej skierowany do młodszej gałęzi fanów cRPG lub do starych wyjadaczy, którzy dopiero od niedawna interesują się naszym gatunkiem. Jednakowoż weterani z ręką na sercu muszą przyznać, że pełna wersja gry „Planescape: Torment” to rarytas pierwszej wody, prawdziwy Bentley wśród tradycyjnych cRPG.

plany wewnetrzne, planescape, sferopedia

Twórcy Sferopedii kolejny raz przybliżają nam świat znany chociażby z legendarnej już gry Planescape: Torment. Jeśli dotąd nie byliście na Planach Wewnętrznych, to macie doskonałą okazję dowiedzieć się nieco więcej o tych śmiertelnie niebezpiecznych miejscach, które skupione są na wypełniających je żywiołach.

"Plany Wewnętrzne (ang. Inner Planes) są planami elementarnych substancji i energii. Cztery główne plany wewnętrzne to Ogień, Woda, Powietrze i Ziemia oraz plany Pozytywnej i Negatywnej energii. Plany żywiołów mieszają się w sfery parażywiołów, zaś plany żywiołów i plany energii łączą się w sfery pseudożywiołów. W kosmologii Planescape, plany Wewnętrzne stykają się z przechodnim Planem Eterycznym. Plany Materialne zbudowane są z Planów Wewnętrznych, a dokładniej z ich surowej materii żywiołów. Światy materialne nieskończenie kształtują dwie przeciwstawne energie. Pozytywna tworząca nowe ciała i substancje oraz negatywna, która wypala żar życia we wszelkiej materii."

Pełna treść hasła znajduje się pod tym adresem.

miejski gmach rozrywki, planescape

"Ze wszelkiej niezwykłej architektury Sigil, zdaniem wielu, nie ma żadnej bardziej dominującej od Miejskiego Gmachu Rozrywki (ang. Civic Festhall), siedziby Stronnictwa Doznań, budynku o oszałamiającym wdzięku i pięknie. Wspaniała struktura wznosi się ponad 1,000 stóp w górę, jej podpory i słupy sięgające od jednego szczytu do innego, czyniąc rozpoznawalny punkt centralny na horyzoncie miasta. Jest także dość rozpoznawalny na poziomie ulicznym, gdyżhordy żonglerów, śpiewaków i tancerzy i im podobnych gromadzą się i robią przedstawienia wokół wejść budynku, mając nadzieję zdobyć miedziaka czy dwa od pełnych podziwu przechodniów."

Graczom kultowego Planescape: Torment budynku Miejskiego Gmachu Rozrywki przybliżać raczej nie trzeba, ale pozostałych na pewno zainteresuje fakt, iż Sferopedia wzbogaciła się o artykuł odnośnie tego niesamowitego miejsca. Znalazło się w nim miejsce na plan budynku, opis teatrów i pozostałych pomieszczeń, w tym sensoriów.

Zainteresowanych zapraszam pod ten adres.

Ostatni dzień codziennej (przynajmniej z nazwy) aktualizacji modów na Spellhold Studios przyniósł czwartą wersję modów Quinna do Planescape: Toment.

Oznaczona tym numerkiem wersja Fixpacka naprawia blisko 100 błędów niezwiązanych z samym enginem gry. Wśród poprawek m.in poprawiona ilość obrażeń zadawanych na wysokim poziomie doświadczenia, statystyki szczęścia, dialogi z przedmiotami czy też dialogi w czasie filmików. Polecam też na nowo spróbować zdjąć zbroję z Anny.

Unfinished Business przywraca wiele nowych banterów i dźwięków, dodając też dwa nowe motywy muzyczne do soundtracku gry. Powracają także nowe i w założeniu pierwotne portrety potworów. Pojawiło się polskie tłumaczenie tej modyfikacji, za którym stoi yarpen oraz W. Irving.

Qwinn’s Tweak Pack sprawi, iż minimalna wartość statystyki naszej postaci wcale nie będzie musiała wynosić 9, THACO rodem z BG2 oraz system szybkiego zapisywania i wczytywania.

Więcej informacji pod poniższymi adresami:

Planescape: Torment

Żebra na Sferopedii

Dodał: Courun Yauntyrr, wtorek, 20 października 2009 · Komentarzy: 0

Pojawił się nowy tekst na Sferopedii, która przybliża czytelnikom świat znany z gry Planescape: Torment. Tym razem dane nam będzie przeczytać o mieście-bramie, zwanym Żebra.

zebra, planescape

"Żebra to położone na Zewnętrzu miasto-brama do Baator. Większość jego mieszkańców jest opętana obsesją wspinania się w górę drabiny społecznej. Łamanie prawa jest dopuszczalne tak długo, jak delikwent nie daje się złapać, lub potrafi obciążyć winą kogoś innego. Ponury wyścig szczurów bardzo przypomina atmosferę panującą w Dziewięciu Piekłach."

Pełną treść hasła po polsku znajdziecie pod tym adresem.

Planescape: Torment

Wzgórze Kości na Sferopedii

Dodał: Courun Yauntyrr, czwartek, 25 czerwca 2009 · Komentarzy: 0

Sferopedia wzbogaca się o kolejne hasło. Czas, byśmy dowiedzieli się nieco więcej o miejscu zwanym Wzgórzem Kości.

"Koszmary przychodzą tutaj, by wyzionąć ducha, gdy poznają, że przychodzi ich czas i jednocześnie w tej samej chwili stają się nieśmiertelne. Kiedyś wszystkie powstaną, by ruszyć galopem przez sfery, niosąc rozpacz i śmierć swym dawnym jeźdźcom.

Pełną treść hasła w języku polskim znajdziecie tutaj.

Logo
Planescape: Torment

Beblithy na Sferopedii

Dodał: Courun Yauntyrr, środa, 17 czerwca 2009 · Komentarzy: 0

Sferopedia wzbogaciła się o kolejne hasło. Tym razem dane mam będzie lepiej poznać Beblithy – pająkopodobne stwory żyjące w Otchłani.

Art

"Bebilithy, zwane też Pełzaczami Otchłani i Kolczastymi Horrorami to wielkie, pająkopodobne stwory żyjące w Otchłani, gdzie polują na tanar'ri. Bebelithy to okrutni, niezachwiani krzewiciele śmierci i tortur. Ich przednie odnóża zakończone są ostrymi jak brzytwy szpikulcami a paszcze pełne są ostrych kłów sączących trujący jad."

Pełna treść hasła znajduje się w tym miejscu.

Wczytywanie...