Szaty

Szata Mistrza

Niektóre spośród tych szat zostały wykonane dla krótko istniejącej Akademii Michella w pobliżu Berduska. Nauczyciele w szkole nosili specjalne szaty, które podnosiły ich umiejętności rzucania zaklęć. Niestety, Michell i jego kadra byli zbyt aroganccy i skłonni do kłótni w relacjach z pobliską świątynią Loviatana. Dlatego też kapłanka świątyni przygotowała atak na szkołę, który trwał tylko godzinę. Niektórzy historycy twierdzą, że pomimo tak krótkiego czasu walki, tortury jakim poddani zostali czarodzieje trwały wiele tygodni. Te szaty nosił Jamal Briars, profesor alchemii. Loviatanie szczególnie jemu nie chcieli darować i kazali żywiołakom powietrza ciągnąć go przez ciernie do chwili, gdy wykrwawi się na śmierć.

Parametry

Inteligencja: +2
Charyzma: +3
Waga: 3

Szaty Arcymistrza (Serce Furii)

Niektóre spośród tych szat zostały wykonane dla krótko istniejącej Akademii Michella w pobliżu Berdusk. Nauczyciele w szkole nosili specjalne szaty, które podnosiły ich umiejętności rzucania zaklęć. Niestety, Michell i jego kadra byli zbyt aroganccy i skłonni do kłótni w relacjach z pobliską świątynią Loviatana. Dlatego też kapłanka świątyni przygotowała atak na szkołę, który trwał tylko godzinę. Niektórzy historycy twierdzą, że pomimo tak krótkiego czasu walki, tortury jakim poddani zostali czarodzieje trwały wiele tygodni. Te szaty nosił Jamal Briars, profesor alchemii. Loviatanie jemu szczególnie nie chcieli darować i kazali żywiołakom powietrza ciągnąć go przez ciernie do chwili, gdy wykrwawi się na śmierć.

Parametry

Inteligencja: +3
Charyzma: +3
Alchemia: +6
Wiedza (mistyczna): +6
Waga: 3

Szata Wchłaniania

Czarownica o imieniu Fain z Pięciu Wież często toczyła walki z dobrze wyposażonymi i wyszkolonymi wojownikami. W którymś momencie zdała sobie sprawę, że niezależnie od tego jakich zaklęć ochronnych by nie użyła, jej przeciwnicy i tak byli w stanie przebić pancerz, który nosiła. Fain postanowiła uszyć sobie szaty, które miały zmniejszyć ilość obrażeń jakie otrzymywała i porzuciła starą metodę unikania ciosów. "Szaty Fain" służyły jej przeszło dwadzieścia lat i są zatem postrzępione i wielu miejscach łatane. Po wielu latach Fain wraz ze swoimi towarzyszami zdecydowali się zaprzestać ciągłych potyczek, a szaty odsprzedali lekkomyślnemu czarodziejowi, który zginął pięć lat później w Bitwie Kości.

Parametry

Odporność na obrażenia: 1/- sieczne, kłute, obuchowe
Waga: 3

Ulepszona Szata Absorpcji (Serce Furii)

Czarownica o imieniu Fain z Pięciu Wież często toczyła walki z dobrze wyposażonymi i wyszkolonymi wojownikami. W którymś momencie zdała sobie sprawę, że niezależnie od tego jakich zaklęć ochronnych by nie użyła, jej przeciwnicy i tak byli w stanie przebić pancerz, który nosiła. Fain postanowiła uszyć sobie szaty, które miały zmniejszyć ilość obrażeń jakie otrzymywała i porzuciła starą metodę unikania ciosów. "Szaty Fain" służyły jej przeszło dwadzieścia lat i są zatem postrzępione i wielu miejscach łatane. Po wielu latach Fain wraz ze swoimi towarzyszami zdecydowali się zaprzestać ciągłych potyczek, a szaty odsprzedali lekkomyślnemu czarodziejowi, który zginął pięć lat później w Bitwie Kości.

Parametry

Odporność na obrażenia: 1/- sieczne, kłute, obuchowe
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Kamienna Skóra
Waga: 3

Szata Czarodzieja Odporności Na Zimno

Magiczne szaty ochrony przed chłodem są dość rozpowszechnione na Wybrzeżu Mieczy, szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te – podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju – mogą nosić tylko magowie.

Parametry

Odporność: 4/- na zimno
Waga: 3

Szata Łotrzyka

Szata Łotrzyka jest ulubionym odzieniem wśród czarodziejów trudniących się złodziejstwem. Jest ona umagiczniona tak, by chronić swego właściciela przed ostrzami, truciznami i wszystkim, na co można trafić w ciemnej uliczce.

Parametry

Premia do pancerza: +1 przeciw obrażeniom siecznym
Premia do rzutów obronnych: +1 do rzutów na odporność
Waga: 4

Szata Wędrowcy

Ta szata została opracowana tak, by była idealnym odzieniem dla każdego podróżującego z miasta do miasta czarodzieja. Jej umagicznienie chroni przed strzałami rozbójników, a także przed pułapkami zastawianymi przez zazdrosnych magów trudniących się kradzieżą.

Parametry

Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Premia do rzutów obronnych: +1 do rzutów na odporność
Waga: 4

Szata Łowcy Przygód

Ta szata została zaklęta w taki sposób, aby spełnić potrzeby podróżujących czarodziejów. Oprócz ochrony przed różnorakiego rodzaju obrażeniami miażdżącymi, ma za zadanie zabezpieczyć właściciela przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszków, oraz czarami polimorfii.

Parametry

Premia do pancerza: +1 przeciwko broni obuchowej
Premia do rzutów obronnych: +1 do rzutów na odporność
Waga: 4

Szata Dobrego Arcymaga

Ta potężna szata czarodzieja zapewnia ochronę przed dowolnym rodzajem ataku fizycznego. Jednocześnie zapewnia ona swojemu właścicielowi zwiększoną odporność na ataki magiczne, oraz poprawia rzuty obronne. Ze względu na naturę swojego umagicznienia może być noszona jedynie przez osoby o dobrym charakterze.

Parametry

Premia ochronna: +5
Specjalne:
1/- odporności na magię
+1 do rzutów obronnych
Waga: 6

Szata Neutralnego Arcymaga

Ta potężna szata czarodzieja zapewnia ochronę przed dowolnym rodzajem ataku fizycznego. Jednocześnie zapewnia ona swojemu właścicielowi zwiększoną odporność na ataki magiczne, oraz poprawia rzuty obronne. Ze względu na naturę swojego umagicznienia może być noszona jedynie przez osoby o neutralnym charakterze.

Parametry

Premia ochronna: +5
Specjalne:
1/- odporności na magię
+1 do rzutów obronnych
Waga: 6

Szata Złego Arcymaga

Ta potężna szata czarodzieja zapewnia ochronę przed dowolnym rodzajem ataku fizycznego. Jednocześnie zapewnia ona swojemu właścicielowi zwiększoną odporność na ataki magiczne, oraz poprawia rzuty obronne. Ze względu na naturę swojego umagicznienia może być noszona jedynie przez osoby o złym charakterze.

Parametry

Premia ochronna: +5
Specjalne:
1/- odporności na magię
+1 do rzutów obronnych
Waga: 6

Szata Czarodzieja Ognistej Odporności

Ze względu na niezwykle niestabilną naturę większości czarów, szaty ochrony przed ogniem są dość często spotykane wśród młodych czarodziejów i ich nauczycieli.

Parametry

Odporność: 4/- na ogień
Waga: 3

Szata Czarodzieja Odporności Na Elektryczność

Mimo iż częściej spotyka się inne rodzaje czarodziejskich szat, te dające ochronę przed elektrycznością nie należą do rzadkości. Czasem noszone są przez osoby paranoicznie bojące się grzmotów i błyskawic, lecz znacznie częściej służą magom jako ochrona przed intrygami knutymi przez innych adeptów sztuk magicznych.

Parametry

Odporność: 4/- na elektryczność
Waga: 3

Szata Stapiania

Od czasów Netheril, czarodzieje nauczyli się nadawać magiczne właściwości otaczającym ich przedmiotom codziennego użytku. Ulubionym przedmiotem tego typu stała się zwykła szata. Ze względu na swą lekkość, powszechność, oraz fakt, że długo pozostaje pod wpływem magii, szata doskonale sprawdza się jako wyposażenie maga.

Parametry

Premia Ochronna: +2
Odporność : 1/- Magia
Wiedza (Mistyczna): +5
Inteligencja: +1
Waga: 4

Szmaciana Szata Phaena

Szata Phaena uszyta jest z setek postrzępionych pasków materiału i wygląda raczej jak strój żebraka z ulic Luskan niż czarodzieja. Choć na pierwszy rzut oka szata wydaje się licha, przy dokładniejszych oględzinach widać, że w jej materiał wpleciona jest magia, tak subtelna, że nawet znakomitemu magowi trudno byłoby ją wykryć. Wnętrze tej szmacianej szaty jest podszyte skórą wielkiego niedźwiedzia, lecz pomimo swej masywności jest zadziwiająco lekka i ciepła, świetnie nadając się do klimatu panującego w Targos.

Parametry

Premia ochronna: +2
Odporność: 3/- Odporności na chłód
Waga: 3

Łachmany Phaena (Serce Furii)

Szata Phaena uszyta jest z setek postrzępionych pasków materiału i wygląda raczej jak strój żebraka z ulic Luskan niż czarodzieja. Choć na pierwszy rzut oka szata wydaje się licha, przy dokładniejszych oględzinach widać, że w jej materiał wpleciona jest magia, tak subtelna, że nawet znakomitemu magowi trudno byłoby ją wykryć. Wnętrze tej szmacianej szaty jest podszyte skórą wielkiego niedźwiedzia, lecz pomimo swej masywności jest zadziwiająco lekka i ciepła, świetnie nadając się do klimatu panującego w Targos.

Parametry

Premia ochronna: +4
Odporność: 5/- na Chłód
Odporność: 1/- na obrażenia kłute
Odporność: 1/- na obrażenia obuchowe
Waga: 3

Szata Nowicjusza

Ta obszerna biała szata jest wyłożona zielonym jedwabiem. Obszycia zdobią srebrne węże, pełzające wzdłuż krawędzi tkaniny. Fałdy szaty i kaptura są tak duże i masywne, że zakrywają praktycznie całą sylwetkę ubranej w nią osoby. Nawet przyglądając się z bliska nie można dostrzec mącących właściwości tej szaty.

Gdyby ktoś zechciał użyć tej szaty, mógłby to zrobić... oczywiście pod warunkiem, że wszyscy jego towarzysze także byliby podobnie okryci.

Parametry

Zapewnia noszącemu kamuflaż
Waga: 3

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...